Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Growmofiel

10 Growboxen Van Igrow Met Daarin 40 Sneeuwitjes.

Recommended Posts

Hallo allemaal.

 

Sinds kort kweek ik met het growboxsysteem van Igrow, na een wat lastige start lijkt alles onder

controlle en ben ik aan het overwegen of ik wil gaan croppen of soggen. Ik denk dat ik voor dat laatste ga!

 

Eventjes de feiten:

ruimte is 170 breed planten staan in de lengte op bijna 2 meter met een dooie hoek vanwege atributen.

3 x 600 Watt

10 growboxen van Igrow met daarin 40 SWtjes

omdat mijn stekkenboer me zeer tegemoet kwam met prachtige klonen en ook nog is 8 te veel

kon ik het niet over mijn hart verkrijgen om er 8 in de prullbak te pleuren.

Zakje allmix van atami gehaald en daarin de overige stekken gezet, 1 heefd het niet gered overige 7 gaan OK.

 

Voedingslijn van Aqualogic (nee niet op die 7 op aarde die smikkelen alleen wat wortelvoeding mee :lol:)

7 dagen 18/6

moment van foto's 5e dag 12/12

De meisjes op aarde lopen 1 dag achter.

 

Ok genoeg woorden even wat pictures:

<!--ImageUrlBegin--><!--ImageUrlEBegin-->med_gallery_15349_4442_132341.jpg<!--ImageUrlEnd--><!--ImageUrlEEnd-->

 

 

 

 

 

 

 

<!--ImageUrlBegin--><!--ImageUrlEBegin-->med_gallery_15349_4442_48348.jpg<!--ImageUrlEnd--><!--ImageUrlEEnd-->

 

 

 

 

 

 

 

<!--ImageUrlBegin--><!--ImageUrlEBegin-->med_gallery_15349_4442_9270.jpg<!--ImageUrlEnd--><!--ImageUrlEEnd-->

 

 

 

 

 

 

 

ik denk zelf dat als ik een See of green wil gaan creeren ik nu moet gaan beginnen met een net spannen.

Voor mij staat echter vast dat ik hoe dan ook in elk geval op elk moment bij mijn planten en installatie moet kunnen.

 

Het idee is om per growbox een constructie te maken met een net boven elke box. Op deze manier kan ik als het moet enkele boxen verplaatsen zodat ik bij de achterste planten kan. Wat is jullie visie hierop?

 

Ik heb totaal geen ervaring met dit soord technieken. Zijn er mensen die dit eerder gedaan hebben of is het noodzakelijk dat er 1 net over alle planten gespannen wordt met als gevolg je dus nooit bij je achterste bakken kan....

 

Reacties worden zeer gewardeert en stimuleerd mij tevens om meer foto's te plaatsen (ben hier toch wat paranoia over maar ok).

 

Ciao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Growmofiel,

 

ziet er leuk uit je plantjes. Maar ik denk dat je niet over de ruimte beschikt om Sea of Green toe te passen als je nog aan je achterste plantjes wil kunnen.

Ik zit met een soort zelfde opstelling en hoe ik er ook over denk, lukt het mij niet een opstelling te vinden om netten over mn dames te spannen.

 

Als je toch (zoals je zegt) per pot een constructie zult maken, denk eraan dat je met Sea of Green een bladerdek zult creeeren die een grotere oppervlakte zal hebben dan je pot.

Dus als je dan nog aan al je potten wilt kunnen ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een wazige foto's man. Ben je bang dat je dames herkend worden ?

Je hebt 3x 600W op 200 bij 170. Een normale spiegelkap belicht ongeveer 100x100 effectief. Ik ben benieuwd hoe je je lampen hebt hangen. Je zou er in theorie 4 moeten hebben toch.

Een net spannen lijkt me niet handig op deze manier. Of je zou er 2 in de lengte moeten spannen, en zo een pad creeeren waarover je naar achter kunt lopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ah fijn jullie begrijpen me :D

 

Ik zit met een dooie hoek in mijn ruimte omdat daar atributen hangen aan de muur

en om deze reden geen 4e lamp hangen. Dit hoefd ook niet, ik kan nu de temperatuur goed

onder controlle houden! Op aarde ben ik nooit boven de 1100 g gekomen, ik denk dat het een

mooi en realistisch streven is om naar toe te werken.

