Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

BeeKaa

Het Maken Van "feminized" Zaden

Recommended Posts

Ik begrijp het, op een ding na. Er bestaat een tussen vorm de herma. Ik heb deze nooit beschouwd als een tussenvorm Ik kijk daar tegen aan als er geen herma was dan is het bij wiet planten dus niet anders. De herma is ooit door stress ontstaan? en geeft een stress gevoeligheidsfactor door in zijn genetica. Deze ¨vervuiling¨ is mischien wel geneneraties lang doorgegeven en daarom moeten wij nu echt zoeken naar een hermavrije vrouw. (do correct me if iḿ wrong)

 

Ik beschouw het zeg maar als adam en eva, in dat verhaal wordt ook niet gesproken over tussenvorm een herma, maar ook in dat verhaal is later en ik gebruik nu express niet het woord vervuiling maar dit komen van de herma en vele varianten hierop is zeg maar wel onstaan. Bekijk de fotos van die oudere nog altijd vrijgezelle vriend/kennis (iedereen kent er wel 1) zijn vakantie fotos naat thailand maar eens :P De basics man vrouw, bij weedplanten net zo. Dat er later hermas bij zijn gekomen ooit ontstaan door stress? zorgt er alleen maar voor dat je nu moet zoeken naar een herma vrije plant als je wilt feminiseren, maar geeft wel aan dat je back to basic wilt om je doel te bereiken, je wilt de basic situatie juist zodat jij de chromosoom overdracht kunt manipuleren (lees: chromosoom overdracht manipulatie. niet: chromosoom manipulatie) Waar heb je dat vandaan dat het bij weedplanten anders werk (niet dat ik je wil aanvallen of aan je twijfel ofzo ben gewoon zeer leergierig en wil graag zelf alles zwart op wit zien om de materie uit te diepen. N mag nooit 1 zijn zoals ze in de wetenschap zeggen, heb een sterk vermoeden dat je de term wel kent)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik citeer, hoop dat het in het engels werkt.. anders geen nood ik heb nog een vertaling op mn USB staan mocht je em nodig zijn;)

 

De nummers linken nergens naar, is voor de literatuur lijst, get it :P Termen als RFLP etc. ontkwam ik niet aan is voor school hea...schrik niet zijn afkortingen, RFLP is bijv. Restricted Fragment Length Polymorphism je kan het ook gewoon zelf nog even invoeren als zoek term bij onze grote wikivriend zelf met afkorting vind je de juiste hit meestal :P

 

Mechanisms of sex determination

 

Cannabis has been described as having one of the most complicated mechanisms of sex determination among the dioecious plants.[60] Many models have been proposed to explain sex determination in Cannabis.

 

Based on studies of sex reversal in hemp, it was first reported by K. Hirata in 1924 that an XY sex-determination system is present.[58] At the time, the XY system was the only known system of sex determination. The X:A system was first described in Drosophila spp in 1925.[61] Soon thereafter, Schaffner disputed Hirata's interpretation,[62] and published results from his own studies of sex reversal in hemp, concluding that an X:A system was in use and that furthermore sex was strongly influenced by environmental conditions.[59]

 

Since then, many different types of sex determination systems have been discovered, particularly in plants.[53] Dioecy is relatively uncommon in the plant kingdom, and a very low percentage of dioecious plant species have been determined to use the XY system. In most cases where the XY system is found it is believed to have evolved recently and independently.[63]

 

Since the 1920s, a number of sex determination models have been proposed for Cannabis. Ainsworth describes sex determination in the genus as using "an X/autosome dosage type".[53]

Dense raceme of carpellate flowers typical of drug-type varieties of Cannabis

Dense raceme of carpellate flowers typical of drug-type varieties of Cannabis

 

The question of whether heteromorphic sex chromosomes are indeed present is most conveniently answered if such chromosomes were clearly visible in a karyotype. Cannabis was one of the first plant species to be karyotyped; however, this was in a period when karyotype preparation was primitive by modern standards (see History of Cytogenetics). Heteromorphic sex chromosomes were reported to occur in staminate individuals of dioecious "Kentucky" hemp, but were not found in pistillate individuals of the same variety. Dioecious "Kentucky" hemp was assumed to use an XY mechanism. Heterosomes were not observed in analyzed individuals of monoecious "Kentucky" hemp, nor in an unidentified German cultivar. These varieties were assumed to have sex chromosome composition XX.[64] According to other researchers, no modern karyotype of Cannabis had been published as of 1996.[65] Proponents of the XY system state that Y chromosome is slightly larger than the X, but difficult to differentiate cytologically.[66]

