Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Guest Miss_J

Inrichting Van Kast Of Tent

Recommended Posts

Guest Miss_J

Regelmatig komen er nieuwe leden op het forum die zich afvragen wat ze nu nodig hebben om te beginnen met kweken binnenshuis. In dit topic alvast wat basis informatie over benodigdheden voor kast of tent.

 

De basisbenodigdheden:

 

- Kast of tent

- Lampenset met fitting, reflector en VSA

- Ventilator voor de luchtverversing en afvoer warme lucht

- Koolstoffilter voor de geurbestrijding, onderschat bloeiende wietplanten niet in hun geur!

- Slangen om de lucht af te voeren (en eventueel aan te voeren vanaf een koele plek)

- Een fancontroler die regelt wanneer de ventilator aanslaat om te ventileren boven een bepaalde temperatuur

- Tijdsklok

- Aansluitmateriaal zoals elektriciteitskabel, stekkers, eventueel relais (aan te raden), slangenklemmen, kettingen, s-haken of katrollen voor het ophangen van de lampen

- Potten of grote bak(ken)

- Aarde

- Groeivoeding en Bloeivoeding

- Afhankelijk van de keus voor potten of een grote aardebak of ander medium (mapito, slabs) eventueel een ph-meter en ph-min

 

 

Kast of Kweektent

Je kan kiezen voor het aanschaffen van een kweektent of kast welke eigenlijk je alleen nog maar op hoeft te zetten, of voor het zelf bouwen van een kast.

Een kweektent is een optie:

- Als je nog niet zeker weet of je lang door zult gaan met kweken, of maar tijdelijk wilt kweken op de gekozen locatie. Een tent bouw je makkelijk en snel op maar is natuurlijk niet zo duurzaam als een kast welke je steviger kunt maken met hout en plaatmateriaal.

- Een tent is natuurlijk niet zo goed geisoleerd en zal moeilijker op temperatuur te houden zijn als deze ergens staat waar het koel of koud is.

Een zelfbouw kast is een optie:

- Als je toch een steviger en permanentere oplossing wilt.

- Deze kan je isoleren zodat je het klimaat in de kast beter kunt controleren

- Als je een hoek of ruimte hebt met wat afwijkende maten, je bepaald immers zelf hoe groot de kast zal zijn.

 

In het forum ‘de Bouwdoos’ vind je allerlei verslagen van mensen die zelf een kast hebben gemaakt. Dit kan je op ideeen brengen.

 

 

Links naar andere informatieve topics

Wat heb je nodig om een hok te maken (en hoe dan)?

Bouw en inrichting FAQ

Voorbeeld hokken om inspiratie op te doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

verdere benodigd heden nodig:

alu tape of ducktape

mat witte verf / zart wit folie

hamer spijkers / schroefen schroefendraaier

 

Misschien nog een afdeling hoe te bouwen..???

 

kosten:

Een stukje over de kosten is misschien ook niet echt verkeerd heel veel kwekers zitten namelijk echt te denken van wat het nou allemaal moet gaan kosten. Dus is hier een lijstje van misschien niet echt z'n slecht idee.

 

GR DZ.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Bij de links staat er eentje over het bouwen op zich. Daar hoort ook de eerste lijst van hout, schroeven en zwartwit plastic of verf thuis.

 

Een kostenoverzicht is misschien nog wel handig. Je mag natuurlijk altijd een opzetje aanleveren :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

op aanvaag dan de prijslijst: (hoop dat je er iets aan hebt)

 

De kosten:

 

Er komen bij het kweken van cannabis veel dingen kijken; kennis, toeweiding maar helaas ook geld. Kweken is over het algemeen vrij duur als je er mee begint. Maar een goede invertering is dan ook wel op zijn plaats. Daarnaast zijn er ook veel mesen die budget kweken maar dit zou ik zelf sterk afraden. Want alleen als je alles netjes voor elkaar hebt kan je een goede opbrengst verwachten. Dus wie slecht begingt eindigd slecht. En wie goed begind eindigt goed. Daarnaast loop je als budget kweker meer risico dan als je het netje voor elkaar hebt. Dan als je b.v. bezuinigt op een goede filter verspeid je geur en en word je sneller ondekt. Dus doe het goed of doe het niet!

 

Waar zijn deze spullen te koop?

Op verschillende websites. Thegrowshop.nl

Of bij de growshop bij jou in de buurt: Zie Growshop.nl en selecteer je provincie.

 

Hieronder het lijstje met de meest noodzakelijke benodigdheden voor een klein beginners kweekje in een kast of tent. Hier gaan we uit naar het voorbeeld van een kast. Met de prijzen van growshop alien. Een van de goedkoopste growshops.

