Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

defQon Soldier

Stekken Direct Op 12/12

Recommended Posts

Zoals de topictitel al luidt was ik benieuwd naar het effect van stekken wanneer je deze direct op 12/12 zet.

Het lijkt mij logisch dat er uiteindelijk minder van een plantje af komt.

Is dit niet op te vangen door wat meer stekjes op de m² te zetten waardoor het eindresultaat gelijk blijft?

 

(stelling; is er bijv. 20gr. per plantje af te halen wanneer deze gelijk op 12/12 is gegaan, bij normale omstandigheden uiteraard)

 

Groeten defQon S.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, minder planten op meer m2 heeft als voordeel dat je minder lang moet voorgroeien.

 

Als je een apparte voorgroei ruimte hebt zou ik gaan voor langer voorgroei en minder dames, al is het alleen al voor het risico.

 

Suc6

 

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ok, maar dat heb ik dus niet (dat gaat deze ronde wel komen, ga het 12/12 princiepe van No Mrecy proberen, kast om te kiemen is nog in aanbouw)

Terug naar m'n vraag moet het dus wel mogelijk zijn om direct op 12/12 te gaan met stekken?

Is het niet zo dat je dan 1 lange top kweekt omdat ie dus niet de ruimte en tijd heeft de breedte in te groeien?

(wat misschien ook wel weer voordelig is met het knippen?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stelling is gegrond. Stekken kunnen direct op 12/12 omdat de moeder al enige tijd oud is.

 

Ik ga zelf Maandag 50 pp direct op 12/12 onder 1200 W stoppen. incl verslagjeetc.

 

Wanneer ge je beginnen ermee?

 

de groente ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

High Defcon,

Als de stekken goed geworteld zijn dan kan het en wat je zegt ze zullen sneller één top vormen ,dit heeft dan het voordeel dat je er meer kwijt kan en helemaal als je dan nog dieft.

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, dieven heb ik alleen de ruimte niet voor. Ik 75% kan ik niet bij als me hok vol staat.

Maar dan kies ik er wel voor om ze direct op 12/12 te zetten

(misschien 1 dag 18/6 ivm wennen aan overgang naar hps, dat ze niet teveel in de stress schieten)

 

Wat ik al zei, ben ook bezig met een kiemhokje voor zaailingen te bouwen,

en wil hiermee het 7x oogsten princiepe van SpeesCees (NoMercy(forum)) gaan uitproberen.

Dan ben je al helemaal van het probleem af met 18/6 ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de stekken neer zet gelijk diefen moet toch kunnen lijkt me

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probleem is dat stekken al volwassen zijn omdat ze een kloon zijn van een volwassen plant, hierdoor kunnen ze meteen beginnen met bloeien. In tegenstelling tot een zaadplant, die eerst een bepaald aantal nodes moet vormen totdat ze volwassen is (kan je zien aan trapsgewijze vertakking) en kan beginnen met bloeien. Als je dus met stekken direct op 12/12 gaat, zorg er dan wel voor dat je een groot aantal planten op een m2 hebt staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelijk dieven???? Dan blijft er helemaal niets meer van de stek over.

Alleen zorgen dat je de bovenste blaadjes over houd bedoel je????

Dieven doe je toch alleen wanneer je plantjes een cm of 15/20 groot zijn.

(ben totaal niet thuis is dieven hoor, in mijn oogpunt moet je een plant gewoon zijn ding laten doen, al het extra kan alleen maar schade brengen............. met nadruk; DENK IK)

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je ze neer zet en er zitten zijtakken aan ,die gewoon weghalen ,als je niet dieft krijg je veel popcorn door dat je met veel op een m2 zit ,en aan gezien je niet achteraf kan diefe.

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, maar mocht dat dus het geval zijn dat ik onnodige zijtakjes eraf knip, dan is het misschien wel verstandig om 2 dagen 18/6 te doen of niet? (of heeft dan die zijtakken wegknippen geen zin gehad?)

Moet ook ff kijken hoe de stekken eruit gaan zien hoor, vorige keer had ik echt baggerstekken en ga nu naar iemand anders.

