Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

weetje

Verdampen

Recommended Posts

De heer Evert is zo druk aan t hopzen,

ik neem even waar, voor hemmes.

 

ik had het eerder al is beschreven:

 

Een truucje wat je even door moet hebben is het dampen van stuff, ice... en zeker olie (!)

 

kruimel de wiet niet te fijn, leg een stukje stuff (0,2/ 0,4 gram) erop en damp een eerste keer.

Kruimel nu het blokje fijn, dat gaat makkelijk doordat het warm is, en ondertussen meng je het met je wiet.

je voelt nu dat het wat afkoelt, en stop het terug in de kop.

enjoy

afhankelijk van de kwaliteit en hoeveelheid stuf kun je tot 10 keer verkruimelen

 

afhankelijk van de kwaliteit en hoeveelheid ice of olie kun je tot 20 keer verkruimelen

 

 

Het kruimelen doe je dus op zo'n manier dat je de wiet niet kleiner kruimelt maar zachtjes de ice mengen met de wiet.

Je wiet is de drager van de ice of de olie. Door het lichtjes kruimelen verplaats je de olie/ice/stuff opnieuw over het oppervlak van de wiet>>> that's the trick.

Voor het roken van olie heb je relatief een wat grotere hoeveelheid wiet nodig, zodat je zeker weet dat je materiaal/ massa/ oppervlakte genoeg hebt om de olie eerder te absorberen zonder dat het door het gaasje valt.

Met te weinig wiet zal dit zeker gebeuren !!!!

 

Geinspireerd door de hashmakut olie pijpje ben ik wel aan het ontwerpen geslagen,

en heb evert al even aan zijn jasje getrokken.

Of dit ontwerp uiteindelijk ook geproduceerd gaat worden kan ik nog niet zeggen.

 

groetels weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wij wachten met smart Weetje :o.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanneer wordt er een verdampsessie onder proffesionele begeiding georganiseerd ?

Ik wil wel een avond afspreken om verschillende verdamp technieken te leren kennen !!

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zou nog eens een mooi initiatief zijn Buble...

 

I'm in.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De uitleg is duidelijk Weetje :o

Als drager voor de bho eerst wiet/as.

Ohja en die hashmakut pijpjes keep us updated :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben nog aan het nightcrawlen eigenlijk.

vannacht tot half 3 ice zitten dampen..

t is zo lekker he, wel iets doezelig maar eigenlijk nog steeds prettig high.

ik heb eigenlijk wel zin om een filmpje te maken.

Maar nu eerst voetbal van mijn zoontje

 

I've got a mission today, geloof ik.

 

greatles weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echt een prachtig ding, die Verdamper. Na een aantal keren de Any Day te hebben bezocht in Amsterdam, ben ik maar aan het sparen gegaan voor de deluxe versie :)

Nu ben ik al bijna een half jaar in het comfort van schone lucht in mn "damphok" aan het stomen :D

 

Ik heb al best wat mensen kennis laten maken met de Verdamper maar het viel mij op dat niet iedereen het meteen "kan" en dan al snel opgeven(ze weten niet wat ze missen!).

Dus mijn advies voor beginnende dampers: Vogel even uit hoe het moet, je hebt zó het gevoel te pakken.(Als je na een hijs hard hoest doe je het niet goed nee, tis geen bong...)

Het werkt meestal het beste als je langere hijsen neemt, dus niet snel en hard hijsen(als de wiet al op temperatuur is wordt het al snel "te" warm en gaat er veel smaak verloren). Met je hand op het hitte-element is ook heel goed de temperatuur te beheersen

 

Mijn enige BHO-dampervaringen waren met een hele creme-achtige "honing"(van het merk Jonk'O'man :)) , die ik in een klein kopje van aluminiumfolie deed. Dat werkte beter voor mij dan de olie op een topje zien te krijgen plus de kans dat het eraf zou kunnen druppelen bij verhitting.

