Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Choppie

DROGEN van de TOPPEN (uitgebreid)

Recommended Posts

@ 0xygen

 

heb wel eens een paar honderd grammen gedroogd in mijn kleerkast vroeger,ging perfect!!

in het begin idd zoveel mogelijk verluchten en goed in het oog houden ivm schimmel!!

ik had ze trouwens ook aan touwtjes omhoog hangen

blijft wel risico zeker als je ervaring mist en het ruikt geweldig hard, tot buiten zelfs!! maar het gaat wel...

het geheim houden voor je medebewoners kan je dus wel vergeten...

maar een gat in je kast + een pc fan met filter lost dit allemaal weer op natuurlijk :huh:

maak dan wel een paar aanzuig gaatjes aan de andere kant van je kast...

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal hier vandaag of morgen even een foto neer zetten van mijn droogkastje.

Heel simpel. effectief.

 

En het belangrijkste neem de tijd om te drogen. hooi of gras kan je ook buiten wel plukken.

 

 

Groetjes Kut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit kastje heb ik in de buurt van de inlaat van mijn bloei hok hangen..

Op deze manier heb ik hier voor geen aparte filter nodig. omdat het beetje lucht wat er uitkomt wel het bloeihok ingezogen word.

Het is een oude keukenkastje waar ik wat kippengaas in heb geniet.

hier in komt over het algemeen mijn eigen voorraad.

Na een week gaat het over in weckpotten (hier geen foto van omdat ze leeg zijn).

 

gallery_28627_11473_388185.jpg

gallery_28627_11473_533981.jpg

gallery_28627_11473_477884.jpg

 

 

Groetjes Kut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn grootste toppen hang ik ook aan touwen voor 2-3weken , maar de kleine toppen leg ik onder een 250hps watt lamp voor 4-5 dagen op 25cm boven de topjes

 

 

Hebben ze mij in "een" growshop verteld :huh:

 

 

 

greeetz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hebben ze mij in "een" growshop verteld :huh:

 

 

Nou dan hebben ze de beste manier verteld om van je thc af te komen,.

 

Je wiet kan je het beste 2 week in het donker bij 17 a 20 c drogen, zorgen voor een beetje lucht ventilatie.

Thc heeft de lastige eigenschap dat het afbreekt en veranderd in iets anders als er te veel licht bij komt, of hoger temperaturen dan temp 37c (geloof ik)

 

Als je dus gewoon de tijd neemt (2 week) en ze aardig droog zijn stop je het in een weckpot. dit laat je nog een maandje (liefst langer) staan. (wel 1x per 3 dagen even dop open doen zodat het vochtige lucht kan ontsnappen)

Als je dit zo doet heb je echt een stuk betere en lekker wiet.

 

je kan het altijd testen met een tak die je gewoon ergens donker weg legt. en dan de tijd geven tot ie droog is.

Niks forceren. drogen tot je takjes breken.

 

 

Groetjes Kut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat is inderdaad waar wat je zegt maar ik kan gewoon niet wachten om er van te roken :huh: naughty me !!!

 

 

Grow-shop : de heksenketel ( Sluis ) was vroeger een head-shop dus zal ik de informatie die ik daar verkrijg maar beter niet toepassen :huh:

 

 

Thanks Kut :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb van de Leenbakker een camping opberg kastje voor €25,-

Bovenin en gat gemaakt met slang erdoor heen,en deze slang weer op de aanzuig van het bloeihok.

Zo gaan de geurtjes via het bloeihok naar buiten :huh:

En op de bladen van het tentje even horrengaas getyript,en drogen maar :huh:

 

gallery_27684_10798_435833.jpg

 

gallery_27684_10798_1589638.jpg

 

gallery_27684_10798_1044808.jpg

 

Succes ermee!

 

Gr Zeebodem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeebodem snapt tum :huh: ....

 

dit jaar een 6x3 Mammoth :huh: ? voor de tow...

Share this post


Link to post
Share on other sites
En het belangrijkste

Groetjes Kut

 

Is toch wel dat de toppen hangen!

 

:huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Een optie zou kunnen zijn de toppen cryogeen te drogen, zeg maar vriesdrogen mbv vloeibaar stikstof.Wel een gezichtsbewschermer & speciale handschoenen + een goeie schone emmer met deksel heb je nodig.Belangrijke inhoudststoffen blijven nml heel goed beschermd door deze methode.

 

Namaste :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hangend komen die rokjes ook geiler uit en zie je welke richting der laatste sappen lopen, :huh:

 

gallery_22925_8436_240008.jpg

 

:huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites
cocaine drogen ze onder een lamp

 

in films... in het echt doen ze het in een microgolfoven :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een optie zou kunnen zijn de toppen cryogeen te drogen, zeg maar vriesdrogen mbv vloeibaar stikstof.Wel een gezichtsbewschermer & speciale handschoenen + een goeie schone emmer met deksel heb je nodig.Belangrijke inhoudststoffen blijven nml heel goed beschermd door deze methode.