Share this post


Link to post
Share on other sites

defqon soldier:

 

hey ik werk zelf ook met no mercy systeem dat ik van cees heb afgelezen omdat ik er vele voordelen van zie tegenover de nadelen :D

 

ik doe et ook et stekken in plaats van zaden ( dit is wat cees je aanraad ) als je dan met stekken werkt en meteen onder 12/12 zet werk dan wel met langbloeier hiervoor heb ik gewerkt met nlx en nu met pp maar kan je vertellen dat je oogst aan de wat mindere kant zal zijn, de eerst keer had ik een kweek van 0,65 gr de watt ( dit was tevens de eerste keer kweken voor mij voor binnen ) ik had geen last van ongedierte ( gelukkig maar en ff afkloppen :rofl ) de lv was rond tussen de 30 en 40 helemaal niet gek dus alleen de onderdruk kon wat beter ( wat ook aangepast is ) en was redelijk zuinig met voeding in het beging omdat ik niet wist hoeveel een stek kon verdragen, begon met ene lagere verhouding dan op het etiket van canna

 

ik gebruikte bij me verhouding in het begin 70% groei voeding 30% bloei ( ondanks dat lales meteen op 12/12 staat gebruik ik wel groei voeding omdat een stek nog ff doorgroeit ) dit heb ik nadat ik het vat weer ging vullen verhoogt( de verhouding ) naar 50% groei en 50% blei voeding. na tien dagen ben ik helemaal overgegaan op blei voeding omdat de groei er al bijna uit was. ik heb nooit de hele dosis bloei gebruikt omdat ik niet wist of dat de stekken het aan gekonden ( ze zagen er goed uit en kwamen niets te kort ). maar had het idee dat ik inhet begin al meteen een grotere verhouding aan kon maken en meteen op 50% groei en 50% bloei kon doen daarna overstappen na 70% groei en 30% bloei en vervolgens weer alleen bloei.

 

 

dit heb ik dan ook deze ronde gedaan: het is dus deze ronde wel een andere soort van nlx na pp maar beide zijn volgens mij wel sterke soorten die wat hebben kunnen. en zag dat de pp er goed op reageerde.

 

doordat ze in het begin een groei boost krijgen door de groei voeding knalluh ze ff in de tijd dat ze nog groeien zijn ze zowat uigegroeit en begint de topvorming al zichtbaar te worden zie je dat ze bloei voeding te kort komen ( ik gebruikte eerst namelijk 50/50 daarna 70/30 groei / bloei verhouding ) en dat ze na bloei voeding snakken je kan dan ook van 30% bleoi voeding die ze daarvoor kregen meteen verhogen na 70% van de aangegeven hoeveelheid ( misschien wle meer maar dta heb ik nog niet uitgeporbeerd )

 

 

wat ik wel wil zeggen ( waarschuwen ) is dat bij bloeiers die maar 8 weken ongeveer nodig hebben de groei er na 10 tot 14 dagen al uit, bij dezelfde soort maar dan met zaden zul je zien dat ze nog wle een week langer door groeien!!! ik dacht in het begin dat het alleen maar verkooppraatjes waren van cees zodat je alleen maar met zaad zou werken van hem ( hij zegt namelijk dat het met stekken niet kan of nei rendabel zgenoeg zou zijn ) hij heeft na mijn idee zover ik dat na anderhalve rodne ervaring kan zeggen wel gelijk )

 

zaadplanten groeien idd nog verder door terwijl ze al in de blkoei staan dit scheelt dus wle wat grammen.

 

maar als nog moetne er goede cresultaten te boeken zijn met normaloe bloeiers van 0.8 de watt wat ik niet verkeerd vidn want je bent 2 weken eerder klaar dan de mensne die voorgroeien en kan vaker oogsten in het jaar !!!

 

trouwens terug te komen op lang bloeiers dus: lang lboeiers groeien nog net ff langer door zelfs als het stekken zijn bij zaad zie je ze tot wel 4 weken doro knalluh met stekken red je de 2,5 wee wel waardoor deze planten de 50 cm zeker wel kunnen halen en je ene aan 1 gesloten top krijgt hiermee zul je wel 1 op 1 kunnen kweken denk ik het duurt alleen ongeveer 12 weken voordat je kunt oogst ( ondanks dta je neit voorgroeit ) . wil je dus alleen maar normaal bloeiers kweken van 8 weken raad ik je wel aan ze een dag of 4 tot 7 voor te groeien )

 

 

het knippen is wel fantstisch je heb geen topjes erij zitten die pluffy zijn 1 grote top heb je ;)

en je knipt de ene plant na de andere met uitzonderlijke kwaliteit.

 

gebruik trouwens niet te groete potten !!!! ga voor 20 op een m2 of gebruik 25 potten per m2, dit is wat ik nu doen eerst gebruikte ik 20 op m2 maar denk dat ik met 25 stekken meteen op 12/12 er meer afhaal.

 

 

suc6

 

 

 

greetzzz masteryero

 

ps: ZEKER NIET GAAN DIEVEN als je het goed doet is alles van top tot teen hard en van goede kwaliteit met dieven houd je gene reet over !!! zeker bij sootjes die neit heel groot worden of niet snel doorgroeien !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zelf pp heb ze gelijk op 12/12 gezet.het heeft wel effe geduurt tot ze in de bloei kwamen,maar ben zelf met co2 bezig is wel bij gekomen,weet allen niet hoe het zonder is.als ik jou was zou ik een dag 2/3 voor groein. ;) s6 verder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey gasten.

