Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

BeeKaa

Het Maken Van "feminized" Zaden

Recommended Posts

zo dit is een leerzame discussie..

 

als ik het goe bergijp werkt de simpelste manier (van power p) zoals we al gedacht hadden!!

'GA spray gebruiken om kunstmatig mannelijke bloemen aan te laten maken

gelukkig is de dosering hiervoor nu ook bekend :lol:

dat was een beetje mijn knelpunt..

 

de dosering is nu ook bekend:

Overdosis zorgt voor stimulatie mannelijke bloeihormonen, microdosis voor bloeistimulatie vrouwelijke bloeihormonen.

(het is wel wat ingewikkelder maar typ het ff makkelijk.

 

Ik ga er ook zeker een keer mee klooien..

als mn sts op is en ik soma zn manier heb geprobeerd..

 

thanks allemaal, goeie info! ik ben in ieder geval weer een stukkie verder!

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

En als je nu een dame neemt zonder herma trekjes ,na manipulatie

En die mannelijke bloemen laat produceren ,die oogst en daarmee weer een 100% dame bevruchte dan krijg je toch ook xx chromosoom zaden ?

 

Heerlijk die fem-zaden

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja buble dat klopt..

 

ik vind het echt een toffe draad geworden indeed :lol:

en in zon korte tijd..

 

nogmaals bedankt mensen :lol:

dit is waar het forum voor gemaakt is

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ben ik toevallig bezig met een kweekje in de schuur biij mijn moeder!

Er staan 9 sannie jack zaailingen in en 10 stekken waarvan ik helemaal geen weet heb van wat het is!

ik vraag mij eigen af of ik al kan beginnen met het spuiten met GA want ze bloeien nu een week of twee.

Ik denk toch dat ik het ga proberen ik ga niet kijken of de sanni J herma trekjes vertoond ddor haar te laten schrikken ik ga gewoon kijken of ik haar een mannelijke tak kan laten groeien.

Als dat lukt ga ik kijken of ik met het stuifmeel de vrouwelijke bloemen kan bevruchten en kijken wat er uit gaat komen.

ik vanaf volgende week 10 dagen lang elke dag een tak besproeien met GA spray en kijken wat er gebeurd.

 

jullie horen het wel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had het er laatst met Gerrit over.. ik citeer even een stukje van hem..

 

Op zich zie ik geen (theoretische) reden om aan te nemen dat de productie methode veel invloed heeft, wel kunnen bepaalde methodes een negatief effect hebben op de juiste selectie criteria.

 

Zo zal bv Soma's "rodelisation" of te wel het gebruik van pollen afkomstig van (late) hermafrodieten wellicht tot een groter aantal hermafrodieten in het nageslacht resulteren.

Ook is het mogelijk dat (met name in het verleden) door de matige pollenproductie van een met hormonen (of inhibitors) behandelde plant, met name die planten als pollen donor zijn geselecteerd die hier sterk op reageren.

De sterke reactie zou weer kunnen duiden op een hormoonbalans binnen de plant die al reeds op het grensvlak ligt (latente hermafrodiet).

 

De praktijk moet het natuurlijk nog uitwijzen, maar zelf heb ik geen reden om aan te nemen dat gefeminiseerd zaad een hogere kans geeft op hermafrodieten of andere ongewenste gebreken zuiver om het feit dat het gefeminiseerd is.

Een grotere kans op gebreken bestaat er wel wanneer er sprake is van S1 zaad of nog beroerder, opvolgende generaties vanuit zelfbestuivingen, aangezien dat de ultieme vorm van inteelt is.

 

Misschien wel een interessante aanvulling..

 

Zoals whazzup al zei is Soma's methode wat omstreden.. er zou een hogere kans op hermafrodieten aanwezig zijn..

Lees deze thread anders ook eens door.. Daar wordt 'rodelisation' en het maken van gefeminiseerd zaad in het algemeen ook besproken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vond ook nog wat op het net over de waardevan GA en wat het doet maar mijn Engels is niet helemaal wat het hoort te zijn :lol:

 

Gibberellic Acid for Fruit Set and Seed Germination

John M. Riley

The following information is taken from a article by John M. Riley that appeared in the 1987 CRFG Journal (vol. 19, pp. 10-12). See the back issue information for price and ordering information.

