Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
djpopol

Besloten Te Kweken

Recommended Posts

hallo growers.

 

Nu zou ik graag in de winter een klein kweekje willen beginnen van ne plant of 10, zodat ik tot de zomer verder kan en er dan in de tuin kan smijten.

 

Ik dacht om een kast al te kopen dat gemaakt was met alles erop en eraan maar zie dat ze nog redelijk duur staan. weet iemand waar ik ze goedkoper kan aangeraken? of is het ongeveer overal hetzelfde?

 

ik dacht ook aan meststoffen te kopen maar weet niet goe welke. welke gebruiken jullie voor jullie plant? en welke aarde is het beste? of zijn coco's het beste? kunnen jullie ze mij eens allemaal opnoemen? dan kan ik zien of ik ze ook ga nemen.

 

dan nog iets, heb gehoord dat je 50/50 regenwater en kraantjeswater mag geven? is dit waar?

 

En welke soort zou ik in de grond stoppen die niet zo rap kapot gaat?

 

dank u en binnenkort natuurlijk upload van wanneer ik de set heb!

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey djpopol

allereerst een juiste beslissing: leve de homegrow!!!

Het zijn denk ik teveel vragen om in 1 keer te beantwoorden.

Ik zou als uitgangspunt nemen waar je mee wilt eindigen: aantal planten(man/vrouw)

gekoppeld aan het formaat van de plant komt hier een aantal m2 uit.

Vanuit deze m2 ga je kiezen voor een lamp.

en de kast: zou ik bij een kringloopwinkel halen. bijv een dubbele garderobekast(1200 x 600 x 1800)

je zult bij een echte lamp(hpi of hps) en alleen voorgroei altijd zo'n 250 euro kwijt zijn.

Je kunt ook met TL werken in een kastje, dit zou de kosten wel drukken, het gaat wat langzamer, dat wel.

 

kijk eens bij de bouwdoos en micro/fluo, dan krijg je een betere indruk van wat je keuze in zou houden.

Maar nogmaals neem als uitgangspunt waar je mee wilt eindigen.

Als je er nu mee zou beginnen is het zelfs mogelijk om je planten te sexen en zo dus zeker te weten dat je 10 dames in je tuin hebt staan. Het kan allemaal, maar je begrijpt daar gaat wel meer tijd en kennis inzitten.

 

Je kunt een allmix nemen, een kant en klare grond waar je de eerste 3 weken niets aan hoeft toe te voegen.

 

Het water is van belang om de PH waarde van het water juist te hebben. een PH meter is echt wel belangrijk.

 

Het soortje: een buitensoort,kortbloeier,vroegbloeier,schimmelresistent etc etc.

 

 

Maar de laatste 3 vragen zijn topics op zich....

Ik zou hier eerst wat meer over gaan lezen, om zlef een beeld te vormen.

 

suc6 weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo kweker in spe.

 

Zoeken, zoeken en nog eens zoeken.

Alles staat wel op het forum.

 

Mijn eerste kweek moet nog beginnen, maar ben al met al bijna een half jaar nagenoeg elke dag op het

forum aan het lezen, en alles is hier te vinden!!!

 

Aan de vragen die je stelt kan ik opmaken dat je nog een hoop moet lezen op dit forum!

 

Als je wilt starten met een stuk of 10 planten en je wilt daarna naar buiten, dan zou ik grote specie-emmers pakken om je planten in te zetten, groot formaat dus. Dan kun je leuke boompjes kweken.

Met hoeveel watt aan lampen wil/kun je beginnen?

Ik zou in jouw situatie in die grote kuipen onder 3x600W starten.

Zelf ff een hokje bouwen van 3x3 zodat je ook nog ruimte hebt voor een kachel etc.

 

Geef ff wat meer info wat je precies wilt en wat de mogelijkheden zijn op jouw locatie!

 

50/50 regenwater, kraanwater..... meten is weten! Je moet rond de 6 Ph zitten, en dat hangt ook weer af waarop je gaat kweken, welk medium.

 

Eerst maar ff speuren op het forum, en dan word je vanzelf een hoop duidelijk!

 

succes,

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...