Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Matti

4x Lowryder #2 Met Groei Led Lamp 14 Watt

Recommended Posts

Sedus: Het zal moeilijk gan om mijn led-paneel nog lager te hangen, het licht wordt nu al bijna niet meer verdeelt. Dat is dus het kl*te van zo'n led-paneel; Het licht, de twee kleuren, komen niet geheel uit hetzelfde punt maar van over het hele paneel, het licht moet dus wat afstand hebben om te kunnen "mengen". Als ik het paneel nog lager hang krijgen de planten dus maar van een stuk of 5 ledjes licht i.p.v. van 225 ledjes, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik ben er toch over aant denken om mij voor mijn volgende kweek toch gewoon een hps lamp aanteschaffen...

 

Ik vraag mij nu ook af of ik zou toppen, zou fimmen of geen vanbeiden en wanneer ik daarmee zou beginnen. Graag jullie gedacht hierover, ik kan hier echt niet zoveel bruikbare info over vinden!

 

Verder ben ik ook nog een purple widow zaadje aan het ontkiemen in mijn kast om toch al buiten te zeten, ook al is het nog zeer vroeg ik kan echt niet wachten :verrygood

En met de planten gaat nog alles goed ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Matti,

Ik zou je Lowryders gewoon zo laten groeien, dus niet toppen of fimmen.

Dit is niet nodig bij lowryders omdat ze al zo klein blijven en bij mij maakte ze toch wel meerdere toppen aan.

Ik weet niet hoe het gaat met Led verlichting maar ben wel benieuwd.

Succes verder.

 

Grtz Lowryder :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sja dat is dan weer nadelig aan leds..

en Lowryder hoef je niet te gaan toppen of fimmen hoor!

Gewoon zen gangetje laten gaan, en komt het wat te hoog kun je ze nog altijd naar beneden halen.

lowryder komt niet hoger dan 50 cm normaal maar lowryder 2 kan gemakkelijk 60 cm worden, en dan met nog wat strekken en het kassie zit vlug vol :verrygood

grtz sed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal ze dan maar gewoon laten groeien zonder getop of gefim :verrygood .

UPDATE:

Zoals belooft heb ik betere foto's getrokken van wat ik aanzag als geslachtskenmerken, de foto's zijn niet perfect omdat ze nog altijd met mijn 2megapixel gsm getrokken zijn maar de vermeende draden zijn nu toch al vrij duidelijk te zien op de meeste foto's!

Ook heb ik terug twee spaarlampen van 15W in de kast gehangen, ik dacht die liggen hier toch maar wat te rotten dus hang ik ze er maar gewoon bij i.p.v. die drie spots.

De twee lampen hangen tss de planten zodat ze geen led-licht verhinderen om tot aan de plantjes te graken. Ze krijgen dus nog altijd evenveel led-licht op zich als daarvoor. Hoewel dit niet duidelijk is op de foto's raken de lampen de planten niet aan.

Ook heb ik een nieuw, langer stokje geplaatst tegen de twee grootste omdat ze weer omvielen onder hun eigen gewicht/lengte.

 

FOTO'S:

gallery_15585_4772_183729.jpggallery_15585_4772_101138.jpggallery_15585_4772_123409.jpggallery_15585_4772_62064.jpggallery_15585_4772_164490.jpggallery_15585_4772_101522.jpggallery_15585_4772_29645.jpggallery_15585_4772_101138.jpggallery_15585_4772_183729.jpggallery_15585_4772_61397.jpggallery_15585_4772_266961.jpggallery_15585_4772_10805.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie nog geen geslacht hoor.. enkel nieuwe groeischeuten .

Dedraden zijn echt Wit hoor en bijna doorzichtig.. hier op deze foto's zie ik dat niet

even achter een duidelijk plaatje zoeken..

 

 

 

edit:

Ergens een plaatje geript : wat jij ziet zijn de kelkblaadjes (correct me if i'm wrong).

En wat je moet zien is een 'zaaddoos' met een stamper die eruit komt.

itof(fempre).jpg

hopelijk is het zo wat duidelijker voor je,

 

grtz sed

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE:

Mijn plantjes zijn weer veel gegroeid de laatste tijd!

Ik ben er nu ook zonet voor 90% zeker van dat er al tenminste één van de grote planten vrouwelijk is :wacko: ! Daarmee zou ze toch vrij ver voor zitten op schema ("hoest-ledlamp-hoest").