Maar je krijgt zo dus heel makkelijk een dikke THC shot uit de Verdamper :P

Je ziet het dan ook echt "Vaporizen" xD

 

Tussen het hitte element en de trafo heb ik zelf een aan/uit schakelaar geplaatst(wordt alleen een beetje warm ivm te hoge weerstand ofzo) omdat ik een knopje miste en een verlengd snoer ook wel handig is :) Ik heb er ook altijd al een slang aan willen hebben maar nu heb ik er eindelijk werk van gemaakt aangezien ik de inhaleerbuis stuk heb gemaakt :o, er zit zelfs nog een stuk glas vast in een zijhals van de verdamper >_<

 

Maar ja, gasten hier vertrekken toch echt altijd heel high :). Sommigen die hebben nog nooit zo hard van wiet gespaced, zo heb ik mij laten vertellen.

Ik ben er dus echt heel blij mee aangezien ik nu ook van de rookmeur en teersmaak af ben en nu heel zuinig in wietgebruik ben :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

1) De nikkelchroomdraad die wij gebruiken wordt eerst op 24 volt gezet zodat hij roodgleoiend is en oxideerd. De firma die het draad verkoopt gebruikt dit soort draad ook bij de levensmiddelenindustrie. Mij is verteld dat hier geen toxische dampen plaatsvinden, bovendien wordt het element niet roodgloeiend, maar blijft op een veel lagere temperatuur, waardoor er geen toxische dampen zouden ontstaan is mij verteld door deskundigen.

 

2) Indien je element begint te verkleuren verzoek ik je om kontakt op te nemen. Er zijn een aantalelementen gemaakt m.b.v. Zilversolderen hierbij werd ook borax gebruikt, dit kan het probleem veroorzaken. Tegenwoordig worden de elementen met een puntlasapparaat gemaakt waardoor er geen oxidatie meer zou mogen ontstaan.

 

3) Geen idee welk onderzoek verteld dat waterfiltratie slecht zou zijn. Ik ken wel vele ond4erzoeken die vertellen dat marihuana gebruik slecht is.

Indien je je water elke dag verschoont dan vraag ik mij af wat er fout kan zijn. Uiteraard geen water gebruiken welke langere tijd stil heeft gestaan en aan verhoogde temperaturen heeft blood gestaan. Dit kan legionelle bevatten.

Ik maak mij meer zorgen over de meststoffen en chemische bestrijdingsmiddelen

Share this post


Link to post
Share on other sites
De heer Evert is zo druk aan t hopzen,

ik neem even waar, voor hemmes.

 

ik had het eerder al is beschreven:

 

Een truucje wat je even door moet hebben is het dampen van stuff, ice... en zeker olie (!)

 

kruimel de wiet niet te fijn, leg een stukje stuff (0,2/ 0,4 gram) erop en damp een eerste keer.

Kruimel nu het blokje fijn, dat gaat makkelijk doordat het warm is, en ondertussen meng je het met je wiet.

je voelt nu dat het wat afkoelt, en stop het terug in de kop.

enjoy

afhankelijk van de kwaliteit en hoeveelheid stuf kun je tot 10 keer verkruimelen

 

afhankelijk van de kwaliteit en hoeveelheid ice of olie kun je tot 20 keer verkruimelen

 

 

Het kruimelen doe je dus op zo'n manier dat je de wiet niet kleiner kruimelt maar zachtjes de ice mengen met de wiet.

Je wiet is de drager van de ice of de olie. Door het lichtjes kruimelen verplaats je de olie/ice/stuff opnieuw over het oppervlak van de wiet>>> that's the trick.

Voor het roken van olie heb je relatief een wat grotere hoeveelheid wiet nodig, zodat je zeker weet dat je materiaal/ massa/ oppervlakte genoeg hebt om de olie eerder te absorberen zonder dat het door het gaasje valt.

