Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
X.Odus

5x Powerplant Dieven Of Nog Niet?

Recommended Posts

Hey allemaal,

 

ik heb 5 x powerplant (feminised) van White Label staan.

Ik heb nu al veel gelezen over dieven en de extra opbrengst die het kan opleveren, dus wilde ik het ook eens gaan proberen.

Echter heb ik een vraag, wanneer moet je je plantjes nou precies dieven, aan het begin van de groei of wat later en moeten de stengels al verder ontwikkeld zijn of niet??

 

Hieronder staan wat fotos voor duidelijkheid. Moeten de stengeltjes bij de rode pijlen al weggeknipt worden?Vermeld graag jullie mening.

 

mzls dion

 

med_gallery_9586_4754_67817.jpg

 

med_gallery_9586_4754_8199.jpg

 

med_gallery_9586_4754_532939.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je al veel gelezen hebt over dieven zou je weten dat je in de bloei moet dieven nu nog niet misschien kun je beter zorgen dat die uitlopers gelijk aan je hoofdtop komen zodat je meerdere grote toppen krijgt .

 

Succes Bio

Share this post


Link to post
Share on other sites

niks dieven bij pp.ik heb er maar 5 onder 1200 watt en ik dief ze nooit.als ze maar genoeg licht krijgen dan ontwikkelen de onderste toppen zich ook goed :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke alleen heb ik 5 pp onder 400 watt staan, hoeveel gram haal jij er dan uit met je 1200 watter??

Bij mijn vorige kweek, white widow, had ik namelijk zion 26 g per plant met 3 planten, deze keer wilde ik namelijk wat meer halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

o.8 gram de watt gemiddeld.geef je planten de ruimte dus veel grond en rolalty mix van plagron .en dan pas naa een week of 5 beginnen met voeding dan kan het niet mis gaan.voorgroeien onder 24 uur licht dan moet het goed komen.ps je planten zien er goed uit :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

haal een 600 weg is gewoon weg teveel is niet nodig voor 5 planten en ngoedkoper in de stookkosten

nog ff laten groeien en dan aftoppen nog een week in 18 uur licht doorgroeien dan 12 uur licht

in wat voor potten heb je ze staan ?? probeer ze anders over te potten in 20 liter potten zo krijg je grote planten met veel wiet soms wel 120 gram droog per plant maar je moet gewoon ff in de growguide van het forum lezen staat alles stap voor stap in

 

 

mike

 

[quote name='bierkrat' date='1 Mar 2008, 02:49 ' post='39353.voorgroeien onder 24 uur licht dan moet het goed komen.ps je planten zien er goed uit :huh:

 

 

24 uur licht?????????????????????????????????staat dat op je schema :verrygood

luister het werkt wel maar slaat dus weer nergens op ook een plant heeft nacht tijd ze slapen dan wel niet{geen fotosynthese}maar ze hebben wel de donkerte nodig het is buiten ook niet 24 uur licht!!!

 

 

mm

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja 24 uur licht werkt echt :verrygood had het gelezen in een of ander kweekblad .en dacht dat probeer ik ook een keertje.en het gekke is dat je plant dan meer in de breete gaat groeien.het strekken doen ze in het donker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik jouw was...., :verrygood

had ik nog even gewacht met jatten todat ze groter zyn!!!! :rofl

 

dit heb ik gedaan...ongveer 20, 25 cm :D

med_gallery_14524_4467_57404.jpg

 

 

:wOOt

je moet eerst een" bladerdak "als het ware creeën.

waaronder vandaan je de uitlopers weghaalt!!!!

 

ik makkelyker met water geven enzo :huh:

 

succes ;) N

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je meer uit je plant wilt halen scrog dan je plantjes zo als op de foto hierboven .

24 uur licht kan ook maar de planten groeien minder snel .

En misschien moet je ook eens nadenken over een grote aardebak in plaats van potten hebben je planten ook meer wortel ruimte :verrygood .

