Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Just4Fun

Knock Out Ronde

Recommended Posts

En daar komen ze ;)

Ik zie er zo'n 15 welke al op aarde gezet kunnen worden,als de blaadjes open gevouwen zijn mogen ze de aarde in.

Graaf de zaailing tot een cm met het kopje boven de aarde en meteen verlichting erop.(niet overdrijven)

 

Op deze manier zul je de worteltjes ook niet beschadigen,hierbij zijn de schatjes klaar om de aarde op te gaan.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

de kleintjes heb ik dan nu ook op aarde gezet.

Aarde (growmix, EC 1,0) is ingewaterd met Bac groei (hoeveelheid 2 ml op 5 liter, niet afgezuurd)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey just4fun

 

 

;) ik slacht ze net maar zie t al, meteen re-incarnatie :D

 

succes met je K.O.

 

CD

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D Blijft lief he die kleintjes....:rofl

 

;)

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat heerlijk zeg om ze meteen in de aarde te zien staan ;)

Rondje KO is van start :D

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah, weer een verslag met mooie foto's ;)

Ik volg je vorderingen ook hoor.

Stiekem ook om te zien of die theorie niet waar is, dat als je bij hogere temp. ontkiemt meer kans op mannen hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik laat ze tot morgen nog op 24 uur licht staan en vanaf 22 uur morgen avond gaan ze naar 18/6.

 

Dan blijven ze tot zondag in de kleine potjes onder de tl. Hierna worden ze omgepot in de 25 liters waar ze ook nog een weekje mogen groeien.

 

De tl lampen staan nu zo'n 3 cm boven de dames. temperatuur ligt rond de 24 graden met een lv van 75%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi moment om een moeder uit te kiezen ;)

kun je volgende ronde 60 stekken plaatsen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee succes man ziet er jofel uit, ik ga u volgeren,

 

 

 

gekke Havel groeit en groet ook ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De dames groeien gestaag verder, ze hebben nu mooi allemaal dezelfde hoogte.

Op 1 dwarsliggertje na, maar die gunnen we nog wel even de tijd.

 

Verlichting op advies gezet op 23 uur licht 1 uur donker momenteel tot dat ze onder de hps gaan.

 

Temperatuur onveranderd, 24 graden met een lv van 75%

 

Voeding geef ik 1 ml Bac groei op 2,5 liter water. ze krijgen 2 x per dag water om de aarde niet te droog te laten worden.

 

Het enigste wat we nog moeten hebben is geduld...... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De kleintjes groeien lekker door. Fluitend brengen zij de dag door onder de tl lampjes ;)

 

Gisteren mijn nieuwe filter gekregen. Geweldig licht dingetje, beetje lastig in elkaar te zetten wel (pijn aan je vingers), maar zeer zeker de moeite waard om ff wat :D fotootjes erbij te zetten.

 

Er werd een nette discrete doos afgegeven door de pakket dienst. Vol vreugde open gescheurd en wat zagen wij daar? juist, een nieuwe (mini) filter:

 

<!--ImageUrlBegin--><!--ImageUrlEBegin-->gallery_8828_1546_1877.jpg<!--ImageUrlEnd--><!--ImageUrlEEnd-->

 

 

 

Deze uitgepakt en hadden we de volgende losse onderdelen ;)

 

<!--ImageUrlBegin--><!--ImageUrlEBegin-->gallery_8828_1546_362066.jpg<!--ImageUrlEnd--><!--ImageUrlEEnd-->

 

 

 

Na een beetje vingerbreekwerk had ik dan eindelijk ook de ringen erin zitten :P

 

<!--ImageUrlBegin--><!--ImageUrlEBegin-->gallery_8828_1546_566946.jpg<!--ImageUrlEnd--><!--ImageUrlEEnd-->

 

 

 

Uiteindelijk zag ie zo uit:

 

<!--ImageUrlBegin--><!--ImageUrlEBegin-->gallery_8828_1546_7904.jpg<!--ImageUrlEnd--><!--ImageUrlEEnd-->

 

 

 

Afmetingen 500mm x 200mm, weegt een kilo of 2 (ja twee, je leest het goed :rtfm: ) en moet 1000m3 per uur aankunnen. :rofl

Volgens beschrijving op de doos in de filter uitwasbaar en het actieve koolstof na het wassen weer te activeren door de filter in de droger te gooien :D

 

Ik zal jullie lopende de kweek een beetje op de hoogte houden van de capaciteiten van de filter.

