Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Pierr000

Co2 Tabletten In Voedingswater??

Recommended Posts

Ik ben hier nieuw maar heb al wel gepost maar me nog niet voor gesteld maar heb nieuwe vraag

Wat vinden jullie van co2 tabletten in het voedingswater??

Ik had de gedachte dat je daar niets aan had omdat deze plant zijn co2 niet uit de grond moet halen maar uit de lucht in plaats van waterplanten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom bestaan ze dan? ik kan me echt geen andere funktie bedenken voor een co2 tablet tenzij het co2 van de tablet verdampt.. maar da zal wel niet zo zijn ;) :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn diverse onderzoeken geedaan met betrekking tot opname van CO2 bij niet-waterplanten. Er bleek dat CO2 ook door wortels wordt opgenomen. De hoeveelheid CO2 die door wortels wordt opgenomen is wel een stuk minder als de hoeveelheid die de bladeren opnemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wow At , je bent er weer, we misten je al en ik nog wel het meest. ;)

 

Ben die Tabs nu zelf ook voor de 2e maal aan het testen maar is lastig om er uitsluitsel over te verkrijgen.

T'spul zuurt nogal af en is altijd een enorme gok om te weten hoeveel er nu precies van bij moet.

Bij gezonde planten kan niet overgedoseerd worden naar het scheint, maar dat zuur baart me ergens zorgen.

Breekt het geen bacterienleven af?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, want ook in de natuur komt een aardig percentage CO2 in de grond voor. Op hydro zijn de Tabs het meest effectief/nuttig trouwens, en dan vooral bij hoge luchttemperaturen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga het dan toch eens een maal uitproberen kijken of het effect heeft maar bedank voor je antwoord

weet in ieder geval dat het wel een beetje kan helpen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

T'spul is in ieder geval niet duur en gaat ook lang mee(als je het luchtdicht kunt bewaren tenminste!), en scheint ook nog wat magnesium te bevatten.

Mijn motto is nog steeds;" baadt het niet dan schaadt het niet ", maar ik zie wel dat het behoorlijk afzuurt, dus teveel ervan lijkt me ook weer niet goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...