Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Thunder

Zadenkweek

Recommended Posts

yo

 

Ben nieuw in de kweek-scene, heb al veel geleerd dankzij wietforum!!

Maar iets wat ik nergens heb teruggevonden is hoe zaden kweken, want 10zaadjes kopen-> ongeveer 5vrouwelijke planten, dus das niet veel. Moet je gwn een M en V langs elkaar zetten? Of moet je de natuur een handje toesteken? Als je bedoeling is zaden te kweken valt er dan ook nog wat wiet te oogsten?

 

Grtz

 

Thunder ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanneer je wilt dat er zaden van je wietplanten afkomen, zul je eerst een (of meerdere) vrouwelijke en een (of meerdere) mannelijke planten moeten grootbrengen. Zodra de mannelijke plant in de bloei is, gaat deze stuifmeel aanmaken. Als de vrouwelijke plant wordt bestoven door het stuifmeel van de mannelijke plant, dan zullen er zaden ontstaan.

 

Correct me if I'm wrong.

 

Thomson

 

PS: ff voorstellen, bitte!

Share this post


Link to post
Share on other sites

een top, die je normaal rookt, is voor het opvangen van het mannelijk zaad. (vandaar dat deze ook kleverig is).

Als jij een man en vrouw dus naast elkaar zet, heb je een grote kans dat het vrouwtje het mannelijk zaad opvangt en zul je zien dat het vrouwtje in haar toppen, zaad gaat ontwikkelen. Al doe je dit is er niets meer te smoken omdat de toppen zijn bevrucht.

 

Volgens mij bestaat er ook zoiets als handmatig bestuiven of iets in die richting.

Dan vang je het stuifmeel van de mannelijke plant op (in aluminium folie ofzo) en dit veeg je dan over de toppen van de vrouwelijke plant heen, zo kan je bepalen welke toppen bevrucht worden en welke niet.

Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar was het van plan dit jaar zelf ook toe te passen.

Zo kan je de onderste toppen bestuiven zodat daar zaad komt en dan kan je van de bovenste toppen lekker smoken :P

 

Ik moet er ook nog even info over zoeken, want weet niet zeker of het zo werkt.

 

Sorry als het verhaal een beetje onduidelijk is, maar zit hem nu flink te spacen van het teeltje van vorig jaar ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja je kan de bestoven toppen wel roken, zit ook wel thc aan.

maar het smaakt verschrikkelijk, want die blaasjes die om de zaad ontwikkelden, die blijven in de top hangen.als je dat rookt ruikt het heel eigenaardig.

en de thc zal soiso minder zijn als er zaden worden ontwikkeld.

 

maar je hoeft maar 1 man te hebben, en de rest vrouwen.

meer mannen zijn overbodig.

1 man in het midden en de vrouwen er omheen.

dan heb je een best vooraadje zaad hehe.

 

je kan ook zorgen dat je 1 vrouw en 1 man in 1 pot zet en laten groeien en zaadvormen.

zet je de andere vrouwen in een apparte hok,en laat je deze bloeien voor je rookware !!

 

hoop dat je hier wat aan hebt, zijn er nog vragen..

zal ik proberen deze te beantwoorden.

 

gr afgaan

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar het smaakt verschrikkelijk, want die blaasjes die om de zaad ontwikkelden, die blijven in de top hangen.als je dat rookt ruikt het heel eigenaardig.

 

BS, Jij vind het verschrikkelijk smaken.

Thc is minder maar m'n bevruchte jackberry smaakt hetzelfde als de onbevruchte.

 

gr.

 

Spewey

Share this post


Link to post
Share on other sites

die blaasjes die om de zaad ontwikkelden, die blijven in de top hangen.als je dat rookt ruikt het heel eigenaardig.

 

wiet smaakt het zelfde idd...

 

oke oke, iedereen wil slim zijn..ik weet ik weet !

 

gr afgaan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wanneer je wilt dat er zaden van je wietplanten afkomen, zul je eerst een (of meerdere) vrouwelijke en een (of meerdere) mannelijke planten moeten grootbrengen. Zodra de mannelijke plant in de bloei is, gaat deze stuifmeel aanmaken. Als de vrouwelijke plant wordt bestoven door het stuifmeel van de mannelijke plant, dan zullen er zaden ontstaan.

 

Correct me if I'm wrong.

 

Thomson

 

PS: ff voorstellen, bitte!

 

klopt, zet ze dicht bij elkaar ^^ en zorg dat je mannetjes EN vrouwtjes hebt ;)

 

veel succes

 

Greetz Koen

Edited by Spacejoop

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ligt eraan hoe groot dat plantje is. Als je gewoon een volgroeide vrouw hebt van een meter hoog, kan je daar honderden zaden van oogsten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vroeg mij af of het ook mogelijk is een vrouwtje voor een deel te bevruchten, bijvoorbeeld alleen de onderste toppen bevruchten zodat ik van de bovenste nog gewoon kan smoken ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

thunder, welkom.

toch even opleten dat je zo maar niet je adres op het forum plaats, weet maar nooit.

verder veel sukses. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
thunder, welkom.

toch even opleten dat je zo maar niet je adres op het forum plaats, weet maar nooit.

verder veel sukses. :P

Inderdaad, bedankt, maar daarom was ik al zo vaag :D

 

grtz ;)

Edited by Thunder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuurlijk, als jij je man apart hebt staan en je voorzichtig met een kwastje de onderste toppen bevrucht dan kan je de head-bud gewoon nog lekker roken ;).

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tuurlijk, als jij je man apart hebt staan en je voorzichtig met een kwastje de onderste toppen bevrucht dan kan je de head-bud gewoon nog lekker roken ;).

 

Kees.

 

ok thnx :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...