 

Ik houdt mijn ec en ph goed in de gaten, besteed veel tijd en aandacht aan mijn planten en probber ze

te "lezen", let wel dit is mijn eerste kweek hydro!

 

Camara heefd te veel functies, ik zal proberen een paar mooiere foto's te maken :lol:

Ik ga denk ik toch proberen per bak een net erboven te spannen, het blader-dek zal ook zonder Sog, crop of Schrog (wie verzind dit allemaal :D ) in elkaar over lopen.

 

Betere foto's in aantocht, meer info volgt.

 

Bedankt voor het meedenken :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tekening van mijn opstelling:

 

med_gallery_15349_4442_20976.jpeg

 

 

 

 

Nu eerst maar is naar de bouwmarkt :lol:

 

edit:

 

foto's van hoe de lampen hangen:med_gallery_15349_4442_71607.jpg

 

 

 

Nog een foto van de plantjes:

med_gallery_15349_4442_94662.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok hier gaan we:

 

na lang wikken en wegen toch een manier gevonden om per bak een rooster boven de toppen te krijgen,

let wel, ze staan hier pas 6 dagen op 12/12 en zullen zeker nog door schieten:

 

houten blokjes van 27mm dik passen precies in de zijrand van de bak:

med_gallery_15349_4442_66592.jpg

 

 

aan de andere kant hetzelfde verhaal:

med_gallery_15349_4442_171592.jpg

 

 

dan op de blokjes houten latten geschroefd, deze steken 20 cm boven de plant:

med_gallery_15349_4442_102367.jpg

 

 

nu eerst gaas kopen bij de bouwmarkt :lol:

 

Alle reacties zijn welkom hoor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaas gekocht en tot dusver 4 boxen gedaan, ik denk dat ik over de achterste 3 boxen 1 lang gaas ga spannen langs de muur.

 

Foto's (ja sorry nog steeds wazig zal is kijken naar een andere camara)

 

med_gallery_15349_4442_259952.jpg

 

 

gallery_15349_4442_345435.jpg

 

 

Ze zijn nog niet getopt, dat gaan vanavond gebeuren denk ik... twijfel wel aangezien er 4 per box in staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is toch gelukt een net erboven te spannen :lol:

 

Je zal hiermee wel een SOG kunnen maken maar volgens mij geen die 100% effectief is (plantjes kunnen wel een groter bladerdek maken dan het rooster).

 

MAAR, het is tenminste toch al iets, wat beter is dan niets :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ DE_DOMINEE: Ik vind dat je een behoorlijk mondje hebt.

Ik denk dat "Growmofiel" er veel meer aan heeft als je zegt wat jij misschien anders zou doen en waarom.

 

Greetz BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm positief opbouwende kritiek heb ik wel wat aan ja, afzeiken kunnen we allemaal...

 

Ik ga in ieder geval niet toppen dat staat vast. Ik denk dat ik iets te groot wil voor deze ruimte, let wel

ik heb maar 170 cm in de breete dus om hier 2 lampen te monteren en nog een looppad is niet echt handig.

 

De ruimte leend zich beter voor 2 lampen en dan 1,10 m de lengte in maarja daar is het nu te laat voor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo, na nog maar 10 op 12-12 draaien vertoonden de planten al de eerste tekenen van bloei ;)

Ze geuren steeds lekkerder en beginnen ook steeds meer voeding te gebruiken.

 

Op deze foto hebben ze pas 12 dagen in de bloei gestaan:

 

gallery_15349_4442_107589.jpg

 

 

Alles gaat gezond en wel, opvallend voor plantjes die niet getopt zijn en maar 25 tot 30 cm hoog zijn gekweekt

is dat de stam bij sommige wel meer dan een cm dik is!! De plantjes op aarde ernaast gaan duidelijk minder snel dan die op mapito, leuk vergeljkingsmatteriaal :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

See for yourself:

 

gallery_15349_4442_61204.jpg

 

 

gallery_15349_4442_246217.jpg

 

 

gallery_15349_4442_105457.jpg

 

13 dagen gebloeid nu, ik hoop dat de meeste groei er wel uit is.