The Germination Process

The first stage of germination consists of ingesting water and an awakening or activation of the germ plasma. Protein components of the cells that were formed as the seed developed, became inactive as it matured. After an uptake of water, the system is reactivated and protein synthesis resumes. Enzymes and hormones appear and begin to digest reserve substances in the storage tissues and to translocate the digested substances in the storage tissues to the growing points of the embryo. The sequence of the metabolic pattern than occurs during germination involves the activation of specific enzymes at the proper time and regulation of their activity.

 

Control is exercised by four classes of plant hormones: inhibitors such as abscissic acid which block germination; auxins which control root formation and growth; the gibberellins which regulate protein synthesis and stem elongation; and cytokinins that control organ differentiation. Ethylene is also believed to have a control function in some plants. Sometimes the last three controls are used together to crash through dormancy in germinating difficult seed.

Gibberellic Acid

Gibberellic acid (actually a group of related substances called gibberellins) was discovered as a metabolic byproduct of the fungus Gibberella fujikuroi, which causes the stems of growing rice to elongate so rapidly the plant collapsed. Synthetic forms of gibberellic acid are available commercially.

 

Gibberellic acid (GA) is a very potent hormone whose natural occurrence in plants controls their development. Since GA regulates growth, applications of very low concentrations can have a profound effect. Timing is critical: too much GA may have an opposite effect from that desired; too little may require the plant to be repeatedly treated to sustain desired levels of GA.

Effects of Gibberellic Acid

 

1. Overcoming dormancy. Treatment with high concentrations of GA is effective in overcoming dormancy and causing rapid germination of seed. Concentrations of about 2 ppm can cause tubers to sprout earlier.

2. Premature flowering. If a plant is sufficiently developed, premature flowering may be induced by direct application of GA to young plants. This action is not sustained and treatment may have to be repeated. Formation of male flowers is generally promoted by concentrations of 10 to 200 ppm., female flowers by concentrations of 200 to 300 ppm. Concentrations of more than 600 ppm markedly suppresses initiation of both male and female flowers.

3. Increased fruit set. When there is difficulty with fruit set because of incomplete pollination, GA may be effectively used to increase fruit set. The resulting fruit maybe partially or entirely seedless. GA has increased the total yield in greenhouse tomato crops both as a result of increased fruit set and more rapid growth of the fruit.

4. Hybridizing. Pollination within self-incompatible clones and between closely related species may some times be forced by the application of GA and cytokinin to the blooms at the time of hand pollination.

5. Increased growth. GA applied near the terminal bud of trees may increase the rate of growth by stimulating more or less constant growth during the season. In a Department of Agriculture experiment, the GA was applied as a 1% paste in a band around the terminal bud of trees. Treatment was repeated three times during the summer. Walnut tee growth was 8.5 ft. for treated trees, 1.5 ft. for untreated trees.

6. Frost protection. Spraying fruit trees at full-blossom or when the blossoms begin to wither can offset the detrimental effects of frost.

7. Root formation. GA inhibits the formation of roots in cuttings.

 

Recipes

Although GA is not listed as a "poison", the following precautions should be observed: Flush with water any GA that may get into the eye. Avoid skin contact if possible. If skin contact is suspected, wash with soap and water. Do not re-enter an area after spraying until the GA spray is fully dry. Avoid ingestion of GA.

 

The powder may be dissolved as specified below to give the desired concentration.

Concentration

parts/million GA

mg Water

ml (cup) Purpose

50 125 2400 (10 1/2) Early flowering

200 125 600 (2 1/2) Early flowering

800 125 160 (2/3) Blossom set

2000 125 60 (1/4) Seed germination

1% paste 125 5 ml (1 tsp.) lanolin Growth promoter

© Copyright 1987,1997, California Rare Fruit Growers, Inc.

Questions or comments? Contact us.

 

 

ik weet het :lol:

een heel verhaal maar mischien dat iemand er wijs uit wordt

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey kicken zo'n topic heb ik nou gemist :( ik was hier ( samen met nog een paar :lol: ) na op zoek en het lijkt erop dat het steeds wat meer gaat worden, wie weet krijgen we nog wel een nieuwe sectie ( female breedin :lol: )

 

wat ik me ook afvraag is het volgt:

 

 

je laat die plant stessen onder het licht maar hoelang zou je moeten gaan stressen weet iemand dat ???? ik zelf dacht aan 24 dagen licht stress en welke vrouw ook echt vrowu blijft deze houd je dan over ( of misschien wel meedere als je gleuk hebt net maar hoe groot je het aanpakt

 

 

andere meningen hier over mensen ??? ik hoort het graag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet eerst zorgen dat je duidelijke vrouwen hebt ,dus eerst moeten ze goed bloeien, en daarna licht-stresse .

