Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Choppie

DROGEN van de TOPPEN (uitgebreid)

Recommended Posts

Ola, net als makreel heb ik o.a. in mijn badkamer ook zijn klein afvoerdingetje op mijn dak zitten, verder in mijn wc en 2 in de keuken. Zou ik op dat afzuigertje in de badkamer een klein (250?) koolstoffilter kunnen aansluiten met een stuk slang of zou die da niet trekken? Zag trouwens net bij de blokker een kledingkastje van 110x170x40 voor 20 euro en een 2 laags groot rond droogrek met ophanghaak voor een knaak. Groeten, ganjahman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ff een vraagje, mijn wiet hangt nu 2 weken te drogen, en het lijkt me nu redelijk droog, een beetje zoals ik altijd in de shop krijg. Het is alleen nog niet zo droog dat t uit elkaar valt als ik erin knijp, ik moet t nog wel een beetje uit elkaar trekken als ik het crush. Moet ik het nog even laten hangen, of moet ik het met nog een beetje vocht erin in de weckpotten stoppen voor de cure?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Help!!

 

Er zijn toppen opnieuw plekjes rot gaan vertonen tijdens het drogen :o

 

De temperatuur licht rond de 18 graden en de luchtvochtigheid tussen de 70 en 75%

Met de kachel uit en de ventilator aan..

 

Hoe krijg ik mijn LV snel naar beneden??!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat het wel zou helpen ja.

 

Je kan die dingen o.a. bij de gamma en tuincentra vinden, dus misschien ook wel in een wat grotere supermarkt.

 

Succes ermee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je mag je kamer wel eens opruimen :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb vorig jaar (december) 8 ons sour NL x Neville Haze van binnen geoogst en dat na twee weken drogen in een droogkast in een donkere plastic tupperware bak verpakt. Nu een 10 maanden later is het inderdaad meer bruin dan toen ik het droog erin deed en ruikt het heel apart maar dat heb je wel vaker met hazigen. Maar...niet aan de straat stenen te slijten :o . Men vindt het raar ruiken en lelijke wiet. En met wiet uit zaad is het altijd grover. De smaak is (puur) niet slecht en het effect is high.

 

Voortaan hou ik het vers. Soms beter kwantiteit dan kwaliteit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat is eigenlijk het voordeel van het drogen van lossen toppen of takken, tegenover het drogen van de hele plant?

 

 

Qua smaak of potentie maakt het nix uit of je de toppen schoon of als gehele plant droogt. Het enige verschil is dat waneer je de planten machinaal of met de hand knipt je de buds en de kwetsbare kristallen beschadigd, veel kostbare trichomen zullen aan je handen of schaar blijven plakken.

 

Haal je alleen de grote bladeren weg en niet de topbladeren dan zullen die topbladeren om de buds heen krullen en ze dus beschermen tegen beschadiging door aanraking of voor stof enzow wat onder het drogen op je topjes neer dwarrelt...

 

Het schoonmaken na het drogen op deze manier is heel makkelijk, je neemt een top pakt haar vast bij het takje zodat je de top niet aanraakt. Je begint dus onderin de top de topblaadjes voorzichtig weg te knippen. Je zal zien je hoeft ze maar aan te raken en het blad valt er al af...Elke keer als een topje dan bloot ligt knip je der uit de cola, zo ga je door tot je de hele cola schoon hebt.

Voordeel is dat deze buds er veel mooier uit zien dan vers geknipte toppen omdat je elke contact met je handen, olie of machines heb vermeden. En natuurlijk dat je der na het knippen meteen van kan roken. :o

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee allemaal,

ik heb wat gratis kippengaas gescoord op marktplaats ( maas 1,5 cm)

dit tegen de plafondbalken gespijkerd, en hier de toppen in gehangen.

drogen in de schuur vertraagd hier wel een beetje, want na bijna drie weken, knakken te takjes nog niet. er staat een fan op ( indirect), zodat vocht sneller verdampt. althans, dat is mijn bedoelinng.

 

groet

 

ramsus

 

gallery_17812_6159_35752.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij is het grote probleem dat mijn ouders der niets van mogen weten van mijn planten...

dusja, een droogplaats zoekn was ook al niet zo gemakkelijk

Nu hangt er een deel van de ganja op mijnen maat zijnen zolder en een deel is opgehangen in mijn tuinhuis maar goed verstopt. :P

Ik dacht dat de geur sterker ging zijn dan dat ze is...

Kan nie wachten om alleen te gaan wonen... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

is het een goed idee om mijn toppen te laten drogen in een schuif van een kast?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat een schuif in nederland een lade heet.

 

 

meteen even doorbomen over drogen. ik heb 's zomers 3 medium plantjes in pot buiten, vervroegde/geforceerde bloei dus lekker op tijd klaar zo begin october.

 

de grote bladeren gaan er aan de plant al af, zo kun je met 2 handen werken en scheelt al veel werk. als deze er af zijn blancheer ik de plant door deze 3 dagen volledig in het donker te houden, hierdoor verdwijnt een groot gedeelte van het chlorofiel/bladgroenkorrels en word ze bleker en later veel zachter van smaak. (deze procedure ken ik al vele jaren vanuit de keuken).

 

dan knip ik alleen het mooiste gedeelte van de tak en maak deze verder schoon. al deze takken lliet ik altijd gewoon 2 weken in de schuur hangen maar tegenwoordig met al dat gezeik en flauwekul gaan ze een droogkastje in met een kleine afzuig met koolfilter zodat je van de geur af bent. die laat ik 3 weken hangen tot ze niet meer droger worden. drogen doe je uiteraard in het donker.

 

dan verhuis ik de hele boel naar de zolder waar inmiddels de verwarming al draait en de lucht in huis aanzienlijk droger is. hier blijft ze dan nog 2 a 3 weken en gaat dan in een bus met niet zuurstof houdend gas. geen zuurstof geen oxidatie geen achteruitgang. mijn wietje is niet bedoeld om te verkopen maar voor mezelf dus dan ga je ook het bewaren uitdiepen. daar heb ik het in een ander bericht al over,zoek op vacuvin.

 

greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn ervaring is dat drogen in de schuur nog wel gaat, ik haal ze na twee tot drie weken naar binnen om daar af te drogen.,

schuur is te vochtig om noodzakelijke vocht te verdampen

 

grt

 

 

ramsus

Share this post


Link to post
Share on other sites
waar woon je heb plaats zat hang het wel op voor je.

hoeveel is ut?

 

grt

de aardige buurman vragen kan ook :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Halo kan iemand mij helpen met het drogen van me wiet??

 

mij wiet is zacht zowel droog van buiten en nat van binnen , je kan het buigen nog

 

het vreemde er van is dat er een raare geur ruikt wanneer je het rookt , echt niet teroken valt

 

de toppen zien er nog goed uit maar het wilt maar niet drogen??

 

wat kan er met die toppen zijn ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe lang heb je ze al laten drogen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@puff daddy: heb je een hygro meter in je kast waar je je weed in hebt gedroogd?

zoja,hoeveel was de lv in je droogkast?

want als de lv te hoog is,is het normaal dat je weed niet wil drogen en dat kan de vreemde geur verklaren.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

eerst knippen en dan laten drogen <_< kleinste blaadjes drogen wel mee en trekken in de top. hele kleine blaadjes proef je niet ja :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik denk dat een schuif in nederland een lade heet.

 

<_< gahaha lol

 

gewoon simpel denken :j wat doet zo'n ding?? hij schuift... nou laten we het maar een schuif noemen dan :lol:

 

groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...