Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
dogyfish

Vermogen Afzuiger

Recommended Posts

Wegens verhuizing ga ik mijn hobby hervatten en dus komt er een nieuw hok.

Wil het voor nu op een homebox van 1,2 bij 1,2 bij 2 houden.

 

Nu komt het, ik was op de site van alien aan het bladeren en daar kwam ik tegen hoe je moet bereken welke maat afzuiger je zou moeten hebben.

 

hun voorbeeld: de kamer is 3 meter bij 4 meter bij 2,5 meter is 30m² dat maal 20 is 600 cuub.

 

Oke, 1,2 x 1,2 maal 2 meter 2.88 maal 20 is 57,6 cuub...maar zulke kleine afzuigers zijn er niet :lol:

 

ik quote even '' Een ventilator die warme en/of te vochtige lucht afzuigt en automatisch vervangt door verse co2 rijke lucht die binnenstroomt''

 

Dat houd dus in dat je de m² van je hok moet vermening vuldigen...dan kom ik op 115,2 cuub?

 

Waarom verkoopt alien je dan bij een compete set een 225 cuub afzuiger terwijl er ook 160 cuub afzuigers zijn???

 

Klopt mijn berekening ongeveer? Heb je voor een tent van 1,2 bij 1,2 bij 2 een afzuiger van 225 of is dit een beetje een overbodige uitgaven??? Het is niet dat ik op me centen zit maar vroeg mij dit gewoon af

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik hanteer, aantal watt = minimaal afzuiger m3 :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

vind je dat niet een beetje oppervlakkig?

 

als je dan van 1 na 2 600tjes gaat dan koop jij een 1200 cuub afzuiger, terwijl als je die 600 cuub afzuiger ipv standje 3 ook op 5 kan zetten :lol: snap helemaal niks van :lol:

 

wat is het best hanteer baar voor een 1,2 bij 1,2 ??? een 600 cuub afzuiger voor zo'n kleine ruimte vind ik nogal verspillerij eerlijk gezegt.

 

waarom is hier eigenlijk geen fag over ofzo? de searh gaf mij niks iig

Share this post


Link to post
Share on other sites

ey dogyfish

 

de afzuigcapaciteit word naar mijn mening bepaald door de inhoud van de ruimte en de lampen-watt's-hoe warm word t er-, een inblaas help ook mee om t weer koeler te krijgen.

 

als je bijvoorbeeld een kast hebt van 1 m2 en 1,8 meter hoog en een 600 watter, red je t biijna niet met 500m3 afzuiger. om de temp rond de 25-26 te krijgen, zit ik te denken aan 7 800 kub. overcapaciteit kan je dimmen, is ook beter voor je motor. :lol:

 

je kan in een klein hok ook maar een klein filter ophangen, en een klein filter heeft een klein oppervlak, dit zul je dan weer moeten compenseren met een grotere afzuigcapaciteit.

 

in jouw homebox van 1,2 m2 en 2 meter hoog (volume=2,4 m3(lxbxh)) zou een 600 watter passen qua oppervlakte, ik raad je dan die 7 a 800 kub minimaal aan. en flinke gaten, een labyrinth of een inblazertje.

 

hier staat iets over afzuiging

hier ook

dit kwam ik ook tegen

 

noot: ikzelf heb een hokkie gehad met een 400 watter en flinke afzuiger (1000m3) en daar werd t al 28 graden. wel een te kleine inlaat, daarom die tip....

 

CannaDanny

Share this post


Link to post
Share on other sites
als je dan van 1 na 2 600tjes gaat

 

Als je zelf niet weet wat je wilt, hoe moet een ander het dan weten ? :lol:

 

en bezuinigen/verspillerij op een afzuiger bestaat niet, die wil je het liefst op 20% van ze vermogen laten draaien,......maar daar kom je vanzelf wel achter.

 

Succes :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee dogyfish,

 

ik heb zelf een hokkie met 2 x 600 watt. het hok is ongeveer 2,5 m3. je zou het mss. niet verwachten maar ik heb mijn 2500 m3 afzuiger, zelfs met de huidige buitentemperaturen al over de helft van z'n vermogen draaien. ik had eerst een hok met 1 x 600 watt van 2 m2. daarvoor had ik een 700 m3 afzuiger en die heeft het altijd wel prima gered (ook in de zomer). de capaciteit die je nodig hebt wordt echt vooral bepaald door het aantal watts wat je hebt hangen, logisch ook want het gaan om het aantal watts aan hitte die je moet afvoeren.

 

en denk idd. aan je inlaat! die moet ongeveer 3 x zo groot zijn als de flensmaat van je afzuiger. dat zou bij jou met 1 x 600 watt, flensmaat van 160mm (opp. 200 cm2) 600 cm2 moeten zijn.

 

succes!

 

tjap.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ey dogyfish

 

de afzuigcapaciteit word naar mijn mening bepaald door de inhoud van de ruimte en de lampen-watt's-hoe warm word t er-, een inblaas help ook mee om t weer koeler te krijgen.

 

als je bijvoorbeeld een kast hebt van 1 m2 en 1,8 meter hoog en een 600 watter, red je t biijna niet met 500m3 afzuiger. om de temp rond de 25-26 te krijgen, zit ik te denken aan 7 800 kub. overcapaciteit kan je dimmen, is ook beter voor je motor. :verrygood

 

je kan in een klein hok ook maar een klein filter ophangen, en een klein filter heeft een klein oppervlak, dit zul je dan weer moeten compenseren met een grotere afzuigcapaciteit.

 

in jouw homebox van 1,2 m2 en 2 meter hoog (volume=2,4 m3(lxbxh)) zou een 600 watter passen qua oppervlakte, ik raad je dan die 7 a 800 kub minimaal aan. en flinke gaten, een labyrinth of een inblazertje.

 

hier staat iets over afzuiging

hier ook

dit kwam ik ook tegen

 

noot: ikzelf heb een hokkie gehad met een 400 watter en flinke afzuiger (1000m3) en daar werd t al 28 graden. wel een te kleine inlaat, daarom die tip....

 

CannaDanny

 

 

oke duidelijke shizzle.

 

Maar waarom verkoopt men dan een ''start klare'' set als de afzuiger niet volstaat???

Zou dat van hun kant uit verkoop techniek zijn of wat?

Snap die berekeningen enzo wel maar snap dan niet waarom bv alien een 225 cuub afzuiger als die niet volstaat met een 600 watter?

Share this post


Link to post
Share on other sites

225m³ zou mischien net genoeg zijn in de winter, in de zomer kom je hier dik mee in de problemen. Ik heb een 400watt lamp met een 340m³ afzuiger die altijd op 170m³ draait.

 

Neem ongeveer even veel kubieke meter als je lamp. Samen met een thermostaat of gewoon en trappenschakelaar ingebouwt in je afzuiger.

 

Doei!

Share this post


Link to post
Share on other sites

jah heb zojuist bij leafman de ruck afdeling gevonden

 

Met name de rkl 705 cuub met ingebouwde trappenschakelaar.

 

Maar kan je daar dan ook nog een dimmer op aansluiten??? of zal dat niet nodig zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...