Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Choppie

DROGEN van de TOPPEN (uitgebreid)

Recommended Posts

Wat ik me afvraag, ik heb maar 1 pc fannetje ter beschikking, moet ik deze dan op blazen of zuigen zetten? Ik veronderstel als hij op zuigen staat dat er nog een zuig-gat gemaakt moet worden, en als hij op blazen staat...? Geen idee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zat eraan te denken om op een zolder van een oud huis te gaan drogen. Deze zolder is niet geisoleerd, dus de dakpannen zie je zo liggen. Ik wil het hier lichtdicht maken (indien nodig) en een ventilator(of 2?) op 5 planten laten 'waaien'. De luchtvochtigheid is wel goed want ik tref hier nooit vocht aan op de dingen die daar liggen (wel spinnewebben:P). De ventilator(en) zorgt voor de luchtcirculatie, maar ik maak me meer druk om de temperatuur. Het is hier een graad of 3/4 warmer dan buiten, dus snachts kan het straks midden oktober wel vriezen. Kan dit een probleem zijn deze koude temperatuur? Zie ik nog meer problemen over het hoofd?

 

Knaapje

Share this post


Link to post
Share on other sites
De luchtvochtigheid is wel goed want ik tref hier nooit vocht aan op de dingen die daar liggen

 

:lol: wel eens van een luchtvochtigheids meter gehoord??

 

tegen de tijd dat je "condens" ziet zit je wel aan de 80% B)

 

tussen de 30 en 40 % is vereist

 

en een tochtige schuur of zolder komt niet onder de 50% denk ik

 

groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke ik drukte me een beetje verkeerd uit. Maar wat ik wilde zeggen is dat het een tamelijk droge zolder is welke genoeg frisse aanvoer heeft om te drogen. De exacte waarden ken ik natuurlijk nog niet..

Share this post


Link to post
Share on other sites

in men drooghok verkies ik een lv tussen 45% en 52%.

onder de 40% droogt hij te snel uit heb ik al ondervonden.zeker als ik een sativa droog heb ik die graag rond de 50%,sativa toppen zijn altijd wat luctiger dan een indica dus die drogen sneller uit.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben van plan om een grote plastieken box te gebruiken deze te bekleden aan de binnen kant met wat vocht opnemers (watten + wc papier ) en 1 fan te installeren om af te zuigen

 

zo zal de fan dus de lucht van in de kamer doorheen de plastieken box zuigen en blijft de lucht rondom de toppen toch wat in beweging

 

eventueel een stukje filter vanuit de afzuigkap voor de opening van de fan kleven zodanig de geur toch wat gefilterd wordt

 

en dit in een kamer van +- 15° met 50%luchtvochtigheid

 

 

goed idee? fotos volgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onlangs had ik ook wiet drogen in de schuur, ik had ze mooi donker bedekt maar de luchtvochtigheid bleek te hoog.

Na een paar dagen waren mijn 4 grootste toppen begonnen te schimmelen.

 

De rest van de toppen heb ik snel in een kast in het huis gepropt (wat mijn ouders niet waardeerden). Maarja, er moeten keuzes worden gemaakt hè!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een vraagje, Ga mijn toppen in de schuur drogen, maar is de geur echt zo erg dat het uit de schuur gaat en de buren het gaan ruiken??? hoeveel meter verspreid het zich ongeveer de geur?

 

alvast bedankt,

 

badc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou ik niet doen, ga je zekers ruiken :verrygood

Je kan natuurlijk in je kweekruimte drogen voorzien van ventilatie en afzuiging of in een apart droogtentje.

gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

De schuur staat in de tuin, misschien dat je het daardoor wat minder ruikt, een droogtent klinkt ook wel goed. Het gaat toch niet door het hout heen de geur?? anders schaf ik een extra koolstoffilter aan en installeer die in de schuur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De geur gaat niet echt door de deur heen, maar als je deze openmaakt om er iets uit te pakken weet je niet wat je overkomt, en dan komt er best een erge geur uit de opening. Als er dan iemand langsloopt mag je de geur gaan verklaren.

 

grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus een koolstoffilter is wel noodzakelijk om de buren niet te alarmeren??