Met te weinig wiet zal dit zeker gebeuren !!!!

 

Geinspireerd door de hashmakut olie pijpje ben ik wel aan het ontwerpen geslagen,

en heb evert al even aan zijn jasje getrokken.

Of dit ontwerp uiteindelijk ook geproduceerd gaat worden kan ik nog niet zeggen.

 

groetels weetje

 

 

Hallo hier Evert nog effe.

Wat ik doe is de oude uitgedampte wiet, zonder smaak, op de bodem doen.

Hier bovenop de olie of stuff.

Effe een paar halen nemen en dan hetgeheel in je hand doen en weer verkruimelen.

Hierdoor gaat de stuf/olie om de oude afgedampte wiet zitten en heb je zelf weer verse wiet gemmaakt.

Dit weer in de kop en je kan weer lekker dampen. Ditgeregeld herhalen totdat je "nieuwe wiet" weer oude wiet is geworden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Evert, tot je wiet op is doorgaan hé :o ?

 

Tot vanavond btw..

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

Er zijn nog goede koffieshops waar eerlijk wiet te krijgen is, maar dankzij de politiek is er nooit een fatsoenlijke achterdeur geregeld, waardoor er dooien vallen en er criminele zich bezig houden met het vergiftigen van de wiet.

Indien de wiet niet goed is kan je van alles binnen krijgen.

Wij adviseerden om de oxidatie er af te borstelen, omdat wij daar zelf goede ervaring mee hadden, maar als men dat niet doet dan blijft het erop.

Ook ik had deze overlast vast gesteld en daarom zijn wij overgestapt van het hardsolderen op puntlassen.

Uiteraard mag je vriend mij bellen en een afspraak maken om een nieuw element in zijn verdamper te krijgen.

Ik test de verdamper dagelijks, maar test jij alles waarvan iets wordt gezegd, of ga je er soms ook vanuit dat niet iedereen liegt?

De wetenschap dat door verbrandingsresten neoplasma malignum kan ontstaan heeft mij er toe gezet om te gaan dampen.

Edited by whazzup

Share this post


Link to post
Share on other sites

En zo dreigt dit topic langzaam uit te groeien tot een mooie dialoog.

mspikevaps-

heb je mss gegevens over het verhaal over de water filtratie?

het zou mij ernstig verbazen als je beter zou kunnen roken zonder water.

de stofdelen, het koelen en........ de smaak.

Natuurlijk vaak verversen.

 

Go Evert Go ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

Ik vind het jammer dat jij denkt dat mijn onderzoeken niet voldoende zijn. Hoe zou jij hier onderzoek naar doen????

Mijn methode is om andere mensen met verstand van zaken te benaderen en met hen te communiceren over het probleem. Mijn achtergrond kennis is HTS WTB en HBO-chemie.

Om je een idee te geven dit onderzoek van mij m.b.t. de schadelijkheid van het verwarmingselement heeft een paar jaar geduurd en in verschillende landen zijn mensen benaderd.

 

De reden om over te stappen naar een standaard keramischelement is volgens mij omdat deze kleiner zijn makkelijker te fabriceren en dus goedkoper zijn.

Wij maken de elementen zelf dat is veel werk en dus duur.

Share this post


Link to post
Share on other sites
//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

 

2) Indien je element begint te verkleuren verzoek ik je om kontakt op te nemen. Er zijn een aantalelementen gemaakt m.b.v. Zilversolderen hierbij werd ook borax gebruikt, dit kan het probleem veroorzaken. Tegenwoordig worden de elementen met een puntlasapparaat gemaakt waardoor er geen oxidatie meer zou mogen ontstaan.

 

 

Ik heb hem net maar als het om mijn gezond gaat wil ik wel ff weten of ik de goeie heb, het element van mijn verdamper kun je wel in het donker zien gloeien, beetje oranje/rood.

Hier de foto's van de kop.

