Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

keesthemad

Wat Doe Je Als Er Ergens In De Buurt Een Hele Grote Kwekerij Zit...

Recommended Posts

Hallo beste medekwekers,

 

Vandaag was ik een stukje aan het fietsen bij mij door het pitoreske ....... en tot mijn grote verbazing rook ik planten... Ik ben er zeker van dat er een grote kwekerij zit in het pand waar ik op dat moment voorbij fietste, het is een leegstaande horecagelegenheid met een grote achterkamer waar ik vroeger toen ik klein was nog wel eens in de kinderdisco geweest ben. Ik vermoed dat dit momenteel helemaal volgestacked staat met planten. Het is zo'n 15x15 meter dat helemaal vol zou kunnen staan zonder dat dat op valt.

 

Nu fietste ik dus voorbij en rook een sterke plantenlucht, wat mij er op wijst dat hier een grote kweker aan de gang is welke of door uitval van fan of door het niet verversen van het filter een geurtje los laat. Ik weet dat er in dat pand niemand woont, maar aangezien de geur al zo crappy is opgelost, meestal stinkt het van ier dus dan zou het niet opvallen. Maar omdat de geur slecht is geregeld vraag ik mij af of er geen brandgevaar is door malefide electriciteit.

 

Nu is mijn vraag dus, wat doe ik hiermee, het gaat hier zéker niet om een hobbykweker, want het zou als de ruimte vol staat zeker meer dan 50 lampen gaan...

 

Geef ik deze persoon aan zorg ik er voor dat de aangelegen panden geen brandrisico lopen maar speel ik zelf wel voor de klootzak waar ik altijd tegen ben, doe ik niets, of doe ik een briefje in de deur...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey kees,

 

Ik zou me eigen er niet mee bemoeien, een echte kweker zal zelf wel achter zijn probleem komen.

Het is goed bedoeld van je maar ik zou me eigen er echt buiten houden. Misschien andere die er anders over denken.

 

Grtz Lowryder ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja maar ik weet toevallig dat de twee aangelegen panden monumentaal zijn en bewoond worden door zeer oude mensen 80+, welke zich niet zouden kunnen redden in geval van brand (mogelijk).

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Owww, moet er niet aan denken dat je straks een bericht post dat het gruwelijk mis is gegaan, missschien kun je dan toch een anonieme brief in de bus doen. Dan wel per post versturen voordat iemand je ziet.

 

Grtz Lowryder ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat zijn dit nou voor nsb praktijken?

Ik heb het ook niet hoog op met broodkwekers maar iemand moet die koffieshops voorzien.

Dat brand gevaar is pure speculatie uiteraard.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het laatste vind ik persoonlijk de beste optie, als jij het ruikt zullen anderen het ook ruiken, met alle gevolgen vandien.

 

Maar aangezien het mensen zijn die in't groot kweken kunnen het evengoed dezelfde klootzakken zijn die de boel verzieken voor iedereen die het wel goed bedoeld.

 

Beetje tricky hé.... Je kan natuurlijk ook niet op de loer gaan liggen om een profielbeschrijving te gaan zitten maken. :D

 

Kweenie, ik vind een briefje in de bus steken het meest gepast.

Hun lot ligt dus eigenlijk in uw handen. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik wist dat mijn buurman een kwekerij had, en ik het vermoeden had dat het niet zo veilig was, zou het heel jammer zijn voor die buurman, maar ik heb een hekel aan brand als ik lig te slapen.

Heeft niks met nsb te maken, maar meer dat ik nog geen hekel aan m'n leven heb.

 

Als die "kweker" z'n geur al niet de baas kan...pft

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe, ook toevallig, ik heb ook een hekel aan brand, zelfs als ik niet lig te slapen. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat zijn dit nou voor nsb praktijken?

Ik heb het ook niet hoog op met broodkwekers maar iemand moet die koffieshops voorzien.

Dat brand gevaar is pure speculatie uiteraard.

Als ik nsb-er was dan had ik direct gebeld, ik wil de beste oplossing voor de maatschappij, en wellicht heb ik het leven van een paar bejaarden hoger zitten dan een paar gevulde coffeeshops.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

he kees,

 

douw een briefje in de bus:

 

"he kerel

 

wil je alsjeblieft al je elektra even nakijken?

ik vind het best wat jij doet maar doe het wel veilig.

er wonen wel ouwe mensen naast je snap je..

 

enneh by the way:

Het is tijd om je filter te vervangen of je afzuiger na te kijken..

want mijn neus heeft jouw plek verraden.

 

ik hoop dat je hier wat mee doet.

 

groeten

 

een collega kweker"

 

dan heb je gedaan wat je kon ZONDER nsb-er te zijn.

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is een kwestie waar ik me niet mee ga bemoeien,

 

maar dit is wel pure speculatie...

Ten eerste omdat een 'plantengeur' niet meteen een loods vol hoeft te zijn en,

ten tweede, je vermoedt een grote kweker omdat je een kamer kent die leeg staat, en die groot is?

 

bemoei ik me er toch weer mee

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja en als je dat briefje nou bij de verkeerde door de deur gooit

En bejaarden moeten ook rookmelders hebben is verplicht .

