Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
keesthemad

Hermafrodieten, 100% Vrouwen, Etc.

Recommended Posts

Zo, voor de mensen die zich nog iets afvragen over herma's en dergelijken, ik was bezig met informatie zoeken voor het profielwerkstuk van mijn vriendin, en kwam dit tegen, tot ik mij realiseerde dat dit een hele goede verklaring is voor al wat wij ook dagelijks mee maken:

 

Bij dit kenmerk moeten we kijken naar onze primaire- en secundaire geslachtskenmerken. Om dit aspect te onderzoeken moeten we kijken naar de hormonale invloed van hormonen. In het bijzonder die van testosteron. Elke geslachtelijke differentiatie, zowel fysiek, mentaal als emotioneel, wordt veroorzaakt door hormonen. Hetgeen versterkt kan worden of nader gespecificeerd door iemands sociale omgeving.

Gedurende het foetale leven bepaalt de aanwezigheid van testosteron of het het juist ontbreken daarvan onze seksualiteit - fysiek, mentaal en emotioneel. Er zijn sleutelperioden in de ontwikkeling van de foetus waar bepaald wordt of de foetus zich in mannelijke of vrouwelijke richting gaat ontwikkelen. Deze ontwikkeling in die perioden is afhankelijk van de hoeveelheid testosteron op die bepaalde momenten. Deze sleutelperioden zijn soms maar een paar dagen aanwezig en als de benodigde hoeveelheid testosteron niet aanwezig is, dan zal de foetus zich in vrouwelijke richting ontwikkelen. Ongeacht of de aanwezigheid van testosteron buiten deze sleutelperioden wel voldoende was.

De eerste kritische periode is bij de conceptie waar het SRY-geen (Sex Determing Region of the Y-chromosoom) ons fysieke geslacht bepaalt. Het SRY-geen bevindt zich normaal op de korte arm van het Y-chromosoom, maar kan zich losmaken en aldus een XY-vrouw maken of een XX-man

 

Het SRY-geen zorgt er voor dat de foetus TDF (Testes Determing Factor) loslaat. Dit TDF zorgt er voor dat de nog niet gediffentiëerde gonaden zich ontwikkelen naar geslachtsorganen. Zodra deze gevormd zijn produceren ze androgenen zoals testosteron , dehydrocortisoon en anti-mullerian hormonen.

 

Voor de productie van het TDF bevat de foetus twee kleine structuren. De mullerian en de wolffian ducts, en twee kleine nog niet gedifferentiëerde gonaden. Noch testikels, noch eileiders. Zonder de invloed van TDF en testosteron vormen de gonaden eileiders en het mullerian duct vormt de interne vrouwelijke geslachtsorganen. Het wolffian duct verdwijnt en de externe geslachtorganen worden kleine- en grote schaamlippen en de clitoris.

Met de invloed van TDF worden de gonaden testikels en het wollfian duct vormt de inwendige mannelijke geslachtsorganen. Het mullerian duct verdwijnt en de externe geslachtsorganen vormen zich tot penis, scrotum en voorhuid.

In andere woorden, zonder testosteron ontwikkelen alle foetussen zich tot vrouwen. Adam komt uit Eva voort en niet Eva uit Adam.

 

Het enige waarbij je hier stil moet staan is dat wat wij hier "vrouwen" noemen in de tekst mannen zijn en visa versa. Het is op mensen gebaseerd maar bij planten is het het zelfde principe...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

al is het vrijwel onmogelijk om een mens met een plant te vergelijken :lol: klopt het inderdaad wat er staat.

 

Het komt overeen met de andere 10 stukjes ofzo die ik eerder op dit forum heb gelezen, alleen dit is niet gebaseerd op de plant maar op de mens.

als je al niet weet wat een herma was en dit nu leest snap je er denk ik nog minder van. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

haa :lol: eindelijk een moeilijk stukkie text wat ik begrijp kotm vast omdat ik niet stoned ben :lol:

 

ik vidn het dus wel een duidelijk stukkie tekst en tsjaa of je het echt zo met de plant kan vergelijken is voor mij een vraag??? hebben planten om geslacht te bepalen dan precies dezelfde stoffen, hormonen en noem het maar op als de mens dacht dat planten namelijk anders werden geactieveerd tot een man of een vrouw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planten hebben niet dezelfde hormonen als mensen, al is het wel zo dat bepaalde hormonen uit planten worden geextraheerd om daar medicijnen van te maken voor de mens zoals bijvoorbeeld "de" pil.