 

 

 

 

Nu verder met de kleintjes, want bovenstaand gebreuzel komen jullie niet voor lijkt me :rofl

 

Qua voeding blijf ik gewoon op 0,5 ml/liter zitten voorlopig. Het enigste wat we doen nu is ze laten groeien tot de 4e node. vanaf daar gaan we toppen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes met je filter, ik heb deze juist weggehaald uit me tentje.

 

IK vertrouw t niet helemaal met die dingen, geen goed gevoel bij

 

Toch veel succes J.

 

SA

Share this post


Link to post
Share on other sites

De kleintjes worden groot....

 

Ze zitten nog steeds op het zelfde dieet en schijnen daar voorlopig genoegen mee te nemen.

 

De grote potten probeer ik vanavond nog te vullen met de growmix gemengd met schimmels.

Deze ga ik dan inwateren met een voedingsEC van 1,0 en bacto's.

Dan kan het bodemleven lekker op gang komen en dan gaan de zaailingen dit weekend naar het grote hok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb de zaailingen in de 25 liter potten gezet.

 

Ze hadden al behoorlijke wortel ontwikkeling, bij de meeste kwam deze zelfs al onder het potje uit.

Heb ze meteen weer even lekker wat water gegeven, die kleine potjes zijn vrij snel droog altijd.

 

Ik heb de hps lampen nu nog op een zeer ruime meter erboven hangen, maar deze gaan morgenvroeg naar 50 cm hoogte.

 

De kleintjes zijn bij het omzetten besproeit met anti-trips en anti-spint (test flacon van sanniesshop), dus dat zal wel goed komen.

 

De potten zijn 4 dagen geleden gemengd met schimmels en daarna ingewaterd met bacto's.

 

De temperatuur in het hok ligt nu rond de 27 graden met een lv van 60%.

lampen staan op 18/6. Over een dikke week denk ik dat ze naar 12/12 gaan.

 

 

ff ;) Dit was mijn 1000ste post :D ;) :D

 

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat verzorg je het weer lekker.

 

Gaan er weer voor zitten J4f.

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit, hopelijk heb je straks een mooi verdeeld veldje..

 

Actieve kool kan na gebruik opnieuw actief gemaakt worden door thermische reactivatie waarbij de geadsorbeerde componenten in een reactivatieoven worden afgebrand.

Dan zou de droger wel warm genoeg worden ofzo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, dacht het niet, het gaat daarbij om vele honderden graden celcius, afhankelijk van de type actieve kool.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan mogen ze nu de potjes gaan verkennen,als ze dit gedaan hebben zullen ze weer hard gaan groeien.Het regelmatig vochtig houden van je bovenkant van je aarde zorgt ervoor dat de bovenkant ook beworteld wordt.Let er wel op dat je niet je hele pot bewaterd maar steeds even de bovenkant bevochtigen.

 

Ik kijk al uit naar al die ko toppen ;)

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

zie er wel mooi uit, binnekort starten we ook met een projectje KO kush.

 

vind het ook een mooi hok btw ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo weer even een klein updateje.

 

Er zijn wel wat zaailingen met kreupele blaadjes gesignaleerd. Geen idee of dit aan mij/hok/voeding ligt of dat dit genetisch is?

 

Mij valt ook op dat deze soort zeer bedeesd groeit en zich vrij weinig van de lamphoogte aantrekt.

 

Ruimtes tussen de nodes is nu een mooie cm en de nieuwe nodes die eraan komen zitten ook weer op een mooie afstand. Lekker compacte planten worden dit.

 

Ze zullen nu zo'n 15 cm hoog zijn.

 

Ze krijgen nu 3 ml BAC-groei op 5 liter en daar doe ik een 2 ml yucca extract door heen.

Geheel wordt niet afgezuurd. PH en EC meet ik ook niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey thanks voor de foto,s ;) heb ook ko staan en dacht zal wel weer aan mij liggen dat rara blad.heb er dus ook last van :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...