Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

early_guy

Tweede Guerillakweekje

Recommended Posts

beste mensen,

 

vorig jaar was ik begonnen met een guerilla kweekje, mn eerste jaar dus. Ik was begonnen met 47 planten waar ik uiteindelijk nog maar een stuk of vijf van over hield. Ik was te laat begonnen, niet echt een zomer gehad plus een hele tijd lopen sukkelen. Ik had early girl, big bud, magic bud, nlx, Kc brains 36 en een aantal onbekende soortjes. Ik ben vastberaden het dees jaar weer helemaal anders aan te pakken! :verrygood

 

Ik dacht eind maart te beginnen met kweken (wil er goe vroeg bij zijn). Zolang het weer niet gepast is zou ik ze binnen laten groeien onder een TL-lamp in een aquarium! Alleen vroeg ik mij af welke zaadjes ik nu juist zou nemen. Ik heb al heel wat rondgekeken op internet. Ik wil zoiezo female seeds maar alleen vind ik het geschikte soortje niet.

Iemand die me kan helpen, iemand ervaringen? Grapefruit spreekt me wel enorm aan maar vind er niet zo veel informatie over en is overal uitverkocht!?! Iemand die me kan helpen?

:specool smoke some!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het beste kan je meteen beginnen met stekjes dan heb je al een groot voorsprong.

 

En dan de helft wat zo belangrijk is de JUISTE plek waar niemand komt

+ even belangrijk is de pure zon. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

groot brengen in aqua lukt wel Maar als je het goed doet gaat dat denk ik iets te snel !!!

zog wel voor verse lucht !

Share this post


Link to post
Share on other sites

over het soortje, ik zelf wil het dit jaar met een bubblegum gaan proberen, zijn toch iets sneller uitgebloeid dan de meeste andere soortjes.

en het is wel wat unknownhenk zegt, als je eind april met stekken begint, heb je wel een mooie voorsprong, dus dat zou ik doen, die dan even een maandje of 1 1/2 voorgroeien, en dan naar buiten, moet je eens kijken wat voor struiken je krijgt.

ik ga het tenminste ook zo doen.

 

veel succes met je kweek.

 

greetzzzzz Blowertjuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ blowertjuh

 

ik denk dat ik inderdaad maar voor de stekken ga gaan. Alleen nog eens nadenken welk soortje. Ik dacht eigenlijk een soort te nemen die rotbestendig is want ik heb het gevoel dat dit jaar niet anders zal zijn as vorig jaar. Triestig!

 

Ook al ben ik een beginner, ik heb vorig jaar toen et veel regende en ze nog klein waren een groeivlies gebruikt. Ik ben persoonlijk een voorstander, bij mij werkte het echt wel! Liet geen regen door en de plante groeide echt sneller.

 

nog ff een vraagje! Ik ga mijn plante in het bos zetten. Uit ervaring weet ik dat de grond op deze plaats echt niet goed is. In grote potten zetten of grote kuilen graven en opvullen met potgrond?

 

zal straks nog een paar foto's posten van vorig jaar.

 

danku voor de reacties :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

quote unknownhenk:

 

Het beste kan je meteen beginnen met stekjes dan heb je al een groot voorsprong.

 

En dan de helft wat zo belangrijk is de JUISTE plek waar niemand komt

+ even belangrijk is de pure zon.

 

Een plek waar je planten niet gezien worden en genoeg direct zonlicht is lijkt me logisch, maar over die voorsprong met stekjes ben ik het echt niet mee eens.

 

Stekjes hebben ten eerste geen penwortel en zijn minder goed bestand tegen de kou.

Share this post


Link to post
Share on other sites
quote unknownhenk:

 

Het beste kan je meteen beginnen met stekjes dan heb je al een groot voorsprong.

 

En dan de helft wat zo belangrijk is de JUISTE plek waar niemand komt

+ even belangrijk is de pure zon.

 

Een plek waar je planten niet gezien worden en genoeg direct zonlicht is lijkt me logisch, maar over die voorsprong met stekjes ben ik het echt niet mee eens.

 

Stekjes hebben ten eerste geen penwortel en zijn minder goed bestand tegen de kou.

 

stekjes zijn tog ook minder sterk, worden kleiner? aan de andere kant ben je natuurlijk wel zeker dat je een vrouwtje hebt en dat het een gezond plantje is!