 

Namaste :huh:

 

weet niet wa jij onder vriesdrogen verstaat maar daar heb je geen stikstof voor nodig..

vriesdrogen doe je door iets normaal de bevriezen en dan te laten ontdooien in een vacuüm.

ijs verandert bij ontdooiing in een vacuüm namelijk direct in waterdamp ipv water...

 

en als je dit zou doen met wiet is hij naar de kloten want zo verwijder je alle vocht en dat is niet goed :huh:

 

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Boeken kast kan wel , kleren kast kan absoluut niet !

 

Groeten

 

wel als je gewoon netjes afzuiging/ventilatie regelt natuurlijk.

ik droog in een afgesloten muurkast met een 100 a 200m3 afzuiging, werkt goed hoor, maar meer dan een plantje of 4 a 5 krijg je daar niet in :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

yup

 

bij mij was het helft van een kleerkast zonder afzuiging dus...

in de andere helft lagen nog gewoon kleren...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja dat is inderdaad waar wat je zegt maar ik kan gewoon niet wachten om er van te roken :rolleyes: naughty me !!

 

Ik kan jou en iedereen die snel een rokertje willen dan adviseren om te drogen dmv luchtstroming en dus GEEN WARMTE!

hoe krijg je je topjes SNEL droog? ventilator recht erop, of wat nog veel beter werkt: je luchtinlaat gebruiken om te drogen!

 

dit kan ook als je een pasieve inlaat hebt maar werkt erg goed met een actieve inlaat, luchtstroming voert vocht snel af zonder de thc af te breken :D

 

 

verder had ik zelf nog een vraag en verslag omtrent drogen,

 

omdat ik dus ook niet meer wou shoppen na de oogst, ben ik er vrij snel van gaan roken en het volgende viel me op:

 

BIJ NORMAAL DROGEN (temp 18 a 20 graden, lv 40 a 50%, hangend aan draad, 120x120 tent)

 

dag 1 tot 3: toppen zijn echt te nat om te roken

 

dag 3 tot 5: je kan het roken maar is erg vochtig (dikke brokken, plakvingers, taaie takjes,) De smaak is erg "groen" maar je proeft duidelijk de strainsmaak icm met groen.

 

dag 5 tot 7: redelijk droog, de buitenkant is goed droog, maar taai droog, niet poeder droog, zodra je gaat kruimelen kon je binnen weer vocht tegen.

Nu is de smaak echt klote, hij proeft hard, weinig strainsmaak, beetje chloride achtig af en toe, je vraagt je af of je te snel gedroogt of geoogst hebt. Ook is de geur van de rook veel minder sterk.

 

dag 7 tot .... langzaam verdwijnt de "dode" smaak en maakt plaats voor die heerlijke geuren en smaak die je in je tent rook en op dag 3 proefde maar op dag 7 weg was.

 

Nou vroeg ik me af, wat constateer ik hier dan? welke processen proef ik hier?

zoals ik het zie en heb gelezen verandert er veel in het topje tijdens het drogen, maar wat veroorzaakt die smaak "dip" dan op dag 7?

 

beetje rare vraag maar hoop toch dat iemand er antwoord op kan geven.

 

Haxxorz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nou vroeg ik me af, wat constateer ik hier dan? welke processen proef ik hier?

zoals ik het zie en heb gelezen verandert er veel in het topje tijdens het drogen, maar wat veroorzaakt die smaak "dip" dan op dag 7?

 

beetje rare vraag maar hoop toch dat iemand er antwoord op kan geven.

 

Zou het niet kunnen dat het takje rond dag 7 haar laatse sappen vrijlaat via de al gedroogde plukjes?

En eventueel er terug osmose actief komt.

 

Groetjes

Edited by Flandria

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil hieraan toevoegen dat ik het drogen al start door ze de laatste dag/2 dagen (afhankelijk van de grote van de pot) dat de lamp aanstaat al geen water meer, zodat ze al goed droog staan, dan 2 dagen donker en dan omknippen.

 

De planten leven dan zo lang mogelijk, hebben de kans zich leeg te maken en je hebt minder last van schimmels en rot omdat de plant al een hoop vocht kwijt is als hij omgaat.

 

Ik ben in voor commentaar/ feedback.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zou het niet kunnen dat het takje rond dag 7 haar laatse sappen vrijlaat via de al gedroogde plukjes?

En eventueel er terug osmose actief komt.

 

Groetjes

 

Hey, na wat lezen omtrent dit onderwerp kwam ik tot de volgende conclusie...

 

Chlorofyl ,of te wel bladgroenkorrels, zetten met behulp van co² water en phytohormonen het zonlicht om in suikers en vervolgens worden die suikers omgezet in andere bouwstoffen die nodig zijn om de plant te vormen. Ik denk dat op het moment dat je onaangekondigd je plant omkapt en ten drogen hangt je op dat moment midden in het proces zit. Er zitten op dat moment dus ook flink wat suikers in je top die klaar staan om omgezet te worden tot bouwstoffen. Normaal worden die suikers weer aangevuld, echter omdat de fotosynthese en dergelijke stil ligt maar de processen als een soort stuiptrekkingen nog langzaam nagalmen wordt deze voorraad aan suikers of een gedeelte er van nog omgezet. Vandaar de dip, als vervolgens het chlorofyl afbreekt tot suikers komt de smaak weer meer terug. Dit verklaart misschien ook waarom het geen water geven en/of donker zetten lijkt te helpen... omdat je dan het bovenstaande proces eerder in werking stelt.