Ik kan nou een heel verhaal typen net als masteryero, maar masteryero bevestigd precies wat ik dacht.

Ik ben eruit wat ik ga doen.

Het word idd wel 2 of 3 dagen 18/6, om nog net even die 2 dagen mee te kunnen pakken omdat het idd

normale bloeiers zijn (ook pp)

 

Om ff off-topic te gaan; ik ga deze ronde ook eens op de Shooting Powder van H&G, ipv Green Sensation van Plagron.

Iemand bekend met de resultaten van Shooting Powder? Ik hoor er erg goede verhalen over namelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat vind je veel planten op een meter dan? 20?

 

Priest

Share this post


Link to post
Share on other sites

tsjaa 20 valt eignelijk wel mee heah als je niet in scrog kweekt maar in sog

 

zou gaan voor 25 heus !!!

 

en tsjaa die 3 dagen voorgroeien zou zijn vruchten kunnen afwerpen , vind nadat ik trouwens resultaten heb gezien van no mercy voorgroien over bodig ( iig bij zaden ) het neemt weer een hokkie in !!! of het neemt het hok in dat je gebruikt, allemaal tijd en energie, aanschaf van spullen die niet nodig zijn !!!!

 

sterker nog de meeste zeggen altijd meer planten dan 5 moet je uitkijken maar de meeste hebben er wel een voorgroei hokkie bij met nog is 5 plantjes

 

het verschil qua boetes en straf zal bij 20 planten net zo zijn als bij 10 in meerdere hokken volgens mij, dit omdat ze dan aan kunnen tonen ( of iig proberen aan te tonen ) dat je altijd volle bezetting in je bloeihok heb staan !!!! met ook weer alle gevolgen van dien.

 

 

12/12 voor life ;) \

 

nu nog over super veel goede kwaliteit stekken kunnen krigjen en we doen allemaal niet anders meer :D

 

 

greetzzz masteryero

 

ps ff maar de spel fouten weg gewerkt want er zaten me er een partij in LOL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga ook voor 25 op de m², meer zelfs, 30

Zie het toch als een test deze ronde, op voorbereiding van het 12/12 princiepe.

Deze ronde mag er wat mis gaan, maar vooral belangrijk, ik wil leren van deze ronde.

 

p.s. meen je dat nou dat je typfouten maakt??? Niet op gelet moet ik zeggen.. hahahahah.

Je typt zeker ook blind?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil de volgende ronde ook zoiets gaan doen ja.

25-30 stekken op een m².

Mooi dat ik nu weet dat ik ze een dagje of 3 moet voor gaan laten groeien ;)

 

- Rev.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat heb ik hier ook wel eens gedaan in me kast met 600w.

Ik had het weeer eens vergald doordat me klok elke dag om 12uur en uurtje aan ging en ze maar door bleven groeien.

 

ik had er toen 25 op de meter staan.Maar ik heb ze toen wel helemaal gediefd, en waren stokken van een meter met een grote top ;)

 

jE HEBT ER DENK IK NIKS AAN MAAR VOOR MIJ WA HET EEN KLOTE RONDE HAHAHAHAH

Share this post


Link to post
Share on other sites

KLopt tot aan week drie ;)

 

Maar veel planten op 1m vind ik wel leuk hoor.

 

gr er

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had er altijd 24 op een bak hydro en zetten ze na 2 dagen 18 op 12, en haalde gemiddeld 5 per bak.

 

Hangt ook een beetje van de kwaliteit van de stekken af

Share this post


Link to post
Share on other sites

6.5 doen de meesten ik zelf doe het gewoon met 11 liters . 30 onder 1 lamp tis een beetje krapm met belichting maar ik heb er tot nu toe geen slechte ervaring mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja, minder planten op meer m2 heeft als voordeel dat je minder lang moet voorgroeien.

 

Als je een apparte voorgroei ruimte hebt zou ik gaan voor langer voorgroei en minder dames, al is het alleen al voor het risico.

 

Suc6

Just4Fun

 

ai, daar moet ik je sterk gelyk ingeven!!!!!

bekyk me fotois maar's.........

in scrogg en dan nog de hoeveel heid plantjes op 2 m2

stom van me, scheelde me anders ook al de potjes, en de stekkies........

 

maarja van elke kweek leer ik, en door opmerkingen zoals deze, ga je toch ff pas nadenken wat je nu eigelyk mee bezig bent, gwoon ff iets langer laten voorgroeien, en dan in de bloei!!!

maar kyk ook eens naar me eerste kweek die 2 PLANTEN hadden ok de ruimte, die overegens nog de zelfde is gebleven alleen een stukkie voorgroei d'r by

ok bedankt en gr namping

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...