Bij mij heb ik al na 10 a 12 dagen stress en komen de mannen naar boven ,elke nacht na 3 uurtjes een halfuur licht geven gaf bij mij snel resultaat

 

En als ik dan de nachten wat kouder maakte, licht stress aanhield voor een aantal dagen , dan kwamen er geen nieuwe mannelijke bloemen bij maar de vrouwlijkebloem dus de top ging wel gewoon door

Hierdoor heb ik het vermoeden dat je op die manier hermatrekken kan stoppen ,toch zeker afremmen

 

Female of feminisd hoekje is zo gek idee nog niet

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

En toch is het niet zo moeilijk, al die produktjes zijn nie nodig.

Snowy, denk maar luidop verder, its getting hot.

 

groets esko,

Share this post


Link to post
Share on other sites

jazeker..

 

het topic wordt steeds beter :lol:

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

a e zo gek is het natuurlijk neit dat het 'hot' is en dat zal voor de gene die dit kunnen maken ook blijven , female / feninised seeds kosten een fortuin van sommige breeders en als het tog neit heel moeilijk is vidn ik het eigenlijk nog schandalig ook MAAR JA DE MARKT BETAALD!!

 

 

ik zie ook grote voordelen zowe commerc ieel voor bijv sannieshop dan en voor ons als kwekers :(

 

je hoeft geen stekken meer te halen of moeder te maken , trouwens een echte vrouwelijk moeder is natuurlijk nooit weg heah zo kun je female seeds blijven maken :(

 

maar voordeel is dus dat je geen stekken meer hoeft te gebruiken geen propagators en dergelijke dingen het is 100 zaden de grond in en met pech houd je bijv 95% vrouwen over niet verkeerd dus we weten allemaal dat GOED zad sterker is dan stekkies al hebben stekken wel het voordeel bij scroggen vanwege meerdere vertakkingen

 

maar voor de gene die sog kweken en/ of het 12/12 systeem gebruiken is dit uitermate geschikt :( ( zoals ik bij :( ) ik kweek meteen 12/12 geen voorgroei e blabla bla waarom enzow en of het voordelen heeft doet er hier helemaal neit toe wat er wel toe doet is dat ik nu op mijn oppervlakte eerst kleien potten moet gebruiken en 2 x zoveel zaden moet planten vervolgens de manne eruit moet halen !!! de helft dus maar overhoud, en die helft weer in grotere potten moet overpotten wat tog weer een dag of 5 achterstand geeft op die 8 weken bloei die ze maar hebben , wat dus grammen verlies betekent en met female seeds betekent het dus 2 x zo weinig planten ( wat tog fijner is voro me gevoel mocht ik gepakt worden ) en direct in grote potten dus geen vertraging meer :o

 

 

onder bijv 4x600 watt :lol: moest ik 160 zaden dumpen ( dit deed ik natuurlijk eerst onder 2x600 watt wanneer de mannen en vrouwen bekend waren potte ik ze dus over na hun vaste pot. ik zat dus met 160 PLANTEN!!! daar krijg je tog echt wle een douw voor met female zaden zou het betekenen dat ik er maar 80 neer hoef te zetten !!!! aanzienlijk minder boete en een taakstraf in plaats van cel straf ( voorwaardlijk of onvoorwaardelijk maak neit uit je hebt hem wle boven je hangen ) nu heb ik dan een 'kansje'

 

oww en je kan natuurlijk ook hier weer een selctie maken op je beste echte vrouwelijk vrouwen waardoor je zelf ook een garantie heb voor je zaden en opbrengst of zie ik dit verkeerd ???? ik neem aan dat las ene vrouw en stekken van de vrouw laat afbloeien door zichzelf met of zonder middel tog wel steeds de zefde soort zadne ontstaan ??? je gebruikt immers alleen maar haar gentica en je gaat het niet kruisen met een andere plant, tsjaa mocht dat wel zo zijn dan nog gene probleem gewoon een selectie erachter aan knikkeren en voila als nog klaar!!! dit alles zou denk ik in 3 rondes gebeurd kunenn zijn dus een ruime half jaar, dat heb ik er wel voorover als ik dan maar weet dat ik niet meer heof te klooien :P

 

 

dus kom maar op met de recepten voor female of feminised seeds :lol:

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

En laten we vooral niet comercieel gaan worden als we het voor elkaar krijgen!

