Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
JACK H.

Raar Maar Waar !!!

Recommended Posts

Aan alle Medegrowers , Ik zit met een ernstig probleem ( denk ik ) al mijn schatjes worden lichter van kleur ! de bladeren vergelen sneller en sneller ! elke dag vallen er meer blaadjes af :-( Wie kan mij helpen ? ik zal die persoon erg dankbaar zijn !!!!!! te weinig of te veel voeding ?? hebben ze calcium nodig ? zeg het me aub over een week heb ik geen blad meer over :P HELLPPP ...............................

 

med_gallery_15287_4547_168150.jpg

 

med_gallery_15287_4547_625896.jpg

 

med_gallery_15287_4547_164609.jpg

 

 

 

 

Mijn 10 X Hypro amnesia haze verslag : klik hier

IEMAND ? help help help .......

 

OOOO MYYY GOOODDD

----------------------------------------------------------------------

Ik heb net een emmer met 10 l gevuld en evenveel ph- toegevoegd als dagen voordien = 2 ml (nadat ik ph meter heb geijkt) wat blijkt PH , niet te geloven ::::::::::: PH 3.6

 

Belangrijke les geleerd !

 

En nu trug de groene kant op ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat voor voeding krijgen ze? Lees de sticky en vul de gegevens aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

PH???

 

Te weinig voeding, te veel water? vergif gebruikt??

 

mischien staan ze koud? [donkere periode?]

Share this post


Link to post
Share on other sites

PH is in orde , geef volgens mij genoeg voeding ( minimum aanbevolen hoeveelheid ) . ze hebben wel een paar n8ten koud gehad +- 12 graden , nu hebben ze dag 27 en Nacht 21 graden . geen vergif gebruikt ;) . begin nu met meer pk booster . grtz :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jack, daar hebben we niet zoveel aan. Lees die sticky nou eens eerst en vul je gegevens aan, ik weet niet eens WAT voor voeding je geeft. Zou net zo goed een blokkade of stikstofprobleem kunnen zijn dus kom op nou. Gegevens willen we zien. Hoezo de pH is in orde, heb je je grond pH gemeten dan? En hoe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is alles wat ik heb van voeding :

med_gallery_15287_4547_566153.jpg

 

 

wat bedoel je met vul sticky in ? wat is sticky ? sorry ben hier nieuw . ik heb de ph van de grond nog niet gemeten , maar ik zorg altijd dat het water rond ph 6 is , geef nu pk booster 12 ml / 10 liter + 8 ml biologische bloei om de 2 dagen . Geef elke plant +- 500 ml water per dag ( potten zijn altijd weer dag later droog ) . greetings

Share this post


Link to post
Share on other sites

er staat een sticky topic in deze sectie. Meerdere overigens. Het is de bedoeling dat je eerst de stickies leest voor je iets gaat posten in deze sectie en bovendien de richtlijnen voor posten in deze sectie respecteert.

 

deze dus onder andere http://www.wietforum.nl/Er-Is-Iets-Mis-Met...Dit-t15768.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet niet maar volgens mij is 500 ml per dag teveel.

Zeker als het te koud is in je hok zullen ze minder gaan drinken....

 

Hoe geef je water??

Boven of onder langs???

 

Aan je voeding kan het niet liggen.

 

Ik zelf geef gemiddeld zo'n 200 a 250 ml per dag.

Ik gebruik ook de b.a.c. lijn alleen dan zonder af te zuren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bepaalde periode in de bloei drinken ze minder en kun je ze verzuipen , tensio-meter helpt hier bij zeer goed

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

amateur mening:

Kan idd zoals whazzup al zei een prob zijn van stikstof, kijk je water- en luchtgehalte eens na.

Geef deftig licht op deftige aftand niet te dicht bij je plant als het een hoog wattage is, geef magnesiummeststoffen.

suk6

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey whazzup , die paginas had ik al gelezen hoor ;)

500 ml mogen ze hebben volgens mij , er komt dan zelfs geen drup in de schaaltjes ik geef ze langs boven water . ja die ph is ( denk ik in orde ) ik zorg dat het drinkwater op ph 6 afgestemd is .

kan het zijn dat de plant ervoor zorgt dat de potgrond van ph waarde verandert ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

;) Ik heb een ontdekking gedaan , ik merke de laatse dagen precies dat ik meer en meer ph - moest toevoegen om aan juiste ph te komen . Nu heb ik die ijkvloeistof ph 7.01 in een bekertje gedaan en die gemeten , met als uitslag op ph meter : 7.9 !!! dus nu heb ik die in ijkvloestof gestoken en dan met afstemschroefje trug op ph 7 gezet . hopelek is het juist wat ik doe ? laat het me anders ff weten :D

waarvoor dient die ijkvloeistof anders? :D . I hope this is it ! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ijkvloeistof is om te ijken ;) DOH.

