Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
alibaba

Minderjaarigen Willen Dat Je Wiet Voor Ze Haalt

Recommended Posts

heb jij ook weleens dat je net de coffeeshop wil binnenstappen en er dan een jongen van 14/15 jaar vraagt of je wiet voor hem wilt halen, wat zou jij doen als dit je overkomt of wat heb je gedaan als dit je is overkomen??

 

bij mij hebben ze het al 3 keer gevraagt, 1 keer moest ik 5 gram hebben dus heb ik niks voor hem gehaalt en de andere keren heb ik wel een zakje wiet voor die minderjarige jongen gehaald,

toen ik 15 was kon ik ook moeilijk een wiet raken en vond ik het ook niet leuk als ik geen wiet kon krijgen terwijl ik er wel zin in had, dus ik haal meestal wel gewoon voor ze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
heb jij ook weleens dat je net de coffeeshop wil binnenstappen en er dan een jongen van 14/15 jaar vraagt of je wiet voor hem wilt halen, wat zou jij doen als dit je overkomt of wat heb je gedaan als dit je is overkomen??

 

bij mij hebben ze het al 3 keer gevraagt, 1 keer moest ik 5 gram hebben dus heb ik niks voor hem gehaalt en de andere keren heb ik wel een zakje wiet voor die minderjarige jongen gehaald,

toen ik 15 was kon ik ook moeilijk een wiet raken en vond ik het ook niet leuk als ik geen wiet kon krijgen terwijl ik er wel zin in had, dus ik haal meestal wel gewoon voor ze.

 

idd ff kijken of de minderjarige in kwestie er uitziet of ie wel een grammetje kan hebben

je wil niet dat een guppie onderuit gaat in het centrum slechte reputatie voor de shops hoor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja heb dit al een paar keer gehad. Eerst denk je dat het een drugsrunner is want toegegeven de openingszin is krak hetzelfde namelijk hey of hallo, bovendien staan ze ook te wachten ergens rondom de coffeeshop

waardoor het mij eerst extra verdacht leek

Ik herken ze aan hun leeftijd, vaak nog schoolgaande pubers. Ze zijn precies verlegen om het te vragen terwijl drugsrunners veel agressiever zijn.

 

Vaak waren het kleine knullen die inderdaad wiet nodig hadden. Gelijk iemand die verslaafd is, hebben zij hun portie nodig en vragen ze het aan mensen, mensen die terug komen of opweg zijn naar de coffeeshop.

 

Smekend om wat mee te brengen stoppen ze geld in je handen, en dit met een onderontwikkeld (lees: minderjarig) brein :lol:

Ik koop vaak de max 5 gram dus zeg ik neen omdat ik niets kan meebrengen. Echter als de mogelijkheid er wel is, heb ik dit al eens gedaan.

 

En ja ik kon er wat afgenomen hebben, maar heb dat niet gedaan. Als ze eerst geld geven zie ik geen probleem.

Ik deed het om goed te doen, als grote fan van het gedoogbeleid :D

Echter ik lees hier dat het slecht kan uitdraaien voor de shop, in dat geval ga ik het niet meer doen. Ik dacht dat het beperkt bleef tot de minderjarige en mijzelf en dus niet de coffeeshop.

 

Is dat niet enkel als de coffeeshop zelf verkoopt aan een minderjarige dat ze dan bestraft worden ?

Het zou zot zijn om een shop te sluiten omdat iedere klant (van de vele duizenden) bij het buitengaan gaat verkopen aan een minderjarige.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Ik zou het niet doen. Je hebt hier tenslotte te maken met jongeren die de gevolgen van hun acties nog maar nauwelijks kunnen overzien, laat staan om goed over hun gebruik en de consequenties na te denken. Want deze jongeren zullen echt niet bedenken dat ze alleen maar in het weekend een blowtje roken, zodat het hun schoolprestaties niet zal beinvloeden. Die zitten gewoon stoned in de schoolbanken...... En, op het gevaar af om een degelijke muts genoemd te worden, een goede opleiding is toch wel belangrijk.

 

Ik vind niet dat je het dan kan maken om het hen ook nog makkelijk te maken om aan wiet te komen. Maar dat geldt ook voor drank en sigaretten, wat mij betreft. Je kan het nooit helemaal voorkomen, maar je hoeft het ook niet makkelijk te maken.