Share this post


Link to post
Share on other sites

nja kijk je kan natuurlijk voor de zaden gaan.

 

maar voor buitenkweek neem ik gewoon altijd stekjes lekker handig en makkelijk :huh:

 

Met zaden moet je ze weer onder lampen zetten + het is de raadsel of er vrouwtjes uitkomen ofniet :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zaai gewoon een paar zaadjes in op volle grond en degene die er het best uitziet en al snel voorbloei vertoond die houd ik. De rest kan je gewoon afknippen.

 

Met zaden heb je ook veel meer keuze, bij mij in de buurt zijn echt geen degelijke buitenstekken te krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Purple Widow is een uitstekend soortje voor guerilla kweek, groeit echt als onkruid :verrygood !

Nadeel: ze worden wel verdomd groot:75 - 350 cm! Ik ga deze dit jaa ook zaaien :huh:

Je kunt ze kopen op azarius, daar heb ik ze gehaald.

En anders Hollands Hope.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb zojuist een beetje gelezen over purple widow, ziet er fantastisch uit! Weet er iemand misschien waar je goede stekken kan kopen in tilburg of breda ofzo? niet te ver weg van de belgische grens? wat doen jullie trouwens in verband met de bodem in een bos? of in potten? voeding??

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey,

 

Om stekken vragen is niet toegestaan volgens de wietforum regels, maar ik kweek dit jaar ook in het bos en ik gebruik kippenmest korrels zie topic van Dame Blanche (R.I.P) .

 

Gr. P-B0Y

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had vorig jaar swiss miss zaden besteld.

deze direct laten ontkiemen om zo vroeg mogelijk naar buiten te kunnen doen.

van elke plant de top gestekt en de planten 2 weken 12/12 laten draaien.

plantjes staan sinds 3 dagen buiten maar met de harde wind van afgelopen dagen is er al 1 omgeknakt maar nog niet dood gelukkig.

met een beetje geluk dus over 2 maanden oogsten :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ early-guy ...

 

Misschien wel interesant on te weten WAT (soort/hoeveelheid) je overhield van die 47 ???

zou dat bijv. (k zeg maar wat) allemaal big bud zijn... is dat natuurlijk ook een goede om

nogmaals te proberen.

 

@ angel777...

 

plantjes staan sinds 3 dagen buiten maar met de harde wind van afgelopen dagen is er al 1 omgeknakt maar nog niet dood gelukkig. met een beetje geluk dus over 2 maanden oogsten :huh:

Lijkt me erg stug hoor dat je over twee maanden kan oogsten :D

zelfs al zou je vandaag beginnen met verduisteren.

De intensiteit van het zonlicht is simpelweg nog niet sterk genoeg om (mooie) toppen te ontwikkelen...

je mag al blij zijn als ze blijven groeien ipv met nachtvorst kapot gaan.

 

ik wens je alle sterkte ... je zal het nodig hebben :verrygood

 

>CS<

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ cyberskunk

van de 47 heb ik uiteindelijk maar een kleine dertig gram gehad (toprot, dieven, kleine plantjes):s Ik had twee verschillende wietjes: magic bud en nlx waarvan de magic bud tog het meest geslaagd was. Ik vond het ook zeer mooie plantjes. Early girls ware mijn grootste planten. Ongeveer een meter zeventig. Maar deze waren te laat in bloei geschoten dus heb er niets meer van af kunnen halen, jammer wel!

 

@ pascalboy

was even de regels vergeten, mijn excuses.

 

@ angel777

jij begint er wel vroeg mee. plantjes nu al buiten? Hou me op de hoogte en veel succes! Had vorig jaar ook 1x swiss miss maar ging jammer genoeg dood!

Share this post


Link to post
Share on other sites

dutch passion #1

Edited by SATA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om in Belgie een plekje te vinden waar echt niemand komt.....staatsgroenwerkers ; wandelaars ,jagers,spelende kids,jointhunkerende geengeldpubers,konijnenkeutelverzamelaars ,NSB afstammende buuren enz....,is ECHT niet simpel hoor!Vroeger kende dat niemand,nu kent zelfs het kleinste kind een wietboom van ver!! :smoke

 

Heb zelf al gedacht aan een plantkast wit te schilderen in de tuin;toch een klein beetje verstopt :o

 

Purple haze mmmmmmmm :(

 

Sucses met je buitenkweek 2008

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ early guy ...

kijk ... dat is wel interesante info .Zonde dat je zo,n lage opbrengst had

maar he ... dit jaar kan het dus alleen maar beter :o

 

@ angel777 ... zelfs de soortjes met switserse genen hebben,

hoewel ze beter tegen vocht/schimmel/kou kunnen,

gewoon licht nodig hoor (krijgen ze zat in die bergen)

en hebben zo'n juli/augustigzon gewoon nodig om een echt mooie opbrengst te hebben.

