Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

bots

2e Ronde 90w Ledlamp

Recommended Posts

ps strekken de planten bij jouw ook??

 

ik heb ze voorgegroeit onder tl, dat scheelt een hoop.

daarna onder de leds, enkele cm. ertussen.

het schijnt dat ze van de rode kleur gaan strekken, wat betekend dat er te weinig blauw is.. :wOOt

succes,

 

ciao

Share this post


Link to post
Share on other sites

he hallo allemaal

hier weer een update

vandaag mijn voedings bak ververst met H&G aquaflake,s basis en dna cel 3 ph=5.9 ec= 1,72 ongeveer . heb maar heel klein beetje van ph- hoeven te gebruiken om op de juiste ph te komen [vind het maar een eng goedje ]

ik laat nu de voedingsbak 2 weken draaien om de laaste 4dagen topbooter mee te geven volgens H&G schema .ook zal ik de laaste 3weken schooting powder meegeven [wauw eigenlijk topschooter doen maar dat vind ik te duur 0,5l voor 77euro :wacko: en schooting powder 5euro per zakje :engel

en ze doen het zelfde ]

ik zie echt wel veel verschil met de vorige kweek topjes zijn meer ontwikkeld dus ook al groter .kan eigenlijk niet wachten om te zien hoe het verder ontwikkeld. :wOOt het is nog geen vergelijk met hps

med_gallery_7809_4512_30776.jpg

med_gallery_7809_4512_482001.jpg

ik weet de fot,s zijn wat wazig zal snell ff kijken of ik goede kan maken

Share this post


Link to post
Share on other sites
he hallo allemaal

hier weer een update

vandaag mijn voedings bak ververst met H&G aquaflake,s basis en dna cel 3 ph=5.9 ec= 1,72 ongeveer . heb maar heel klein beetje van ph- hoeven te gebruiken om op de juiste ph te komen [vind het maar een eng goedje ]

ik laat nu de voedingsbak 2 weken draaien om de laaste 4dagen topbooter mee te geven volgens H&G schema .ook zal ik de laaste 3weken schooting powder meegeven [wauw eigenlijk topschooter doen maar dat vind ik te duur 0,5l voor 77euro :wacko: en schooting powder 5euro per zakje :engel

en ze doen het zelfde ]

ik zie echt wel veel verschil met de vorige kweek topjes zijn meer ontwikkeld dus ook al groter .kan eigenlijk niet wachten om te zien hoe het verder ontwikkeld. :wOOt het is nog geen vergelijk met hps

med_gallery_7809_4512_30776.jpg

med_gallery_7809_4512_482001.jpg

ik weet de fot,s zijn wat wazig zal snell ff kijken of ik goede kan maken

 

 

hoi, ik zag je eerste foto's. leek mij niet op meeldauw maar op residu van fungicide als Topsin M of spuitzwavel.

ph- is meestal gewoon fosfor en/of salpeterzuur, altijd stromend water of amonia erbij hebben om te blussen als je morst. ph+ is meestal een base als kaliloog (kalihydroxide) , haal je gewoon bij de apotheek. goot ontstopper (natriumhydroxide) is niet zo geweldig omdat planten niet zo van natrium houden en het structuurbederf in de hand werkt. Om de zelfde reden is chilisalpeter (natriumsalpeter) op kleigronden niet zo'n succes.

 

groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier weer wat foto,tjes :smoke

alles gaat nog steeds wel oke allen het blad is wat lichter

med_gallery_7809_4512_164497.jpg

med_gallery_7809_4512_82007.jpg

med_gallery_7809_4512_26891.jpg

de volgende foto,s zullen vrijdag genomen worden dan zullen we meer verschil zien

 

 

tips zijn erg welkom en leuke reactie,s ook :)

groeten bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier de beloofde foto,s verder gaat het goed allen maak ik me toch wel iets meer zorgen over de lichtere bladeren

mijn ec =1.8 ph =6,3 op dit moment

med_gallery_7809_4512_46116.jpg

med_gallery_7809_4512_274371.jpg

dit plantje had ik getopt 3dagen voor de bloei

med_gallery_7809_4512_144087.jpg

med_gallery_7809_4512_157139.jpg

 

tips zijn welkom alvast een prettig weekend gr bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou je pH iets omlaag gooien, nog een klein beetje. Ik heb niet zoveel verstand van hydro maar ik vind de bladeren er vrij licht uit zien. Misschien wat bladvoeding ?

