Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
saibot

Temperatuur Vraagje.

Recommended Posts

Hoi,

 

ik heb altijd gelezen dat de beste temperatuur +- 28° is met de lamp aan en +- 20° met de lamp uit.

Vlak boven mijn verse zaailingen is het ongeveer 25-26 graden met de lamp aan en 20-23 graden met de lamp uit.

 

Mijn vraag is nu, heb je echt een temperatuur verschil nodig van 8°, of is het niet erg dat mijn temperatuur licht aan/licht uit dicht bij elkaar ligt? Of is het mischien zelfs beter?! :lol:

 

Dank bij voorbaat,

 

Saibot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

verschil ook weer per persoon.

 

Ik werk met een temperatuur van nooit hoger dan 28 graden overdags.

 

's nachts zal het er niet hoger zijn van 21 graden, de plant rust dan, de grond blijft vochtig en met een verhoogde temperatuur is je kans op schimmels ook groten.

 

De plant is van nature dan wel subtropisch(geloof ik), maar er zijn zoveel strains tegenwoordig dat het niet meer te zeggen is of de 1 van de ouders uberhaubt nog van een land waar het altijd zonnig en vochtig vandaan komt.

 

Kijk gewoon wat de plant het lekkerst vind, met een verhoogde dosering voeding kan je standaard temperatuur weer net iets te hoog zijn waardoor zij verbrand.

 

Ik zou die 28 graden als richtlijn houden...niet als een must.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wij hebben ons laten informeren dat 28 graden de maximum is en dat ideaal een temperatuur van 23 a 24 graden. Dit omdat ongedierte dan veel minder voorkomt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de lamp aan is houd de temperatuur dan rond de 25-26 graden, 's nachts houd ik hem rond de 17-19 graden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...