Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

weetje

Verdampen

Recommended Posts

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

Nee ik ben niet kwaad te maken en Jensen moet effe wachten, maar zondag bij spuiten en slikken leer ik ze verdampen.

Tot later en je weet het ik ben een gewone gebruiker en werken moet leuk blijven, daarom zeg ik altijd dat andere vaporisers altijd beter zijn.

Helaas zijn er over de hele wereld dopegebruikers die mij proberen anders te laten denken, zij beweren dat de verdamper het beste is.

Al deze meeltjes hou ik dan ook lekker voor mijzelf, hoewel mijn mededirecteur denkt dat het beter is om ze op onze site te zetten.

Maar ja wie zou al deze drugsgebruikers nou geloven??????

Tot later en je bent als "onderzoeker" van harte welkom bij Legalize, we hebben nog een paar medewerkers nodig met een groen hart en verstand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag Evert,

 

Ik heb sinds dinsdag hier in Goes een heuse verdamper deluxe staan. Apparaat was vrij eenvoudig in elkaar te zetten.

 

Ik dampte inmiddels al een jaar via een eenvoudig pijpje en een kaars en dacht dus: verdampen deed ik al alleen nu ga ik dat via een echte verdamper doen.

 

En dat heb ik geweten.

 

Man, ik ben nog nooit zo high geweest. Ik was gisteren al moe, beetje nerveus gespannen en heb veel minder wiet gebruikt dan normaal. Ik nam twee of drie rustige diepe halen en hield de damp zo'n 20 seconden vast..bij de derde teug voelde ik dat bij wijze van spreken werd gelanceerd.

 

De avond heeft nog nooit zo lang geduurd. Ik schijn tegen mijn vrouw verteld te hebben dat ik dit nooit meer wil.

Het was namelijk een ervaring die ik nog nooit had gehad. Muziek kreeg kleur, begreep plots de zin van het leven etc. etc.... Kortom het hakte er nogal in.

Heb tijdens deze high met mezelf en de vrouw afgesproken dit nooit meer te doen.

 

Maar nu the day after, nuchter..heb ik toch zo iets van...hmmmm..misschien toch nog eens een keer doen.

 

Kortom, is dit soort extreme high normaal bij een eerste gebruik van de verdamper? ('t was denk ik ook meer een bad-trip die ik had..heeft erg lang geduurd)

 

Als ik de wiet zie die ik gebruik hebt..die is nog voor zo'n 80% groen..daar kan ik dus nog wel een paar keer mee vooruit..terwijl ik hier voor het dampen maar één keer mee kon doen.

 

Ik heb namelijk het idee dat jou verdamper een compleet nieuwe soort van wietverbruik is die totaal niet te vergelijken is met 'normaal' wiet gebruik (effect is veel heftiger).

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn eerste gedachte:

1)Wat heb je in die pijp gestopt?

Een wietje die je normaal ook rookt?

Dan gok ik op een sativa wiet. Probeer eens een indica.

2)moe ,nerveuzig en mss niet zo heel veel gegeten(=kan een minder uitgangspunt zijn om te gaan gebruiken)

3)Ja, het effect is ernstig veel higher dan bij verbranden, je werkt er ook lekker op door.

Persoonlijk ben ik van mening dat mensen die al druk in het hoofdje zijn(veel fantasie en gedachtes) iets behoedzamer om moeten gaan met deze soort van high's.

Ik denk dat dat jou een beetje overdonderd heeft.

 

greetz weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, een wietje wat ik toch een aantal maal in de week via een pijp verdamp. Super Chrystal ofzoiets. Normaal heb ik WW.

Conclusie is in ieder geval dat dampen met een verdamper voor mij een stuk heftiger was dan ik had verwacht.

 

Ik ga het vanmiddag weer eens proberen met 1/10 van de hoeveelheid die ik normaal heb. Inhaleren, 10 minuutes wachten en dan zien we wel. ;)

 

btw...high zijn vind ik geweldig, ik was echter nog nooit zo high geweest als afgelopen keer..dus dat was nogal een shock.