Kweek hier zelf ook met een 400 watter en sinds ik op die bak draai heb ik echt dikke vette toppen ?

 

GRT.Bio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey mike,

 

haal jij 120 g per plant met 5 planten onder een 400 watter???? Das wel aardig wat.

 

Daarnaast heb ik meteen nog een vraag. Ik heb namelijk met mijn white widow vorige kweek, 2 maanden voorgekweekt.

Ik wilde ze namelijk redelijk groot maken (zon 70 cm) en ze groeiden niet heel snel.

Zoals ik al begreep is dit redelijk lang om voor te groeien. Maar is het voordeliger om mijn planten tot bijvoorbeeld 30 cm te groeien waarna ik ze in de bloei zet of moet ik nu mijn planten in de bloei zetten?

Oftewel brengt langere groei meer opbrengst?

 

Mzls dion

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe langer die voor groeit hoe groter die wordt: let op zelfde hok

2grootte:

http://www.wietforum.nl/uploads/1196372023...4044_701178.jpg

om een veldje vol te krygen duurd dat met een plant langer dan met 16 plantjes

http://www.wietforum.nl/uploads/1201377565...467_1938336.jpg

want pas als het veldje zich helemaal gevuld heefd zet je je lamp op 12/12

http://www.wietforum.nl/uploads/1201377565...467_1857773.jpg

ik ben daar eigelyk dom bezig i.v.m. ...weet wel.....

k'had ook met 2 of 3 plantjes gekunt maar dan had het meer tyd gekost om

om dat veldje vol te krygen.....

 

volgende keer doe ik nie zzoveel plantjes meer,

meer maar langer voorgroeien

 

beter voor me nachtrust....

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke

Maar wat mijn vraag was: Brengt het meer op om je planten langer/groter te laten groeien, dus bij mij bijvoorbeeld nog een maand groeien zoals ik ahd gedaan met mijn WW vorige keer, of brengt het niet meer op????

 

(ik ga niet scroggen btw)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé X.Odus,

 

Het verkrijgen van meeropbrengst met kweektechnieken is een persoonlijke zaak. Je zult je kweektechnieken moeten afstemmen op je kweekruimte en de gebruikte planten.

 

Dieven wordt gedaan om de bladeren en toppen die onder aan de plant zitten en helemaal geen direct licht meer krijgen weg te halen om de energie in de plant naar de bovenste toppen te brengen. Wij dieven ook om de luchtcirculatie te beinvloeden.

 

Ook het toepassen van scrog of sog technieken is een vorm van herschikken van de plant naar de omstandigheden.

 

Door verschillende kweken in je hok te vergelijken krijg je vanzelf gevoel voor deze technieken. Dat vraagt ervaring en oog voor je kweekomstandigheden.

 

Ook de vraag over de periode van het voorgroeien is in dit zelfde kader.

 

- Is het dek (bladeren) vol genoeg om maximaal rendement te hebben van het gebruikte licht

- Is het dek niet te vol om luchtcirculatie te belemmeren

- Is lang genoeg voorgegroeid om voldoende toppen te creeeren.

 

Al deze zaken hangen met elkaar samen. En daarbij moet je ook nog eens inzicht verkrijgen in hoelang de planten doorgroeien tijdens een hele cyclus.

Omdat de planten nog een aantal weken doorgroeien nadat de klokken op 12/12 zijn gezet, afhankelijk van de soort plant, is dit vaak een inschatting die moet worden gemaakt. Zo groeit een sativa(zoals een WW) langer door dan een indica.

 

Het is geen eenduidig antwoord,

Maar met enkele foto's van het totaal overzicht van je kweek, kan hier op het forum wel door menig worden gereageerd.

 

Veel succes en groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan altijd in mijn White Widow gallerij kijken, ik weet alleen niet of er genoeg plaatjes in staan.

Maar als je zou willen kijken en een reactie geven, dat zou altijd wenselijk zijn.

 

xodus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...