 

Bij mensen heb je ook écht hermafrodieten... Maar goed, je kunt het best met elkaar vergelijken hoor, want bij mensen heb je ook mates van mannelijkheid cq vrouwelijkheid.

 

Maar goed, ik vond het wel even interessant om zo neer te zetten.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Planten hebben niet dezelfde hormonen als mensen, al is het wel zo dat bepaalde hormonen uit planten worden geextraheerd om daar medicijnen van te maken voor de mens zoals bijvoorbeeld "de" pil.

Maar dan wel na recombinant DNA techniek neem ik aan?

 

Bij mensen heb je toch zelfs levensvatbare XYY-mannen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik herinnerde me een proef die iemand ooit op zo'n ander groot internationaal cannabis forum had gezet.. Op overgrow ofzo miss. destijds. Deze gast was er ook cker van overtuigd dat als ie s'n plantjes water gaf met een anticonceptie pil van zn vriendin erin opgelost zodat ze vrouwelijker gingen bloeien. Groot broodje aap verhaal als je het mij vraagt :lol:

Er word in de moderne conceptie pil meestal Ethinylestradiol gebruikt, een gesynthetiseerd Oestrogeen. Ik geloof zeker dat je een transgene plant ook kan laten coderen voor vrouwelijke bloei hormonen, tis alleen best veel werk om de genetische manipulatie zelf uit te voeren. Maar er zijn wel degelijk expirimenten mee gedaan, wat dacht je bijv. van een eetbaar buiktyfus vaccin in een banaan? Gewoon door een resistentie eiwit uit de salmonella Thypi bacterie in de banaan te plaatsen.. tis haalbaar maar duur en lastig.

 

Lord Quas

De levens vatbare XYY man bestaat idd.. 97 % van de XYY mannen in Engeland blijkt niet eens te weten dat ze XYY Kariotype zijn. Het blijkt namelijk alleen bij het uitvoeren van een genetische test, dit omdat er geen verdere uiterlijke kenmerken van zijn. Innerlijk zijn er wel kenmerken een XYY man, zo hebben ze blijkbaar vaker moeite met leren en spraakontwikkeling, in vergelijking met een gewone 46 XY man waarvan 10% normaal leer moeilijkheden heeft staat de 50% met leer moeilijkheden van de XYY man er wel boven.

Het voorkomen van een XYY man is ook redelijk algemeen zo blijkt 1 op de 1000 geboren jongens het XYY syndroom te hebben. De kans hierop word niet verhoogd door een zwangerschap op latere leeftijd. Het XYY syndroon is niet erfelijk en ontstaat door een foutje bij de vroege celdelingen, wanneer daar bij de methafase I of II van de celdeling de afscheiding van een nieuw gecopieerd Y chromosoom niet goed verloopt en deze in de cel blijft ontstaat een XYY cel, wanneer dit dus vroeg in de ontwikkeling gebeurd word het opgenomen in de blauwdruk van de man. Haha had ik vorig jaar nog een stuk over geschreven.. moest t wel even opfrissen. :(

 

Ik had gisteren in de CS ook wel een leuke realisatie.. die me echt even goed WOW deed denken!

Als je een wietplant, die opzich vrij uniek is in de planten wereld door zijn werkelijke twee losse geslachten.. Ik weet het er zijn meer planten maar in verhouding zijn ze toch vrij zeldzaam. Als je dan kijkt naar het feit dat ze dus een X en een Y hebben is het eerste organisme dat je tegenkomt dat ook geslachtelijk is een insect, aardig hoog ontwikkeld toch, dat plantje van ons?? Tis een vergelijking van appels met peren maar gister ervoer ik het als heel magisch :lol:

 

Laters, Snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...