 

gallery_14017_4069_67500.jpg

 

gallery_14017_4069_131.jpg

 

Zal ook nog foto's maken van de zijkant, plaats ik zo bij

 

Maak me blij

 

 

 

naah niet echt duidelijk,

 

gallery_14017_4069_113666.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteren even lekker gedampt met Evert, een echt succes !

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Beste Evert,

 

ik geloof zeker dat je onderzoek hebt gedaan ;) Kan je me uitleggen hoe je gemeten hebt wat voor dampen van de spiraal af komen ?

 

Ik heb hier 4 verslagen van de Volcano liggen van totaal 100 pagina's ofzo van een onderzoek van de universiteit van Leiden.

 

Maar omdat je zo zei van de producent zegt het is niet schadelijk dan zal het wel goed zijn, dat vond ik wat kort door de bocht.

 

 

Ik probeer je echt niet zwart te maken hier want je hebt nog steeds de beste verdamper die er is, (en ja mensen dat meen ik! )

 

Daar kan geen volcano of welke vaerdamper tegen op mbt:

-smaak

-verbruik

-werking

 

Ik heb het alleen nog niet gekocht ivm de spiraalkwestie. Wil geen schadelijke ionen enzo binnenkrijgen ;)

 

Het gaat om lange termijn gebruik he !

 

 

Ik heb met de makers van het materiaal gesprokenen weet waarvoor het gebruikt wordt en ik heb geen testen gedaan gelijk de Vulcano, ook heb ik nooit geadverteerd of een korting gegeven van 100 euro voor hetzelfde apparaat. Mijn verstand en kennis over materiaal is voor mij voldoende om iets te verkopen waarvan vele wetenschapers met mij vinden dat het niet schadelijk is voor de gezondheid. De firma's waar ik mee gesproken heb hebben wel onderzoek gedaan en ook de goedkeuring gekregen om het in de voedingsindustrie te gebruiken. Juist vanwege de lage temperatuur van de draad heeft men mij verzekerd dat er geen stoffen konden vrijkomen. Omdat ik ook nogal kritisch ben heb ik op meerder plaatsen dit probleem besproken.

Schadelijke ionen krijg je binnen bij het verbranden van je dope en door te lopen in de stad in de uitlaatgassen.

Mochten honderd pagina's onderzoek betaald door de Vulcano jouw een vertrouwd gevoel geven dan moet je een vulcano kopen, ik heb gehoord dat er stofdeeltjes in de condoom/zak komen. Mocht je een zakverdamper/groene long, zoals gebruikt bij Jensen, willen hebben dan wil ik je die niet verkopen, omdat bij het vullen van - en het zitten in de zak de kleine deeltjes weer gaan samen klonteren, hetgeen niet bevoordelijk is voor je gezondheid. Je zit bijna altijd oude damp te inhaleren, alleen de eerste puf is vers. Hoe leger de zak, hoe ouder/smeriger de damp.

Ik wens je dan ook veel succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb hem net maar als het om mijn gezond gaat wil ik wel ff weten of ik de goeie heb, het element van mijn verdamper kun je wel in het donker zien gloeien, beetje oranje/rood.

Hier de foto's van de kop.

 

gallery_14017_4069_67500.jpg

 

gallery_14017_4069_131.jpg

 

Zal ook nog foto's maken van de zijkant, plaats ik zo bij

 

Maak me blij

 

 

 

naah niet echt duidelijk,

 

gallery_14017_4069_113666.jpg

 

Het element is prima, niets mee aan de hand. Ziet er goed uit. En ja als het heel donker is zie je dat de draad een klein beetje gloeid.

Juist omdat hij maar een heel klein beetje gloeid kan je zien dat de draad niet echt heel heet wordt.

Doordat de draad niet echt heet wordt is de temperatuur te laag om eventuele schadelijke stoffen uit het metaal te doen vrijkomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...