Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

TeKnO-AdHd

Wat Doe Je Met (of Beter Tegen) Meeldauw Tijdens En Na De Oogst?

Recommended Posts

Hey!,

 

FF een korte situatie schets :

20 x bublegum

Dag 57 bloei

Temp Dag : 30, Nacht :(koudste was 12 maar gemiddeld een graad of) 15

Lv Heel deze kweek niet onder de 60 kennen krijgen en meestal zelfs 70 of hoger :huh:

Al week of 4 last van meeldauw, maar de laatste week is die plaag totaly out of control . De planten zitten van pot tot top helemaal vol met die rotzooi. (op een vage manier nog wel mooi om te zien, want had nog nooit zó'n witte toppen B) )

En omdat dat natuurlijk bij lange na nog niet genoeg ellende is kwam ik er net achter dat er in 2 van mn toppen rot zit (een net begonnen en een al best ver gevorderd). :specool

 

Toen ik net die rot aan het wegknippen was besloot ik, omdat ik niet geloof dat ik nu ineens wel de lv op een aanvaardbaar niveau kan krijgen (en dus wel meer rot zal gaan zien de komende dagen), ze toch al helemaal vol meeldauw zitten en ik toch al de schaar ter hand had om ze allemaal maar om te doen (en mn hok aftebreken. vorige ronde ook al voortijdig door rot af moeten breken dus moet er wat aan hok gebeuren om die lv beter te controleren). Dus heb ik ze net geknipt en te drogen gehangen.

 

Maar nu komen dus mijn vragen : De toppen en mn "afval" zitten nog steeds helemaal vol met meeldauw. Wat kan ik daar nu het beste tegen doen? Of kan ik het laten zitten en (uiteindelijk gewoon mee)oproken En kan ik van dat afval nog wel hasj maken? ...?

 

Pffff om nog maar eens te bewijzen dat vandaag mijn dag NIET is, laat ik net mn brokje "schaarhasj" vallen en zit dat nu helemaal vol met haar van Asrael (mijn katze).

 

Ik hoop dat ik een antwoord krijg dat deze dag toch nog wat ten positieve kan keren! Want als de conclusie van dat meeldauwverhaal blijkt te zijn, dat ik alles weg moet gooien. Dan zie ik me de nacht, zo'n jasje zonder mouwen dragend, doorbrengen in een helemaal witte kamer met zachte muren en niets waar ik mezelf (of iemand anders) mee kan verwonden... :verrygood

 

 

TeKnO!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temperatuur omlaag brengen, en wss minder water geven.

Temperaturen boven de 24 graden zijn ideaal voor ongedierte.

Een lagere temperatuur zal ook voor minder waterverdamping zorgen wat weer leidt tot drogere lucht...dacht ik.

 

Of je zooi nog rookbaar is...zou toch eerst proberen van het ongedierte af te komen, anders mss vreemd smaakje...

 

Belgian.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar is het allemaal al te laat voor. Ze zijn al geknipt. voor in mn volgende hok is dat ook zeker de bedoeling maar het gaat me er nu om hoe ik mn (dus al geknipte) toppen en knipafval meeldauwvrij kan krijgen...

 

Iemand?

 

 

TeKnO!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet te hoge temperatuur en luchtvochtigheid in je drooghok? Voor de rest kan je alleen maar hopen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@LQ : Die zijn in ieder geval constanter (net gemeten temp21 en lv65%) dus dat is al stukken beter. Nog zeker te hoog die lv maar er hangen dan ook 20 net geoogste planten te dampen, dus voor het moment acceptabel. Maar naar de thermo/hygrometer gaat de komende dagen alle aandacht uit!

 

Hopen dat het goed komt. Daar ben ik over het algemeen heel goed in. En is misschien wel de belangrijkste reden van dat ik nu in de shit zit. Maar dat moet dus wel lukken om nog een weekje langer vol te houden. LOL!

 

 

ThX TeKnO!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kent iemand Enzicur natuurlijk fungicide?

 

Ik kom het net tegen en vraag me af of er al mensen op het forum dit gebruikt hebben en wat ze er van vinden?

 

 

TeKnO!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is van Bayer zeer goed een middel tegen meeldauw verkrijgbaar in de grotere tuincentra of online. Ik heb de planten 2 keer ingespoten met 7 dagen ertussen en foetsie meeldauw, nu een maand later is het nog niet terug. Wel zeer chemish spul, verdunnen met water en fijn sproeien over de bladeren. Het spul is ook voor fruit geschikt dus zo erg zal het wel niet zijn (ruik maar eens in het flesje, hihi wheeeeyeaheeeeee. Koste mij wel 16 euro zo'n flesje maar je kan daar wel iets van een halve hectare mee besproeien, zoiets, ongeveer, in de buurt van.

 

Groetjes Dub.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit hebben ze ook bij Bayer :P

 

 

Microsulfo Spuitzwavel

 

 

 

Productkenmerken

 

Geen veiligheidstermijn, kan tot direct voor de oogst worden toegepast

 

* Biologisch, op basis van zwavel

* Geen milieubelasting

 

Gr,

NN

 

 

5xHaze in Scrog

Share this post


Link to post
Share on other sites
Er is van Bayer zeer goed een middel tegen meeldauw verkrijgbaar in de grotere tuincentra of online

Groetjes Dub.

 

Hij heeft het al geknipt.. :P

Daarnaast is Exact van Bayer een niet al te vriendelijk goedje, wat je zeker niet wilt roken. Dus spuiten in (of na :P) de bloeifase is eigenlijk not-done. Dat het ook op fruit kan worden toegepast zegt niet zo heel veel, al was het alleen maar omdat fruit net ff iets makkelijker onder de kraan is af te spoelen dan een paar gedroogde toppen.

 

Wel kut voor je Tekno, maar ik ben bang dat er op dit moment weinig aan te doen is, en wens je dan ook succes met hopen op het beste en nog een rookbaar eindproduct. Het knipafval zou ik niet meer gebruiken, en eerlijk gezegd denk ik dat het roken van met meeldauw aangetaste toppen echt bevorderlijk is voor de gezondheid, maarja, het roken van plantmateriaal is dat uberhaupt niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat lijkt me ook beter ja thomas om het niet te sproeien wanneer de toppen gevormd zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je in de eindfase zit is er niks aan te doen. Als meeldauw komt in het midden van de bloei zou ik niet de hele plant besproeien want ik denk dat je het toch merkt met roken. Wat een k*t klus is, is de bladeren met het zwavelhoedende spullen te bewerken. Dit is het enige wat wel goed werkt. Je moet wel de moeite nemen om alle bladeren met een spons of doekje, gedoopt in het middel, af te nemen en niet de sproeier te pakken en de hele plant te spuiten incl de toppen.

Het is klere zooi om vanaf te komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...