Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

..................................................

Edited by Afgaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi stekkenmaak verslagje, zo zie je maar weer dat het helemaal niet moeilijk is om mooie stekken te maken!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er leuk uit;)

 

Ik doe het zelf altijd wel met handschoentjes aan en een operatie mesje die zijn super scherp en snij je mooi door de voedings lijn heen zo voorkom je verstoping.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik zelf ook een scalpel en handschoentjes, voor je het weet heb je op de een of andere manier toch weer TMV bij je planten geïntroduceerd..via het tabac van je jointje bijv :lol: Ze zien er in iedergeval mooi uit die stekjes!

 

Laters, Snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

medestrijder

 

Erg interessant je verhaal en tips rond het stekken. Ik ben absolute beginner met een eerste kweekje van 3 white widows en 6 northern lights in een scrogje onder 400 watt. Tweede week bloei en voorlopig loopt hij zalig. Al veel plezier aan gehad. :D

 

Ik heb ff een beeldje bijgevoegd van een plant en lach me nu niet uit als ik de vraag stel, maar is dit vrouwelijk volgens jullie ?

In het begin had deze plant duidelijk vrouwelijke haartjes, maar die lijken nu minder aanwezig en ik hoop dus maar dat dit de uiteindelijke toppen worden.

 

Als blijkt dat ik zaadballetjes aan het opgroeien ben, wordt ik een beetje treurig, want dit is de sterkst groeiende white widow.

Deze plant is de enige waaraan ik eigenlijk nog twijfel. De andere acht zijn dames.

Alvast bedankt voor iedere reactie.

 

Als het verder goed gaat, wil ik een tweede rond met stekken laten aansluiten, vandaar m'n interesse in je stekverhaal.

 

Vind je die stekblokjes ook in de gamma ? Veel succes.

 

Groetjes

 

Gwiedo

 

med_gallery_14817_4523_1179697.jpg

 

 

Ik bedoelde eigenlijk of je die stekblokjes ook in een gewoon tuincenter kan krijgen, uiteraard niet de Gamma :D , of zijn dit speciale stekblokjes uit de growshop ?

 

Groeten

 

Gwiedo :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk topic zeg handig die foto's en verslagje erbij, denk meteen om maar zelf te gaan proberen stekken te maken ipv kopen :lol:

 

Succes

 

Saen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi verslagje Afgaan :lol:

 

maar het mooist is dat je de bodum wel vochtig houd maar ook weer niet te veel.

(moet ik eigenlijk eens iets op bedenken.)

 

Je zou onderin perliet of seramis kunnen leggen? Dan staat er geen laag water in de bak maar hou je de LV wel goed hoog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een laagje perliet of seramis in de stekkenbak doet en die nat houd ,houden de stekblokken ook hun juiste vochtigheid en kun je minder sproeien waardoor je wortels zich sneller ontwikkelen

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lees die url even door :lol:

 

Wat je tegenwoordig vaak ziet, is dat reacties op berichten boven het oorspronkelijke, volledig geciteerde bericht staan. Het vermeende voordeel hiervan is dat je niet eerst het geciteerde deel hoeft te lezen voordat je bij het antwoord komt. Dit zou tijd besparen, omdat de lezer immers het oorspronkelijke bericht al gelezen heeft.

 

 

Het is duidelijk dat bovenstaande methode voor de schrijver veel eenvoudiger uit te voeren is. Er hoeft immers niet in het geciteerde deel geknipt te worden, de reactie kan direct geschreven worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alsin je hoeft niet te quoten als je direct op het laatste bericht reageert. Reageer je op een bericht waar andere berichten onder staan is het quoten handig om te laten zijn waar je op reageert. Als je begrijpt wat ik bedoel....

 

Mooi topic in ieder geval Afgaan :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Excuses voor het onnodig quoten, zal het niet meer doen.

Bedankt voor de uitleg rond de stekblokjes.

Zou wel sneu zijn dat het een mannetje is, maar dan blijven de 8 andere nog wel ruim voldoende om de zaak te klaren, hoop ik.

 

Succes met je stekken

 

Gwiedo :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

edit:Paffie

 

 

heb je verslag met intresse zitten lezen man ,ziet er top uit! alleen een vraagje ! ben beginner dus het kan wat dom overkomen.... zijn dit nou vrouwelijke planten of mannaen want volgens mij moet je de vrouwen hebben,dat was 1 en 2 hoe kom je aan die planten moet je die als zaad kopen en dan laten ontkiemen in een pot met aarde ?

en hoe weet je dan als je een zaad in een pot doet of dit mannen of vrouwtjes zijn?

greetzz en in afwachting van antwoord richello

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Afgaan

 

Het verdict hoeveel mannen en vrouwen in de bak staan, is nu definitief gevallen :D

Er blijven van de twintig zaadjes (10 white widow en 10 nlx) uiteindelijk 2 vrouwelijke white widows en 4 nlx over, dus geen 8 maar 6.

Dat moet nog volstaan om een ronde redelijk te oogsten. Plaats heb ik zat, de bakken staan op een ruime, geventileerde en geïsoleerde zolder met 20/26°C temp en een LV van 50 % op dit moment tijdens tweede week bloei.

 

De reden waarom ik pas nu in tweede week bloei 100 % zeker ben van de geslachten ligt zeker in het feit dat ik een absolute beginner :D ben met een eerste kweekje.

Nu ik de haartjes duidelijk heb zien evolueren in de groei/bloei is het voor de volgende keer allemaal veel duidelijker.

 

Dus 6 dames verdeeld per 3 in 2 bakken met 80 liter grond. Ik ben nog steeds tevreden :lol: .

Op sommige kweekverslagen, zelfs met gefeminiseerd zaad, hoor je dat het vaak toch nog fout loopt met de geslachten.

 

De volgende ronde ga ik proberen met stekken te werken van de huidige dames om die problematiek te vermijden.

Daarom ga ik je zeker blijven volgen. Je brengt het trouwens erg duidelijk, waarvoor dank.

 

Groetjes

 

 

Gwiedo

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeer goede handleiding als je nog nooit stekken gemaakt hebt, ik heb er zeker en vast nog het één en ander van opgestoken :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Afgaan

 

Ze staan op een ruime, thermisch goed geïsoleeerde zolder naast de verwarmingsketel met alleen een beperking tot 1.80 mtr in de hoogte, vandaar dat ik scrog.

Zal straks eens een plaatje maken als de lampen aanschieten.

 

Gisteren heb ik tussen middernacht en twee ;) de drie mannetjes eruitgehaald en de rest van de zes vrouwtjes zo efficiënt mogelijk gescrogd. Ben eens beniewd hoe ze daar na 24 uur op reageren, want met wat scroggen en dieven hebben ze toch een behoorlijk stressmoment gekend.

 

Ben erg blij dat ik het tot tot tweede bloei heb uitgehouden met 6 mooie dames. Nu nog optimaal proberen te verwennen tot de oogst binnen zes tot zeven weken.

 

Groetjes

 

Gwiedo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...