Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

kleenex

Kleenex Z'n Hokje

Recommended Posts

Na lang wikken & wegen heb ik besloten om een poging te wagen, en om maar een plantje te gaan kweken.

 

Na veel gelezen en opgestoken te hebben op het forum. Vond ik het toch maar eens tijd om zelf

wat te gaan doen. Nadat ik de video van "top quality growing weed" tot in de treurnis had gekeken, stond het licht helemaal op groen.

 

Een paar snapshots tijdens het proces :

 

 

 

Wat pics...

zoals ik het in gedachten had

 

gallery_12205_4367_164598.jpg

 

 

 

Ik had maar vuilniszakken achter een bamboe gordijntje gespannen, want ik was bang dat men mij"bekeek" maar achteraf viel het volgens mij wel mee. Maar je kunt beter maar voorzichtig zijn ;)

 

Omdat bamboe niet goed is (rotzooi van ikea) heb ik "normale" luxaflex opgehaald.

gallery_12205_4367_65969.jpg

 

 

 

 

Na het ophangen, heb ik hele dunne MDF platen gebruikt, en die achter de luxaflex gemaakt. De kiertjes met duct tape behandeld.

 

gallery_12205_4367_385812.jpg

 

 

 

Elektra in aanbouw

 

gallery_12205_4367_68250.jpg

 

 

 

Het elektra bord zoals die nou is.

 

gallery_12205_4367_107368.jpg

 

 

 

Toen was er luchtbehandeling

gallery_12205_4367_11569.jpg

 

 

(kleine zwarte slang is intake, de outtake spreekt voor zich.

 

Toen met de vloer aan de gang

gallery_12205_4367_333724.jpg

 

 

 

na de ZW folie, en wat potten neer gezet

gallery_12205_4367_340192.jpg

 

 

 

 

Lang leve vaste kasten !

gallery_12205_4367_217954.jpg

 

 

 

gallery_12205_4367_143423.jpg

 

 

ideaal voor een vat en andere dingen.

 

eindresultaat van de room

gallery_12205_4367_173607.jpg

 

 

 

gallery_12205_4367_173648.jpg

 

 

 

 

 

Dit is een beetje een globaal beeld van m'n hokje....

 

Ik gebruik een 1500m3 afzuiger 500m3 inzuiger

1000m3 can filter (40 kg, zucht)

Door middel van een dimmer loopt mijn afzuiger niet harder als 900m3

Alles ondergebracht bij een smc thermostaat (nee geen digitale helaas)

3x 600w onder Adjust a Wings

75 7l potten

De grond is van BcuzZ, een light-mix om precies te zijn.

 

 

 

Bac voeding van Sannie + schimmels + bacto's + wortel simulator + booster

 

gallery_12205_4367_53019.jpg

 

 

 

 

Feedback is zeker welkom, en komende week gaat het allemaal gebeuren, zeer spannend allemaal. Maar ik hoop op een goed einde !

 

Yours,

 

Kleenex

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze kweek ga ik zeker volgen ;) Kamer is mooi opgezet alles netjes afgewerkt zie ik klasse :D

Veel succes en geluk met je 1ste kweek ;)

 

 

Met Vriendelijke Groet Lloyd Banks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nette opzet

Hoe ga je bewateren ?

Wat voor soort ga je neer zetten ,van uit zaad of stekken ?

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

De bedoeling was om (net zoals de video) van boven af te bewateren met zo'n stok. Dompel pomp aan, en gaan met die banaan. Ik wou eens kijken met stekken voor de eerste keer, want zaden duren mij te lang.

Soortje... goede vraag, ik heb daar nog niet over nagedacht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haaa !! ;) Pretty neat!!

Beetje bekomen van de verhuizing??

 

Hmmz ;) beetje stooney hier

 

Je hebt je verwarming weggewerkt,.. Er zijn digitale thermostaatkranen die je op de radiator kan monteren, en dan de buitenlucht langs de radiator leiden (deze eventueel afgetimmert in een box ofzo)

Gas is altijd nog minder duur dan electrisch stoken, maar het gaat weer zomer worden en klimaat werkt mee enzo,..

 

Zomer,.. jouw kamer, ligt deze op het zuiden? Dan kan 900 kuub misschien krap worden op 3 lampen..

 

Vermoedelijk is het geen houten vloer bij jouw, maar de invoer-softbox en watervat (lees (dompel)pomp), staan 'ie op rubbers?

 

Luchtvochtigheid? ga je met een folie een tent maken om de stekken aan te slaan? Zoals BBB deed bij zijn 3lampen project,..

 

Veel succes met je stekken jacht :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er allemaal netjes uit ;)

 

Succes met je kweek.

 

Gr

Emilio ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes met je project.

 

Ik ga het volgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals ik eerder ook al zei!!

ziet er kicke uit hoor kleenex!

 

 

 

Ik ga je zeker volgen!

 

 

 

JandemanR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Kleenex.

 

Leuke opzet. ;)

 

Een vraagje of opmerking over je schakelbordje.

Waarom 2 van die "voiboxen" in plaats van 1?

Je zit zo met 3 lampen op 2 groepen als ik het zo zie.

Die kunnen toch gezamenlijk wel op 1, of heb je al rekening gehouden met uitbreiding?

Ga je voor 600W hps?

En wat @Meuk zegt over de kachel is ook een idee. Gebruik die in een "box" voor je voorverwarmde lucht.

 

succes, green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

edit:Paffie

 

 

Het verhaal achter 2 relais kasten is, dat je een minder grote piekspanning krijgt, ipv van 3x 600w, doe ik nu 2x 600, en 1x 600. En als dit goed bevalt, wou ik nog maximaal 2 lampjes er bij plaatsen.