Het is vrij goed te zien op close-ups van de oksel (zie foto), en zeker na de super-handige foto van sedus zijn mijn twijfels bijna weg. Wel heeft deze plant denk ik wat schade opgelopen toen mijn kat onverwachts in mijn hok ging kijken :wOOt . De vorige groeischeut was er half afgevalle (was toen nog miniscuul) doordoor dat er vanboven bij het vrouwtje maar een paar bladen zit. Maar ze heeft hier geen last van en is vanonder al volop nieuwe scheuten aan het maken! Ook is ze zo hard aan het verdikken dat de stam helemaal vanonder te dun was en gwn opengebarsten is(zie foto), de plant heeft hier wel geen last van en is al helemaal genezen. Hoerdoor is ze nu zo sterk dat ze geen ondersteuning meer nodig heeft, ik heb die dan ook weg gedaan bij deze plant.

Verder ben ik vanplan morgen ze te verpotten in een wat grotere pot. Ook ben ik van plan beendermest te gaan gebruiken (zie foto) voor de wortels en ook een soort van groei-boost voor allerhande planten(zie ook foto). Ik vroeg me wel nog af of dit laatste geen kwaad kan en of ik het wel mag gebruiken bij cannabis?

 

gallery_15585_4772_119684.jpg

Dit is de opengescheurde stengel(onder), het is vrij duidelijk te zien:

gallery_15585_4772_527396.jpg

bis:

gallery_15585_4772_307723.jpg

 

gallery_15585_4772_84043.jpg

 

gallery_15585_4772_32597.jpg

 

gallery_15585_4772_244986.jpg

 

gallery_15585_4772_355165.jpg

 

gallery_15585_4772_559675.jpg

 

gallery_15585_4772_213335.jpg

 

gallery_15585_4772_390061.jpg

 

gallery_15585_4772_503111.jpg

 

gallery_15585_4772_333083.jpg

 

gallery_15585_4772_262901.jpg

 

 

gallery_15585_4772_212776.jpg

 

gallery_15585_4772_435467.jpg

 

gallery_15585_4772_9577.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel succes! Bedankt voor je reactie's bij mij. Ik volg je zeker en vast.

 

*EDIT*

 

Staan die lampen nu nog steeds op 24h ??? Je moet toch gaan overschakelen naar 18h om ze wat rust te geven, op den duur zouden ze beginnen stressen dacht ik zo... Ben zelf 'n dikke newb :wOOt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wacht vollop op 'n nieuwe update :wacko:. Mijn eerste lowryder is net boven gekomen hoera! :wOOt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel suc7 met je lowryders Wouter, ik volg je topic zeker!

 

UPDATE:

Sorry voor het lange wachtten maar ik had het zeer druk (o.a. met mijn guerilla-kweek voorbereidingen).

Met mijn planten gaat het toch niet zo héél goed...

Ze beginnen geel uit te slaan, ze krijgen gele bladeren! De kleinste heeft hier het meeste last van en de grootste bijna niet.

Ik heb ze een paar dagen geleden verpot naar een grotere pot waar nu meer dan twintig liter cocos-grond inzit.

Door de grond heb ik ook wat beendermeel korrels gedraaid en ook in de plantgaten heb ik een deel beendermeel korrels gedaan, hier had ik op het forum al eens van gelezen. Ik heb ook ergens gehoord dat dit de grond zuurder kan maken, misschien dat de gele bladeren hier door komen? Het water dat ze drinken is ofwel gwn kraantjeswater ofwel flessenwater met PH 7.6 wat ik toch redelijk neutraal vind! Of zijn ze misschien overvoedt door al dat beendermest?

Verder vind ik ze toch wel redelijk klein voor hun leeftijd, 28 dagen ofzo. De kleinst is maar 3.5 cm maar die is wel gehandicapt :smoke , de kleinste (en de geelste) gwne is 5cm en zit al aan ze'n 4de internode :), maarja et zijn nog altijd lowryders he.

Alle reacties en tips zijn van harte welkom, ik weet echt niet wat ik aan hun bladprobleem kan doen!

