Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Guest Miss_J

Licht

Recommended Posts

Het verschil tussen de 2 is dat bij iets als anti detectie folie of aluminium folie het licht convergeerd waardoor er zogenaamde "hot spots" worden gevormd, je kan dit vergelijken met fikkie steken met een vergroot glas. Doordat al het licht door 1 punt gaat (het brandpunt) krijg je dus plekken die veel meer licht ontvangen.

 

Bij witte verf, mat, divergeerd het licht bij de terug kaatsing wat zorgt dat je geen hot spots krijgt en het licht overal met even grote intensiteit de plant belicht.

 

Mvg

 

Otter

zeker!!!!!begin niet met zilverpapier mat wit! thats it!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik een DarkRoom heb.. bijvoorbeeld de DR40 (40x40x120)

 

Als ik dan ga kijken welke lamp ik het beste kan gebruiken zie ik staan:

 

250 Watt -> 31000 Lumen, effectief oppervlakte 0,5 m2

400 Watt -> 55000 Lumen, effectief oppervlakte 0,7 m2

 

Daat staat dus dat de 250W effectief is op 0,5 m2. Dat haal ik nooit met mijn DR40 dus dan zou die goed zijn...

 

Echter dan zit ik dus met 31000 lumen op mn toppen (misschien iets eraf door afstand maar goed, ter vergelijking)

 

Als ik dan de 400W pak heb ik wel een groter oppervlak wat ik ZOU kunnen bestrijken maar dat heb ik toch niet, mn licht weerkaatst op de zijkant maar ik heb wel mn 55000 lumen op mn toppen, toch?

 

Dus dan is 400W toch beter dan de 250W in mn DR40, Omdat ik 55000-31000=24000 lumen meer op mn toppen heb schijnen

 

Immers; licht=gewicht

 

Of klopt dit toch niet wat ik zeg?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Hetzel

 

Als jij en Darkroom 40.40 heb en je doet een 400 watt erboven,

denk dan wel aan de warmte in zo'n kleine ruimte loopt het snel op.

Ik zou dan zelf een 100x100x200 nemen dan kun je een 400 boven doen

en eventueel ook een 250 watt. en die tenten zijn de kosten niet

 

en licht=gewicht klopt wel maar een 40x40 is net te klein voor een 400 watt

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik weet dat ik beyer af zou zijn met een grotere tent, echter heb ik die ruimte niet...

 

Ik heb een klerenkast die is 90 cm breed en 50 cm diep met precies in het midden een schot, dus eigenlijk 2x een ruimte van 45x50. Waar dus 2x DR40's inpassen waarvan 1 voor te bloeien en 1 voor te groeien.

 

Ik was van plan een 400w cooltube te plaatsen, dan heb ik dat probleem niet.

 

wel mijn volgende vraag dan, heb ik dan helemaal geen warmte van de lamp? (moet toch mn tentje warm krijgen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat ligt er aan hoe goed je kunt kweken, waar het is (voor de veiligheid) en hoeveel stroom je kunt gebruiken, hoeveel ventilatie je beschikbaar hebt, waar je je lucht vandaan haalt, hoeveel hoogte je hebt, naast je eigen uitgebreide kennis van electro en kweekmaterialen.

 

Maar volgens mij kun je er wel een paar duizend in kwijt, zeker die in die kratten :lol:

 

Ga je eerst eens even inlezen zou ik zeggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry ben het hier niet mee eens...

 

------

 

Kan je kweken onder een gewone lamp of spaarlamp ?

Nee, lichtsterkte (aantal lumen) en kleur is onvoldoende.

 

Kan je kweken onder een zonnebank ?

Behalve dat dit erg prijzig zal zijn, nee.

 

Kan je kweken onder een broedlamp ?

Nee, deze geeft warmte, geen licht" pagina in de GrowGuide' class='wiki'>licht.

 

Kan je kweken onder halogeen ?

Nee (al zijn er bij die het doen), deze geeft teveel warmte af,

te weinig lumen en het verkeerde spectrum

(wel beter als de gewone lampen)

 

Kan je kweken onder straatlantaarns ?

Nee, dit zijn wel natriumlampen, maar meestal lage druk

en geven een te eenzijdig soort licht" pagina in de GrowGuide' class='wiki'>licht

 

------

 

je kan WEL kweken onder spaarlamp en normaal licht, je hebt er aleen veel meer van nodig,, en je opbrengst zal niet super zijn, maar het kan.

 

halogeen kan ook, je hebt hele mooie bouwlamp pitjes, 250 watt.. 3 daarvan in een cooltube en je hebt behoorlijk wat licht, en de warmte valt mee

 

 

tuurlijk is het niet perfect, maar er zijn mensen die geen 500 euro over hebben om te beginnen met kweken.. dan Zou dit dus kunnen

 

gr richard

Share this post


Link to post
Share on other sites

og even over de laatste reacties over "cooltube halogeen": alleen al aan elektriciteitsverbruik kun je dan al beter een hps kopen, dat heb je er in een maand of 2 uit :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

kun je een hpi lamp in dezelfde vsa stoppen als waar je je hps lamp hebt draaien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgende keer eigen topic openen met nieuwe vraag. Dat ligt aan de VSA maar over het algemeen wel. Er zijn echter ook speciale VSA's voor MH, maar die kom je in onze markt niet zoveel tegen, in de VS ligt het een beetje anders met de lampen maar daar zijn de meeste ook al wel pulse start lampen (worden ook wel conversion lampen genoemd).

