Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Peter1

Luchtvochtigheid Laten Toenemen Dmv Mistmaker

Recommended Posts

Ik heb een kast van 50 x 60 x 160.

 

De LV is erg laag en ik ben nu op zoek naar iets om dit te laten toenemen

Op internet kwam ik dit tegen:

 

http://www.onlinegrowshop.eu/product_info....products_id=595

 

Heeft iemand ervaring met dit product, of weet iemand of dit werkt?

20 euro vind ik een mooi prijsje!

 

Groetjes P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef je een tip:

 

Koop er eentje van samsung of bionaire tweedehands op marktplaats.

 

Voor 30 euro ben je klaar en heb je een reservoir van 5ltr.

Als je die iedere dag ff vult heb je 24 uur lang (op hoogste stand 19 uur) vochtige lucht dmv. mist.

 

Degene die jij in de link hebt gezet moet je in een bak water zetten en die walmt er een beetje overhen terwijl die ik bedoel het echt blaast. RV ging bij mij met licht aan op 2m2 van 29-32% naar 55-62% en dat gaat een stuk beter.

 

Succes. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb vorige week zoeen gekocht die je in een bak water moet zetten

me lv gaat stukken omhoog ik richt me inlaat slang op de dampen die dan door mijn kast heen gaan

een ventilator is dus wel noodzakelijk

1 groot nadeel is alleen dat het erg spettterd en een handoek die er naast ligt

na 24 uur erg nat is al als je handig bent en iets tegen het spetteren ken doen is het perfect

heb hier op het forum al speciale zelfgemaakte bakken gezien die

niet duur hoeven te zijn en toch effectief zijn volgens mij heeft sannie ook zoiets

 

 

pd mijn hok is bxdxh 114x60x115cm

 

 

grtz lip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou eens wat beter zoeken peter. Er zijn een heleboel kwekers die de luchtvochtigheid verhogen met soortgelijke apparaten.

Handig allemaal, maar alleen echt nodig als je met stekken gaat kweken, en alleen de eerste week.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zou eens wat beter zoeken peter. Er zijn een heleboel kwekers die de luchtvochtigheid verhogen met soortgelijke apparaten.

Handig allemaal, maar alleen echt nodig als je met stekken gaat kweken, en alleen de eerste week.

 

 

ga naar een tuincentrum en haal gewoon zo mist ding voor in een vijver di ewerken super:d ventilatortje er open moetje zien is het zo 100% in je hokals je wilt:D die van de growshops zijn terign duur en die van het tuincentrum zijn net zo goed en stuk goekoper:d

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi,

 

Even van een site getrokken.

Handige informatie

 

Fog-dispenser A05

--------------------------------------------------------------------------------

Powered by: AC-DC adaptor (model: HYTDC36-10)

Input: AC100~240V 50/60Hz.

 

Capaciteit: 0,5 liter per uur.

Afmetingen: B-35cm x H-35cm x D-20cm.

Gewicht: ±2,5 Kg

 

De A05 werkt als een multifunctionele lucht bevochtiger.

 

De nevel die ontstaat is zo fijn dat het alle moeilijk bereikbare plaatsen ( zoals kieren, spleten, etc...) zal bereiken. Het bevochtigen met de A05 heeft reeds verbluffende resultaten opgeleverd. Er zijn reeds zeer goede resultaten behaald met het gebruik van de UWV (Ultrasone Water Verneveling). Vooral in het begin stadium van de groei van planten, groente en bloemen is de luchtvochtigheid zeer belangrijk !!!!!

 

De FOG-DISPENSER A05 heeft een verbruik van 0,5 liter per uur en produceert een nevel die voor ± 80% bestaat uit deeltjes van 2 á 3 Micron en voor ± 20% deeltjes van 3 á 5 Micron. Deze nevel gedraagt zich als een vloeistof in gasvorm en voelt zelfs "droog" aan, dit in vergelijking met de normale atmosferische nevel met druppels van ± 13 á 15 Micron.

 

De techniek die wordt gebruikt om het "droge ijs"effect te bereiken in decora-tieve fonteinen heeft een nevel van ± 20 Micron en is zeker NIET geschikt voor groei- toepassingen !!!!! De A05 heeft een zeer laag stroom verbruik en is zeer gemakkelijk te installeren. De A05 kan men op een extern waterreservoir aansluiten met let wel een minimale druk. Een aansluiting op de waterleiding is niet aan te raden in verband met een te hoge druk op het vlottersysteem. Wanneer men geen onthard water gebruikt zal er kalkafzetting ontstaan. Dit is gemakkelijk te verwijderen door eens in de 3 á 4 weken een azijn oplossing toe te voegen in de kunststof nevelkamer.

 

sucses

Share this post


Link to post
Share on other sites

En 1x raden op welke site je die kunt kopen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een maand geleden heb ik de (ultrasone) Boneco 7135 gekocht en deze werkt perfect.

Ik had eerst zo'n warme luchtbevochtiger (zo'n veredelde waterkoker) die ook

goed werkte alleen het energieverbruik is veel hoger en er zat geen hygrostaat op.

De hygrostaat zorgt ervoor dat het apparaat automatisch aan- en uitslaat bij het bereiken

van de ingestelde gewenste luchtvochtigheid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb deze gekocht...

 

e25091e9e860df9187b28bd110fa73e1.jpg

 

En deze...

 

B3-2110.jpg

 

En een curverbox met een stuk slang en een 120mm fan...

 

med_gallery_12359_3532_448476.jpg

med_gallery_12359_3532_1000801.jpg

 

De hygrostaat op zijn plek...

 

med_gallery_12359_3532_1191853.jpg

 

Ik merk dat zelfs met mijn 3-membraams vernevelaar het lastig is om de LV hoog te houden als de lamp (en dus de ventilatie) aanstaat.

 

Gr. jcp

Share this post


Link to post
Share on other sites
En 1x raden op welke site je die kunt kopen..

 

Niet op die van mij lever niet aan particulieren, sorry :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoek gewoon op marktplaats naar boneco

in mijn ogen zijn dat de beste voor een redelijke prijs

zit een 5 liter tank op en hygrostaat dus goed in te stellen

 

ik heb er laats 1 gekocht voor 30 euro gewoon ff goed zoeken op MP en pingelen :D :lol: :lol:

suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites
zoek gewoon op marktplaats naar boneco

in mijn ogen zijn dat de beste voor een redelijke prijs

zit een 5 liter tank op en hygrostaat dus goed in te stellen

 

ik heb er laats 1 gekocht voor 30 euro gewoon ff goed zoeken op MP en pingelen :o :) :)

suc6

Denk niet dat een boneco het gaat trekken tegen over je afzuiging.Beter iets meer uitgeven en 1 kopen zoals El Shamano zei.

Zelf heb ik ook zo'n mistmaker gemaakt en werkt echt goed......mijn 3wegs membraam moet er goed aan werken om de 60/70%lv vast te houden in het begin,maar het lukt.....en ik heb maar een g-kitje 600. :o

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...