 

Ikzelf ben pas begonnen met blowen toen ik 20 was. En achteraf heb ik toen het verstand en de vrijheid gehad om er redelijk verstandig mee om te gaan. Je hebt dan nog alle tijd van de wereld om te experimenteren, dat hoeft niet op je 14de al. Doordat ik een braaf mutsje was op school, had ik later een leuke baan en voldoende geld en vrijheid om te doen wat ik wou. Ik heb vele dingen geprobeerd en veel feesten afgeschuimd, en een geweldige tijd gehad. En nu nog steeds. En als mijn kinderen het zo zouden doen, zou ik dat echt heel leuk voor ze vinden.

 

Ik moet er echter niet aan denken als ze heel jong al bij een sjop hangen te bedelen om via anderen aan wiet te komen. Dan zou ik me toch echt zorgen maken. Eerst maar eens wat volwassener worden en dan het verstand en de middelen hebben om te experimenteren, dat is de volgorde.

 

Waar leg je de grens? Koop je nog voor een 13 jarige? Een 11 jarige? 10......... Kom op mensen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad: not done !

Je bewijst er niemand een goede zaak mee.

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De coffeeshops hangen geen briefjes voor de lol op, om geen wiet voor minderjarigen mee te nemen.

Ten eerste moeten ze maar wachten tot ze zelf de leeftijd bereikt hebben, ten tweede als er veel minderjarige rond de shop hangen, is dit ook een reden tot sluiten.

Het mag gewoon niet.

Zo gooi je je eigen ruiten in. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik een CS binnenkom is het voor 5 gram... dus pech voor de minderjarigen. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

zelf heb ik het ook dikwijls genoeg gevraagd, ben 1 keer afgeript geweest, sinsdien zorg ik er gewoon voor dat ik op de bus richting tilburg al met iemand aan de praat raak, 9/10 gaan die toch naar de shop, en mense waarmee je al anderhalf uur op de bus hebt gezete, en die waarschijnlijk ook de volgende bus terug neme, zijn minder geneigd je te rippen.

 

Als ik over 3 maandjes 18 ben en iemand vraagt aan mij om het mee te neme uit de shop (natuurlijk niet bij een 12 jarige, maar van pakweg 14-15 jaar) zou ik het ook gewoon doen. Ik weet zelf hoe kut het is om zonder wiet te zitte als je het elke dag doet, en om dan helemaal naar tilburg te gaan en met lege hande trug te kome is al helemaal not done. Zelf blijf ik dan nog liever de hele dag om de hoek van de shop zitte wachte tot iemand het wel meeneemt.. dat is ook de fout geweest toen ik geript werd, vertrouwde die kerel van eerste moment van geen meter, maar omdat ik al een uur stond te wachte, toch maar geld meegegeve :lol: niks tege buitelanders, maar smerige kutmarrokaan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou eerst kijken of zijn kop me aanstaat(ik weet het bevooroordeeld)

en zou het voorzichtig doen ivm sluiten shop

 

 

ik ben zelf ook minderjarig geweest (ja vreemd he) en ik stelde het

ook altijd op prijs maja je moet er niet voor de deur gaan hangen en rekening houden met de shop

 

 

grtz lip

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, ok, tuurlijk ga je niet voor de deur van de shop staan.. Als je gewoon bij de bushalte 30 meter verder gaat staan valt het niet op, en de mense die smoke haal ik er toch zo wel uit (een deel dan toch, nog nooit eentje tegegehoude die niet op weg naar de CS was, dus...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben op me 14e me eerst buiten plantje gaan kweken omdat ik er meteen op gewezen werdt hoeveel je kan verdienen met een beetje wiet en 14 en 15 jarige lot genoten :lol:

 

 

heb het wel is voor me nichtje gehaald toen zij 17 was verder moeten die jonge gastje s het maar zelf regelen vind ik en tegen woordig helemaal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hangt van de situatie af. Ik deed het zo heel af en toe wel eens onder de 18, vond het fijn als ik niet kon slapen of op een feestje, en dan was ik blij als iemand het voor me zou halen, maar enkel kennissen, niet zomaar aanspreken op straat.

 

Ik zou iemand in een soortgelijke situatie helpen maar iemand die me op straat aan spreekt kan de pot op.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

die ik niet aan...alleen soms voor me stiefbroertje, maar die blowt al langer dan ik ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...