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je 2 90w led lampen bij je 2 600's hangt, heb je dan een duidelijk meer opbrengst of ....

want anders hang ik deze er ook bij , 180w maakt het verschil niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

welke lichtspectrum's in nanometers hebben we nou precies nodig? :lol:

een zonnebank kan blijkbaar niet ( natuurlijk zou het erg onzinnig zijn i.v.m. het hoge energieverbruik ) maar een zonnebank geeft wel UV licht af en UV licht hebben onze plantjes nodig om te groeien?

meen dat uv licht tussen de 330 en de 430 nm zit.

even los van de bloei.

 

alvast bedankt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn plantjes staan nu 3,5 week

mijn vraag:

18 uur licht 6 uur donker? 18/6

12 uur licht 12 uur donker? 12/12

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo miniekbike

 

 

Gefeliciteerd, je bent lid geworden van Wietforum. Voordat je gaat posten gaarne aandacht voor het volgende:

 

1. Je bent akkoord gegaan met onze spelregels, maar heb je ze ook wel gelezen? Doe dat nu EERST. Bij het niet naleven van de regels kun je verwijderd worden van het forum.

2. Stel je DAARNA voor in de wie is wie sectie

3. Je zult ongetwijfeld vragen hebben. Maar de meeste zijn al gesteld. Zoals je gelezen hebt vragen we onze leden om EERST GOED te zoeken op het forum VOORDAT je een vraag stelt. Zoek ook de growguide na.

4. Iedere sectie heeft "sticky topics". Deze staan altijd bovenaan. Lees deze topics eerst door, hier staan de meest gestelde vragen in en aanwijzingen voor het gebruik van die sectie.

 

Met name dat laatste is echt een vereiste. Kijk eens goed naar de zoekmogelijkheden, zoals alleen in de titel zoeken of het hele bericht, en alleen de berichten weer te geven waarin je zoekterm voorkomt of de topics. Bij zoeken naar een combinatie van meerdere woorden zet je een "+" voor elk woord, dus bij zoeken op "grote buds" tik je in "+grote +buds". Zie ook de help in het zoekscherm.

 

Er is overigens ook een uitgebreide help beschikbaar.

 

Uitgebreide beginnerstips en richtlijnen voor het gebruik van het forum zijn beschikbaar alsmede een overzichtstopic met een aantal belangrijke topics voor beginners

 

Namens het mod-team bedankt en veel plezier!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan je spiegels gebruiken volgens een lomen reflectie meting topic kwamen spiegels als het beste uit de bus dat ik me zo herrinner

 

En nee daarom heb ik dit topic geen boost gegeven heb een vraagje over licht wat volgens mij een goede aanvulling kan geven voor een beginned kwekertje

 

Gaan we dan ik zit nu in de bloei fase bij mijn plantjes en ben begonnen met voor groeien van een volgende

Nu de bloei gebeurd onder de 250 watt hps

De groei van de enkele plant gebeurd onder tl

 

Nu daar de hps 12 -12 staat is het bevordelijk voor de groei om het enkele plantje de 12 aan uren onder de hps bij te zetten 250 hps inplaats van 3x8 watt tl lampen 2cool en 1 warm white lijkt mij dit toch bevordelijk ....

 

Iemand enig idee of het continue wisselen van licht een extra stress waarde zou geven ...

Srs toetsenbord is stonded dus geen vraagtekens

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed middag ik heb even een vraagje omtrent het licht.. Heb me kleintjes alleen moeten laten un dag.. Kom ik net thuis zouden de lampen aan moeten zijn maar je raad het al ze waren uit.. Ik weet niet hoe dit komt de tijd schakelaar stond goed ingesteld.. Nu weet ik dus niet of der iets mis is?? En hoe ik nu verder moet ivm met de licht cyclus ze zouden licht moeten hebben tot 12:00 en dan donker tot 18:00... De kleintjes zijn net un week oud.. Kan iemand me helpen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geef je timer een paar tikjes draai hem eens klokje rond en kijk of hij aan springt zo wel in de gaten houden en zo snel mogelijk een nieuwe tijd schakelaar halen

 

Werkt het niet zelf de stekker eruit trekken opjuiste tijd

 

Als dit geen mogelijkheid is laat de lampen 24 op 24 draaien tot je een nieuwe tijdklok hebt Bestel online thuis voor het weekend ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ervan uitgaande dat alle kennis ieder jaar tot anderhalf, verdubbeld, kan je gerust stellen dat deze sticky, net als enkele andere, nogal achterhaald is. Hoezo kan je niet kweken met cfl?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In een ruimte van 1.5 bij 1.5 wil ik graag tl ophangen om de groeifase door te komen.

 

Heb zelf 3x Philips linear T5 armateur in gedachten. 2x coolblue en 1x warmwit in het midden. (28W per stuk) inblaas 800 en 1500 uitblaas. Is dit verstandig? of raden jullie wat anders aan

 

mvg

Citrus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi luitjes,

 

Recent heb ik een Gavita digistar 600 uit Duitsland laten komen.

 

Nu ben ik op zoek naar een goede 600W lamp voor de bloeifase en heb de volgende lampen in gedachte:

 

Lumii 600W

 

GE Lucalox XO 600W

 

Lux plant 600W

 

Een Philips greenpower zou i.c.m. een EVSA opstartproblemen kunnen veroorzaken dus valt die voor mij bij voorbaat af.

 

Welke 600W lamp is jullie keuze i.c.m een EVSA??

Edited by Grass-hopper

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een lamp van 400v verder maakt het niet zoveel uit volgens mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen 400v lampen D... tis geen 400V evsa.

Die lucalox doet t wel aardig in de bloei en is goedkoop, op mijn vrij simpele b.a.l. evsa's al 3 of 4 rondes probleemloos.

De luxelite heb ik in 400v bij mn dimluxen, en schijnt een 1op1 kopie van n Greenpowert te zijn... doen t bij mij verder perfect.

De eerste heb ik nog nooit in mn handen gehad, kan ik dus ook niet over oordelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...