Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Hardstylez

Kweken Onder 14watt Spaarlamp

Recommended Posts

heey iedereen... heb een hokje gemaakt en een 14watt osram 800 lumen lampje erop gezet.. lampenkapje heb ik gemaakt van blikje redbull had gelezen hier dat dat ook best wel goed werkt... ventilatie zit er nog niet in paar spleten zodat ie wel zuurstof krijg.. moet nog even computerfan ma die krijg ik vanavond van een maatje van me dus jah, ben nog bezig met andere kotje dus dit is maar tijdelijk...

gallery_15667_4634_126828.jpg

 

plantje van dichtbij...

gallery_15667_4634_368720.jpg

 

wat denken jullie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

om even voor te groeien kan het wel maar ik denk niet dat je een cool white buisje hebt gekocht, dat is wel het beste om het plante goed kort te houden en strekken te voorkomen.

 

Afkweken onder 18 watt lijkt me geen succes, tenzij je genoegen neemt met een paar gram fluffy wiet...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ooh ok.. jaah ben aant sparen voor 250 watt hps lamp voor in zn uiteindelijke hokje... eerst zat hij ook in koffie mokje om te ontkiemen was hij ongeveer 5/7 cm hoog toen heb ik hm hier in geplant, heb gelezen dat je hm dan gewoon beetje onder de grond moet doen dus hij zal hopelijk niet meer teveel strekken....

zoals je ziet zijn de blaadjes best groot en is hij nog nie zo heel veel boven de grond... de pot heb ik express nog nie helemaal vol gedaan voor het geval dat ie nog strekt...

wat bedoel je met cool white buisje trouwens?

Dulux%20El%20-%20Sensor%20PlusE27Osramblister.jpg

zoiets heb ik.. die buisjes zitten etzelfde zegma:P sorry kheb er nog nie zoveel verstand van

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoiets heet gewoon een spaarlamp, prima om onder voor te groeien, maar afbloeien zal geen succes zijn.

 

Er zijn ook alternatieven voor hps:

LED: http://www.homegrownlights.com/14wled.html

BETERE FLUOR: http://www.indoorgardens.fr/catalog/produc...roducts_id=1123

STERKERE SPAARLAMPEN: http://www.indoorgardens.fr/catalog/produc...products_id=736

 

Coolwhite = kleur van je lamp.

 

Meer informatie over TL/Spaarlamp:

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopi...p;mode=threaded !!!!

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=13638

 

Succes, en houdt ons op de hoogt, bruut

Share this post


Link to post
Share on other sites

vriend doe niet zo gevaarlijk met die Guillotine van scherp ijzer

straks is je plantje per ongeluk omgehakt succes !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk vriend doe niet zo gevaarlijk met die Guillotine van scherp ijzer

straks is je plantje per ongeluk omgehakt succes !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bruut

zijn die alternatieven even goed als hps ? ik dacht als ik zo'n lamp koop heb ik gelijk iets goeds voor mun kweekjes..

ma bedankt voor je reactie:D

@ricop2

whaha ik doe heeeeel voorzichting oor :smoke zijn zoveel dingen die fout kunne gaan ik zou balen als het door zoiets kwam:P whaha

 

 

ik heb weer een nieuwe fotos en paar nieuwe vraagjes:P whaha

 

plantje..

gallery_15667_4634_577402.jpg

 

heb 2 natte washandjes er nog bij gedaan voor de lv...

gallery_15667_4634_58790.jpg

 

als je goed kijkt zie je 2 kleine blaadjes in het midden opkomen... hij is in lengte bijna niks gegroeit 24 uur later dus ik hoop dat hij niet veel meer zal strekken... maar ik heb hm ook pas overgepot heb gelezen hier ergens dat ze soms even niet zo heel hard groeien de eerste dagen maar jah we zien et vanzelf wel:D

kga straks de pc fan erin doen dacht er miss aan om paar gaatjes te maken en de fan dan aan de binnekant te zette... door die gaatjes zuigt ie dan nieuwe lucht... zou dat het beste zijn want is maar klein voorgroei hokje natuurlijk...