Edited by Lovehandles

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dag Evert,

 

Ik heb sinds dinsdag hier in Goes een heuse verdamper deluxe staan. Apparaat was vrij eenvoudig in elkaar te zetten.

 

Ik dampte inmiddels al een jaar via een eenvoudig pijpje en een kaars en dacht dus: verdampen deed ik al alleen nu ga ik dat via een echte verdamper doen.

 

En dat heb ik geweten.

 

Man, ik ben nog nooit zo high geweest. Ik was gisteren al moe, beetje nerveus gespannen en heb veel minder wiet gebruikt dan normaal. Ik nam twee of drie rustige diepe halen en hield de damp zo'n 20 seconden vast..bij de derde teug voelde ik dat bij wijze van spreken werd gelanceerd.

 

De avond heeft nog nooit zo lang geduurd. Ik schijn tegen mijn vrouw verteld te hebben dat ik dit nooit meer wil.

Het was namelijk een ervaring die ik nog nooit had gehad. Muziek kreeg kleur, begreep plots de zin van het leven etc. etc.... Kortom het hakte er nogal in.

Heb tijdens deze high met mezelf en de vrouw afgesproken dit nooit meer te doen.

 

Maar nu the day after, nuchter..heb ik toch zo iets van...hmmmm..misschien toch nog eens een keer doen.

 

Kortom, is dit soort extreme high normaal bij een eerste gebruik van de verdamper? ('t was denk ik ook meer een bad-trip die ik had..heeft erg lang geduurd)

 

Als ik de wiet zie die ik gebruik hebt..die is nog voor zo'n 80% groen..daar kan ik dus nog wel een paar keer mee vooruit..terwijl ik hier voor het dampen maar één keer mee kon doen.

 

Ik heb namelijk het idee dat jou verdamper een compleet nieuwe soort van wietverbruik is die totaal niet te vergelijken is met 'normaal' wiet gebruik (effect is veel heftiger).

 

 

Ik weet dat de verdamper werkt en dat je in principe aan 1 pufje, welke je 20 seconden in je longen vast houd voldoende is.

Het gaat natuurlijk ook om de wiet die je er in stopt. En hoe groot de stukjes zijn. En hoeveel.

Ja je kan je wiet weer meerdere malen gebruiken, even in de hand gooien en nogmaals verkruimelen en terug in de kop, als het niet meer smaakt werkt het toch nog. Er blijven altijd een gedeeltes van THC, CBD en CBN achter, want dit verdampt op en hogere temperatuur als de smaak.

Ik wens je dan ook nog veel dampplezier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Evert,

 

Ik zit nu met een stuk afgebroken glas(het deel van de aanzuigbuis dat in de bovenste zijhals zit, deluxe model) en krijg het er nog steeds niet uit. Weet je mischien iets dat zou kunnen helpen (wel eens eerders gehoord toevallig? ;)).

 

 

Iemand anders mischien ook ideeen? ;)

 

 

(Die aanzuigbuis is mij toch echt iets te lomp in gebruik (t.o.v. een slang :D)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zowel de Verdamper van Evert (mijn favoriet, zacht voor je keel, veel smaak, maar breekbaar en niet echt portable) en de Volcano Easy Valve (ideaal voor feestjes, redelijk onbreekbaar en redelijk portable maar droger op de keel).

 

Probeer voor Ice of olie in de verdamper van Evert eens een "LIQUID" gaasje van de Volcano. Het lijkt op een soort geperst staalwol en het past precies in de verdamper van Evert.

 

Ik gebruik ook voor gewoon de gaasjes van de Volcano vaporizer in Everts verdamper. Is wat fijnere structuur (dus minder stofdoorlaat) en dampt lekkerder vind ik.