Share this post


Link to post
Share on other sites

verse wiet heeft echt een penetrante geur, kreeg laatst een verse top van iemand, 5 min binnen op de tafel gelegd, toen naar de schuur, het heeft hier nog 4 dagen naar wiet geroken terwijl er nergens meer wiet lag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar een koolstoffilter maakt wel erge herrie toch, denk dat ik de buren dan wel wakker maak ermee. Kan je beter een beetje skunk ruiken denk ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan kun je ook gewoon een soort demper er tussen zetten, maakt hij aanzienlijk minder lawaai.

 

grtz.

dontknow

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je een fatsoenlijk afzuiger hebt, en een koolstoffilter, maakt dat geen herrie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

precies + een dimmer erop geen vlieg die t weet

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja 't is of een goedkope afzuiger en dan met dempers gaan kloten. of je koopt meteen iets goeds..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee thanks voor de reacties, ik wil een droogkast gaan maken had dit idee. grote slakkenhuisafzuiger is mij te duur voor een drooghok en ook niet nodig volgens mij, me wiet moet niet te snel drogen. Geef even jullie visie op dit idee ajb. Badkamer afzuigertje is namelijk 17,50 bij de bouwmarkt en dat klinkt me als muziek in de oren tegenover 80 euro voor ze grote neefje en badkamer afzuiger maakt haast geen herrie.

 

vbdrooger.jpg

 

Koolstoffilter in de kast heb ik liever, maar dit gaat bij de badkamerafzuiger moeilijk (buitenkant zitten roostertjes op en loopt over naar buisvorm bij uitlaat)of hebben jullie nog een leuk goedkoop idee? de kast zelf wordt helemaal luchtdicht met als actieve inlaat het luchtpompje en als uitlaat badkamerafzuiger uitblazen in de koolstoffilter

 

Zijn er niet gewoon kleine afzuigers voor drooghok te koop met koolstoffilter?? (evt. linkje erbij)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luchtpompje van je aquarium is overbodig,

maak wat gaten onderin met ong +/- de helft van de oppervlakte van je uitlaatbuis(in jou geval zal dat denk ik 115 zijn,dus met een gatenzaag van 60mm ben je al aardig onderweg)

door de onderdruk ruik je verder niets!

als je afblaast door de filter heen MOET je wel een nieuwe filter gebruiken !!

een badkamer afzuigertje maakt juist meer herrie dan een goeie buisafzuiger of box....

maar dat is aan jou, als deze in de kast hangt zus je er niet heel veel last van hebben.

bij mij draaid er een 2500 kuub afzuig en een 1500 kuub inblaas in een tuinhuisje en niemand heefd ook nog maar wat gehoord de laatste jaren ...

bijzonder stil dus !!

 

Greetz,

SebasjJ

Share this post


Link to post
Share on other sites
Luchtpompje van je aquarium is overbodig,

maak wat gaten onderin met ong +/- de helft van de oppervlakte van je uitlaatbuis(in jou geval zal dat denk ik 115 zijn,dus met een gatenzaag van 60mm ben je al aardig onderweg)

door de onderdruk ruik je verder niets!

als je afblaast door de filter heen MOET je wel een nieuwe filter gebruiken !!

een badkamer afzuigertje maakt juist meer herrie dan een goeie buisafzuiger of box....

maar dat is aan jou, als deze in de kast hangt zus je er niet heel veel last van hebben.

bij mij draaid er een 2500 kuub afzuig en een 1500 kuub inblaas in een tuinhuisje en niemand heefd ook nog maar wat gehoord de laatste jaren ...

bijzonder stil dus !!

 

Greetz,

SebasjJ

 

Ja ik ga binnenkort ff langs de growshop laat ik me goed informeren over een stille filter. dus aanzuigen via een koolstoffilter is beter als je de filter een paar keer wilt gebruiken??

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry voor de late reactie,

 

zuigen of blazen via een filter maakt geen verschil, alleen als je er door heen afblaast veranderd de capaciteit van je filter, hou hier rekening mee.

ook als je eenmaald geblazen hebt door een filter kun je hier niet meer door zuigen en andersom het zelfde.

sitl zijn de softboxjes maar deze zijn ook vrij prijzig.

de stalen boxen hebben vaak de betere kwaliteit.

ruck buisvennetjes kun je mooi zelf in een boxje bouwen en wordt dan ook vrij stil.

overige buisvennetjes heb ik niet zulke goede ervaringen mee.

 

Greetz,

SebasjJ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...