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier weer een update

alles leeft nog :D bladeren worden nu wel lichter hopen dat ik het uit kan zingen tot de oogst

verder nog 1 klein probleempje er zit een beestje in mijn kast :P

deze week ff kijken wat ik er aan kan doen

 

ik zit nu halverwegen week 5

ik heb pk 13-14 in mijn voedingsbad toegevoegd in plaats van topbooster [bijde zijn house & garden ]

ec met pk13-14 =nu 2.2 en de ph 6.3 deze blijft stabiel tijdens de bloei [tijdens de groei stijgdt deze behoorlijk]

 

ik heb zelf het idee dat het wat stil staat de bloei maar ik kan ma vergissen [mischien kijk ik wel te vaak ] :P

hier wat foto,s

med_gallery_7809_4512_298547.jpg

med_gallery_7809_4512_63474.jpg

med_gallery_7809_4512_350353.jpg

 

zondag weer wat foto,s

iemand nog meer tips om van de lichtere bladeren af te komen ??? kees bedankt voor je tip

alvast bedankt

groeten bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hydro kan je toch spoelen?

 

En pH even bijsturen als dat nodig is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

he lordquas

dat klopt hydro kan je spoelen als je een substraat hebt. in mijn geval heb geen medium mijn wortels hangen gewoon vrij in de lucht [earoponics] de wortels worden door sproeiers nat gehouden

maar alvast bedankt voor je reactie

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo hier weer een update

de afgelopen 2 weken weinig verandert dames bloeien heel rustig verder

wel had ik het idee dat het stil leek te staan daarom heb ik de temp verhoogd .kijken of dat de planten in beweging zet .en de top volume opgang brengt ik heb nog 3 weken dus ze zullen vast nog wel wat aandikken

de lichter bladeren zijn toch wel hersteld [iets donkerder geworden ] op advies van gs wat groei voeding meegeven

ook heb ik het vermoeden dat de pk 13/14 daar een aandeel heeft gehad :P

 

 

dus ik zit nu in week 6

ph 5.9 ec 2.2 house&garden auqaflakes a+b en daarbij schooting poweder

dit zal de komende weken zo verder gaan

med_gallery_7809_4512_218913.jpg

dit is een dame de in potentie de grootste top heeft maar allen nog niet dik wil worden :P

med_gallery_7809_4512_289561.jpg

dit is vanaf het begin de snelst groeiende plant geweest langste wortels enz.. deze heeft nu oof veruit de mooist ontwikkelde top

 

groeten the botzer

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier nog wat foto.s de dames leven nog steeds de topjes beginnen nu toch wel wat dikker te worden

van de meest plantjes zijn de stampertjes voor 80% bruin dus die zouden geknipt kunnen worden

1 met de grootste top is net 20% bruin dus die mag nog even

med_gallery_7809_4512_222619.jpg

med_gallery_7809_4512_164512.jpg

med_gallery_7809_4512_197108.jpg

med_gallery_7809_4512_264979.jpg

 

ik zit nu in week 6.5 dus ik mag nog 1,5 week volgende gaan ze plat

het valt eigenlijk behoorlijk tegen wat er aan zit. :) en het strekken van de plant net als de eerste keer

dus er moet nog meer blauw bij :o

kortom we zijn er nog niet klaar mee haha

op naar de volgende ronde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen al te dikke toppen, maar wel mooi! Jammer van het strekken, maar toch een erg mooie kweek met een 90w ledlamp. Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou dit is de laatste update vermoed ik dat de dames nog staande zijn volgende week gaan ze plat

ze krijgen allen nog maar water deze week ..

ik ben ook alweer druk in de weer voor de volgende kweek maar daar later meer over ;)

med_gallery_7809_4512_254365.jpg

deze dame loopt een beetje achter op de rest maar is veruit de grootste top [allen moet ze nog wat dikker worden ] :D

med_gallery_7809_4512_17654.jpg

de meeste topjes lijken hier op

verders is het best snel gegaan zit nu in week 7 week 8 moet nog komen en de dames zijn al klaar?

80/90% van de stampertjes zijn bruin en heb ook niet het gevoel dat veel meer in zit ;)

 

de groeten bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer bots, maar ga niet bij de pakken neer zitten, er is meer wortel aan de zondvloed of iets van die strekking... Haha.

 

Nee evalueer, leer en verbeter.

 

Waarom wordt het niets ? etc. Ik wil wel mee helpen denken eventueel.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

he kees

bedankt voor je reaxtie .ik bedoelde niet dat het nix werdt maar meer dat het iets tegen viel .

bij de eerste keer op het eind waren de toppen toch beter ontwikkeled en groter

nu leek het beter te gaan en dacht de internodes groeien wel dicht tot 1 grote top ,maar daar ging iets mis

het zijn allemaal kleine topjes gebleven . op 1 na dan maar die is nog steeds niet klaar bij de rest zijn de stampertjes al een 1.5/2 weken bruin en klaar om geknipt te worden ..