 

More recently, Sakamoto and various co-authors[67][68] have used RAPD to isolate several genetic marker sequences that they name Male-Associated DNA in Cannabis (MADC), and which they interpret as indirect evidence of a male chromosome. Several other research groups have reported identification of male-associated markers using RAPD and AFLP.[69][40][15] Ainsworth commented on these findings, stating,

 

It is not surprising that male-associated markers are relatively abundant. In dioecious plants where sex chromosomes have not been identified, markers for maleness indicate either the presence of sex chromosomes which have not been distinguished by cytological methods or that the marker is tightly linked to a gene involved in sex determination.[53]

 

Environmental sex determination is known to occur in a variety of species.[70] Many researchers have suggested that sex in Cannabis is determined or strongly influenced by environmental factors.[59] Ainsworth reviews that treatment with auxin and ethylene have feminizing effects, and that treatment with cytokinins and gibberellins have masculinizing effects.[53] It has been reported that sex can be reversed in Cannabis using chemical treatment.[71] A PCR-based method for the detection of female-associated DNA polymorphisms by genotyping has been developed.[72]

Bronnen:

60# ^ a b Truta, E., E. Gille, E. Toth, and M. Maniu. 2002. Biochemical differences in Cannabis sativa L. depending on sexual phenotype. Journal of Applied Genetics 43(4): 451-462. Retrieved on 24 Feb 2007

61# ^ Bridges, C. B. 1925. Sex in relation to chromosomes and genes. American Naturalist 59: 127-137.

62# ^ Schaffner, J. H. 1929. Heredity and sex. Ohio Journal of Science 29(1): 289-300.

63# ^ Negrutiu, I., B. Vyskot, N. Barbacar, S. Georgiev, and F. Moneger. 2001. Dioecious plants; a key to the early events of sex chromosome evolution. Plant Physiology 127(4): 418-424.

64# ^ Menzel, Margaret Y. 1964. Meiotic chromosomes of monoecious Kentucky hemp (Cannabis sativa). Bulletin of the Torrey Botanical Club 91(3): 193-205.

65# ^ Shao Hong and Robert C. Clarke. 1996. Taxonomic studies of Cannabis in China. Journal of the International Hemp Association 3(2): 55-60. Retrieved on 25 Feb 2007

66# ^ Peil, A., H. Flachowsky, E. Schumann, and W. E. Weber. 2003. Sex-linked AFLP markers indicate a pseudoautosomal region in hemp (Cannabis sativa L.). Theoretical and Applied Genetics 107(1): 102-109.

67# ^ Sakamoto, K., K. Shimomura, Y. Komeda, H. Kamada, and S. Satoh. 1995. A male-associated DNA sequence in a dioecious plant, Cannabis sativa L. Plant & Cell Physiology 36(8): 1549-1554. Retrieved on 25 Feb 2007

68# ^ Sakamoto, K., T. Abe, T. Matsuyama, S. Yoshida, N. Ohmido, K. Fukui, and S. Satoh. 2005. RAPD markers encoding retrotransposable elements are linked to the male sex in Cannabis sativa L. Genome 48(5): 931-936. Retrieved on 25 Feb 2007

69# ^ Törjék, O., N. Bucherna, E. Kiss, H. Homoki, Z. Finta-Korpelová, I. Bócsa, I. Nagy, and L. E. Heszky. 2002. Novel male specific molecular markers (MADC5, MADC6) for sex identification in hemp. Euphytica 127: 209-218.

70# ^ Tanurdzic, M. and J. A. Banks. 2004. Sex-determining mechanisms in land plants. Plant Cell 16 (suppl.): S61-71.

71# ^ Mohan Ram, H. Y., and R. Sett. 1982. Induction of fertile male flowers in genetically female Cannabis sativa plants by silver nitrate and silver thiosulfate anionic complex. Theoretical and Applied Genetics 62: 369-375.