GReetzzz

 

gallery_15585_4772_370400.jpg

 

gallery_15585_4772_57526.jpg

 

gallery_15585_4772_143998.jpg

 

gallery_15585_4772_357254.jpg

 

gallery_15585_4772_255449.jpg

 

gallery_15585_4772_131816.jpg

 

gallery_15585_4772_254343.jpg

 

gallery_15585_4772_79023.jpg

 

gallery_15585_4772_124102.jpg

 

gallery_15585_4772_70989.jpg

 

gallery_15585_4772_15859.jpg

 

gallery_15585_4772_25141.jpg

 

gallery_15585_4772_210852.jpg

 

gallery_15585_4772_226062.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is het een voedingstekort...

 

Ik zou ze wat hydrokorrels ofzo gaan geven, kostte van mij 4€ en heb 'n zak waar ik derest van m'n leven mee doorkan :smoke. Goed lezen hoe je ze moet gebruiken, staat op de zak.

 

 

Het komt wel goed met ze, gewoon snel genoeg vinden aan wat het ligt. 'k Dacht dat de symptonen van voedingstekort gele bladeren waren dus... Nu, ik ben maar een noobie in heel dit gedoe :).

 

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

M'n lowryders zijn zich aan het herstellen van de mishandeling :smoke zijn nu ferm aan het bijtrekken :). 1tje is er vannacht 1,5-2,5 cm gegroeid o_O

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Matti,

 

Suc6 met je kweekje, ik las wel dat de ideale hoogte voor die ledverlichting zoals die van jou 10/15 cm is. Zoals ik op de foto zie is dat bij jou een stuk meer toch? Misschien een idee om ze toch wat lager te hangen? :smoke

 

Ik ga je verder volgen.

 

Sokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

waar

blijven

die

picas???

 

Ik ben bezorgd om je plantjes, als ik ze zo zie staan heb ik schrik dat ze een beetje ongelukkig zijn, en dat wil ik niet.

Happy plants = good weed

Sad plants = sober grower

Share this post


Link to post
Share on other sites
Volgens mij is het een voedingstekort...

 

Ik zou ze wat hydrokorrels ofzo gaan geven, kostte van mij 4€ en heb 'n zak waar ik derest van m'n leven mee doorkan :P. Goed lezen hoe je ze moet gebruiken, staat op de zak.

 

 

Het komt wel goed met ze, gewoon snel genoeg vinden aan wat het ligt. 'k Dacht dat de symptonen van voedingstekort gele bladeren waren dus... Nu, ik ben maar een noobie in heel dit gedoe :P.

 

 

Grtz

voedings tekort. ja, maar hydrokorrels?, als de planten een voedingstekort hebben, hoef je ze geen hydrokorrels te geven, want dat zijn gewoon gebakken kleikorrels, je kunt ze dan beter canna terra vega gaan geven, maar het zou er ook aan kunnen liggen dat je grond te voctig is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey, mooi verslagje, ben blij mezelf soms te herkennen in reacties en vragen van je :dribble:

 

Heb trouwens een klein vraagske over het hele begin van u verslag... Is er een groot verschil tussen het zilverpapier met de doffe of glanzende kan te hangen, en wat is het best?

 

Tnx, eneuh, veel succes é, ben benieuwd naar de afloop met de gehandicapte :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Overvoeding zal het wel niet zijn. Met beendermeel kan je namelijk zeer moeilijk overvoeden, daar komt dan nog eens bij dat het niet meteen wordt opgenomen.

 

Ga snel wat vloeibare voeding kopen en meng die door je water.

veel geluk verder en als je ooit moest besluiten zaadjes te maken met wat van je lowryders... laat iets weten

Share this post


Link to post
Share on other sites

de ideale ph voor wietplanten ligt tussen 5,9 en 6,6

 

succes ermee en dat van die hydrokorrels is bullshit want die geven egt geen voeding

gewoon flesje voeding halen voor de groei en bloei

 

voor lowriders heb je eigenlijk alleen wat bloeivoeding nodig

 

maar dat geld dan weer alleen als je een grondmix hebt waar ze voor de eerste 3 weken genoeg aan hebben

 

Succes met je Lowriders

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo naamgenoot :lol:

 

ik zag je reactie op azarius.

veel succes hiermee, ik ga ook lowryder zaad kopen :D.

deze gaak zeker volgen.

 

grtz mathijs.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Darmtoerist

 

Aangezien de laatste aanvulling van 25 april is, denk ik dat er niet veel te volgen is. :lol:

 

gelukkig genoeg andere lopende kweekprojectjes, ook met lowriders

 

Groetsels!

 

EmTee

 

PS.: ik was ook wel benieuwd naar de afloop

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...