 

Ph in de bakken netjes 5,5 EC 2.0 (ze lijken het heerlijk te vinden

:lol: )

 

Ik heb deze nacht de voedingspompjes even uitgezet om de planten er 1 misschien zelfs 2 nachten lekker hun best te laten doen. Heb gelezen dat dat op Mapito prima kan en met de voedingslijn van Aqualogic (door gebruik van booster) zelfs aangeraden wordt...

 

Wat vinden jullie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind dat het er PERRACHTIGGG uitziet.

 

Maar begrijp je ni goed. Je zal de pompjes uitzetten, dus zullen ze eigenlijk geen vocht meer krijgen voor 2 dagen (behalve die die in de mapito zit)? Riskant...

Maar als ze het aanraden van Aqualogic kan ik er ni over discussieren. The pro's know best. (Ik ben trouwens een aardekweker, so NO-PRO)

Maar kzou wel in verhoogde staat van allertheid zijn :lol:

 

On another note:

Waarom heb je zoveel moeite gedaan om die netten over je plantjes te zetten als je ze praktisch niet gebruikt. Buigen die takken!!!! Forceer ze om zo breed mogelijk te groeien.

 

Maar je doet natuurlijk wat je zelf wilt, ik zeg enkel mijn gedacht :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hela growmofiel,

ik vindt het er wel netjes uit zien bij jouw.

alleen waarom heb je zoveel moeite gedaan om netjes te maken boven je bakken, terwijl je er eigenlijk weinig mee doet.

ik zou voor de volgende keer een net spannen over de gehele ruimte van je kast, dus maar 1 net, en dan niet toppen, zoals je nu ook niet doet, en dan maar laten gaan die dames.

heb ik de vorige keer ook gedaan.

en inderdaad, bij de achterste kom je dan moeilijk, of zelfs niet bij, maar ja, what the fuck?

ik heb bij me achterste dames ook niet bij gekunnen en ze hebben het toch goed gedaan.

als je er dan nog net wel bij kunt, eventjes de slangetjes van het druppelsysteem vervangen, door nieuwe, zodat ze zeker niet verstopt raken, en verder maar laten groeien.

dat werkt tenminste bij mij goed, en kost niet zo veel energie als wat jij er nu in steekt.

ik wens je veel succes met je kweek en ik houdt je in de gaten.

 

greetzzzzzz Blowertjuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee bedankt voor de reply's :lol:

 

Watbetrefd 2 dagen geen water geven, is even aanzien natuurlijk. Als ik zie dat de planten vanavond erg treurig bijhangen zet ik de pompjes natuurlijk meteen aan, op dit moment ziet ze er nog super uit i.e.g. (vannacht hebben ze droog gestaan).

 

En stja die netten, das ook puur experimenteel. Op aarde kweken gaat gewoon anders, ik moest dit allemaal onder de knie krijgen en dacht: we experimenteren gewoon lekker verder :(.

Ik heb wel profeit van de netten, alle uitschieters (hoofdtoppen) zijn omlaag gehaald en naar richtigen gebogen en vast gezet waar het nog wat "open" was. Hierdoor staan nu alle toppen op ongeveer dezelfde hoogte en kan ik de lampen (3x600) op 40 cm boven het bladerdek hangen.

 

Of het ook resulteerd in een beter oogst is afwachten natuurlijk, eerst lekker doordraaien :lol:

 

Nog een paar foto's van vanmorgen:

 

gallery_15349_4442_21680.jpg

 

med_gallery_15349_4442_238383.jpg

 

 

gallery_15349_4442_18041.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeiedag allen,

 

Eiegenwijs als ik ben vond ik dat mijn meisjes maar is lekker moesten gaan werken om de mapito is goed droog te zuigen. De afgelopen 48 uur hebben ze geen druppel gehad en dus flink aan moeten trekken.

