Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

BeeKaa

Het Maken Van "feminized" Zaden

Recommended Posts

voor het kweken zit er geen verschil in ,alleen de kans is iets groter dat je herma's krijgt maar dat is een kwestie van geen stress en goed op je planten letten

Bij stress gaan reguliere zaden ook herma's worden

Sannie produceert voor de handel en liefde voor de plant ,nee andersom, maar als hij merkt dat er een batch slecht is dan haalt hij die uit de handel om problemen te voorkomen

 

Fem.zaden zijn grillig ,verschillende pheno's en alle risico's die er aan kleven , and i love them

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

mij eerste ervaring met feminised was ook toppie, (blackjack)

en ik mer ook nu al dat de blackjack die ik nu heb staan heel anders is (dus idd grillig buble)

 

de blue widows nu heb ik ook niets over te klagen.. allebei mooie vrouwen

 

enne wat betreft sannie, hioj heeft het niet zo op vrouwelijk kan ik je zeggen..

ik ben er al een paar keer oveer begonnen en hij is toch meer van het regulier..

wat op zich ook logisch is want dan kan hij lekker zn ding doen :verrygood

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn er nog meer mensen die ervaring met gibbelaric acid hebben? is het aan te raden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb wel ervaring met zaden uitzaaien welke uit een herma komen, heb hier nog geen mannen tussen gehad...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb met zaden van hermafrodite planten in totaal bij vier van mijn pogingen te maken gehad met herma's die uit het zaad kwamen. Op het totaal van zo gauw zo'n 15 verschillende pogingen, het valt dus nog wel mee, je moet gewoon er zo zeker mogelijk van zijn dat je goede en echt vrouwelijke zaadmoeders hebt. Welke je vervolgens mannelijk laat bloeien, waarbij ze in zowel stuifmeel als Xylem de volledig vrouwelijke XX houden, dit valt weer te controleren m.b.v. bijv chromosoom gewicht o.i.d. stond een heel klein stukje over in de Soft Secrets als je meer wilt weten.

 

laters, snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ha snowy meer staat er over in de soft secrets????

 

welk nummer die van nu ??? ik heb het blad nog niet de shop waar ik wellis kom heeft nog niet geleverd gekregen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kom zelf zelden langs de shop maar ik zal vanaaf even snel een kijkje voor je nemen Master Yo :verrygood dan edit ik het nummer nog wel ff in dit bericht vanuit de shop! [edit] nr 1 van 2008 van januarie nog dus [edit]

 

Laters, snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zijn er nog meer mensen die ervaring met gibbelaric acid hebben? is het aan te raden?

 

 

Ik heb het besteld en ga ermee experimenteren. Het schijnt wel een gevaarlijk goedje te zijn. latex handschoenen, bril, masker etc. regelen dus.....

 

greetz CannaDanny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha het is een hormoon... En je weet wat hormonen met je doen in micro hoeveelheden...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recentelijk, ik noem geen namen, werd mij de volgende vraag gesteld; Ehm Snow, ik het GA bestellen maar de hoeveelheid is maar 500Mg.. Uit dit soort vragen kun je meestal al heel veel afleiden, namelijk dat de chemische ervaring misschien nog niet helemaal aanwezig is :huh: Je hebt immers echt geen liters GA oplossing nodig, en daarnaast zijn de concentraties in die oplossing zelf ook nog eens minimaal.

Zoals Kees al zegt, een hormoon.. Een planteigen signaal stof, die ook in ons lichaam signalen geven kan :verrygood

 

Laters, succes

Snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel hormonen denk je dat er in je eigen lichaam gebruikt worden om voor geboorte je sexe te bepalen ?! Ja, je kunt als er wat fout gaat met XY chromosomen een vrouw zijn... Andersom dan weer niet...

 

1mg is waarschijnlijk al niet fijn om binnen te krijgen...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach we stammen allemaal van één oermoeder af ,want waarom hebben mannen anders tepels !!??

hoeveel ml neemt je huid eigenlijk op als je G.A. op je hand/arm morst ?

 

Ik kijk wel toe :smoke

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

tsjaa dat je dat spul neit op de handnen meot krijgen lijkt me nu dus duidelijk

 

maar hoe staat het hier met verdere vorderingen ???

 

hoeveel mens zijn eigenlijk hiermee al bezig ??? kunenn er anders iets van linkies geplaats worden ik zou graag op de hoogte willen blijven !!! en het is afkijken van de gene die het al werkelijk kunnen doen.