 

ik laat in ieder geval iedereen mee delen in het geluk.

 

ik ga vrijdag beginnen met het besproein van 1 tak van een sannie jack om te kijken of dat spul van cees aanzet in het in het maken van male bloemen

vanaf vrijdag spuit ik elke dag die tak voor 10 dagen lang en kijkn wat er gebeurt

 

 

groetjes power

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb al veel mensen blij gemaakt met mijn zaden

Alleen geruild of weggegeven ,daar doe ik niet moeilijk over ,het enigste waar ik wel mee zit is dat de gene die het zaad ontvangt weet wat het inhoud ,en daar bedoel ik mee dat je het alleen afbloeit en niet mee gaat zitten kruizen

 

Succes Power P

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

@buble

Als iemand mij zaden doneert, dan vertel ik hem wat ik ermee van plan ben.. :lol:

Het kan zijn dat ik ermee wil veredelen(breeden) maar dat is dan alleen omdat ik de soort geweldig vind en langer wil bewaren in zaadvorm terwijl ik ondertussen strain voor strain afzoek naar lekkerste soorten.

Het is tenslotte minder moeite een zaadje te bewaren dan een stek/moeder in leven te houden..

 

maar als de donateru niet WIL dat ik de zaden vermenigvuldig.. dan heb ik daar ook respect voor..

het zijn tenslotte wel arbeidsintensieve projectjes nietwaar :(

een zaadje is de trots van een breeder.. niet iets om zomaar mee te doen en laten wat je wilt...

 

en idd,ik vind het veel leuker om te ruilen en mensen blij te maken :(

 

@power p

 

cool man.. keep me informed :lol:

ben zeer benieuwd..

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ buble: volg je neit helemaal waarom zou ik zaden die ik van jou krijg niet mogen vermenin vuldigen was dat voor onzin , ik bespaar me daar moeite mee ik veredel het verder ( waarna jij zelf ook weer wat terug van kan zien ) de plantne wordne nog beter wie weet worden die planten helemaal hot en wilt iedereen jou zaden das tog alleen maar een EER naar jou toe. ik begrijp werkelijk neit waarom je zo moeilijk doet, het is hetzelfde als dat ik zeekr mooie stekken krijg van een stekkenboer ik koop er daar 12 en laat er zelf 2 als moeder functioneren en rest bloei ik af, ik mag dat tog zelf wel weten ???

 

( ik gebruik mezelf als voorbeeld hoor kan ook jannetje op de hoek zijn )

 

 

een hoop vraagtekens dus voor me zou je het me kunnen uitleggen ??? ik denk anmelijk dat je er vast wel een theorie over heb en wie weet begrijp ik het dan wel :verrygood

 

@ power p: waarom niet commercieel ?? ik zou het graag met iedereen willen delen met winst of zonder winst oog merk dat boeit nu niet want heb het nog niet waar het om gaat is dat zo iig die stek boeren verdwijnen die er geen reet van bakken !!!! en er zo snel fatsoenlijk kwaliteit zal zijn ( mits je natuurlijk een normale prijs zou vragen voor female seeds ) !!!!

 

 

laat het van mij apart commercieel worden mits der op een goede manier mee word omgegaan !!!! en er niet mensne mee worden uitgebuit !!!! want zeg nou zelf je kweekt 1 ronde en het zou maar goed werken op je plant ( waar je een stek van achter heb gehouden ) je krijgt daaar 99% vrouwen zaden van, van 1 plant /stek haal je een paar 100 zaden zeg maar 300 per plant ( wat zeker nog aan de lage kant is maar goed ) 30 pakketje van 10 zaden als je die verkoopt voor 25 euro per pakketje ( 2,50 is ongeveer wat een stekkie kost ) dan is at zeker niet duur eerder spot goedkoop en een hoop die er lol mee hebben zonder het gevoel te hebben dat ze er wel een belachelijke dure prijs voro hebben betaalt !!!

