Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Danny001

Echte Verbruik

Recommended Posts

Ik zit met een vraag...

ik heb deze vraag eens gesteld in de "info" heb daar alleen nog geen antwoord op gekregen..

 

De vrag staat hieronder.

 

 

Wat is raar vind is dat eigenlijk iedereen zegt dat.... zeg een 400w lamp + vsa ongeveer 440 a 450w is....

nu had een kennis van mij een ampere tang.... en heeft daarvan de stroom gemeten van 1 lamp + vsa en omgerekent kwam deze op 384w uit.... wie kan mij dit veklaren??? (lamp stond ongeveer 2uur aan)

ampere tang niet goed.... of gebruiken ze niet zoveel stroom als men zegt?

 

 

Danny

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kom geen topic van je tegen in "De info" - wel twee keer ditzelfde topic en dat is niet de bedoeling! Tweede verwijderd.

 

Ampèretangen hebben ook een afwijking, worden meestal gebruikt voor grote stromen, en die zijn in het lage bereik erg onnauwkeurig. Heb je gelijk de powerfactor laten aflezen overigens? Dat scheelt ook nog wel eens. Nieuwe of oude VSA?

 

Ze gebruiken inderdaad zoveel stroom. Bovendien is het weer wisselspanning en inductieve belasting dus dan zit je weer niet helemaal met V*A maar V*A*cos(phi). Als je condensator naar de knoppen is kom je dus ook op een hele lage waarde. De cos(phi) (powerfactor) hoort zo 0,9 te zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Whazzup,

 

van die 2de topic dat klopt... zodra ik de pagina deed vernieuwen zag ik er maar 1 dus snapte het al niet helemaal :verrygood

de topic in de info,

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopi...mp;#entry302024

 

ik vraag dit omdat een een kennis van mij is beschuldigt van telen... en essent heeft een berekening gemaakt wat volgens mij niet klopt.... zoals 3 weken voorgroei en zo :specool

daarom is de vraag gebruikt een 400 watt travo ook wel daar werkelijk 400 watt...

want als jij zegt dat een amperetang afwijking heeft op laag bereik....

maar als je nu 12 lampen zou hebben en je berekent het dan en je zou het delen door 12 zul je ook niet op 12x400 of zelf 440 watt uikomen correct???

 

dus eigenlijk waar het op neer komt.... gebruiken ze rond de 385 minder of meer wattages want dan kan hij er tegen in gaan snap je me?

 

Danny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tegen in gaan ??? Hij heeft toch stroom lopen jatten, of niet betaald?? Mogen ze van mij nog wel wat meer rekenen. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

Blijkbaar zeg jij nu iets waar je geen zaken van hebt en ook niet de situatie weet!!!

 

Ik vraag alleen om een antwoord op mijn vraag meer niet.... of dit kan ja of nee.....

 

en of hij heeft gejat ja of nee is hier ook niet aan de orde....

want al zou hij alle oogsten betaald hebben en essent rekent toch een boete.... dan ga JIJ er ook tegenin of heb ik dit mis!!!

 

zou het fijn vinden als je eerst de situatie kent voordat je zo'n antwoord geeft.... mijn mening :verrygood

 

Danny

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb es zitten rekenen mannen en ben uitgekomen op 10 euro per maand per 100 watt HPS/HPI, kunde gij alle daar iets mee ? :verrygood ik heb wel stroom vastgezet voor 3 jaar samen met gasm moet ik derhalve wel er bij zetten, is bij iedereen anders denk ik, er is zoveel te kiezen op dat gebied. Ik weet uit ervaring dat Essent wel een der duursten in Nederland is. Zeker bij ons in noordoost....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Blijkbaar zeg jij nu iets waar je geen zaken van hebt en ook niet de situatie weet!!!

 

1. Ik zal je de situatie nog even uitleggen,.....hij heeft zijn stroom niet betaald (anders krijg hij geen boete).

2. Het niet betalen, maar wel toe eigenen van iets heet "diefstal",...op diefstal staat "boete"

3. Hij wist vanaf de eerste dag waar hij mee bezig was, en besloot ondanks de winstmarge om de stroomrekening niet te betalen.

4. Komt nu uithuilen, omdat hij de boete niet rechtmatig vindt.

 

 

Heb ik de situatie niet helemaal goed begrepen ???? :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

helaas heb jij deze situatie niet goed begrepen.... hij heeft namelijk altijd zijn stroom betaald!!

want als 1 of andere leverancier zoals Essent of Eneco denk dat jij hebt gepikt ben je het haasje ook al heb jij altijd alles betaald....

nu kun je denken dat dit niet zo is... ja dat is zo.... daarbij komt dat ze ook meteen de meter meenemen

maar alles betaald... toch boete!! en weg meter!!

leg dat maar eens uit :verrygood hun hebben de macht positie, punt!! dan kun je doen wat je wilt.

en als ze dan met een rekening komen die niet klopt, zou ik en jij denk ik ook er tegen in gaan op alle manieren... zoals hij dat nu doet.

 

 

dit is ook het laatste wat ik hierop te zeggen heb...

 

 

 

mijn uiteindelijk vraag staat boven aan.... daar heb ik me antwoord op

 

Danny

Share this post


Link to post
Share on other sites

beetje vaag verhaal maar nee, ze gebruiken echt zo'n 425 - 440 watt. Maar nogmaals, met alle restricties van dien. Als je echt serieus minder meet zonder powerfactor correctie is je condensator naar de knoppen en komen ze je snel halen. Reactief vermogen hebben de heren een broertje dood aan, en begrijpelijk. Je betaalt alleen het netto vermogen wat je afneemt. Als men dus contateert dat de powerfactor dus 0,7 is dan zal er een naheffing komen van 30%. Particulieren worden normaal niet belast voor reactief vermogen, bedrijven wel. Een grote kweek wordt gezien als commercieel dus dan zul je waarschijnlijk als bedrijf behandeld worden.

 

Lees voor uitleg maar eens http://www.olino.org/articles/2006/09/16/powerfactor

 

Overigens is verstoring in de PF in het net reden om tot onderzoek over te gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...