 

Andere tip voor het invetten van de doorvoerbuis in de fles; gebruik vaseline ipv "glasvet". Laat makkelijker los, is makkelijker schoon te maken en VEEL goedkoper.

 

succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Beste Evert,

 

Ik zit nu met een stuk afgebroken glas(het deel van de aanzuigbuis dat in de bovenste zijhals zit, deluxe model) en krijg het er nog steeds niet uit. Weet je mischien iets dat zou kunnen helpen (wel eens eerders gehoord toevallig? ;)).

 

 

Iemand anders mischien ook ideeen? ;)

 

 

(Die aanzuigbuis is mij toch echt iets te lomp in gebruik (t.o.v. een slang :D)

 

Je kan bijvoorbeeld kontakt opnemen met Evert de verdamper.

Ik weet dat hij het eruit haalt, of dat je in ieder geval een nieuwe pot kan krijgen tegen reparatieprijs.

Nu heb ik gehoord dat Evert deze week weer in Tsjechie zit, maar volgende week is hij weer terug.

Bel effe met 06 22220590 en dan kan je een afspraak maken met hem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fijnstof wordt door het water tegengehouden

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad Buble, dat is wel belangrijk...

 

Als je je verdamper zonder water gebruikt merk je dat er een hoopje fijn stof van de wiet op de bodem ligt. Belangrijk dus dat je water gebruikt !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Had het stukje gevonden trouwens over dat nikkelchroom

 

 

 

Nikkel

De uitgevoerde nikkelspeciatie (speciatie is de specifieke vorm waarin een element aanwezig is) geeft aan dat 95% van de samenstellende nikkelverbindingen bewezen carcinogenen zijn voor de mens. Een meerderheid van deze fractie is onoplosbaar: het resultaat is een langere verblijftijd in de longen met een hogere belasting tot gevolg. Een toetsing van de berekende orale blootstelling (zwevend stof en depositiestof) geeft aan dat er niet direct gezondheidseffecten verwacht worden via orale opname van nikkelverbindingen. De hoge berekende totale innamen t.o.v. de inname van nikkel via voeding geeft aan dat de milieublootstelling in en om Genk-Zuid groot is. Op basis hiervan kan men stellen dat er gezondheidsrisico's verwacht worden voor de risicogroep kinderen.

 

Chroom

De moeilijkheid bij het berekenen van het risico door chroom is dat niet geweten is hoeveel procent van het totale chroom uit het ----EDIT----verwekkende zeswaardig chroom (Cr(VI)) en uit het niet-----EDIT----verwekkende driewaardig chroom (Cr(III)) bestaat.

Ten gevolge van een orale blootstelling aan Cr(VI) - 1 à 6,3 % aandeel van het totale aantal chroom in fijn stof - worden er niet direct gezondheidseffecten verwacht bij kinderen. Het is echter moeilijk uitspraken te doen over de mogelijke aanwezigheid van zeswaardig chroom omdat dit ion vanwege zijn hoge reactiviteit niet in voeding verwacht wordt en het verwachte aandeel in bodem en huisstof gering zal zijn.

De geschatte totale chroom inname voor kinderen, in en om Genk-Zuid geeft aan dat voor driewaardig chroom via orale blootstelling een mogelijk gezondheidsrisico verwacht wordt. De exacte impact hangt echter af van de oplosbaarheid waarin de Cr-samenstellingen in het milieu voorkomen. Weerom bezit de oplosbare vorm een hogere toxicologische impact dan de onoplosbare vorm. Meer gegevens hierover ontbreken in de milieudataset te Genk-Zuid.

 

Zowel voor chroom als nikkel bestaat er een verhoogd risico op long----EDIT---- bij levenslange blootstelling en nierschade ter hoogte van de tubuli. De latentietijd voor het optreden van long----EDIT---- bedraagt 10 - 30 jaar.

