Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Peter1

1 X Himalaya Gold 2 X Snowwhite Onder 250 Watt

Recommended Posts

@ Thomson

 

Ik heb 2 netjes boven elkaar omdat het onderste zo goed als vol was. ik heb toen alles in de hoogte laten groeien. Er was toen veel verschil in de hoogte van de toppen waardoor ik besloten heb om nog een netje te plaatsen. Hier bindt ik alles nog een beetje vast om het op gelijke hoogte te krijgen.

 

@ Blue Blow

 

De afzuiging aan de binnenkant is misschien wel beter ivm vettigheid, maar ik wou in eerste instantie niet gaan scroggen. Om ruimte te besparen heb ik de filter aan de buitenkant geplaatst.

Witkalk is gewoon te koop bij zaken als Praxis. Kant en klaar in een potje. Ik heb gelezen dat dit het beste is voor de reflectie.

 

Hoe ga jij je bak in de kast maken? Ik ben benieuwd naar je drainage systeem. Zou je er foto's van kunnen maken?

 

 

Groetjes P

Share this post


Link to post
Share on other sites

In dit topic zie je wel wat ik bedoel met die drainagebuis: http://www.wietforum.nl/index.php?showtopi...amp;hl=drainage

 

Maar met een paar plantjes misschien net zo eenvoudig om gewoon losse potten in bakjes te zetten en dan vanaf onder wateren via de bakjes. Maar in die kuip van je staan ze dr wel mooi bij dus ik twijfel nog ff door...

 

Foto's kan ik wel maken maar d'r is nog weinig te zien, ben in t laatste deel van plannenmaken voor beginners :verrygood M'n Afzuigertje is maar 90 kuub dus dat wordt toch weer snuffelen, probeer t verylowbudget te houden...

 

En echte ouwerwetse witkalk dus toch, dacht ik ook vanwege dhygienische kant ervan en de goede reflectie. Radiatorfolie in n kleine kast geeft denk ik teveel warmtereflectie en loopt je temp teveel op.

 

groet blue_blow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een grote bak zorgt ervoor dat de wortels zich beter kunnen ontwikkelen, daarom heb ik daar ook voor gekozen.

Een drainage systeem lijkt me een beetje overbodig. In de natuur komt de regen ook van boven.

Ik heb er een 10 regenwormen inzitten, die ervoor zorgen dat het overbodige water verder naar onder stroomt. Ook kan er dan meer zuurstof bij de wortels.

 

Lijkt me makkelijker dan een drainageslang

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben van plan om blumats aan te schaffen voor in mijn kastje. Heeft iemand hier ervaring mee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

er zijn genoeg topics van mensen met blumats

 

volgens mij had patpot een van z'n eerste verslagen ook blumats

 

moet je ff kijken bij indoor verslagen

 

is al wel een tijdje geleden

 

Greetz Da Dende

 

ps tog blijkt het heel belangrijk van onder te wateren

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een grote bak zorgt ervoor dat de wortels zich beter kunnen ontwikkelen, daarom heb ik daar ook voor gekozen.

Een drainage systeem lijkt me een beetje overbodig. In de natuur komt de regen ook van boven.

Ik heb er een 10 regenwormen inzitten, die ervoor zorgen dat het overbodige water verder naar onder stroomt. Ook kan er dan meer zuurstof bij de wortels.

 

Lijkt me makkelijker dan een drainageslang

 

Daar waar de plant van nature voorkomt regend het erg weinig en is de bovenlaag meestal droog. Dit heeft bepaalde voordelen : Lagere LV

minder ongedierte ( di epestvliegjes op de grond)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ recreatieve thuiskweker: ik wil ze acht a negen weken laten bloeien. even kijken wanneer ze er het beste uitzien. @ da dende: ik neem aan dat van onder water geven gebeurt dmv een drainageslang. is er niet ergens een topic waar ik een bouwplan kan vinden met duidelijke foto's en instructies? ik wil het graag doen, maar loont het zich wel voor zo'n kleine bak, of kan ik net zo goed blumats erin leggen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

 

med_gallery_15695_4726_67132.jpg

 

med_gallery_15695_4726_114852.jpg

 

med_gallery_15695_4726_56595.jpg

 

med_gallery_15695_4726_4362.jpg

 

med_gallery_15695_4726_161375.jpg

 

med_gallery_15695_4726_288087.jpg

 

De onderste bladeren gaan hangen en worden geel. Wat kan ik hier het beste mee doen? Laten hangen of wegsnoeien??

 

Groetjes, P

Share this post


Link to post
Share on other sites

als de plant zijn blad kwijt wil valt het er vanzelf af

 

je weet vast ook waarom dat de bladeren geel worden ?

