Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Dummy

Vreemde Toppen (of Toch Niet?)

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik dacht dus dat ik pp planten had gekregen, maar volgens mij zijn het totaal andere planten, ik heb inmiddels mijn eerste kweek na wat tegenslagen successvol afgerond, alleen de toppen zien er totaal anders uit dan wat ik hier op het forum zie, of bij andere vrienden zie.

 

Terwijl de stekken van mij en van een vriend van mij bij dezelfde stekkenboer vandaan komen, valt mij op dat mijn toppen er totaal anders uitzien dan die van hem. (Alhoewel ik wel een andere voedingslijn gebruikt heb, plagron lijn incl booster green sensation)

Mijn toppen zien er heel grof van structuur uit, veel bloemen, heel dik, moeilijk uit te leggen, beetje "trosserig", ook ruiken ze heel anders, vrij zoet, meer een bloesem/bloemen geur dan een echte wietgeur.

Wie herkent deze soort? herkent iemand hier pp in of toch een andere soort? ik zou het graag willen weten.

Ik zal een paar foto's posten (helaas slechte kwaliteit, had even niets anders dan een telefoon bij de hand)van de top, foto's van een eerder stadium van de planten zijn te vinden in mijn gallery,

foto's zijn overigens genomen vlak voor de oogst, vandaar dat de planten er zo afgetakeld uitzien ;-)

 

Aangezien deze ronde nogal rommelig was en het voor mij ook allemaal nieuw was heb ik geen kweekverslag gemaakt, dit zal ik zeker in de volgende ronde gaan doen.

 

Alvast bedankt!

 

Groeten,

Dummy.

 

med_gallery_13800_4229_101969.jpg

 

 

 

med_gallery_13800_4229_632986.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals ik het op de onderste foto zie, heb je geen rare toppen, maar volgens mij enorme last van top rot.

 

ik ben ook maar een leek, maar ik heb in een buitenkweek weleens goed rot gehad (vorig jaar met dat k****e weer) en dat zag er ook zo uit.

 

Als het rot is, worden je toppen waarschijnlijk nergens meer geaccepteerd, en oproken lijkt me niet gezond.

 

wat je kan doe om het echt te controleren is eens een kleine top af te breken en dan kijken of er een donker kleurige substantie tussen de intrernodes van de top zit, als je hieraan pulkt dat dwarrelt er meestal wat stof af. als dit het geval is dan is het rot.

 

 

Greetz sax

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee er zit zeker geen toprot in de toppen, de toppen zijn heel erg compact en hard, het verpulverd ook niet als ik er wat af probeer te breken...

Er is ook geen bruine substantie te zien...

Misschien zijn deze toppen wel normaal en die van die vriend niet, ik vind ze alleen zo grof, veel kleine blaadjes tussen de bloemen (wel vol met thc)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt mij op het eerste gezicht geen rot. Ik durf natuurlijk niks uit te sluiten, maar volgens mij is het gewoon een ander soortje of een andere moeder van dezelfde soort. Dat soort topopbouw komt me erg bekend voor, maar ik kan het even niet plaatsen. Schiet me misschien later nog wel te binnen... :specool

 

Ik zou gokken op een andere moeder van de steks. Danwel andere soort, danwel ander fenotype. Voor zover er details te zien zijn op je foto's maakt het op mij trouwens best een goede indruk hoor. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niks vreemds aan hoor ,mooi afgebloeit tot het einde ,zie zelfs tweede internode bloei dus ze hebben het naar hun zin gehad

En wat Mad zegt andere pheno

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites
zie zelfs tweede internode bloei

Ik weet niet waar je dat ziet op die wazige foto's, maar ik zie het niet hoor.

Toppen zien er een beetje wit uit, maar of het nou normaal is kan ik niet zien zo.

Het zal wel een ander soortje zijn, of andere pheno zoals MS al zei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het zou best kunnen zijn dat het geen PP is, maar het lijkt wel veel op de PP van mij en Marokkaan! :verrygood

de foto is niet al te scherp maar toch.

foto`s

 

ik heb nu 2 kamers in de bloei.

ze zijn te gelijk neer gezet maar toch lijken allebij de kamers anders. dat kan altijd!

ik geef ze de zelfde voeding( maak steeds 1 vat aan)

dezelfde set-up(even veel lampen /zelfde in - uitlaat!)

 

maar het maakt toch niet uit.

ik zie er iedergeval geen top rot in!

 

je planten zien er goed uit, succes.

 

Barnn,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij zie ik toch van die uitstulpende pukkels ,tweede internode bloei

Dat witte is het flitslicht volgens mij ,overbelicht

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vreemde toppen?Nee hoor, juist mooi afgerijpt, dikke vossestaarten derop zelfs. Welke soort? kan makkelijk een PP zijn. Ik ben benieuwd hoe de toppen van je m8 eruit zien. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Volgens mij zie ik toch van die uitstulpende pukkels ,tweede internode bloei

Dat witte is het flitslicht volgens mij ,overbelicht

 

Buble

 

Klopt, de toppen zitten inderdaad vol met van die 'pukkels', trosjes vond ik het...

Het witte is inderdaad overbelichting van de telefoon...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...