Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

k86dr

Hoelang Kunnen We Nog Kweken...?

Recommended Posts

Ik lees al een tijdje mee op het forum om wat bij te leren, en omdat ik over een paar maand toch ook wil beginnen met een kweekje. Ik rook graag een jointje, en de overschot verkopen is natuurlijk ook mooi verdiend.

 

Ik vraag me soms af hoelang we nog gaan kunnen bijverdienen met het kweken van cannabis, ooit moet er toch een dag komen waarop de prijs voor een kg cannabis gelijk is aan de prijs van een kg suiker? Er zijn toch meer en meer mensen die kweken om om de 2 maanden een extra zakcentje te verdienen zodat het makkelijker is om de eindjes aan elkaar te knopen?

 

En ik kan me voorstellen dat over een paar jaar 1/4 van de bevolking aan het kweken is en het helemaal niet zo interessant meer is om te kweken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bang dat je wiet straks niks meer oplevert?? Zou ik me geen zorgen over maken, als je een beetje had opgelet zou je weten dat de prijs de afgelopen jaren alleen maar is gestegen.. Voornamelijk vanwege het strengere beleid dat wordt gevoerd..

Niemand wil graag z'n woning kwijtraken en kaalgeplukt worden door de Staat.. Dus dat straks 'iedereen' gaat kweken zou ik me niet druk over maken. Het is eerder de vraag hoe lang het gedoogbeleid nog standhoudt met die christelijke fatsoenrakkers aan de macht.. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou me maar niet druk maken, de prijs per gram gaat nog steeds omhoog. Legalisering zit er voorlopig niet in (eerder het tegenovergestelde). Ook treden wooningbouwverenigingen, energiebedrijven en gemeentes steeds harder op tegen de thuiskweek.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bang dat je wiet straks niks meer oplevert?? Zou ik me geen zorgen over maken, als je een beetje had opgelet zou je weten dat de prijs de afgelopen jaren alleen maar is gestegen.. Voornamelijk vanwege het strengere beleid dat wordt gevoerd..

Niemand wil graag z'n woning kwijtraken en kaalgeplukt worden door de Staat.. Dus dat straks 'iedereen' gaat kweken zou ik me niet druk over maken. Het is eerder de vraag hoe lang het gedoogbeleid nog standhoudt met die christelijke fatsoenrakkers aan de macht.. :lol:

 

Goh, je stelt het nogal direct, maar ik denk dat we met de verkoop van weed toch een extra luxe gewoon zijn, die jij ook zou missen als die er niet meer was. Ik maak me er ook niet echt druk om, ik vraag me het gewoon af of we gedurende ons ganse leven dat extra zakcentje kunnen behouden.

 

Ik kan me voorstellen dat de overheid binnen een x aantal jaar ervoor zorgt er legale kwekerijen komen, zodat de prijs naar beneden geduwd wordt, en het minder interessant is voor ons?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon voor eigen gebruik kweken, en dan is er niks aan de hand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk zelfs dat er ook kwekers zijn die het gewoon echt voor het plantje zelf doen.

die zijn gewoon gefasineerd door het groeien en bloeien.

 

en dat het dan ook nog wat opleverd is gewoon bijz :lol: aak

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, het is allemaal mooi om te zien hoe sommigen altijd willen uitschijnen dat ze het alleen doen voor de groei en bloei van het plantje te kunnen bewonderen en geen interesse hebben in de opbrengst ervan.

 

Echter, de vraag ging over het behoud van de wietprijzen, niet om het moraal van het kweken van cannabis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als iedereen straks voor zichzelf gaat werken is er straks geen personeel meer te vinden :D is ook zoiets :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
als iedereen straks voor zichzelf gaat werken is er straks geen personeel meer te vinden :D is ook zoiets :lol:

 

Niet met inzitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja power p

 

mee eens.

 

ik ben zo iemand.