 

Die radiator gebruik ik niet, ivm de planten die er tegen aan komen te staan, morgen haal ik een olie radiator op bij de praxis, voor 33e (icm thermostaat) ideaal voor de donker uren, zodat het altijd 21c is in de room.

 

 

Meuk, de softbox op de grond staat op wasmachine rubbers, de pomp in het vat niet, maar die doe ik alleen handmatig aan, dus qua trilling zal het wel niet uitmaken. Het mengpompje maakt geen geluid of trilling, dus dat zal ook wel loslopen.

 

Na deze kweek, gaat er wat veranderen (mits het allemaal goed gaat) mijn afzuiger gaat dan vervangen worden door een 2500m3 afzuiger, de 1500m3 die dan "over" is , die vervangt de 500m3 inblazer. Odorsokje van 2850m3 erbij, en we kunnen een zomer vooruit denk ik...

 

 

it giet oan !

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey kleenex,

 

ziet er super uit

heelgoed opgezet alles, je moet je niet zo druk om maken

wat de afzuiger of de box betreft.

je hebt genoeg power.

het beste knul en heel veel suc6..

met je eerste draai.........

 

 

 

gr kya..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hokje ziet er mooi uit hoor ;)

Je wist dat je een organische voeding niet langer als 2 dagen kunt laten staan in een voedingsvat?

Dit omdat de aanwezige zouten niet allemaal meetbaar en de aanwezige bacterien er een onstabiele boel van maken.

Als je nu elke keer voor een dag water aanmaakt is er niets aan de hand.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes gedaan hoor. Het lijkt echt dat hok van die video wel. Alleen vind ik wel dat je luchttoevoer veel te klein is. Je kan er dan later wel een 1500m3 op willen aansluiten maar als je toevoer slang te klein is heb je daar niks aan. Dan gaat je inblazer alleen maar lawaai maken.

 

succes verder

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kya : thx voor de support ;p

 

 

@Sannie : Thx voor de tip, ik had het gehoord, dat is het "enige" nadeel voorzover ik weet van bio voeding. De bedoeling was om per voedingbeurt een vat aan te maken. Dus dat moet wel goed komen.

 

@Clio : Als ik een andere "aanzuiger" er op maak, (dus de 500m3 vervang) dan maak ik het gat ook groter. Het heeft nu een diameter van 13cm, en dat gaat dan 24cm worden. Maar we zien eerst wel even...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo ziet er goed uit zeg petje af wat voor afmetingen heeft je hok, benut je de wings wel

optimaal.

 

Good Luck ;)

 

Platinum

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het een flink hok,voor een eerste keer!!

 

Wa dacht je?

Ik begin gelijk goed,kan ik gelijk 4 keer per jaar op vakantie!!

 

Groot gelijk!! ;)

 

Succes ermee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes.... ;)

 

Hangt dat filter nu boven je bak??? Misschien handiger om hem in elk geval zo ver naast je bak te hangen dat je lampen de hoogte kunnen benutten...Zo kan je ook nog eens gek gaan doen met een leuke haze ofzo..

 

In elk geval veel succes...

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ey Kleenex kerel,

 

Dat hok van je ziet er gelikt uit, wel handig die film he ;) lijkt er wel erg op jah.

Hoop voor je dat je er lang plezier van hebt en dat je er mooie oogsten in gaat draaien ;)

 

Succes en spreek je weer

 

Greetz Saen

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ platinum : De ruimte zelf is 360x240x210. Dus gewoon een klein slaapkamertje. M'n kweek oppervlak is 240x140 =3,36m2 Wat ik zo zag, kunnen de 3 wings dit perfect doen.

 

@Krekwakwou : ik was eerst in dubio, of ik een tent oid zou nemen, maar een "kamertje" was toch wat makkelijker, ook omdat de m3 groter is, kun je de temperatuur beter onder controle houden naar mijn idee. Waar ik ook achter kwam, is dat je best wel wat ruimte nodig hebt voor je "goodies" die je handig zijn voor/tijdens het kweken.

 

@Paffie : Ja, een beginners foutje denk ik, want na deze ronde wil ik niks meer boven m'n bak hebben hangen, ivm de beperkte ruimte nu voor de planten.

 

 

@Saen : ik mag het hopen dat ik iets leuks draai ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schaarste is de kern van de economie heb ik ooit geleerd ;)

Dus ik moet even wachten voordat ik los kan gaan. Maar het inwateren is nu klaar, en ik ben zeer benieuwd naar de dames morgenochtend !

 

gallery_12205_4367_102026.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi hokje hoor!

Bij je inlaat heb je er een soort klep voor hangen? je had een gat geboord in je deur toch? dat is dan van buiten af toch te zien?

 

Voor de rest ziet het er goed uit!

 

Priest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx voor het compliment Priest,

 

Het was een "oud" kattenluikje

 

 

gallery_12205_4367_65969.jpg

 

 

 

Zie foto

 

Het "rooster" (links in de hoek) dat tegen de deur aan staat, heb ik aan de buitenkant geplaatst. + hor gordijn erachter. Deze loopt rechtstreeks naar m'n inlaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok ziet er goed, gaat de richting uit van mijn geplande room, dus volledig tevreden met je resultaat.

had wel 2 vraagjes, welke rubbers gebruikt aan afzuig box of waar gehaald? en hoe hoog je je plantenbak hebt gemaakt (de houten afscheiding op grond).

 

Grtz zentex

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom benut je de gewone radiator niet ?? met het oog op het toch al oplopend stroomverbruik??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...