Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Koekebakker

Poederachtige Hasj

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik heb me net aangemeld op wietforum en heb een beetje rondgeneusd maar niet het antwoord gevonden waarnaar ik op zoek ben (kan heel goed aan mijn zoektalent liggen hoor...).

 

Ik kocht vroeger altijd hasj (polm, libanon o.i.d.) die heel makkelijk brak en zeer goed te verpulveren was. Als je een stukje even in je handpalm verwarmde, kon je het tussen duim en wijsvinger makkelijk heel fijn verdelen over de tabak. Vaak als zo'n zakje half leeg was, zat onderin al een laagje fijn poeder. Je kon ook prima een stukje in je hete thee doen, dan loste het onmiddelijk op en liet een klein beetje droesem op de bodem achter.

Ik denk met grote weemoed aan dat spul terug. Tegenwoordig kan ik zulke hasj nergens meer kopen. het is alleen nog maar taaie, teerachtige hasj die je niet meer goed kan verpulveren; hoe je het ook verwarmd, in de hens steekt, fijnwrijft, het resultaat is altijd harde, taaie schilfers die onmiddellijk weer tussen je vingers aan elkaar kleven als je ze in je jointje wil verdelen.

 

Waar kan ik nog die goeie ouderwetse zanderige hasj kopen?

 

Ik hoop dat iemand me wijzer kan maken, alvast bedankt,

 

Koekebakker

Share this post


Link to post
Share on other sites

De betere zeefhashjes zijn ook heel poederig en makkelijk te verkruimelen,ze vallen dan ook weer een beetje uiteen zoals skuf

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar kan ik de betere zeefhasjes kopen, tnt, heb je een tip?

@jeroen: de maroc die ik in de koffieshop koop was tot nu toe hetzelfde laken een pak, misschien geen echte marokko?

 

PS: ik woon omgeving Haarlem

Edited by Koekebakker

Share this post


Link to post
Share on other sites

naar mijn mening moet je dan idd

 

polm libannon of zero nemen

in het noorden zijn deze hasjes redenlijk poederig

 

ik houd mijn brokje niet heel voor ik thuis kom

 

maar idd goedde polm is ook lastig te vinden af en toe

Share this post


Link to post
Share on other sites

ricop: ik weet niet waar jij fijne zache zero kan krijgen maar in de shop verkopen ze eignelijk altijd kei en keiharde zero het is ook een zeer fijn geperst hasje dat donker bruin is.

 

vaak is het met zwartige hasj dat het harde zijn of teerachtige ( dit zijn mijn ervaringen dan he )

 

black marroc is bijvoorbeeld net als kasmir zwaar zwart van kleur en heel taai.

 

marroc of polm zijn weer wat donker bruinachtige hasj die als ze commercieel iig zijn zeer hard zijn dat met verkruimelen van je hasj zelfs je vingers zeer doen ( zeker als je alles al verkruimelt :huh: )

 

ik ben zelf helemaal gek van blonde zachte hasjies

 

zo heb je al je ene mooie goede blonde ketama koopt altijd dat het helemaal poederig word, check wel ff altidj wat je koopt bij de shop want soms staat er wel een naam bij maar hoeft het niet altijd die hasj te zijn.

 

ketama dus :verrygood

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt wel gelijk ik krijg bv in apeldoorn hele goedkope keiharde zero !!!

terwijl de zero in groningen bij de oa cs echt niet heel te houden valt

ik denk dat het aan de shops ligt wat voor hasj je krijgt ! ! maroc wor bij ons genummert

maroc 5 is kut kwaliteid terwijl maroc 8 of tien juist super relaxt is 5 ,8 of 10 staat tot gram prijs !

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je polm of super polm hard is : IS ER IETS NIET GOED.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn polm die ik koop is altijd juist klei achtig en als ik het warm maak wordt ie lekker zacht

tjah brokkeld wel kut maja rookt heerlijk

 

 

grtz lip

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey jeroen tsjaa ik blijf maar een snotneus van bijna 19 maar smoke zelf bijna 6 jaar, je kunt zeker gelijk hebben over de polm dat die zacht HOORT te zijn maar helaas...

 

de vele shops die ik heb bezocht is polm vaker knetter hard dan zacht.

 

ooit wellis een super zachte polm in de kink in ede gerookt die super lekker was maar ja daar betaalde je ook flink voor.

 

polm is hier trouwens vaak een van de goedkoppste hasj die je kunt halen in de regio zo heb je polm van 3 euro tot 5 euro vaak niet duurde

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jonges bedankt voor alle deskundige opmerkingen en tips. Ik ga maar eens naar Ketama zoeken, dat heb ik op het menu van mijn koffieshop nog niet zien staan.

 

Wat ik vroeger ook altijd fantastische stuff vond was Turkse tempelhasj, een beetje groenachtig in hele dunne plakjes, rook vreselijk lekker en helemaal perfect kwa zanderigheid. Dit is wel 'Opa vertelt' hoor, ik heb het nu over begin 70er jaren...

 

Ik ben wel een regelmatige gebruiker (iedere avond 1 jointje), maar zeker geen grootverbruiker, daarom zou ik het ook niet erg vinden om er (zelfs fors-) meer voor te betalen.

 

Wat ik zoek is denk ik gewoon het poeder dat, zonder te bevriezen of met koud water o.i.d. te werken, zo van de plant afgeklopt is en wat dan losjes en niet warm, geperst is.

 

Misschien moet ik zelf maar eens wat plantjes kweken en kijken of ik daar dan wél de, in mijn ogen perfecte, hasj van kan krijgen. Alleen vind ik die nederwiet, hoe sterk en stoned die ook is, altijd zo smerig ruiken, als je het vergelijkt met "tropische" producten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach wie weet masteryero , loop je binne kort weer eens tegen een heerlijk vers stukje super stuf aan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...