 

Het is maar een theorie en ik weet er nog weinig van vooraal op biologisch niveau... maar ben benieuwd wat anderen er van denken.

 

Cheers Haxxorz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zet gewoon krant in een donker ruimte met afzuiger ernaast met koolstoffilter natuurlijk en leg de toppen er verspreid over en binnen 4 dagen is die al droog:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dan is ie wel droog ja en smaakt die naar gedroogde peterselie met een vleugje telegraaf en de o zo heerlijke aroma's van de zondagskrant...

 

nee dank je wel maar die ronde rook ik niet mee :D

 

beter wat meer tijd en aandacht besteden aan het zo goed mogelijk drogen zodat je echt een kwaliteits wietje kan roken dat goed smaakt.

je steekt er zoveel energie in om een leuk soortje te vinden en dan zoveel energie om ze grote sterke gezonde dames te laten worden en dan ben je eindelijk zover dat je mooie dames van die heerlijk ruikende dikke toppen hebben waar je al die tijd al naartoe werkt en dan ga je al die energie die je er in gestoken hebt al je goede werk om ze zo mooi en lekker te krijgen teniet doen door te snel te drogen en dan ook nog eens op zo'n manier dat de smaak meer weg heeft van een gedroogde graspol met een aroma van de ochtendkrant, das toch gewoon weg doodzonde en je doet je eigen werk en dat van de dames totaal geen eer aan. :lol:

 

je maakt op die manier eigenlijk al die moeite en tijd die je erin hebt gestoken gewoon weg waardeloos plus dat je ook nog eens een goed en stevig wietje verprutst en waarom? omdat die ene extra week om het goed en veel beter smakend te krijgen net iets teveel gevraagd is? ;)

 

ik zou na al die tijd en energie dat ik erin zou hebben gestoken, de dames niet eens zo durven te behandelen (lees: mishandelen) :D

 

als je kweekt doe het dan goed en ja drogen hoort ook bij het hele gebeuren dat kweken heet en voor een goed wietje is het zelfs een van de meest essentiële onderdelen.

en ja ik snap heel goed dat mensen die het voor het eerst doen wat ongeduldig kunnen zijn en/of dat het de eerste keer helemaal mis gaat.

zolang ze maar eerst eens goed hebben gelezen hoe alles een beetje werkt en zorgen dat ze eerst alles op orde hebben dus ook wat betreft het drogen (locatie, lv, temp, geurbestrijding e.d.) en dan pas beginnen dan scheelt dat een hoop vragen en problemen en als er dan toch problemen optreden en ze niet weten hoe of wat te doen of er niet zeker van zijn of ze ergens wel of niet goed aan doen dan willen de meeste hier wel helpen en zullen ze een stuk serieuzer nadenken om deze problemen op te lossen.

;) :)

Edited by DeGroeneSmurf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan ze ook in potten gooien als ze nat zijn.

 

Dus ongeveer 5 dagen laten drogen en als de tak nog buigt in een pot gooien samen met een hygrometer.

 

Afhankelijk van de rh uitslag beslis je dan of je de pot opent of niet.

 

Je moet wel 24 uur wachten op een accurate uitslag

 

RH 70+ --> laat de wiet nog 12 uur drogen

 

RH 65-70 --> laat de pot 4 uur luchten

 

 

RH 60-65 : Je bent in de cure zone , op dit punt kan je de pot 1* week checken en luchten

 

RH 55-60 : Het product zal blijven curen, je kan de pot nu tot 3 maand dichtlaten

 

RH 55- : Het product zal niet meer beter worden.

 

 

Met deze methode kan je je wiet echt net goed krijgen om puur te roken.

Nadeel isdat je geduldig moet zijn.

 

Meestal duurt het 1 maand er het rookbaar is en 3 maand eer het top is.

 

 

Als ik wiet puur wil roken dan doe ik het zo

 

 

ALs ik wil dampen droog ik het gewoon met alle blaren aan, zodra te middelste tak knakt na ongv 14-21 dagen manicuur ik de toppen en dan vries ik ze in, dan blijf je dat felle verse aroma hebben.

 

 

 

Wat ik soms ook doe is een volledige plant ophangen op zolder. Dan hangt het af van het weer hoe lang het duurt, meestal ook een of 2 maand

 

 

 

 

Dit zijn 3 leuke methodes , dat van de hygrometer heb ik van een zekere Simon van icmag en het werkt goed,

 

 

Je moet dan wel een caliber 3 hygrometer kopen omdat de resultaten op die meter gebaseerd zijn$

$Die hygrometers uit de growshop geven allen andere resultaten en izjn niet betrouwbaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...