Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

tjap

5 X Amnesia Op Aarde

Recommended Posts

Hey tjap

Mooi al die witte koppies in da groene veldje :smoke

 

Gr,

NN

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo!

 

 

dit is halverwege week 4 bloei. Ec is 1,8. PK 13-14 5 ml per 10 liter. ze lusten wel 3,5 liter water per stuk per dag. eigenlijk zit ik aan de krappe kant met deze 25 liter potjes; volgende keer zeker een bak maken!

 

vette struiken

gallery_15479_4586_116291.jpg

 

topje

gallery_15479_4586_74908.jpg

 

ruige duimendikke stammen

gallery_15479_4586_580554.jpg

gallery_15479_4586_452293.jpg

gallery_15479_4586_128274.jpg

 

nog wat onderhetnet fotos

gallery_15479_4586_382252.jpg

gallery_15479_4586_309169.jpg

 

veldje links

gallery_15479_4586_487023.jpg

 

veldje rechts

gallery_15479_4586_140948.jpg

 

groeten,

 

tjap :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat zit wel lekker vol :D

en die stammen zijn goed dik

toppie man :P

 

keep it growing

greetings combikiller

 

dat zit wel lekker vol :bier

en die stammen zijn goed dik

toppie man :P

 

keep it growing

greetings combikiller

 

ik heb een beetje teveel gerookt begin al dubbel te typen

Share this post


Link to post
Share on other sites

update einde week 5

 

ze zijn lekker aan het aandikken!

 

gallery_15479_4586_487737.jpg

gallery_15479_4586_433273.jpg

gallery_15479_4586_44397.jpg

 

gallery_15479_4586_165621.jpg

gallery_15479_4586_70361.jpg

 

MAAR IK HEB WEL SPINT! :P

gallery_15479_4586_38275.jpg

 

tis nog in een vroeg stadium maar ik ben niet blij!

 

ik denk dat het komt omdat ik iets te weinig gevoeg heb, ik zag ook al verschijnselen van een Ca gebrek (lichte bladjes bovenin, roest op een paar blaadjes). ik denk dat de spint heeft kunnen toeslaan omdat de planten niet in optimale conditie waren... dinsdag kan ik een buisje roofmijt afhalen, maar het schijnt wel een week of 2 te duren voordat die mijten goed op gang zijn.. laten we hopen dat het nog niet te laat is! :o

 

groeten,

 

tjappie. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer van de spint.. hopelijk blijft de schade beperkt.. de toppen zien er wel al heerlijk wit uit :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx man,

 

ik hoop het ook! zojuist nog ff met masai gesproeid maar dat is natuurlijk alleen maar om ze te vertragen. ik kom nooit overal bij met de sproeier..

 

laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

gebruik in ieder geval een drukspray met stok, dan kom je een stuk makkelijker onder het blad. Sterkte ermee, planten zien er mooi uit maar je hebt inderdaad een beetje weinig ruimte voor 5 planten. :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo gasten,

 

ik heb 2 x gesproeid met masai en gisteren roofmijt uitgezet (genoeg voor 50m2 LOL ;) ) dus de spintjes zullen het binnenkort wel voor gezien houden...

 

omdat ik iets heb gezien wat lijkt op een Ca(lcium) tekort; nl. dat de bovenste blaadjes vrij licht zijn, terwijl de onderste bladeren nog mooi donkergroen zijn wil ik wat extra Ca 15% gaan toevoegen. enig idee hoeveel ik daarvan zou moeten geven? :D

 

groeten!

 

tjappie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jammer van je spint

 

maar je hebt al meer tegenslagen kunnen afwenden

 

ik weet zeker dat je deze ook wel weer te boven komt

 

leuk hokkie origineel ook nog

 

ik had nog een vraagje over je relais ik zag zo een foto ervan dat je nieuwe stekkerdoos had gemaakt

 

hebje nog zo een overzicht foto van je schakelbord toevallig

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ highriser:

 

zoals dit?

gallery_15479_4586_235485.jpg

 

update 38 dagen bloei (week 6)

 

Ec is 2,6; 11ml PK 13-14 per 10L met nog wat extra Kalium er bovenop.