Ik denk dat je gewoon door moet fietsen en wie zecht dat de bedrading niet gewoon goed is

misschien alleen een filter dat na een jaar moest worden vervangen

Naar de politie gaan is voor VERRADERS/NSB"rs/ouwe zeikerd en jaloerse mensen

Slimme mensen eerlijke mensen enz ..... bemoeien zich daar gewoon niet mee

naar mijn mening!!!! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een beetje dubbel, aan de ene kant vermoed je dat door de geur de electra niet goed zou kunnen zijn. Als jij ff een weekendje weg zou zijn, en je filtertje begeeft het, doordat je er niet op gelet heb oid, zouden jou buren dan ook denken dat je jou electra niet op orde heb? Laten we sowieso voorop stellen dat het niet veilig is veel electra in een kleine ruimte te proppen.

 

Het beste zou inderdaad zijn een briefje in de bus te doen, waarin je aangeeft dat je iets hebt geroken en dat er misschien eens naar gekeken moet worden. Electra kun je niet ruiken oid, dus dat heeft er in mijn ogen niks mee te maken. Probeer het briefje zo op te stellen, dat mocht je het mis hebben, degene die het dan leest niet weet waar je het over hebt.

 

Dit is in ieder geval mijn visie op het verhaal.

Succes ermee! Het maatschappelijke besef van je waardeer ik in ieder geval enorm!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou voor de optie van Beekaa gaan. Dan heb je je plicht gedaan zonder iemand schade te berokken

Share this post


Link to post
Share on other sites

doe geen domme dingen, grote broodkwekers zijn over het algemeen niet de leuxte gasten, dus hou je ma gewoon gedeisd, wel kun je natuluk es kijkeren wie daar growed, maar ik zou m absoluut met rust laten qua aanbrengen of dergelijke....

 

 

 

groene groeten van de Havel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind die optie van me vriend BeeKaa wel de beste.

 

Maar pas op keessie ;)

 

Al zou ik mezelf helemaal nergens mee bemoeien

Share this post


Link to post
Share on other sites

het motto leven en laten leven staat hier mogelijk gelijk aan leven en laten sterven.

alhoewel het verdere verhaal wel op speculaties is gebasseerd is de wietlucht waarneembaar.

Het is dus uiterst aardig om iemand hier (zonder belang) op te wijzen.

 

Met een heel stil briefje, er kan ook camera bij ingang hangen.

 

Wat mij betreft het sociale aspect voorop,

tenzij het kost je kop.

 

 

Als wij het nou ruiken?

wie ruikt het dan nog meer?

 

 

lijkt mij genoeg.

 

groetels weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het grote jongens zijn die hun zaakjes niet op orde hebben, dan lopen ze vanzelf wel tegen de lamp.

 

Hopenlijk alleen niet door het leed van iemand anders...

 

 

Ik zou me er niet mee bemoeien, voor het zelfde geld gooi jij het briefje in en hun zien dat toevallig.

 

Ze kunnen het waarderen, maar ze kunnen ook denken van: ow, die moeten we de mond snoeren......

 

 

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar heeft J4F een belangrijk punt.

Ik zou der gewoon weg blijven. ;)

Trouwens ze moeten maar zorgen als ze groot willen doen, dat ze het dan ook goed kunnen doen.

Zoniet lopen ze maar tegen de lamp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja tenzij ze tegen de lamp lopen

doordat er iets ergers gebeurt

waarbij slachtoffers vallen.

 

Zo'n moeilijk geval waarbij je als 1-ling wel in de positie staat om sommige waarden of normen duidelijk te maken.

uiteindelijk moet iedereen daar zijn eigen beslissing in nemen.

weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inbreken, en foto's maken!!!

 

Dan hoeven we niet meer te speculeren!!! ;)

 

Als ik in jouw schoenen stond (en op jouw fiets reed :D ) ging ik kijken.

Ik hou altijd wel van een uitdaging!

 

De grotere jongens zie ik niet op een door jou omschreven plek zitten.

Die hebben dit soort praktijken liever ook niet.

 

En.......als jij het ruikt, hebben anderen het vast ook al geroken!

Meld je sowiezo niet bij die "lui", want straks ben jij de boosdoener!

 

Meest beste oplossing: leave it alone!

 

succes! green-lady (p.s. warmtebeeldcamera bij de hand?) :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit is inderdaad een beetje een rare situatie, maar ik zou eenzelfde briefje opstellen als BeeKaa heeft gedaan als voorbeeld.

je veraadt niets, maar laat wel weten aan de kweker dat er meerdere mensen vanaf weten, door de geur.

als hij dan even zijn filtertje vervangt, en misschien zijn elektra, is iedereen tevreden.

succes met je beslissing kees.

 

greetzzzz Blowertjuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Keesthemad geef mij het adress maar......

 

die ouwe menskes ,......dat kan echt niet

 

Ik zal er voor zorgen dat die eventuele planten onmiddelijk zullen

worden verwijderd.......let wel,....verwijderd,.niet vernietigd,......

 

;) :D :rofl :D :rofl :P ;) :rtfm: :wave: :bier :wOOt :lol: B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...