 

@ legiopatria ... wel eens gedacht aan een (KLEIN !!!) eilandje ??? je hebt wel een bootje nodig idd...

maar de kans dat iemand er per ongeluk komt is te verwaarlozen :P

als het "midden in" Amsterdam kan :smoke ... moet het in belgie toch ook wel lukken .. niet ???

 

MIJN PLANNEN :

 

Ik ga dit jaar weer de geurilla in (na een jaar niet,waar ik weinig aan gemist heb geloof ik ) ...

weet nog niet precies met wat voor een soorten.

Het enige wat vast staat op het moment zijn een paar (fem.) Warlock(stek)jes (Magus gen.)

maar daar kan dus nog vanalles bij komen. (99% zeker een paar oregon rockets (basic seeds) :( )

Voor de guerilla gebruik ik stekken ... op mijn balkon en bij buurvrouwtje mogen de moeders

(of als ik ze kan ruilen tegen een ander soortje UIT ZAAD) afbloeien ... mits ze natuurlijk hun taak

goed uitvoeren. Ik ga ze niet belonen met mijn dagelijkse zorg als ze hun werk niet doen natuurlijk :D

 

Dat was het wel zo'n beetje qua buiten ... behalve dan dat ik mijn broertje moet helpen met (hopelijk)

3 oregon rockets in zijn tuintje. Het is zijn allereerste eigen kweekje ... vandaar......

en in de volle grond kunnen dat bomen worden waar je als beginner snel het overzicht kwijt bent.

 

>CS<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Guerilla kweken raad ik iedereen aan..

tis makkelijk,goedkoop en het risico om gepakt te worden is wel heel erg klein :smoke

 

Waarom stekken? ik zou gewoon zaden direct er in de grond steken..

gaat (Volgens mijn mening) Veel beter ^^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom stekken ??? tja ... met 10 zaadjes en een makkelijk begaanbare plek,

waar je dus regelmatig kunt controleren of er niet een man tussen staat,

kun je idd wel uit zaad je guerilla doen denk ik.

 

Als je echter voor meer als 50 gaat ... waarbij je al rekening houd dat je de helft

aan slakken,rupsen,het weer en rovers kwijtraakt,

is het echter wel erg lastig om het overzicht te houden.

Dus speel je MET STEKKEN op save. :smoke

 

>CS<

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb uiteindelijk dan toch besloten om uit zaad te kweken.

mijn zoektocht naar goed zaad begon op alien maar eindigde bij sanniesshop!

ik had een aantal soorten in gedachten, maar ik kan maar niet de juiste keuze maken.

Ik zoek een soort die vroeg klaar is, schimmelbestendig, lekker wietje en een mooie opbrengst.

 

op deze zaden vielen mijn oog..

Breeders choise: Big White, Shivani

Basic seeds: oregon rocket, Ierdbei F3(voorkeur)

Motarebel Seeds: the mask ( kan dit buite gekweekt worden?)

 

voor de rest een aantal magic bud's+early girls..

 

helpt iemand me met mijn keuze??

 

danku! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik zou voor Ierdbei F3 gaan :P

 

 

mag best meer als 1 soortje zijn, kdacht de prijs rond de 70-80 euro te houden.. nog iemand die me kan helpen met zijn/haar wijze raad? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey nog een Belg :P

Succes met je kweek, ik doe er zelf ook 1 voor het eerst dit jaar.

 

Had gedacht aan 1 à 2 soortjes, van sannie.

Mijn eerste voorkeur gaat uit naar de mata hari, nog niet zeker van de andere.

 

Succes ermee :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben al zeker van de ierdbei F3 en shivani. Iemand ervaringen met the mask van motarebel seeds?? kan je deze plante ook buiten laten groeien??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...