 

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vermoed dat daar geen verslagen van komen ,hoe maak ik fem zaden ?

Goeie zaden zijn geld waard en vrouwelijke zaden nog meer ,en dan krijg je het verhaal van geheim van de smid en $$$$$

Kijk er wordt uit gelegt hoe het ongeveer zou werken en de rest mag je zelf uit testen,

Maar als het dan werkt heb je ook wat en dan komen de $$$ tekens in je ogen ,en rook je die dan weg met een lekkere dikke joint en filisofeer je verder over je zaden/planten of denk je dat is mooi mee genomen, ping ping ping kassa.

Kijk bij elke joint die ik opsteek denk ik ,lekkerrrrr hoorrrr dat ik dat zelf gemaakt hebt en dat ik weet hoe ik nog meer kan maken ,maar heb gelukkig geen benul van wat de prijs doet

 

:smoke Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jullie willen wel allemaal snel zeg, research is een lang durig proces van trail and error.. daarna moeten eigenlijk ook nog eens optimalisatie en tests volgen voor het beste product. Het werken met de GA zelf moet je veilig doen en je moet precies te werk gaan met de kleine precieze hoeveelheden.

Zelf heb ik een hekel aan loze claims, ik heb met het gebruik van GA de mannelijke bloei in vrouwelijke planten geïnduceerd.. het zaad dat daarmee gemaakt is moet echter nog steeds getest worden. Voordat ik hier resultaten van heb ga ik dus ook niets claimen of toezeggingen doen.. I'm stil buzy cracking the code :smoke Als er ontwikkelingen volgen, uit een guarilla kweek vd zomer om de zaden te testen en ik veel meer duidelijk heb over de gemaakte zaden kan ik er weer iets zinnigs over zeggen.. Vandaar de rust nu :(

 

Geld is geld, geld blijft geld en het blijft altijd verleidelijk.. Fem seeds zijn geld en anderen zien dat ook. Daarnaast is info over GA al gevaarlijk als iemand er zomaar mee gaat prutsen. Wanneer ik dan ook nog eens grote beloften ga doen beginnen vast meer mensen met prutsen. De eventuele vergiftigingen of zelfs doden die daaruit volgen wil ik niet op mijn geweten hebben! Snapt u?

 

Laters, Snowie

 

Ik weet dat ik met rond de 500 posts minder niet moet zeuren.. maar je zou je berichten ietsje meer mogen verzorgen master yo. Spelling enzo, leest dan net weer wat makkelijker weg....

Share this post


Link to post
Share on other sites
zo dit is een leerzame discussie..

 

als ik het goe bergijp werkt de simpelste manier (van power p) zoals we al gedacht hadden!!

'GA spray gebruiken om kunstmatig mannelijke bloemen aan te laten maken

gelukkig is de dosering hiervoor nu ook bekend :P

dat was een beetje mijn knelpunt..

 

de dosering is nu ook bekend:

Overdosis zorgt voor stimulatie mannelijke bloeihormonen, microdosis voor bloeistimulatie vrouwelijke bloeihormonen.

(het is wel wat ingewikkelder maar typ het ff makkelijk.

 

Ik ga er ook zeker een keer mee klooien..

als mn sts op is en ik soma zn manier heb geprobeerd..

 

thanks allemaal, goeie info! ik ben in ieder geval weer een stukkie verder!

 

gr

 

BK

 

Een van de eerste mensen die zich hier mee bezig hield was Mendel. Hij heeft drie wetten opgesteld na jarenlang onderzoek met een erwtensoort PISUM SATIVUM. Het leuke hieraan is dat toen hij dit deed was er nog niets bekend over genetica. Wat hij een FACTOR noemt zouden wij nu een GEN noemen. Jaren later is aangetoont, toen de genetica zijn intrede deed, dat zijn wetten niet alleen op die erwt toepasbaar is maar ook op andere planten en zelfs op mens en dier

 

Omdat alle ingewikkelde terminologie van nu er toen nog niet was is de materie goed begrijpbaar een geeft een hoop basic informatie, die ook bij dit topic erg handig kunnen zijn!

 

Mendel heeft drie wetten gevormd(bron: wikipedia)

 

De uniformiteitswet: als je twee raszuivere individuen (die maar in één kenmerk verschillen) met elkaar kruist, dan zijn de F1-nakomelingen onderling identiek.