 

2e vraagje... zoals je ziet staan die blaadjes omhoog hoe komt dit en kan het kwaad??

alvast bedankt:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je een beetje ventilatie hebt kan je lamp prima 1a2 cm van je plantje af hoor :smoke

 

Hij is nog niet zo aan het strekken hoor :( Ziet er gezond uit :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok bruut bedankt ventilatie zit erin.. morge nieuwe foto's:D

ik ga binne kort beginne aan zijn afbloei hokje:D zal uiteraard jullie op de hoogte houde zodat jullie optijd kunnen ingrijpe als er iets fout gaat:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:P

 

kheb een nieuwe foto:D

gallery_15667_4634_100321.jpg

 

plus ik heb nog 2 zaadjes erbij gedaan vanochtend die zijn nu ook al ontkiemt kheb even opgegraven staken allebei al redelijke worteltjes uit dus zal hopelijk ook hun kopjes laten zien:D

het strekken is volgends mij ook voorbij...

 

groetjes hardstylezz...:smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoemeer blaadjes hoe sneller die groeit mischien nog een spaarlamp of 2 dr bij ::

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me sterk ricop: hoe meer blaadjes, hoe sneller ie groeit.

Áls ie groeit, komen er meer blaadjes aan, dat wel!

 

Thomson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieuwe update met foto's? :verrygood

 

hoe groot is dit hok wat je nu gebruikt en kun je even een foto maken van het gehele hokje en de ventilator erin? ;) :lol:

 

 

Alvast bedankt!

 

Kga je volgen B)

 

 

//Noga

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lijkt me sterk ricop: hoe meer blaadjes, hoe sneller ie groeit.

Áls ie groeit, komen er meer blaadjes aan, dat wel!

 

Thomson

hoe meer blad hoe meer licht je plantje op kan vangen !!

vervolgen weer kan omzetten lijkt mij . ik kan er naast zitten ... iemand !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

jah dat dklopt, verwijder de blaadjes niet, hoe meer hoe beter :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, ik hoop dat je niet meer gaat overpotten want zo'n bolvormige pot kan voor problemen zorgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

kzou hem scroggen of redelijk snel op 12 12 zetten want ik heb ook gekweekt met 1 spaarlamp en is niets geworden men plant was veel te groot en nam te weinig licht op van 1 spaarlampje

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE!!!

srry dat ik zo lang niet geupdate heb... het plantje is inmiddels flink gegroeit en hij staat nu paar dagen op 12/12... de ventilator heb ik niet ingebouwt want hij gaf teveel lawaai en niemand thuis weet het dus heb maar paar gaten erin gedaan...

 

heb een vriendin sins paar weken dus ben ook nog niet echt begonnen aan zn afbloei hokje... ga gewoon kijken hoe dit uiteindelijk word want heb toch gratis zaadjes gehad en wil eerst beetje alles leren dus jah hij gaat niet echt om de opbrengst maar meer een leer proces:D

 

nog ff vraage... elke ochtend als ik wakker word en kijk staan die bladere beetje omhoog dat is toch een teken dat hij het warm heeft ??

maar jah hier een paar foto's ik ga vanaf nu weer sneller updaten...

 

gallery_15667_4634_176841.jpg

 

de eerste 7-vingerige blaadjes:D

gallery_15667_4634_468824.jpg

 

is dit een teken dat het een vrouwtje of mannetje is?? ik zie nog geen witte haartjes kan niet echt heel goed zien wat het precies is... volgends mij hele kleine blaadjes ofzo maar goed hier kan je et wel beetje zien op die foto...

gallery_15667_4634_430783.jpg

 

hij begint ook al een beetje te ruiken als je de blaadjes dicht tegen je neus houdd:P whaha

bedankt voor al de reacties:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

je zal nog even moeten wachten voor je geslacht te kunnen zien. dat zijn gewoon blaadjes die later ook een tussentak gaan vormen

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ooh gelukkig want kvreesde dat et een mannetje was maar kheb nog hoop dan :wOOt hoelang zou et nog duren denk je voordat je het ziet?

kan iemand mij een guide voor scroggen linken? heb lopen zoeken maar kan het echt niet vinden.. bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet der mooi uit! :engel

 

Probeer je spaarlamp ca 4cm van de lamp af te houden..

 

ik kweek zelf met 2x 18watt spaarlamp en 2x 11watt :wOOt

ben net begonnen maartgaat goed :wacko:

 

Noga

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok is goed:D lamp hangt ietjes hoger en heb de cap iets uitgebreid :wOOt

heb nu ook DCM korrels ofzo gehad.. iemand heeft verschillende soorten korrels die er blijkbaar goed voor zijn door elkaar gemixt... van hem had ik ook die zaadjes zegma dus jah zal wel goed zijn:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...