Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Jonk'O'man

Ice-o-lator

Recommended Posts

hallo,

 

ik heb gister maar eens even wat ice-o-lator gemaakt van toppen van de buitenplanten 2007. het is weer eens wat anders dan polm of olie. :lol:

 

het is nog een redelijke hoeveelheid geworden ook en wat plakte dat spul zeg. het zat na het brokkelen zeker een millimeter dik aangekoekt op m'n vingers. :lol: hier nog een foto van de opbrengst:

 

med_gallery_6512_3204_1451372.jpg

 

 

en nog een macro van de blinkende kristallen:

 

med_gallery_6512_3204_865846.jpg

 

 

mvg jonkoman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker hoor

Heb van de week ook me resten verwerkt

Ligt nog te drogen maar ik heb het uit de ice-o-later geschept en zo neer gelegd

Maar dat had je al gezien :lol:

krummel je het of maak je er rolletjes van voor in je joint

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

 

mijn ervaring is dat het een stuk beter en sneller droogt als je het uit de zak meteen kruimelt. ik zit er nog over te denken wat ik ermee ga doen. de vorige keer persen in de oven was niet zo'n succes (alles bleef plakken en was dunne smurrie geworden). maar ik zou er toch graag een plakje van maken, want ik ben niet van plan het allemaal meteen op te roken. heb je misschien nog ideeën?

 

mvg jonkoman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan je het niet gewoon als kruimels bewaren? Scheelt je ook weer verkruimelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jonky .. even wat tips ?

 

het is te groen

je moet de natte ice door een grove keukenzeef hee raggen en uitlaten drogen op schoon papier.

 

klontjes gaan rotten !

Share this post


Link to post
Share on other sites

okee, ik zal het in m'n achterhoofd proberen te houden voor de volgende keer. het is nu al droog. :lol:

 

mvg jonkoman

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe meer deeltjes

hoe groter het opervlakte,

hoe makkelijker/beter het water kan verdampen aan de lucht.

 

Een kenner vertelde mij laatst dat de mooiste ice wel een paar maanden kan curen/ontvochten,

voordat je het eindproduct maakt.

 

een marmeren tegel, op 50 graden verwarmd.

leg de stukjes erop

en druk de stukjes samen.

draai een bolletje

draai een rolletje.

 

 

greetz weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

deze hasj gaat op een mooi donker plekje een paar maandjes vakantie vieren. verse ice-o-lator is me qua smaak nog nooit echt heel goed bevallen. qua uitwerking wel natuurlijk. :lol:

 

mvg jonkoman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Jonkoman, wat voor zeven gebruik jij? Lijkt wel of je geen grove zeef hebt gebruikt om het afval weg te zeven. Voor buitenweed moet je trouwens de fijnste zeef nemen kleine kristallen.

Nog een tip. Als het teveel plakt gooi het maar even in de vriezer, het wordt binnen een paar minuten weer hard en blijft niet meer aan het cellofaan plakken.

Edited by Ice-cu-later

Share this post


Link to post
Share on other sites

was er vroeger niet een cure techniek je wiet in de grond stoppen en paar weken laten rotten?

ik meen zoiets is ergens gelezen te hebben :lol: :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ey JonkOman,

 

Wil je een mooi plakje..? Stop alles in een zakje en leg die tussen twee lauwe kruiken.. Klaar is Jonko :lol: Werkt ook als je het zakje voor een uurtje in je achterzak stopt..

 

Groet, PK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik schep het met een lepel uit de zeefzak en laat het op een stuk papier drogen,liever te lang dan te kort ,als er vocht in blijft zitten heb je kans op schimmel

Als het droog is kan ik het zo oprollen en hoef het niet te persen om een vast klontje te krijgen

med_gallery_5651_3359_227805.jpg

 

Zo ziet het er uit als het net gelepelt is

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

 

ik heb de 220 mc en de 70 mc zeef gebruikt.

 

verder heb ik gelijk het overtollige vocht toen de hasj nog in de zak zat eruit geperst met keukenpapier. werkt prima, want de hasj is helemaal droog en plakt ook niet meer zo als toen het net uit de zak kwam. misschien probeer ik jouw manier ook nog wel eens buble.

 

mvg jonkoman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor buitenweed moet je eigenlijk 38 micr. zeef gebruiken. 70 is voor binnen.

Ik neem aan dat je de inhoud v/d 220 micr. zeef wel hebt weggegooid als afval?

Edited by Ice-cu-later

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha, ja natuurlijk heb ik dat weggegooid. :lol: ik hou namelijk niet zo van natte, uitgeperste toppen roken. :lol:

 

mvg jonkoman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het beste kan je het idd door een grove keukenzeef heen prakken, op een groot bord en dan om de 10 min. even omroeren met een mes of zo. Dan zal je zien dat het erg snel droog kan worden zonder een al te scherpe smaak.

De ''truc'' is om zo koud mogelijk water te gebruiken en GEEN ijsblokjes in je Icelator te pleuren want dan wordt je materiaal te veel geplet en komen er te veel groene sappen in je water die in je Ice gaan zitten.

Dan duurt het ook langer voor je Ice goed gerijpt is, omdat er zo veel ''groen'' in zit.

 

1. Neem 3x zo ijsblokjes als je normaal gewent bent, mix een grote ton of emmer met de ijsblokjes en water

2. Laat je materiaal zo lang mogelijk ijskoud, als het opwarmt krijg je de kristallen er moeilijker af.

3. Gooi het ijskoude water in de Ice-o-lator met een beetje ijs er bij laat het even draaien en haal je

blokjes er weer uit.

4. Haal nu je materiaal uit de vriezer , in je Iceolator en pluk het goed uit elkaar en laat het ongeveer 1 min

even in je water zonder te draaien.

5. Zet de Iceolator nu op de gewenste stand en gaan met die banaan.

 

De ice die ik op de manier verwerkt heb was al snel goed te roken na 2 dagen al , maar het is een feit dat hoe langer je het laat rijpen de smaak en het effect wel beter worden.

Het is eigenlijk heel erg zonde om je Ice meteen op te roken, ik vond een maand of 2 later nog een stukkie van 5 gram of zo en dit was de lekkerste Ice die ik ooit gerookt heb. Geduld wordt bij dit werk dan ook zeker beloond.

 

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, geluk de volgende keer.

 

Mvg Azarias :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
moet ?

 

Moet niet maar is wel zonde buitenweed heeft over het algemeen kleinere kristallen. Zonde als je die weggooit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik maak gebruik van 4 zakken ,220 186 70 en 38

In een emmer bewerk ik me weed en dan gooi ik het over in een emmer met de 220

Zeef er uit met het groffe afval, en overgieten in vorige emmer maar dan met de andere drie zeefen

186 is in feite ook afval en de rest is vloeibaar goud hehehe

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb 2 bubbleators gaat perfect heb nu al een halve kilo ice en nog bergen afval

tip als je het in de zeef laat zitten dan een theedoek er omheen

goed srtak en dan er op springen (zak gaat niet kapot doe het al jaren)

dan is het al redelijk droog ff laten drogen IN HET DONKER blijft je ice mooi licht van

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...