71# ^ Journal of Industrial Hemp 2003 Vol 8 issue 1 page 5-9, Female-Associated DNA Polymorphisms of Hemp (Cannabis sativa L.), Hong Shao, Shu-Juan Song, Robert C. Clarke

72# ^ Doorenbos, Norman J., Patricia S. Fetterman, Maynard W. Quimby, and Carlton Turner. 1971. Cultivation, extraction, and analysis of Cannabis sativa L. Annals New York Academy of Sciences 191: 3-14.

 

Mocht je nog niet uitgelezen zijn dan zel ik de research papers van die Sakamoto uit het laatste stukje nog wel even opzoeken.. Het is altijd zoeken naar de gemeenschappelijke waarheid..als deze bestaat. En ook ik zweer bij bronnen :D

 

Laters, veel plezier Snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welk stuk zou je aanbevelen, welk stuk is het meest interessant, ik neem aan dat jij ze allemaal hebt gelezen, ik wil er 1 lezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo om even terug te komen op dit topic,

 

Ik ben begonnen met het besproeien van enkele takken van mijn planten met STS,

er werd aangeraden dit eens in de 3 dagen te doen..

maar elders heb ik gelezen dit 1-2x per dag te doen.

 

ik heb de dosering dus verhoogd, door meerdere keren te besproeien.

 

STS is een chemicalie die de plant behoorlijk stresst en dit zou dus te zien moeten zijn..

 

ik heb tot nu toe nog niet echt iets byzonders gezien.. maar ik hou dit ritme aan.

1-2x als de lamp uit is de bedoelde delen goed besproeien.

 

ze zitten nu op dag 5 12/12 en ik heb ze al 2x behandeld,

misschien heeft iemand hier meer ervaring mee?

want voor mijn gevoel tast ik nu in het duister..

 

ik hoor het graag,

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Beekaa lekker lang rustig geweest.. ik lees dat je je STS oplossing volgens de richtlijnen van? Mt het gebruik van STS heb ik zelf bij de Cannabisplant geen ervaringen ik kan me wel voorstellen dat doseringen of concentraties verschoven moeten worden in de verschillende behandelmethoden.. Hoog geconcentreerde oplossing bijv. een malig of twee maal sproeien en een lager geconcentreerde oplossing vaker sproeien.. Ik ben zelf dat het mannipuleren met een lagere concentratie en een vaker herhaalde behandeling (sproeibeurt) de mooiste resultaten geeft, dat deed het tenminste hier. Dit was echter wel met Gibberaline en met GA behaalde resultaten bieden geen garantie voor STS... Kijken of ik meer kan vinden, zal mn best doen BK :dribble:

 

Laters, Snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey snowy,

 

ja de richtlijnen heb ik zelf een beetje ingesteld.

de maker van de STS adviseerde me wat minder maar ivm weinig zichtbare verandereingen heb ik de dosis verhoogd.

 

De plantjes stressen ondertussen best hevig (allemaal witte plekjes op het blad etc.)

maar ze zijn nu net aan het bloeien en ik kan bij de behandelde planten geen mannelijk bloemetje ontdekken.. :dribble:

 

volgens mij gaat dit niet zo als gepland..

 

volgende keer maar iets proberen met lichtstress of GA spray

weer opnieuwe in het duister tasten :dribble:

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

He jongens! ik he die GA spray du s in huis gehaald maar is vogens mij super verdund

dus ik weet niet of ik hier die planten mee aan het stressen krijg of tot mannelijke bloemen maken kan aan zetten.

 

heeft er nou niemand het geheime recept klaat liggen :dribble:

 

maar goed ik zal het gaan proberen maar of het lukt ik weet het niet :dribble:

 

groeten power p

Share this post


Link to post
Share on other sites

tof om te horen Power p,

 

heel erg verdund??

 

gewoon puur erop sprayen dan :dribble:

 

ben razendbenieuwd nbaar je bevindingen met de spray :dribble:

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

PP, die spray hoort super verdunt te zijn anders kan jij er vreemd van worden (lees: enge ziektes krijgen), het is een hormoon en dient niet geconcentreerd te zijn.

 

BK, nog steeds geen resultaat ? Dat spoort niet :dribble:.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee maatje helaas..

 

wel stress.. geen nanners o.i.d. ik zal nog es ff gaan kijken :dribble:

 

gr

 

BK

 

EDIT:

nop helaas :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites
PP, die spray hoort super verdunt te zijn anders kan jij er vreemd van worden (lees: enge ziektes krijgen), het is een hormoon en dient niet geconcentreerd te zijn.