De splitsingswet: bij onderlinge kruising van individuen uit de eerste uniforme generatie krijg je nakomelingen met verschillende fenotypen. Daarbij komen de kenmerken in een vaste getalverhouding tot uiting: 3:1 bij dominant-recessieve overerving en 1:2:1 bij partiële dominantie.

De onafhankelijkheidswet: de verschillende kenmerken worden onafhankelijk van elkaar overgeërfd.

 

Met het vierkant van Punnet kun je van te voren bepalen hoeveel verschillende en wat voor phenotypen je zou kunnen krijgen(dan ben je wel al erg diep met de materie bezig maar even voor de freaks onder ons)

 

Ondanks dat mendel niet meer onder ons is heeft hij toch een website (www.mendelweb.org) en op wikipedia is er ook veel te vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk dat je ook even wat research gedaan hebt afghani1.. medell was zonder dat hij het door had een van de eerste genetici, hij schreef over de overname van factoren en de wijze waarop het tot uiting kwam, dit omdat hij het meganisme dat er achter schuil ging; het DNA en RNA nog niet bloot had gelegd/ was gelegd door een ander..

Wat je verhaal met het stukje samenvatting van BK rte maken heeft mis ik even.. dit is meer over genetica en de over erving van verschillen eigenschappen of genen in een nieuwe generatie.. De feminised zaden die je met GA spay produceerd zijn ener zeids genetisch gezien vrouwelijk en anderzeids door de hormonen en zelf bevruchting vrouwelijk gebleven. Het is dus niet zo dat je een F1 vroelijke plant uit een kruising zou kunnen creëren, tis zo of ik begrijp je niet.. of ik denk je niet te begrijpen Afghani1.. Ligt een toe :P

 

Laters, Snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

uhmmm :P :P :D :bier

 

na een hele tekst hier hebben getypt en met me domme kop de esc knop op het toetstenbord te hebben gedrukt houd ik het nu maar kort :nerd

 

snowy ook al heb ik 1300 post en jij bijna 600 dat zegt me werkelijk niets het gaat om ervaring in dit geval durf ik te verwedden dat jij veel meer ervaring hebt als mij en daar kijk,lees en discusier ik graag met mensen zoals jij daar strijk ik zelf wat van op ... kan af en toe zelf ook nog is wat toevoegen daar waar het mogelijk is en wat ik al zei LEER IK ER VEEL VAN.

 

over het zeuren over mijn TYPstyle B) tsjaa je hebt gelijk ga helaas vaak te makkelijk om met mijn spel/typ wijze ik controlleer eigenlijk nooit mijn spelling daarbij zit ik 98% van me tijd stoned achter de pc en dat zeg misschien al genoeg ( btw geen excuse)

 

vroge post iig leesbaar gemaakt ;)

 

de rest wat ik wilde typen typ ik ooit wellis heb der nu de kracht niet voor :D

 

greetzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Leuk dat je ook even wat research gedaan hebt afghani1.. medell was zonder dat hij het door had een van de eerste genetici, hij schreef over de overname van factoren en de wijze waarop het tot uiting kwam, dit omdat hij het meganisme dat er achter schuil ging; het DNA en RNA nog niet bloot had gelegd/ was gelegd door een ander..

Wat je verhaal met het stukje samenvatting van BK rte maken heeft mis ik even.. dit is meer over genetica en de over erving van verschillen eigenschappen of genen in een nieuwe generatie.. De feminised zaden die je met GA spay produceerd zijn ener zeids genetisch gezien vrouwelijk en anderzeids door de hormonen en zelf bevruchting vrouwelijk gebleven. Het is dus niet zo dat je een F1 vroelijke plant uit een kruising zou kunnen creëren, tis zo of ik begrijp je niet.. of ik denk je niet te begrijpen Afghani1.. Ligt een toe :P

 

Laters, Snowie

 

 

Ow sorry ik had er nog even bij moeten zetten dat ik een andere herma vrije dame erbij zou zoeken voor het bestuiven om inteelt te voorkomen en niet een volle zus hiervoor gebruiken. Waneer je zo denkt ben je dus aan het kruisen. En ik neem aan dat je stabiele gefeminiseerde zaden wilt hebben en niet alleen gefeminiseerde zaden. Je zult je dus moeten verdiepen in de verschillende phenotypen van je offspring (1e wet van mendel) en daar ga je al, niet dan :P.