 

pH probleem dus.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch raar dat een nieuwe ph meter zo snel verkeerd zit !! moet je die ijkvloeistof donker bewaren ofzo ? is ijkvloeistof lang houdbaar ? mss dat die vloeistof er naast zit :-) ! heb in tuinbouwcenter grondh meters gezien voor 7 euro ( geen digitale) zo ga ik er morgen een kopen, Is het goed als ik nu van het voedings water 7.0 - 7.2 geef om tegenwerking te creeren? ik hoop dat ze gouw beter worden, ;) thx ppl

Share this post


Link to post
Share on other sites

JAck H ik denk dat dat het probleem is, ik zou het anders ook niet weten.

 

Je voedings lijn ziet er prima uit, Die Analoge PH-meters zijn niet super betrouwbaar hoor, maar je kunt met een vloeistof ph meter ook je grond meten! staat hier wel ergens op dit forum hoe dat moet [zoekfunctie]

 

laat het weten als het weer goed gaat he ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

OOOO MYYY GOOODDD

 

Ik heb net een emmer met 10 l gevuld en evenveel ph- toegevoegd als dagen voordien = 2 ml (nadat ik ph meter heb geijkt) wat blijkt PH , niet te geloven ::::::::::: PH 3.6

 

Belangrijke les geleerd !

 

En nu trug de groene kant op ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, dan zou ik je planten maar vast afschrijven...

 

pH werkt logaritmisch he... 1 pH lager is 10x zoveel H+ (zuur). Je hebt dus 1000x te veel zuur toegevoegd...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

HAHA ?? Afschrijven ??? Never !!!! de toppen groeien toch nog goed ! , maakt de plant geen nieuwe bladeren aan dan ?? ik heb ze meteen elks een halve liter puur water gegeven ph 7.8 ! kan beter iets proberen dan niets doen he ;) omg dat ze maar niet doodgaan he !

 

Mijn topic

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmm heb dat ook dikwijls gehad met de zelfde ph en ec meter normaal zou een keer in de maand voldoende moeten zijn om te ijken. maar ik heb me eigen aangeleerd om het nu na iedere twee voedings beurten te doen. misschien dat dit ook te maken heeft met de batterij maar die van mij waren ook nieuw. ik merk wel vaak dat er toch een a twee puntjes verschil inzit. Misschien een tip voortaan gewoon meer ijken weet je altijd zeker dat die goed staat. ik koop gewoon na iedere oogst een flesje van elk. is toch niet zo duur althans het is het zeker waard. heb in het begin van met kweken er wel eens een oost door verpest zeker op grond zijn ph problemen best moeilijk op te lossen en kan er een lange tijd van blokade ontstaan.

 

vaak ijken dus lijkt me de beste oplossing, en in jouw geval zou ik bodemmonster nemen kijken waar de ph nu op zit en dan door middel van je ph van je voeding aan te passen langzaam op/af-bouwen naar gewenste niveau.

 

groet parve

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou het helpen als ik ze doorspoel met water ? ( ph 6.0 dan ?) of zullen ze stikken ?

 

ik ben er nog vrij vroeg bij denk ik of niet ?

deze fotos heb ik net genomen van de dames die er meeste last van hebben :

 

med_gallery_15287_4547_409635.jpg

 

 

med_gallery_15287_4547_17843.jpg

 

 

med_gallery_15287_4547_485849.jpg

 

 

volgens mij zijn ze nog niet verloren , en ik geef ze niet op ! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou in ieder geval niet te veel gaan schommelen met de pH en spoelen op aarde is zeker af te raden. Aarde+water=modder.

 

Ik zou geleidelijk opbouwen naar de juiste pH, maar wel beginnen bij pH 5.5 ofzo. En af en toe wat grondsamples meten (zie kopje pH in de growguide).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schommelen met ph is niet goed als je het maximale uit je planten wil halen.( en dit princiepe word consequent gehanteerd gedurende de GEHELE kweek en word als zodanig beoefend door ervaren kwekers die de kinderfouten er al uit hebben.(volle bak aarde, niet hydro nu !)

 

Maar dit hier is redden wat er te redden valt en de kans op mega buds is nu toch al wel vergooid.

 

Kan hoewel toch best nog wel een aardig rokertje van afkomen.

 

Deze situatie hier is dus een Noodgeval en MOET je er gewoon een goede ph 7.5 tegenaan gooien om de bodem ph zo snel mogelijk weer in orde te krijgen. Als dat weer éénmaal voor elkaar is dan ga je gewoon zo consequent mogelijk weer verder.

 

Dan uiteraard met MINIMALE water gift, liefst meerdere keren per dag met zo schoon mogelijk water( = regen of osmose water met calcium tabletten er in.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals in je topic is te zien gebruik je B.A.C. voeding.

 

Ik heb ook de B.A.C. lijn, en zuur totaal niet af.

Bij mij werkt het prima, draai nu voor de 3de keer met bac en heb nog steeds geen troubles gehad.

Sterker nog ik heb wel meters, maar waar die liggen???? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik geef ze nu 2 x keer eerst ph 7.8 en dan altijd 6.2 , nja de buds groeien toch nog stevig door als je het mij vraagt komt het weer goed , de bladeren die begonnen geel te zien worden natuurlek verder geel tot ze weg zijn maar de nieuwe zullen in orde komen i hope !.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...