Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Blowertjuh

15x Pp In I-grow Senior

Recommended Posts

ik vind het een goed idee blowertjuh dat met die hoofdtoppen eerst... maar dat ligt wel aan of die onderste topjes nog niet helemaal rijp zijn alleen dan kan het...meestal zie ik dat de kleinste topjes juist sneller rijp zijn dan de hoofdtoppen omdat ze zoveel kleiner zijn rijpen zo ook sneller af, dus alles ligt daar vanaf, verder nog succes met je kweek en de rest van je plannen

:smoke

 

grtz blommer

Share this post


Link to post
Share on other sites

@blommer

uiteraard kijken we dan wel eerst hoe ver de onderste topjes zijn.

als deze eigenlijk ook al klaar zijn, dan gaat alles er in 1 keer af, en nemen we de kleinere topjes maar voor lief.

maar mijn ervaring is dat toch eerst de grote toppen klaar zijn, en dan komt het mooi uit.

dan kunnen de onderste nog een weekje doorgroeien en rijpen.

we zien wel hoe het over een weekje of 4 eruit ziet.

 

greetzzzzzz Blowertjuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

@blommer

uiteraard kijken we dan wel eerst hoe ver de onderste topjes zijn.

als deze eigenlijk ook al klaar zijn, dan gaat alles er in 1 keer af, en nemen we de kleinere topjes maar voor lief.

maar mijn ervaring is dat toch eerst de grote toppen klaar zijn, en dan komt het mooi uit.

dan kunnen de onderste nog een weekje doorgroeien en rijpen.

we zien wel hoe het over een weekje of 4 eruit ziet.

 

greetzzzzzz Blowertjuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat hoogte verschil zit em als het goed is in de roosters die je heb verwijderd . de achterste planten gaan een stuk beter omdat ze meer frisse lucht ontvangen en voordat het bij de voorste planten is zuigt de afzuiger het grootste gedeelte al weer weg. in het begin had je er weinig last van denk ik maar naarmate ze groeien en bloeien worden de takken en de bladeren natuurlijk ook groter en voller. ik denk dat het hem hier in zit.

 

Succes verder

 

Dogg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, wordt wel vaker gedaan.

Hoofdtoppen eraf, meer licht onderin zoedoende meer/betere opbrengst van de onderste toppen.

Enige opstakel voor de meeste kwekenrs is: aparte droogruimte is VEREIST!

(jij bent geheel voorzien dus, chill)

 

:smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd, ik ben geheel voorzien.

eigen voorgroeikastje, eigen kweekkast, en eigen droogruimte, dus wie maakt me wat.

maar het is toch logisch dat je je wiet ergens anders laat drogen dan in je kast, want als mijn wiet ligt te drogen wil ik de kast al weer vol hebben staan.

en zeker omdat ik in een ander kastje al voor groei, voordat mijn dames geoogst zijn, haal ik dus zeker 5 kweken per jaar.

ga is straks trouwens ook zo doen als ik een grotere ruimte gevonden heb.

dames oogsten en 2 dagen later nieuwe stekken erin.

alleen moet ik dan een andere ruimte maken om in voor te groeien, het kastje wat ik nu heb kunnen er maximaal 30 in.

in startblokken wel te verstaan.

ik ga maandag weer ff een fotoupdate maken, omdat ik dan weer een nieuwe ton voeding heb aangemaakt, en dan weer iets interessants te vertellen heb.

 

greetzzzzz Blowertjuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

probleempje!!!!!

de dames staan nu 39 dagen op 12/12, en er komen al best veel bruine haartjes aan.

nu zijn de lampen aan, dus morgen als deze uit zijn, overdag dus, ga ik eventjes foto's maken.

dit is echt wel veel te vroeg, de wiet kan gewoon nog niet rijp zijn.

wat moet ik er toch mee doen?

 

zoals ik al zei, morgen komen de foto's en ik hoop dat iemand weet wat ik ermee aan moet.

 

greetzzzz Blowertjuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm, nog geen 6 weken is inderdaad "een beetje" aan de vroege kant. :verrygood Ik ben benieuwd naar je foto's. Waarschijnlijk valt het wel mee met die bruine haartjes of krijg je er dalijk weer nieuwe witte bij. Op de laatst geposte foto's stond alles er toch pico-bello bij zou je zeggen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad, ik zag het ook pas toen ik woensdag weer keek, heb 2 dagen geen tijd gehad.

bij deze weer wat foto's van hoe het er nu bij staat, eigenlijk zouden de toppen nog zeker wel moeten zwellen, maar we zullen zien hoe het gaat:

 

med_gallery_13513_4446_2047601.jpg

 

med_gallery_13513_4446_2902419.jpg

 

med_gallery_13513_4446_3221649.jpg

 

med_gallery_13513_4446_751306.jpg

 

med_gallery_13513_4446_185162.jpg

 

med_gallery_13513_4446_1976957.jpg

 

zoals jullie zien zien te topjes er rijp uit, en klaar om te oogsten, maar ze zullen echt wel een beetje door moeten groeien, anders is het maar een schrale oogst.

als het zo is, jammer dan, wil namelijk wel een goed wietje kweken, maar misschien zijn er nog iedeeen met hoe nu verder.

ik weet het eventjes niet.

heb dit zelf namelijk nog nooit mee gemaakt.

ik hoop op reacties.