 

Of ik moet me al heel sterk vergissen maar volgens mij is man of vrouw ook genetisch bepaald. En als ik mij niet nog sterker vergis dan dan is het juist de chromosoom overdracht die je wilt manipuleren. Een chromosoom IS de genetica en niet de drager van de genetica zoals men vaak denkt. Tevens als je even goed gelezen had melde ik in mijn post hiervoor ook dat het om info gaat die hieraan te basis ligt en niet over het feminiseren zelf gewoon puur even voor de mensen die het interessant mochten vinden.

 

zoals ik al zij dit is alleen boeiend voor freaks en perfectionisten(en vooral dat laatste moet je mijns inziens wel zijn als je female zaden wilt maken) Een kennis van me maakt wel zijn eigen female zaden volgens een methode waar hij niets over kwijt wil. Hij vertelde me wel in ieder geval nooit een inteelt produkt te gebruiken, ook niet als je "gewone" zaden wilt kweken.

 

Ik kwam er achter dat hij dit kon toen hij vertelde dat hij een of andere soort willde feminiseren voor medische doeleinden, hij heeft een of andere kwaal waarvoor een bepaalde soort wiet hem goed schijnt te helpen. Alleen begrijp ik dan ook niet hoe hij dit wil doen zonder inteelt, maar hij beweert bij hoog en laag dat het kan. Ik ben dan ook zeer nieuwschierig maar ik zou het echt niet weten.

 

En tevens ben ik hier nieuw, wilde gewoon even behulpzaam zijn. Ik had even beter moeten kijken welke button ik klik dacht ik eerst, maar nu ik bij snowy op reply klik staat weer de quote er standaard. express nog goed op gelet deze keer dat ik niet op quote klik. Die quote had niet gehoeven voor mijn part, maar die stond er gewoon(ik drukte zeker weten wel op reply en niet op quote) moet je die iedere keer weghalen tenzij je wilt quoten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Off topic:

@afghani1: Je moet op dit knoppie klikken t_reply.gif

En anders zelf ff weghalen voor je je reactie post. Of na gebruik van dit knoppie je tekst aanpassen p_edit.gif Dat kun je overigens altijd doen bij elke post die je plaatst :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt gelijk als je zegt dat x en y het geslacht bepalen.. helaas is dit bij onze wietplanten blijkbaar net iets anders. Omdat een wietplant duidelijk in twee verschillende geslachten en een tussen vorm "de herma's" voorkomt. Een gewone plant heeft vaak zowiezo zowel meeldraden als stampers en is dus per definitie tweeslachtig. De wietplant daarintegen heeft wel twee afzonderlijke geslachten, hoe deze tot stand komen is de vraag..

Het is overigens om te beginnen zo dat het DNA de werkelijke informatie drager is en dat een chromosoom alleen een omgewonden vorm voor een compactere en betere opslag van de lange strook DNA is.. Het draagt dus wel de informatie drager, maar het geheel chromosoom draagt dus geen informatie :P

Het opnieuw kruisen van zaden van de zelfde plantnakomelingen word overigens wel gebruikt om eigenschappen juist stabiel in te kruisen. Hierbij is het dan de bedoeling bijv. de 50/50 AF (verhouding autoflowering genetica) zaden te verhogen. Door twee snelle autoflower planten van de zelfde zaad moeder terug te kruisen kan het autoflower gen ingekruist worden.

Ik manipuleer geen chromosomen, ik onderdruk slechts de activatie van, dus ook geen overdachts manipulatie er is immers geen overdragt omdat de goed geselecteerde vrouwelijke plant alleen de vrouwelijke genetica draagt. Dat is helemaal niet im frage zegmaar. Dit is het stappenplan:

De plant word geselecteerd op een blijvend vrouwelijke bloei, ook na een periode van stres. In deze overtuigend vrouwelijk bloeiende plant word de ontwikkeling van mannelijke bloei gestimmuleerd door middel van de juiste hormonen/hormoon bij de juiste concentratie. De mannelijke bloei in de vrouwelijke plant kan vervolgens alleen de vrouwelijke genetica doorgeven in het stuifmeel.

Kom je er niet uit, of vind je mijn reactie onvolledig reageer :P anders voel ik me altijd zo'n topic moordenaar in die biologie corner...

 

Laters, Snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Off topic:

 

@underground, Aha thanx ik drukte steeds op een willekeurige reply, maar ik zie nu idd dat er een add reply onderaan staat, en die is zeg maar voor algemeen gebruik. Had even beter moeten kijken,

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kan overigens iedereen aanbevelen gewoon de spellingchecker van firefox of Internet Explorer te downloaden... Ook jij trouwens snowy :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar kun je de spellings checker van firefox vinden? lijkt me erg handig :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...