 

begonnen voor de oogst, zoals zovelen..

einde van de rit alles geknipt en droog.. maar hokje was leeg

 

ik miste iets.. vanaf dat moment altijd wel geprobeerd iets te zetten.

vind het groeien en bloeien geweldig.. elke fase heeft wel iets!

 

Het is wel wat je kunt noemen een met passie beladen hobby..

af en toe wordt mis BK wel een beetje gek van mij en mn wiet altijd haha

maar ze rookt toch altijd met plezier mee.. en ze kan het stiekem ook niet missen.

 

maar ff on topic:

 

Wat nederland ook doet met zn beleid, strenger of soepeler..

het boeit me echt niet.

ik zal altijd blijven kweken!

 

wordt het beleid strenger, dan verdien/bespaar ik er meer mee

wordt het gelegaliseerd, dan scheelt het mij een hoop stress

 

er zullen ook altijd mensen zijn die niet KUNNEN kweken, er geen zin in hebben, of gewoon geen tijd.

als de wiet goedkoper wordt, dan wordt er ook meer geblowd.

 

maar het lijkt me niet echt logisch dat de wiet goedkoper wordt terwijl tagbak de wereld uit ge-accijnsd wordt :D

 

dan wordt het voortaan een pakkie white widow halen en een paar gram tabak :D

 

whoeuh ik ben echt te stoned.. weet iemand nog wat ik eigenlijk wou zeggen :lol:

 

nouja dan druk ik toch maar op "post reply"

 

kijk wel wat voor commetaar ik krijg :D

 

EDIT:k86dr maak je niet druk.. dit gaat niet gebeuren.. het zal altijd de moeite waard blijven.

en als je het goed doet loop je weinig risico.

 

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je reactie. Ik maak me ook niet druk, ik doe het ook niet alleen om het geld zoals ik al zei maar ik vroeg me dit gewoon af.

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik vraag me soms af hoelang we nog gaan kunnen bijverdienen met het kweken van cannabis, ooit moet er toch een dag komen waarop de prijs voor een kg cannabis gelijk is aan de prijs van een kg suiker?

 

Ik geloof nooit dat we straks een paar duizend euro voor een kilootje suiker gaan betalen. :lol:

 

Prijzen zullen alleen dalen indien kweken gelegaliseerd wordt en dat zal met al die Europese regeltjes nooit gebeuren.

En wat prijzen betreft, de laatste prijzen die ik heb meegemaakt een jaar of 10 terug waren tussen de 5.250,- en 5.750,- in Nederlandse guldens.

Ik weet de huidige prijzen niet, maar ik vermoed dat je geen kilootje kan scoren voor 2.500 euro.

 

grtz D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een verouderde topic (i know i know), maar ik ben toch wel enorm benieuwd hoe we hier anno 2015 tegenaan kijken. Nu steeds meer landen/staten de stap richting legalisering zetten en in Nederland ook steeds meer over regulering/legalisering wordt gesproken. Moet degene die kweekt voor een bijverdienste al gaan vrezen? Of is het gegeven standpunt uit 2008 ook van kracht in 2015? Ben er gewoon benieuwd naar :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prijsniveau is sinds 2008 in ieder geval flink veranderd...

Het is financieel gezien nu een stuk interessanter geworden om te kweken.

 

Ik maak me nog geen zorgen, de politiek is zo stuurloos/besluiteloos/reddeloos dat ik niet verwacht dat er binnen afzienbare tijd nieuwe wetgeving op dit gebied aankomt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

was nog onder balkenende .

die had in ieder geval een mespuntje meer bips in de broek dan die poesiefagot van een mark rutte.

toen draaide mn 150 watts hps kanon hier ook al .

het kanon blijft blaffen ongeacht welke poesiefagoten er in den haag of brussel zitten wat ze doen denken of besluiten en weer bijdraaien kontjezwaaien zal me een dikke vette worst weze .

 

gg en blijven geniete :likken: m

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...