 

greetzzzzzz Blowertjuh

 

 

ps.

ze zijn niet meteen rijp om te oogsten, maar ze moeten eigenlijk nog 3 1/2 á 4 weken, gaan ze dit redden?????

Share this post


Link to post
Share on other sites

niemand een idee wat ik hier mee moet doen?

ik ben namelijk er vrij zeker van dat ze de 3 1/2 á 4 weken niet vol kunnen maken.

 

greetzzzzzz Blowertjuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja, apart... Ik denk dat het toch een bepaalde vorm van stress is waardoor ze zo snel afbloeien. Als je wat beter naar de foto's kijkt zie je ook wel de nodige onvolledig ontwikkelde bladeren.

 

Waarschijnlijk zit er weinig anders op dan afwachten hoe ze zich verder ontikkelen. Pappen en nathouden dus. Ze hebben een mooie groen kleur trouwens. Succes en hopelijk zwellen de toppen nog wat verder op. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

hela,

ik ben al weer een beetje gerust gesteld.

ik ben net bij mijn stekkenboer op visite geweest, en heb het met hem eens over mijn probleempje gehad.

hij heeft namelijk al 20 jaar kweekervaring, en is familie, dus eerlijk is hij wel tegen me.

hij vertelde me dat een PP daar wel vaker last van heeft, heeft niets met stress of zo te maken.

hij vertelde me letterlijk het volgende:

 

je zult zien dat er over een week weer witte haartjes bij komen, en de bruine weer minder worden. je kunt ze zeker laten bleoein tot ze de 9 á 10 weken vol hebben gemaakt.

 

dus we houden de dames goed in de gaten, en wachten maar af.

ik weet wel dat een volgende keer weer leiver Bubblegum in mijn kast heb staan.

fotoupdate volgt weer als er nieuwe dingen te melden zijn.

 

greetzzzzz Blowertjuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

BlowertJ.

 

Weet je zeker dat je geen Magnesium tekort hebt?

Bruine vlekken op de bladeren enzo? Lees dit ff anders:

http://www.budgetkweek.nl/kweekvoedingstekort.html

 

Schijnd het meest voorkomende voedingstekort te zijn, ik heb dezelfde verschijnselen die jij omschrijft (zoals je weet zit ik ook op Mapito). Eventueel extra magnesium bij het voedingswater geven...

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hela medekwekers,

 

ik heb na lang nadenken toch besloten om de dames einde van deze week om te gaan doen.

ik weet niet wat er mis is met de dames, maar ze zijn gewoon klaar.

ze zwellen ook niet meer uit, eigenlijk staan ze gewoon stil.

dit ben ik niet gewend van een PP, maar mijn volgende ronde wordt weer gewoon 24 X Bubblegum.

ik zal zometeen eens wat foto's plaatsen, maar eerst even wat ik deze week nog van plan ben.

ik ga zo meteen mijn water ton weer vullen met water.

morgen zuur ik deze weer af, en dan gaat er nog superbloei en booster bij.

verder doe ik er niets bij, misschien trekken ze nog een beetje bij.

ik ben namelijk bang als ik de dames langer laat staan, dat dan de goede geur minder wordt, nu ruiken ze namelijk nog steeds zoals de goeie wiet moet ruiken.

ik hoop natuurlijk wel dat het nog een beetje meer gaat zwellen, maar zoals het er nu uit ziet kom ik ongeveer uit op een 550gr, denk ik.

hopen doe ik natuurlijk op meer, maar dat zit er niet in.

hier dan eventjes wat foto's:

 

med_gallery_13513_4446_3060209.jpg

 

med_gallery_13513_4446_928562.jpg

 

med_gallery_13513_4446_243227.jpg

 

med_gallery_13513_4446_2420157.jpg

 

med_gallery_13513_4446_1518804.jpg

 

med_gallery_13513_4446_2277945.jpg

 

med_gallery_13513_4446_1413198.jpg

 

de grote toppen zoals we hier wel gewend zijn, zijn er deze keer niet bij, maar wel heel veel redelijke topjes onderin.

en dan niet van die fluffie topjes, maar echt wel goeie.

mochten er nog tips of opmerkingen zijn, laat ze hier dan achter, misschien stel ik dan de oogstdatum nog een beetje bij, eigenlijk zouden ze namelijk nog een week langer moeten.

ik hoop op reacties.