 

conclusie buiten de slechte stekken die ik 3wk heb moeten vertroetelen .... is de kweek opzich is best snel gegaan/normaal 2wk 18/6 8wk 12/12

het hele wortel verhaal is nu goed gegaan ze hebben niet droog gestaan .ik heb allen gevoed met licht aan mischien

toch 24/7 de volgende keer .

ondertussn nog meer gelezen. en wat ik aldacht meer kleur/golflengtes nodig voor een optimale kweek.

heb ook ondertussen me zelf verdiept in lossen leds

heb er 9x 1w leds besteld en een ballast deze zullen dienen om de strekking van de plant die duidelijk komt door spectrum tekort tegen te gaan .

dus op naar de 3e ronde :dribble:

foto,s volgen snel

groeten en iederen feest ze de komende dagen :dribble:

groeten bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo eindelijk na lang wachten op ups [klote bedrijf is dat zeg ]

heb ik mijn bestelling binnen gekregen . 9x 1w highpower leds en 1x ballast .

gister had ik toch ff niks te doe dus ben aan het knutselen geslagen

het soldeer werk is niet het mooist maar het werkt haha :smoke .

en het geeft een partij licht daar krijgt de paard de hik van ohja en het wordt best wel heet

ik had via via een heatsink van een pc proccesor gekregen en ze hier op vast gelijmd

en nog giga warm

med_gallery_7809_5129_136150.jpg

hier zie je de leds op de heatsink

med_gallery_7809_5129_26820.jpg

en hier staat hij aan maar dat spreekt voorzich

 

dit was een test lampie moet allen nog ff zoeken hoe ik betere bruggetjes kan maken zo dat ik de leds tegen elkaar kan zetten en meer info voor zwaadere ballasten zodat ik zelf een grotere lamp kan maken :verrygood

en heelmischien verbouw ik wel me 90w led lamp ??[ff navragen bij de leverancier of dat kan qua belasting ballast ]

in ieder geval ik vond het erg leuk om tedoen

dus er komt vast een grotere lamp aan

tot laters bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo hier nog wat foto,s dan zijn we wel klaar er mee met de kweek

med_gallery_7809_4512_68325.jpg

med_gallery_7809_4512_114674.jpg

med_gallery_7809_4512_59980.jpg

alles is nu plat en aan het drogen het denk zelf 30gr of zo valt wel tegen we proberen het gewoon weer opnieuw

 

iederen een prettig weekend

tot de volgende keer bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

`zie ik nou goed dat je wortels een beetje verbrand zijn?

 

Vond het overigens weer een moedige poging :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

....ach zo..

dit was leuk om te lezen hoor...die led verlichting was compleet nieuw voor mij...

 

interessant :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

hihi bedankt voor de reactie,s

ik had dit maal 31gram droog van 7 plantjes [lachwekkend weinig :verrygood ] maar het zal vast beter worden

tevens is het wel een wat zachter rokertje dan de early girl van mijn vorige kweek

het is een relaxde gevoel vergleken met e early girl die meer kleuren verstekte

maar niet termin een leuk kweekje geweest op naar de volgende

groeten bots

 

 

topic gesloten haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk en interessant om dit LED verslag te lezen!

 

Mijn belangrijkste tip voor verbetering is om volgende keer een scrog te gebruiken. Groei net zolang voor totdat je een volledige horizontale dekking (opgebonden op een horizontaal gespannen gaas, zodat alle toppen dezelfde hoogte hebben) hebt en er geen open plekken meer zijn als je van boven kijkt. De LEDs er zo dicht mogelijk op. Dit creeert een veld vol kleine goeie toppen. Ik denk dat dit minimaal de opbrengst moet verdubbelen. Nu gaat er erg veel licht "verloren".

Share this post


Link to post
Share on other sites

YO

 

Bots, ben je een vrouw ? Zonee, dan heb je wel lange nagels!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:doctor: hoi Bots

 

Ik heb even naar je kweekverslag gekeken, maar best leuk onder die led's maar zoals je ziet bewijst de uitspraak "licht is gewicht"zich zelf toch overduidelijk.

Ik heb het ook ooit eens geprobeerd met 1 plantje en die heb ik later naar buiten gezet en toen ging het ineens een stuk beter :D

Nee :execute geef mij maar de ouderwetse 600W lamp en dan zo veel mogelijk (niet overdrijven natuurlijk ) dat gaat toch gewoon het best en in de Kas gaat het eerlijk gezegd het beste (als je weet hoe dit moet ):D

 

Maar evengoed heel interesant om jou verslag te lezen, ik heb een paar jaar in de states gewoond en nu weet ik dat ze bij NASA in Houston , Texas er ook mee bezig waren om groente en fruit in de ruimte te laten groeien en ik geloof dat het ze gelukt is met verschillende soorten , maar daar hebben ze net iets meer geld te besteden voor de ontwikkeling van dit soort projecten :D :D

 

Gr,

Spons

gallery_15336_5277_4157.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...