 

 

 

Maar hier gaat het om fijnstof ! Ik weet niet of er iets van fijnstof van de draad komt wanneer die verwarmd word ?? Zo deskundig ben ik niet haha. Als er verder nog meningen over zijn laat maar komen AUB !!!!!

 

Ik heb inmiddels wel de verdamper sinds een kleine week staan en is zeker goed :dribble:

 

Nu nog even dit oplossen dan kan ik met gerust hart dampen :dribble:

 

 

Fijnstof is niet fijn en komt zover ik weet vrij bij het maken en verwerken van grondstoffen naar het eindprodukt.

Daarom worden een hoop produkten in arme landen geproduceerd, alwaar men het niet zo nauw neemt met de gezondheid van de mensen.

Mij is laatst nog verzekerd door de man die het element en het materiaal zeer goed kent, dat er niets vrij komt bij het verdampen. Uiteraard hebben wij het hier over het verwarmingsdraad. Binnen kort kom ik hem weer tegen en zal ik je fijnstof probleem bespreken.

Het lijkt mij vrijwel onmogelijk om van een draad weer de grondstof te maken.

Ik zou maar met een gerust hart gaan dampen en slapen. Hoewel de heksenjacht op marihuana en hun gebruikers door deze regering met zijn VOC-mentaliteit, toen werd je ook vervolgd bij gebruik van kruiden, mij soms wakker houd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja maar in de VOC tijd werd er wel marijuana gerookt...

 

In ieder geval, van dat element zal in de loop van het gebruik wel wat atomen loskomen, en die worden voor 99,999% opgenomen door het water, eigenlijk neergeslagen. Wat je dus in je longen krijgt is een enkel atoompje chroom, nikkel etc. Ga maar eens 10 seconden in een stad op straat lopen en vraag je af hoeveel asbest partikels je al binnen hebt gekregen van remblokjes... Daar krijg je 10.000.000x eerder long----EDIT---- van dan van het verwarmingselement van de verdamper.

 

Die lepel die jij in je mond strampt als je soep eet, zit ook chroom doorheen, tenminste, als het RVS is. Nouja, chroom als je geluk hebt, het kan ook nog met andere stoffen.

 

Je lichaam kan een beetje van alle stoffen hebben en dat is zelfs nodig, sporenelementen zijn belangrijk en je krijgt vanalles binnen gedurende je leven.

 

Vergeet niet dat dat soort stukjes geschreven zijn om mensen bang te maken. Nichroomdraad zaal NOOIT zomaar Cr(III) vormen en AL HELEMAAL NIET Cr(VI) dat is scheikundig gewoon niet van toepassing in de verdamper. Nichroom draad is fantastisch draad om zoiets mee te verwarmen.

 

En als we het over fijnstof hebben praten we niet over metalen, fijnstof is eerder van silicaten etc, grote moleculen.

 

Cut the crap,

 

Amen,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

laatst nog fftjes gesproken en verdamt in de capri met evert die kwam binnenwandelen toen we bezig waren met verdampen...

 

Een tip, ga niet zomaar bij de mensen bij binnenkomst aan de pijp hijsen alsof het de normaalste zaak van de wereld is ;)

We waren verrast,het kwam nogal arrogant over, maar toen we erachter waren wie je was, en toen je zelf ook een pijp ter beschikking stelde die lekker gevuld was,,,was alles goed :(

 

Hebben toen aan 2 verdampers tegelijk gehijs ( geen aanrader als je zo :D wilt rondlopen)

 

Bedankt nog voor de tips over het gebruik, eerst deden we veel de hand erop houden zodat je flink veel kwalm krijgt (en snel), hierbij ging de wiet snel op.

Nu zo min mogelijk met de hand, kunnen we langer doorgaan en worden we nogaltijd even high of zelfs hoger :P (alleen de klap is in dit geval minder).

Tevens zorgt het dat de smaak langer lekker blijft en regelmatig de wiet even omdraaien,verder verkuimelen, dan blijft de smaak ook lang goed.

