Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

weetje

Verdampen

Recommended Posts

Pieter 45 schreef: "Ik weet niet wat dat met tabak is"

 

Een kwart van het gewicht (25%) van een sigaret (de filter niet meegerekend) bestaat uit stoffen die de fabrikant eraan toevoegd.

Dit zijn smaakstoffen die er voor zorgen dat een Marlborro altijd hetzelfde smaakt, ongeacht van welke tabak hij gemaakt is. Verder stoffen om het verslavend effect te vergroten en last but not least suiker opdat een sigaret altijd blijft branden. Die suiker zit niet in shag die dan ook uitgaat als je deze in de asbak legt. Suiker in sigaretten is verantwoordelijk voor vele tienduizenden doden veroorzaakt door brandende peuken of mensen die in bed in slaap vallen met een sigaret.

 

Al die toevoegingen zijn waarschijnlijk schadelijker als de tabak zelf wordt beweerd!

 

Merkwaardig, als je kijkt wat een ophef gemaakt wordt over toevoegingen die soms gepleegd worden aan cannabis door criminelen. In de legale wereld der tabaksindustrie is dat de regel.

 

Daarom ben ik niet echt voorstander van legale wiet.

Dan krijg je wiet met een kunstmatig smaakje en de gebruikte soort of genetica wordt ondergesneeuwd door de merknaam.

 

Even voor de duidelijkheid, een Volcano is een vaporizer, of desnoods een condoomblower, er is maar een echte verdamper en dat is de Rolls van Evert!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@wernard bruining, ik had geen idee dat tabaks fabrikanten er zoveel rotzooi doorheen gooien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb gisteren de Rolls van evert gekregen, vanmiddag in elkaar gezet, een topje amnesia erin, de hemel is er niks bij (vermoed ik) heb een stuk of 5 goeie hijsen genomen in een half uur tijd, en ben urenlang zo high als iets geweest. begin gelukkig nu weer bij te komen.. het is heel iets anders als een jointje met tabak, veel meer effect, beetje stom dat ik in de uren erna een half pakje peuken heb leeggerookt. op die verdamper zit overigens een ventiel met balletje, waarvoor dient die?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amnees schreef: "op die verdamper zit overigens een ventiel met balletje, waarvoor dient die?"

 

Dat is voor het geval dat iemand per ongeluk in de verdamper blaast in plaats van zuigt.

Mooi bedacht van Evert hé?

 

Je kunt dat ventieltje ook eruit trekken op het eind van een teug, dan krijg je een soort klaboem effect.

Ook kun je zo de damp die in de pijp boven het water blijft hangen er alsnog uitzuigen.

 

Je hand of een dekseltje bovenop de verwarmer leggen is ook zo'n truc, dan wordt de lucht warmer en wordt de verdamper meer een waterpijp dan verdamper.

Krijg je ook een wat steviger effect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jep ik had het boekje gelezen en dat stond er idd ook in, leg iets bovenop de "verwarming" zodat je een hogere temperatuur hebt. heb ik ook gedaan met een papiertje, en dan komt ie idd heftiger binnen. moest ook hoesten omdat het zo heftig was ;) dat ventielding is denk ik wel ideaal om een shotje te geven :wub: nog niet geprobeerd :huh: erin blazen is niet zo'n goed idee nee (zonder dat ventiel dan) wiet is al duur genoeg :tu wel apart dat ik urenlang geen neiging meer heb gehad om een hijs te pakken, met een normale joint pak ik toch wel vanaf de eerste joint om het half uur een paar flinke hijsen om bij dat effect te blijven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Congrats amnees,

de ventiel is tegen het blazen, maar ook tegen het tussentijds hoesten( wat bij medi patienten nog wel is wil gebeuren)

En ja, de die hard scene van het dampgebeuren, zweert bij amnesia in de verdamper.Er zijn zelfs shops waar aparte koppen zijn waarin alleen amnees gerookt mag worden. :tu

 

De handoplegging, zo heet het officieel, gebeurt bij het derde en/of tweede dampje.

Eigenlijk nooit bij den eerste, omdat je dan alleen de meeste vluchtige stoffen pakt.

Zo vluchtig dat de eerste damp meer op de holtes werkte,

en de tweede en rest wat sterker op de longen/bronchien.

 

Tabak legt de haartjes in de bronchien plat/verdooft

cannabis zet deze haartjes rechtop/activeert

en dan denken ze bij ons tabaksrokers: hey wat is dat voor zooi?

kuggel je zo je tabak omhoog.

99,5 % van de dampers die bij het eerste dampje moet hoesten

is tabaksroker.

 

Nu je de verdamper in huis hebt , moet je eens een joint opsteken, na een dampje,

kun je proeven hoe goor tabak is :huh:

Najah, het helpt mij wel om er bijna mee gestopt te zijn..... :wub:

met tabak wel te verstaan ;)

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

En het mooiste van de Verdamper is dat je hem dagenlang aan kunt laten staan zonder dat de wiet die erin zit verouderd.Hij staat dus dagenlang op stand by. Je kunt wanneer je maar wilt een trekje nemen zo klein of zo groot als gewenst.