 

- Kast. Te koopt via marktplaats ongeveer 50 euro of zelf te maken van hout ook ongeveer 50 euro. www.marktplaats.nl

 

- lampenset 63.03

 

Hier een voorbeeld

 

-vantilator vanaf 74.25 euro voor 330 cub.

 

Hier een voorbeeld

 

-koolstoffiler 81,86

 

Hier een voorbeeld

 

- Slangen om de lucht af te voeren 10 euro voor 5 meter (Horbach)

 

- Een fancontroler 43,31

 

Hier een voorbeeld

 

- Tijdsklok: ongeveer 15 euro van het merk Grasilin

 

-ketting: 2,20

 

Hier een voorbeedl

 

-kabel: 0,95 per/m

 

Hier een voorbeeld

 

overig: stekkerdozen, stekkers, slangenklemmen, s haken enz. 15 euro

 

- Potten bij de bouwmarkt (2 euro per stuk)

 

- Aarde rond de 10 euro per zak

 

- Groeivoeding 7.18

 

Hier een voorbeeld

 

-Bloeivoeding 7.18

 

Hier een voorbeeld

 

booster: 5.12

 

Hier een voorbeeld

 

of je dan gewoon een kompeet setje halen: 460.00 euro maar dan ben je op wat aansluit materiaal in een keer klaar en iets goedkoper uit.

 

Hier een voorbeeld

 

Of de versie inc. tent

 

Hier een voorbeeld

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil graag weten welke kant en klaar tent ik als beginner het beste kan kopen . Mijn doel ; Mijn doel is niet om zvm te kweken ,maar een bescheiden kweek/oogst om eigen wiet olie van te maken voor medicinaal gebruik .Ik heb ongeveer 60 gram nodig in een jaar. (op balkon mislukt de oogst al drie jaar lang vanwege nat en koud ondanks kasje) .Ik kan en wil m niet zelf maken of sprokkelen,dus ajb geen adviezen over losse elementen e.d. Belangrijk is dat er geen geur en/of lawaai-overlast is .Graag tips ! :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

www.kweekotheek.nl.......... 60x60x170 cm kant en klaar tentje met een spectraboxje erin en je bent klaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

.

 

Edited by Bunck

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dubbele posts is niet handig.

Je zou eerst eens moeten afwachten wat er op je identieke post die je eerder opende voor reacties komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste,

 

Dit is de eerste keer dat ik 2 plantje probeer te laten groeien voor mn hobby...

Ik heb dit gemaakt en 2 autoflowers gekocht en wil deze hier in zetten.

Nu heb ik een groei/bloei led lamp gekocht 45w.

En een gewone lamp van 60w erbij gezet omdat ik niet weet of alleen de ledlamp werkt...

Mijn vraag:

1: is alleen de ledlamp goed of beter die gewone lamp erbij?

2:dit zelf gemaakte knutsel hok is dat een beetje oke?

 

Groetjes

20191019_135810.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

"gewone lamp" als in "lamp die ik net uit de schemerlamp heb gedraaid"?

 

Denk dat je beter een nieuw eigen topic kunt maken.

Dan kan iedereen wat antwoorden en vragen stellen?

Zoals "ik zie geschreven staan '2 planten', maar ik zie maar 1 pot. Hoe zit dat?"

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een doos is natuurlijk wat gevoeliger voor "hete voorwerpen" , wat afzuiging en ventilatie lijkt me ook niet verkeerd.
Als het te vochtig wordt zakt je doos in elkaar :whistle:

Opzich moet het wel lukken in je hokje, maar tentjes zijn ook niet zo heel duur ;) 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, Kees A said:

"gewone lamp" als in "lamp die ik net uit de schemerlamp heb gedraaid"?

Volgens mij heeft ie de complete schemerlamp in die doos hangen :D

Ach, je moet ergens beginnen :tu

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, vakman said:

Volgens mij heeft ie de complete schemerlamp in die doos hangen :D

Ach, je moet ergens beginnen :tu

Wat voor lamp zou ik dan moeten kopen?

En heeft het wel zin die 2de lamp??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die lamp lijkt mij geen zin te hebben. Elke lichtbron doet wel iets, maar dan kun je beter je tent voor het raam zetten. 

Je moet een lamp hebben die voor kweken bedoeld is.

Maar je kweek-opzet mist nog wel meer.

Straks gaat bijvoorbeeld de boel enorm ruiken. Zo erg dat de buren het vanzelf zullen merken wellicht.

Die geur moet je filteren. Ik zie geen filter.

 

Ik zou zeggen: Ga eens goed op dit forum lezen. Er zijn vele mensen ooit klein begonnen en daar doe je goede tips op.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...