Ze staan er nog keurig bij hoor, geen slap blad ofzo gewoon PERFECT! (zie foto).

 

Vandaag ga ik dus de ec en ph in de bakken meten en indien nodig corrigeren, ze zullen wel veel willen opnemen vannacht dus even zorg dragen voor goede voeding..... Of zal ik ze nog 1 nacht kwellen?

 

gallery_15349_4442_310553.jpg

 

 

gallery_15349_4442_177899.jpg

 

Groetjes G.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Deze foto's zijn gister gemaak, 4e week ingestuurd met een ec van 1,8 ik zat hiervoor op 2.0.

Maar omdat ik de indruk heb ze iets te overvoeden ben ik een klein beetje met mijn ec naar beneden gegaan...

 

Hier de foto's :verrygood

 

gallery_15349_4442_256703.jpg

 

gallery_15349_4442_358950.jpg

 

gallery_15349_4442_254203.jpg

 

 

gallery_15349_4442_195153.jpg

 

 

gallery_15349_4442_159637.jpg

 

 

 

Lekker veel topvorming bovenin zoals je ziet :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er heerlijk uit grow

Ook een mooie gelijk veldje!!

 

Ga je tussendoor je mapito ook met enzymen utispoelen om de opgehoopte zouten er uit te halen ?

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

TNT,

 

Als het nodig is wel, de planten nemen veel voedingsstoffen op en slurpen ook steeds meer.

Op dit moment echter is de de ec nog elke keer lager in de bakken dan dat ik ze ingestuurd heb...

 

Stuurde ik in op 1,9 dan was de ec na een paar dagen 1,5 a 1,6.

Spoelen is toch pas nodig als de ec begint op te lopen?

Ik geef wel iedere keer een lage dosis enzymen bij (25cc op 100L)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar zijn meerdere manieren voor.

 

Het is mogelijk om pas te spoelen waneer de ec opbegint te lopen.

Maar ik spoelde standaart in week 2 bloei en week 6 zodat ik weer met een schone lij kon beginnen.

 

Dit geeft minder kans op fouten en dat vond ik in de planten terug te zien.

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok duidelijk verhaal,

 

Bedankt voor de tip! Er zit nu (gister) 150 L vers water in de bakken dus het zal wel even duren voordat ze dat erdoorheen hebben maar ik heb het er wel voorover om veel aandacht en tijd er in te stoppen. Even lekker doorspoelen dus :specool

 

Ik moet eerlijk zeggen dat als dit systeem eenmaal goed draaid dat je er weinig omkijken naar hebt! Op aarde was ik zeg maar, "vaker boven". Alleen is het begin hiermee even wat lastiger t.o.v. "stekken poten en water geven" :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het draait is het idd heel erg vijn.

 

Alleen kreeg ik in verdere kweken steeds meer problemen met de luchtpompen ik heb er heel wat versleten.

Maar wat ik begrepen heb is dat nu de pompen verbetert en betrouwbaarder zijn geworden

 

Ps ik had mijn bakken op een verhoging staan van 20 cm zodat ik de bakken ook nog eens helemaal leeg kon halen,maar dan moet je wel echt hoogte hebben want de 2 kratjes inelkaar is ook al een aardige hoogte.

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan beter naar een Koi speciaal zaak gaan en daar een goede Japanse Hi Blow halen ( luchtpomp), kost een paar 100 maar dan heb je nooit geen gezeik, die dingen die gaan nooit stuk!

 

Ze hebben daar ook van die mooie luchtkranen zodat je iedere luchtslang afzonderlijk de druk in de slang kan regelen!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jow bedankt voor de adviezen, maarja Igrow geeft gewoon een jaar garantie op die pompen

en het hele spul is net nieuw dus tsja.

 

Wat ik over die nieuwe pomp kan zeggen is dat ze een zeer doordringbare brom produceren.

Ik heb met geluidsisolerend schuim een soort van softbox gemaakt zoals die ook voor afzuiging gebruikt wordt. Dit helpt heel goed!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...