 

veldje

gallery_15479_4586_443037.jpg

 

de toppen bouwen gestaag

gallery_15479_4586_163752.jpg

gallery_15479_4586_26330.jpg

gallery_15479_4586_9204.jpg

 

ik heb gehoord dat Amnesia een soort is met een hoge Calcium behoefte; willen jullie eens kijken: is een topje zoals deze nou wat lichter door de grote hoeveelheid licht die erboven hangt of is het een Calcium gebrek?

 

lichte blaadjes in top

gallery_15479_4586_233302.jpg

 

groeten,

 

tjap. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jah bedankt voor die foto

 

 

gaat goed houden zo man

 

hoeveel cm water voeg je toe want je geeft vanaf beneden water toch.

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo,

 

ja gaat lekker hoor.. ;)

 

ze krijgen 3 a 4 liter per dag per stuk. de ene keer alles van boven met de gieter, de andere keer alles van onderen maar meestal combineer ik het.. :D

 

laters

 

tjap ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey tjap,

 

het was lang rustig man. hij gaat nogsteeds lekker hoor. ik loop ongeveer nog gelijk. bij jouw is echter de scrogg goed te zien, bij mij hoe de planten eruit zien als je niet scrogged.

 

Mooi om je te volgen,

 

 

greetz sax

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey tjap die haasjes van jou beginnen ook al flinke toppies te geven, mooi man :D :)

Maar een Ec van 2.6 niet een beetje te hoog?? geeft namelijk ook al veel Pk13/14 ;) ;)

 

Gr,

NN

 

 

 

5xHaze in Scrog

Share this post


Link to post
Share on other sites

oi!

 

ja, dat water is in een half uurtje weg hoor...

 

yo sax, ja gaat lekker man. bij jou zien ze ook mooi groen! ;) volgende ronde mogen ze nog wel wat voller he! :)

 

ja, ze gaan lekker bouwen nu hoor! :D ec staat zelfs op 2,8 nou.. kan je nagaan, nog geen verbranding.. schijnt te komen door die bak licht die erboven hangt. nog wat extra calcium erbij gegooid, daar schijnt deze soort gevoelig voor te zijn... als er te weinig beschikbaar is kunnen ze gaan rotten, naar het schijnt.. de ec is trouwnes incl. PK13-14 en extra K20 he.. :D

 

hee laters!

 

tjappie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb gehoord dat Amnesia een soort is met een hoge Calcium behoefte; willen jullie eens kijken: is een topje zoals deze nou wat lichter door de grote hoeveelheid licht die erboven hangt of is het een Calcium gebrek?

 

lichte blaadjes in top

gallery_15479_4586_233302.jpg

Dat heeft volgens mij niet zoveel met calciumgebrek te maken. Ook weer niet teveel van meegeven he. Je zit aan de kleur van je blaadjes te zien ook behoorlijk hoog in de voeding. Denk aan je temp en lv, ik zie al wat blaadjes krullen.

 

Heb je onder het net alle overbodig groen al weggehaald? Je hebt een heel vol net en ventilatie kun je best gebruiken dan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee whazz,

 

waar denk je dat het dan mee te maken heeft? zouden ze lichter kleuren door de bijna 1000W per m2? de fanleaves blijven wel mooi donker...

 

ik geef die calcium nu 25ml / 100L, de aanbevolen hoeveelheid om toe te voegen bij zacht water, aangezien ik hier zacht water heb moet dat niet zoveel kwaad kunnen. tis een BN product en ik voer met canna dus ik zal BN nog ff vragen hoeveel ik moet gebruiken bij het Ca% wat ik in m'n voeding heb zitten..

 

lat0rs,

 

tjappie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je vindt Calcium vaak niet in ééncomponent voeding omdat dat reageert met andere voedingsstoffen. Maar als het in de grond zit en je zuurt niet af dan zou je daar eigenlijk helemaal geen last van moeten hebben. Het is mijn niet bekend dat Amnesia veel calcium nodig heeft, dat weet ik wel bij afghaan.