 

Het is echt een geweldig apparaat !! maar na gebruik is een :( aangeraden, m'n ogen worden er zo rood van

Share this post


Link to post
Share on other sites

ghehe rooie oogjes,

een bekend probleem.

als je ze dichtknijpt

ziet niemand het......

 

 

 

ojah, waar dampt mijn persoontje uit?

 

med_gallery_7713_557_290973.jpg

 

 

greatle van weatle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker he :wtf:

 

gallery_16683_5885_2432815.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

LOL Weetje wat een grappig tafeltje voor je verdamper! :lol:

 

Dat blauwe lichtje zag ik ook bij evert in deluxe verdamper, wat is dat voor een apparaatje, verkoopt evert die ook?

 

:wtf:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie tafeltjes hé :wtf:...

 

In de coffeeshops waar de verdampers staan staan die tafeltjes ook...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

interessante topic hier, :D

ik heb m'n verdamper nu enkele weken in gebruik,

en ben sinds eergisteren eindelijk volledig nicotinevrij.

 

ik had het best lastig om die laatste paar jointjes per dag ook nog te laten,

na mijn rookstop enige weken terug.

maar langzaam ben ik meer gaan dampen en minder gaan rollen en roken.

 

eindelijk van die tabak af,

en dat is niets te vroeg.

de copd heeft me al te pakken.

de effect van de wiet uit een joint "ontspant" mijn bronchien,

maar puur kan ik het niet roken.

ik hoest me dan kapot,

en gezond zal het ook wel niet zijn voor me.

 

maar met de verdamper heb ik het onspannende effect ook,

nog beter zelfs, want ik moet er nu niet meer bij hoesten.

 

ik heb ook een vapir,

maar dat vindt ik een gedoe,

met die ballons en zo...

:)

 

ik stopte er intussen ook al van alles in, :o

stukjes hasj, geperste polm van de topzeef,

knipafval, fluf, en een paar verschillende soorten wiet.

allemaal lekker, en het een al wat sterker dan het ander

 

bovendien vindt ik het ook nog een mooi object.

 

potje zelfgekweekte ko kush erbij,

en hop, het leukste hoekje in huis, :D

gallery_5497_5818_60747.jpg

 

greetz p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey patpot jij hebt ook een leuk tafeltje ervoor gevonden! :D what's cooking? :o

 

Wat ik nog niet in het rijtje zag staan was butaan hasj olie, wil je eens goed high worden gaat dat ook prima in de verdamper!

Lekker laten bubbelen op een laagje verdampte wiet :D

 

Gr. El Shamano

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hasjolie heb ik nog niet gemaakt.

moet ik dringend eens bekijken, :D

 

het "tafeltje" is een oud "schippersstoofje".

heb ik 25 jaar geleden meegegraaid,

bij het meehelpen ontmantelen van een oud binnenschip.

 

en dat is hier altijd blijven rondslingeren,

nu eens hier, dan eens daar, met een bloempotje erop, of wat kaarsen,

omdat we niet goed wisten wat er mee te doen.

 

en kijk, nu, na al die tijd, heeft het toch nog een bestemming gekregen, :D

het verdamperschipperstoofje.

benieuwd of dit woord de dikke vandaele haalt, :)

 

 

greetz p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft er iemand ervaring met het verdampen van andere kruiden? Ik ben bijvoorbeeld erg geinteresseerd in opwekkende kruiden die eventueel koffie zouden kunnen vervangen tijdens het studeren. Vroeg me dus af welke kruiden ik daarvoor kan gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salie heeft een beetje een tabakachtig effect.

 

Verder heb ik er vanalles in gehad, maar salie is erg "sterk" qua effect...

 

Ook moet ik melden dat ik helaas vanmiddag mijn verdamper gebroken heb, dat wordt een nieuwe fles... (dat heb ik altijd met dingen waar ik uiterst voorzichtig mee ben...)

 

Kees. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...