 

komt omdat die bladeren geen licht meer krijgen

 

verder is het heel makkelijk om een drainage buis aan te leggen

 

kijk bijvoorbeeld hierzo

rataplans topic over grote aardebak met drainagebuis

Share this post


Link to post
Share on other sites

hej man

mooi kweekje gaat goed zo

ik volg je topic en succes met kweken. Laten we hopen dat je er een goeie oogst vanaf haalt

greetz jaap75

Share this post


Link to post
Share on other sites

tsjaa voor zo'n klein kweekaarde bakkie een blumat aanschaffen lijkt me ene beetje overbodig hoor !!! maak gewoon voor een kweek voeding zet er een pompje in ( is allemaal heel kleinschalig kosten een drol ) en maaie er gewoon wanener de plantne water nodig hebben de maatbeker erdoor heen en geef ze water!!!!

 

een drainage slang montage in zo'n bakkie heeft ook weinig zin en btw die slangen zijn er dik!!!!! wil je ze wel gebruiken zorg dan dat je ze met coco eromheen haalt

 

bij www.growshopalien.com

 

kun je ze dacht ik tegenwoordig per meter bestellen!!!

 

ik zou het alleen neit doen het loont neit voro zo'n lage bak binnen een paar minuten is het water dtaj e van bovenaf geeft tog groot en deels beneden, geld dat je daar in steekt kan je beter aan fin tuni besteden dan!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okee dan blijf ik in het vervolg gewoon met de gieter water geven.

 

Ik wil de volgende kweek onder 400 watt gaan kweken. Moet ik hiervoor dan ook een andere fitting hebben?

Of alleen een andere VSA en lamp?

 

Groetjes, P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Okee dan blijf ik in het vervolg gewoon met de gieter water geven.

 

Ik wil de volgende kweek onder 400 watt gaan kweken. Moet ik hiervoor dan ook een andere fitting hebben?

Of alleen een andere VSA en lamp?

 

Groetjes, P

 

 

allen een vsa en een bulp(lamp)

 

de fitting is normaal wel hetzelfde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaa klopt inderdaad.

Ik heb er vanaf vandaag een 400 watt lamp in.

Nog een maandje en ze zullen helemaal klaar zijn.

Ik ben begonnen met PK13/14 te geven.

Op de fles staat een dosering van 1:666 volgens mij, maar ik hoorde iets dat je de dosering moet opvoeren?

 

Hoe zit dat nu precies met het geven van PK13/14?

 

 

 

Gelijk maar een update! 30 dagen onder 12/12

 

med_gallery_15695_4726_381069.jpg

 

med_gallery_15695_4726_203363.jpg

 

med_gallery_15695_4726_246914.jpg

 

Hoeveel denken jullie dat ik er af ga halen?

 

3 plantjes begonnen onder 250 watt, en nu onder een 400 watt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Begint er al smakelijk uit te zien,

 

beetje voorzichtig met bij-voederen als ze t zo al goed doen, denk ik, zijn gevoelige wezentjes.

 

s6 blue_blow

Share this post


Link to post
Share on other sites

pk 13 14 moet je ook voorzichtig mee zijn en de eerste keren moet je egt de minimale hoeveelheid geven

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er mooi uit man ze worde steeds groter

dit gaat de goeie kant op

keep up the good work :wOOt

greetz jaapie

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE!!! :) :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de 250 watt lamp vervangen door een 400 watt lamp. Helaas zijn hierdoor de bladeren een beetje aangefikt. Ga er morgen weer de 250 watt lamp inhangen. Dan volgt ook een foto-update.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hej man je kan beter die 400 watt lamp erin laten hangen.

als je bladeren verbanden meot je je lamp wat hoger hangen of iets beter afzuigen.

want als je nu die 250 watt er weer inhangt gaat dat denk ik ten koste van je oogst.

greetzz jaapie

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE: 43 dagen onder 12/12

 

De planten zijn een beetje verbrand omdat ik er een 400 watt lamp in heb gehangen. Ik heb een extra fan ingebouwd om de temperatuur weer op pijl te krijgen, wat nu het geval is. Ik denk dat ze verbrand zijn omdat de planten niet aan 400 watt gewend zijn. De toppen zijn niet/nauwelijks aangetast. Ik hoop wel dat ik nu dikkere toppen krijg dan onder de 250 watt lamp.

 

med_gallery_15695_4726_211731.jpg

 

med_gallery_15695_4726_45212.jpg

 

med_gallery_15695_4726_251313.jpg

 

med_gallery_15695_4726_191453.jpg

 

med_gallery_15695_4726_435211.jpg

 

med_gallery_15695_4726_57430.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...