 

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo, mijn herries, gaan 7de week voorbloei, en, 9de week 12/12.

dus allen laten staan om banaantjes te verzamelen, en dan de stekkies, erna bestuiven.

ga er een twee laten staan, ben benieuwd.

ps, stuifmeel moet dat in een frico, of diepfries, om te bewaren. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd red.. bij mij gingen de heris rond week 8 bananen maken schat ik..

ik ben benieuwd.. ik had ze 9 weken laten staan echte bloei (11 weken 12/12)

maar ik denk als je ze 10 weken geeft of 11 dat je dan wel wat meer en rijpere banaantjes hebt..

want bij mij waren het er niet zo gek veel.. een vooral bovenin de dikkere toppen.

 

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masteryero,

Het gaat mij er om dat je niet andere soorten besmet met een hermafactor :verrygood

Als je weet wat je doet met dat zaad hou ik je zeker niet tegen om het te veredelen maar als je die kennis niet hebt dan is het gewoon lekker zaad om af te bloeien ,kasten vol zonder dat je rekening hoeft te houden met gaten die vallen door de mannen

ik klooi zelf ook met zaden kruizen maar die hou ik wel voor mezelf

En wil je de stekkeboeren uitschakelen dan moet je stabiel zaad hebben

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tis wel zo dat stekkenboerkes liever geen concurentie hebben, dat is hier en waarschijnlijk overal zo.. Maar zolang je niet groot gaat en het op een schaal blijft waar er geen last van is.. Och wat deerd het, stabiele feminised zaden duren nog wel even denk ik, en ik ben het met bubble eens dat een hermafactor erin alleenmaar slechte reclame betekend..

 

Laters, Snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmm boyss ( tevens laweer mijn 1100 post dus een reden voor een jointje:D ) ja dta met die herma factor is waar een goede reden om voorzichtig te zijn :specool had hele mooi durban poison planten staan dit jaar helaas uit het zaad allemaal herma's :huh: nog geruild hier met een kerel:( die moeder moest zeker een herma zijn daar was ik al redelijk pist over. maar ja female seeds gaan lopen rond delen voor een mooie prijsje en dat het achter af 50% herma kans bevat word ook niet iedereen gelukkig van nee B)

 

maar dis tog te controleren ofnie??? gewoon je zaad 1 kweekje mee doen stuk of 20 stuks heb je geen herma's ertussen heb je lijkt mij stabiel zaad tog???

 

of bedoel je dat je meerdere keren dat trukje met je zaden moet uit halen:

 

i mean B) :

 

vrouw bestuiven met ga SPRAY- zaden daarvan planten- vrouwen daarvan ook weer helemaal laten stressen de vrouwen daarvan weer laten bestuiven met GA spray en dit een aantal keer herhalen ???

 

het meot hoe dan ook gewoon mogelijk zijn tog ;) ???? al zaken het grootschalig kunnen maken dan moet er tog op kleinschalige ook wat te bereiken zijn ( kleine schalig bedoel ik je rond 100 planten ofso )

 

nou nou :lol: is er nog hoop ;) :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
vrouw bestuiven met ga SPRAY- zaden daarvan planten- vrouwen daarvan ook weer helemaal laten stressen de vrouwen daarvan weer laten bestuiven met GA spray en dit een aantal keer herhalen ???

Je moet je begin planten goed op hun vrouwelijkheid selecteren, wanneer dat eenmaal gedaan is is een dergelijke na selectie van het geproduceerde feminised zaad als je het goed doet helemaal niet nodig.. Ik ben bang dat je wanneer je te fanatiek met de GA in de weer gaat dit uiteindelijk resulteerd random in genetische alternatie (door plant zelf onder invloed van de hoge GA concentraties).

Iets dat op zich niet verkeerd is en ooit tot zelfs de eerste echte superskunk leide, t nadeel is alleen dat van de pak em beet 100 variaties die je zo creëren kan uit eindelijk slechts 10 of minder planten mogelijk iets extra potent zijn. Trail en error methode zegmaar, 90 keer niets en de 91e miss iets leuks, maar dat is dan ook af te wachten.

Feminised tjeh t blijft lastig ennuh waar wou je 100 planten selecteren.. Nog een loodsje leeg staan ofzo :specool Keep up the good work, we'll crack the code! :verrygood

 

Laters, Snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

10 zaden kweken lijkt veel maar is het echt niet hoor dat zou je tog moeten weten snowy !!!