 

Calciumgebrek vind je terug in vlekken op de bladeren, die necrotisch worden met scherpe randjes. Meet je temperatuur op tophoogte nog eens goed na, tevens kunnen je blaadjes een stuk warmer worden door de absorbtie van het licht. Vergelijk het met een zwarte en een witte auto in de zon, raak beiden maar eens aan. Dat zorgt voor veel verdamping door de bladeren, zeker in een scrog. Gezien de hoeveelheid water die je moet geven is daar denk ik sprake van, dat vocht moet tenslotte ergens naar toe en je aarde wordt niet belicht door de lamp. Ook als ik naar je bladpuntjes kijk en het krullend blad op de foto zou ik daar toch eens wat extra aandacht aan besteden. Ik zag dat je een thermostaat hebt staan, probeer eens wat meer op die plekken met een goede thermometer te meten. Je rlv verhogen helpt ook tegen overmatig verdampen. Niet te veel enkelvoudige meststoffen toevoegen, dat verstoort je evenwicht en kan antagonistisch werken (elkaar tegenwerken) bijvoorbeeld Calcium en Magnesium, P en K (daarom zitten ze ook altijd samen in PK).

 

Ik heb zelf erg veel last gehad van "fan burn" omdat mijn lv niet in orde was en de fan gewoon wat te hard blies. Dat lesje heb ik wel geleerd.. blaadjes weg, weg motor. Hoop dat je er wat aan hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

goeie, whazzup!

 

ik meer tot 30 graden op tophoogte, maar da's incl. stralingswarmte; de thermostaat staat op 25 graden, maar aangezien hij niet recht onder de lamp staat zal ie wel minder aangeven dan wat representatief is. ik zal 'm 'ns op 23 graden zetten.

 

enneh, wat is 'fan burn'? ;)

 

gr. tjap ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
yo sax, ja gaat lekker man. bij jou zien ze ook mooi groen! ;) volgende ronde mogen ze nog wel wat voller he! ;)

 

Zeker, maar dat komt nog wel :D

 

greetz sax

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo, ;)

 

extra Ca geven doe ik toch maar niet dan...

 

heel vaag vind ik dit:

 

BN 1 component voeding bevat geen Ca.

omdat deze voeding geen Ca bevat moet je los Ca15% toevoegen: bij gemiddeld kraanwater 50ml / 100L

dat betekent: Ca = 0,00075%

 

Canna 2 componenten voeding bevat 3,4% Ca

ik geef van deze voeding +/- 1000ml / 100L

dat betekent: Ca = 0,0034%

 

dus in de Canna voeding zit al ruim 4 x zoveel Ca als in de BN voeding... vaag toch? :D

 

tjap> ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja, zo heeft iedere fabrikant zijn eigen receptuur.

 

Fanburn is het vergelen en ultiem verdrogen van bladeren doordat er een fan op staat te blazen, en daardoor de bladeren meer water gaan verdampen dan ze kunnen opnemen. Dat voorkom je dus door geen harde fan op je planten te laten blazen en je lv in de gaten te houden, naast het feit dat je moet voorkomen dat de ec in je bodem te hoog wordt, want dan trekt je plant het er ook niet genoeg vocht meer uit. Dat kun je dan verhelpen door een periode wat extra vocht mee te geven totdat die situatie weer gestabiliseerd is, dus eigenlijk wat te veel water geven. Niet spoelen in dat geval he...

 

Wat betreft Calcium toevoegen: Als je voldoende in je bodem hebt zitten, niet afzuurt en je gebruikt kraanwater dan zou je echt voldoende kalk in de bodem moeten kunnen hebben en houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

update :wub:

 

nou... einde week 7 in de peeskamer...

 

veldje rechts

gallery_15479_4586_40096.jpg

 

veldje links

gallery_15479_4586_74023.jpg

 

de toppen beginnen goed dicht te groeien en voelen hard aan! :huh:

gallery_15479_4586_324372.jpg

gallery_15479_4586_460305.jpg

 

lieftallige assistente met aansteker :dribble:

gallery_15479_4586_246374.jpg

gallery_15479_4586_640305.jpg

gallery_15479_4586_381995.jpg

 

Ec = 3,0. incl. volledige dosis PK13-14 (15ml / 10L) en K20 (5ml / 10L) morgen de Ec naar 3,2... :huh:

 

groeten van tjappie! :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey tjap lees dat je je Ec weer omhoog gaat gooien maar volgens mij gaan je dames daar helemaal niet blij mee zijn!!!

Zie verbrande puntjes en vergelend blad vanuit de punt.

 

Gr,

NN

 

 

5xHaze in Scrog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...