 

greetzzz Blowertjuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

hela nieuwsgierige,

 

ik heb vandaag nieuwe stekken besteld, 45 X Bubblegum.

morgen, dinsdag dus, kan ik ze op gaan halen, dat is het fijne van een familielid wat ze maakt.

de 45 stuks worden verdeelt over 2 kasten, in de ene komen er 12 te staan, in de andere 24.

dus ik heb er nog 9 extra, dit is om er de beste uit te selecteren.

de overige 9 gaan of naar buiten, of ze gaan richting kliko.

ik plaats ze allemaal in het voorgroei kastje, daar wordt uiteraard weer een nieuw topic voor geopend.

zondag gaan we de kast hier oogsten, daar staan nu 15 X PP in, en dinsdag wordt de andere kast geoogst, daar staan 12 X PP in, uiteraard komt hier weer het resultaat te staan.

verder gaan we een nieuwe afzuiger in de kast monteren, om de temperatuut beter onder controle te krijgen, dat gebeurt voordat de andere stekken erin komen, dus ik krijg het nog druk.

zondag oogsten, maandag kast verversen en nieuwe afzuiger erbij, dinsdag weer andere kast oogsten, woensdag die kast verversen en nog een extra afzuiger erbij, en met een beetje geluk, kunnen dan meteen de stekken er weer in.

dit was ongeveer wat ik nu te vertellen heb, ik hoop dat iedereen weer veel plezier heeft met het lezen van mijn topic.

 

greetzzz Blowertjuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

veel succes met je bubblegum, ga dat verslag ook nog zeker volgen.

 

eerst deze ff afkijken he :wOOt

 

 

gr. trash

Share this post


Link to post
Share on other sites
veel succes met je bubblegum, ga dat verslag ook nog zeker volgen.

 

eerst deze ff afkijken he :wOOt

 

 

gr. trash

 

van deze ronde verwacht ik niet al te veel, al zijn ze wel keihard, de toppen.

zondag weet ik wat het natte gewicht is.

misschien een gokje?

van de volgende ronde verwacht ik weer wel veel, had vorige keer ruim 9 ons.

 

greetzzzz Blowertjuh

 

964gr om precies te zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

hela mensen,

vanavond hebben we toch maar even snel geoogst, en snel was het, we hebben er 2 uurtjes over gedaan.

en we zijn nu tot een gewicht van 2747gr nat gekomen.

dus echt een succes is het niet geweest deze keer.

als ik een gokje mag wagen hou ik er 563 gr aan over, droog.

en dit is echt een tegenvaller, al zag het er niet zo heel goed uit.

mijn grootste hoofdtop is nu maar 6 cm lang.

en dat was de vorige keer wel anders.

maar de volgende dames staan alweer te popelen om in de kast te mogen staan om hun best te gaan doen, maar dit in mijn andere topic.

dinsdag breng ik het weg naar een andere plaats waar het wordt gedroogt voor me, en dan maak ik nog vlug eventjes een foto.

ziet er wel superstrak geknipt uit met de Tummble Trimmer.

dit was het voorlopig weer, maar kijk eens in mijn andere topic.

 

greetzzzzz Blowertjuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch nog een mooie score, het bevalt jouw dus ook om met een tumbletrimmer teknippen?

Zien de topjes er na het knippen goed uit?

 

gr trash

Share this post


Link to post
Share on other sites
Toch nog een mooie score, het bevalt jouw dus ook om met een tumbletrimmer teknippen?

Zien de topjes er na het knippen goed uit?

 

gr trash

 

de eindscore vindt ik zelf echt tegenvallen, maar ja, volgende ronde weer beter.

en zeker is het knippen met de tummble trimmer een genot.

en de topjes zien er goed uit, als je maar wel een keertje of 30 draait, dan zijn ze echt super.

 

greetzzzzz Blowertjuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slinger eraf halen, en accuschroef machine gebruiken kan ook :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Slinger eraf halen, en accuschroef machine gebruiken kan ook :P

 

ja, inderdaad, dat doen we wel eens als we ergens mee helpen, en er 500 planten gedaan moeten worden, maar bij mij waren het er 15, dus niet echt de moeite, 2 uurtjes en ik was toch al klaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eindgewicht is een schrale 546gr droog geworden.

is een tegenvaller, maar wel weer een les gehad in het kweken.

ooit zal ik een ronde draaien die helemaal perfect is.

 

op naar de volgende oogst, zie mijn andere topic.

 

greetzzzzzz Blowertjuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...