 

BK, nog steeds geen resultaat ? Dat spoort niet :dribble:.

 

Kees.

 

0,05 gram/liter is verdund zat. Hoe ga je het laten oplossen?

 

CannaDanny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dudes.. ik wil niet lullig doen maar ik vermoed dat mr. Power P de GA spray bedoeld zoals je deze van No Mercy supplies in de shop kan krijgen.. Het kleine probleempje hiermee is dat deze GA-spray gemaakt is om de vrouwelijke bloei te bevorderen, ipv de mannelijke bloei te induceren. Denk dan ook dat deze oplossing gesproeid kan worden totdat je een ons weegt Power P zonder ook nog maar enige mannelijke bloei te zien..(denk ik, als het idd Nomercy GA-spray is..)

Over de oplossingen en concentraties van een GA oplossing had ik reeds al eerder gepost en met een leuke balans is ook 0,05 Gr afwegen helemaal geen probleem hoor :dribble:

Ik zal ook voor jou even doorzoeken BeeKaa want dat het niet gaat zoals geplanned hebben we nu iig helaas al vast staan.. Ik zal eens kijken hoe de werking van je STS precies ingrijpt op het leven van je plant en de geslachts vorming zou moeten verwarren/verstoren. Misschien dat we dan het niet werken van de oplossing ook gelijk kunnen verklaren...We'll keep eachother posted!

 

Laters, Snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep dat is wat ik bedoel snowy :dribble:

laat ik het dan maar gebruiken voor de bloei :dribble:

Er staat wel in de beschrijving dat het kan aanzetten tot herma als je het teveel gebruikt.

 

groetjes Power p

Share this post


Link to post
Share on other sites

High BK,

Moet je dat spul niet gebruiken als ze al in bloei staan ,na 3 weken 12/12 ofzo ?

Ik doe maar even een wilde gok ,ken het voor de rest niet

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

@snowy

 

thanx man, je ben een gouwe gozer.

 

ik zal binnekort eens wat fotos maken van de behandelde plant(delen)

 

@power p

zet het toch aan tot hermafrodieten?

volgens mij heb je dan wel het goeie spulletje hoor..

 

maarja het blijft gissen he..

 

@buble

als dat het geval is dan ben ik in ieder geval vroeg genoeg begonnen met sprayen.

ik hoop dat het waar is wat je zegt en dat ze pas over n weekje ballen laten zien.

dan is mijn 2008 weer helemaal goed.

 

ik ben nu in ieder geval goed in staat om ze te bestuiven met lr#2 pollen om de blackjack genen te behouden :dribble:

gelukkig heb ik die voor iets anders nodig :dribble:

 

Gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BeeKaa

 

dit staat onder aan in de gebruisaanwijzing

 

De gebruiker van dit product kan zich geen rechten ontlenen vanwege de zeer complexe hormonale werking van deze bloeistimulator. Enkele extreme Sativa's kunnen neiging tot Hermafrodiet gaan vertonen.

 

hoeveelheid gib acid is 00.1

Share this post


Link to post
Share on other sites

destilleren/uitdampen die shit...

 

dat "purificeert" het toch? :dribble:

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat doet wel beeka maar je bent gek als je je daar mee bezig gaat houden laat dat maar aan mensne over in witten pakken ...

 

zoals kees als zei het is en blijft een hromoon.... kan dus ook rare dingen gaan doen bij mensen !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha t was maar een idee :dribble:

 

gr

 

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een mogelijkheid BK, zo concentreer je het inderdaad, maar waarom zou je dat willen ?

 

Ik weet trouwens niets over de resistentie tegen hitte van het molecuul, veel hormonen gaan bij 60 graden kapot.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee kees,

 

ja ik doelde op de GA spray van nomercy, het lijkt me logisch dat deze dermate is verdund dat het niet mogelijk is met de spray zelf mannelijke bloemen te stimuleren.

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jup niets aan doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verdunning heeft daar niet zoveel mee te doen, hormonen zijn uiterst effectief en nomercy is nog steeds een betrouwbare leverancier...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus het is mogelijk met die GA spray hetzelfde te doen als wat ik met die STS probeer te doen??

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...