 

onder 2x een setup van 10 x 58 watt tl zou je zeker een end moet komen !!!

 

begin met 100 x 2 l potten ( elk hok rond de 1,50 breed belicht aan tl en diepte rodn de meter dat 2x dan krijg je echt wel 100x 2 liter potten over ) deze 2 weken voorgroeien en een top stek nemen die je vervolgens laat aanslaan in een paar propagators ( ook hier heb je neit veel nodig voro het aan slaan van 100 stekkies dat weet je ) planten eenmaal dus getopt zou je ze meteen onder 12/12 kunnen zetten.

 

je stekken zullen na 10 dagen ongeveer goed zijn aangslagen deze zou je ook naar een hokkie moeten brengen voro iig tijdelijk nog 10 dagen afhankelijk welk soort want:

 

je planten die nu onder 12/12 staan zullen neit allemaal geslacht hebben getoont na 10 dagen sommige zullen pas 10 dagen later gaan vertonen!!!!

 

eenmaal dus alle manen verwijderd ( dat zullen er rond de 50 zijn ) heb je plek om je aangeslagen stekken neer te zetten, minder hier in dit hokkie je tl zodat je stekken langerzaam groeien !!! viola je gaat nu dus verder met de vrouwen die je die je steest blabla bla je vrouw die echt 100% vrouw is geen herma trekken vertoon daarvan houd je de stek of mogelijk stekken alleen van over deze gaan als moeder functioneren om en boming aan female seeds te produceren samen met die TEEF die al in je hokkie staat :verrygood

 

hoop dat je het ongeveer begrijp :specool maar is dus degelijk mogelijk om het te doen met minder dan 1800 watt aan stroom alles inclusief !!!

 

greetzzz masteryero

 

ps: ik rol de bal verder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt helemaal gelijk ,zo kan het ook

Maar ik heb de ruimte niet

 

Buble

PS ik had je een PM gestuurd Master , geen intresse ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

gheghe nee bubble niets gezien i am sorry B)

 

nee heb momenteel ook de ruimte neit en durf eigenlijk de gok ook nit te wagen dit puur om dat theoretisch natuurlijk altidj anders is als praktijk en aan dat laatste kom ik neit te kort ik heb me ronduit vierkante oogjes gelzen :huh: weet het theoretisch iedereen te vertellen maar praktijk blijkt altijd anders

 

er is nog altijd maar 1 ding waar ik echt ( zover het kan ) vat op heb en dat is buitenkweken ik weet wat voro grondje hoe te rageren op de planten buiten en krijg ze voor een bijan 19 jairg knappie tog aardig mooi, groot en groen in de groei fase ;) al zeg ik het zelf :specool tsjaa met nadruk op groei fase want de bloei doe ik altijd met mijn grootste vriend DE ZON het nee aar helpt die actief mee en dan is mijn opbrengst aanzienlijk meer als het jaar ervoor, vorig jaar had die zijn voicemail te vaak aanstaan en liet me beste maatje me ff hangen.

 

gelukkig ik heb een sms van DE ZON gekregen hij maakt het dit jaar meer dan goed :lol: B) HET IS NU OF NOOIT!!!

 

maar terug op het onderwerp, begin ook ongeveer door te krijgen hoe ik kweken moet op aarde binnen onder het 12/12 systeem, echt leuk zeker als de eerste keer me tege viel dacht denk ik onbewust dat ik direct 1 op 1 zou kweken een 0,65 gr/watt valt dan altidj tegen ik heb de lat duidelijk lager gelegt en wilde een mooi ronde hebben die ook 0,65 opleverde maar mooier, makkelijker ( in zin van onderhoud en minder twijfel ) en groener das gelukt wel met een ander soortje dit keer maar ook een 8 weekbloeiende bitch :lol: en ik gign er tog iets op vooruit naar 0,7 gr/watt dus ben helemaal gelukkig :verrygood

 

 

een selctie zou me misschien ook nog wel lukken maar het klooien met ga spray en female seeds kweken leg ik liever bij de betere kwekers/ breeders :lol:

 

zou wel is willen zien hoe het bijv sannie af zou gaan of van hem horen hoe hij staat tegen over female seeds en het kweken daarvan ???

 

of hoe whazzup het rustig an gaat doen maar tog is wat proberen gaat :lol: ;) omdat ie het gewoon weg neit laten kan

 

 

greetzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...