Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
steve c

Ph Meter Ijken

Recommended Posts

Beste wietforumers,

Na een tijdje de kweekactiviteit gestaakt te hebben heb ik na 3 jaar de hobby terug opgenomen.

Nu blijk ik wat probs te hebben met het ijken van de PH meter.

Het betreft hier een milwaukee sms110 cotinu meter, vroeger ijkte ik de meter gewoon met ph 7, en als ik dan nadien checkte met ijkvloeistof van ph 4,01 zat dat netjes (op enkele puntjes na) juist , uit oude notities blijkt dat als ik afstelde op 7 dat ie dan met vloeistof van ph 4,01 een waarde gaf van 4,2.

 

Nu na enkele jaren niet gebruikt te zijn geeft dit echter wel problemen als ik ijk met ph 7 dan komt hij in vloeistof van 4,01 nog aan een waarde van 5,1, en doe ik het andersom dus beginnen met ph4 dan komt ie in de ph 7 vloeistof niet hoger dan 6,1.

Dus blijkt een volledige eenheid te verlopen.

Nu heb ik geijkt in vloeistof ph 4,01 en de meter gesteld dat ie in deze vloeistof een waarde van 4,5 aangeeft, in de vloeistof met PH 7 geeft ie dan een waarde van 6,5!

 

Zou ik met deze meter verder durven werken, of zou ik hem toch beter vervangen??

 

Mvg

Steve

Share this post


Link to post
Share on other sites

De meter zal waarschijnlijk lange tijd droog gestaan hebben, beste wat je kan doen is bewaarvloeistof

kopen, en deze er 4h inplaatsen, daarna terug ijken, dan zou het terug ok moeten zijn , indien niet...

Vuilbak.... en nieuwe kopen..

 

 

ZeMeC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zon ph meter voor de koi karper vijver en die eik ik 3 x

1x 7.02 en 1x 4.02 en 1x 10.02 ,

 

werkt die dan nog niet dan zou ik gewoon een nwe kopen,

en dan liefst eentje die ook rekening houd met de temperatuur van het water.

 

Suc6........Slick, ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik geef je weinig kans dat deze het nog gaat doen maar wat er al gezegd is kcl vloeistof zetten eiken op 7.01 en dan eiken op 4.01

 

zoniet lekker een nieuwe aanschaffen er is niets zo belangrijk als een goeie ph meting

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe oud is de ijkvloeistof miss ook wel over datum?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Beste wietforumers,

Na een tijdje de kweekactiviteit gestaakt te hebben heb ik na 3 jaar de hobby terug opgenomen.

Nu blijk ik wat probs te hebben met het ijken van de PH meter.

Het betreft hier een milwaukee sms110 cotinu meter, vroeger ijkte ik de meter gewoon met ph 7, en als ik dan nadien checkte met ijkvloeistof van ph 4,01 zat dat netjes (op enkele puntjes na) juist , uit oude notities blijkt dat als ik afstelde op 7 dat ie dan met vloeistof van ph 4,01 een waarde gaf van 4,2.

 

Nu na enkele jaren niet gebruikt te zijn geeft dit echter wel problemen als ik ijk met ph 7 dan komt hij in vloeistof van 4,01 nog aan een waarde van 5,1, en doe ik het andersom dus beginnen met ph4 dan komt ie in de ph 7 vloeistof niet hoger dan 6,1.

Dus blijkt een volledige eenheid te verlopen.

Nu heb ik geijkt in vloeistof ph 4,01 en de meter gesteld dat ie in deze vloeistof een waarde van 4,5 aangeeft, in de vloeistof met PH 7 geeft ie dan een waarde van 6,5!

 

Zou ik met deze meter verder durven werken, of zou ik hem toch beter vervangen??

 

Mvg

Steve

 

 

koop gewoon een nieuwe ph meter.het is niet duur vergeleken met wat het opbrengt :verrygood

maar koop een goeie... ik vind Canna ph/ec meter de beste.is 200 euro,maar je doet het 2-3 jaar(zelfs langer) mee,als je het regelmatig schoonmaakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...