 

En dat heeft een condoomblower weer niet.

Daarbij maak je een zekere hoeveelheid damp aan en die moet je dan ook binnen 15 minuten gebruiken.

 

Conlcusie, de verdamper zet aan tot zuinig gebruik!

Share this post


Link to post
Share on other sites

laat je hem dan aan staan met het verwarmingselement op de kop of in die houder? stel dat je over een avond verspreid wat hijsjes neemt, kun je dan gewoon de verwarming aan houden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon de hele dag aanhouden,

hoef je ook niet te wachten op het opwarmen.

Het is beter om het element naast de pijp te bewaren,

hij mag er op blijven zitten, maar je zult merken dat er dan iets meer aanslag

van de wiet in het element terecht komt.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja bij ons staat hij op het buffet.

Als 's-morgens het licht aangaat gaat ook de verdamper aan.

We gebruiken hem soms de hele week niet en dan ineens ................

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_6979_11037_12653.jpg

 

Ook hier wordt er geregeld gedampt, staat dan ook aan als ik thuis ben, het is fijn dat je op elk moment een dampje kan nemen :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit topic is ondertussen al oud zeg

 

Maar we dampen nog steeds, ik zie de verdamper toch wel regelmatig ergens staan en het is ook leuk om juist naar een shopa te gaan(goeie reden) waar ze hem ook hebben :D als het apparaat niet weer eens stuk is :) op de desbetreffende plaats.

 

Bijkomend effect, ik rook ook nooit meer met tabak(al een paar jaar gok ik zo, heb echter ook nooit "gewoon tabak/sigaretten" gerookt), dit echt niet met opzet. In tegendeel, ik zou willen dat ik tabak lekker vond en er van kon genieten, dikke joints die lekker lang roken, langer met je wiet doen in een joint.

Helaas, ik heb het geprobeerd maar elke keer als ik er tabak bij doe ga ik slecht, word ik moe en misselijk. Het is op dit moment zo erg dat ieder plukje shag in een joint meestal tot weigering lijdt, doe ik het toch beland ik op bed. ;)

 

Mijn voorkeur gaat tegenwoordig ook uit naar een dampje ipv iets met vuur, maar.... en dit is hem denk ik...het is een kwestie van wennen, shag/puur/damp alles went uit eindelijk (bij de meeste), ik probeer echter m'n longen zo lang mogelijk, zo min mogelijk te vervuilen :P

 

En wat ook leuk blijft is telkens die glimlach als iemand voor de 1e keer een paar dampjes neemt :P blijft toch een uniek apparaat B) haha en we ;) weer lekker door

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zie hier regelmatig verdampers voorbijkomen voor olie :verrygood van gobru onderanderen :)

 

moet sensi ook hebben eh!

 

ik heb deze verdamper van "de verdamper"

 

gallery_16219_14957_7450.jpg

 

weet iemand of je hier zo'n opzetstuk voor kan kopen voor gebruik van olie?

 

kan er niets van vinden, enkel van andere merken :verrygood

 

hopelijk kan iemand hier mij verder helpen

 

thx B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

moet je op de meeting eens aan Evert of Weetje vragen die weten er alles van...op de Tilburg meeting was er een hulpstuk met gloeispiraal om olie te roken

 

dat van mij is gewoon een waterpijp met een apart hulpstuk om olie mee te roken

 

gallery_30925_14922_1648091.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, ga ik zeker is doen!

 

 

en vanwaar heb jij dat opzetstuk?

 

want ik denk wel dat die ook passen op mijn vap!

Share this post


Link to post
Share on other sites

van grasscity, wat is de maat wat jij nodig hebt?

 

ze hebben er met verschillende maten recht of schuin staand

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb al eens gekeken op hun site, maar ik kan er ni echt aan uit :verrygood

 

dit zijn de maten:

 

gallery_16219_14788_1709655.jpg

13-14mm

 

 

gallery_16219_14788_4882846.jpg

17-18-19 mm

 

gallery_16219_14788_3844633.jpg

 

gallery_16219_14788_1004227.jpg

dit is van het verwarmingselement

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha ja ik weet et

 

heb er wel eentje,maar niet bij de hand.... je kent da eh :verrygood

 

komt wel goed zo hoop ik? ik denk niet dat er 100en maten zijn ???

 

 

ik hoor het sebiet wel van de kenner :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoek hier eens

 

je moet een adaptertje hebben dan kan je bijna iedere dome + globe gebruiken

Share this post


Link to post
Share on other sites

wow daar snap ik de balle van!

kippen enzo.... :verrygood

 

ik heb dus de 14mm

 

en ik vermoed als ik deze aanschaf ik bho kan roken..??

 

 

dus ik kan niet 1 opzetstukje kopen ofzo?

 

want deze zijn wel prijzig :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

jij hebt 14 mm man aansluiting dus je dome moet een 14 mm vrouw hebben , de meesten hebben 14/18 mm man aansluiting dus je zou een goedkoper kunnen nemen maar dan wel met een adapter er tussen om het passend te maken

 

dan kan je die wat ik heb gebruiken kost nog geen 40euro buiten de ty nail

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...