Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Mr.Newbie

Luchtbevochtiger En Mistmaker

Recommended Posts

Ik heb me een 5 membraams mistmaker gekocht,maar met 4 lampen aan haal ik net de 40% lv,veel te weinig dus.

Voor ik iets nieuws koop wil ik weten aan welk apparaat ik nu echt iets heb.

 

Welke luchtbevochtiger of mistmaker gebruiken jullie en hoe hoog krijgen jullie lv (natuurlijk even het aantal lampen vermelden en of je de afzuiging laat draaien of niet)

Het mag voor mij best een ding van 500 euro zijn,als het maar fatsoendelijk werkt.

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

€500,- ?

dan koop je toch een paar mistmakers erbij :verrygood

afzuiging zo laag mogelijk.

zelf gebruik ik met 2x600W 3x 1 membraam mistmakers (andere waren uitverkocht) en een Bionaire luchtbevochtiger BWM-5075.

lv blijft dan tussen de 60 en 70%.

 

grtz PP-er

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik5 lampen en krijg de lv toch wel tussen de 60 en 70% met alle lampen aan. We laten dan wel de afzuigen zo laag mogelijk draaien, dit afhangkelijk van de buiten temp. En laten het dan max 29 graden worden in het hok.

Wat misschien handig is is om de stekken voor te laten groeien in kleine potjes voordat ze de bak of grote potten in gaan, dit omdat je dan minder lampen aan kan doen en de lv makkelijker hoger is te krijgen(afzuiger kan lager).

Als ze eenmaal goed geworteld zijn de bak of grote pot in, als dan de lv wat minder hoog is hebben ze daar minder last van. Ze hebben inmiddels wortels waar ze gebruik van maken.

 

Gr.

 

ps) de bak waar je de bevochtiger in gooit en de ventilator hebben grote invloed op de werking ervan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hetzelfde probleem met een 5 membraams en 3 x 600w.

wat voor bak raad je aan dan? heb hem nu in een 90L kuip.

 

grt

 

Obi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...