Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

latinDos2

---------------------------------------------

Recommended Posts

Hoi latindos,

 

Tof idee van je vriendin om te beginnen aan een kweekje.

Had graag enkele dingen vermeld.

Zaadjes moeten liefst wel onder de aarde zitten.

Wit stengeltje is de wortel, die richt je naar onder.

Welke potgrond, voeding gebruik je?

Zie ik daar 1 lamp?

Licht is gewicht.

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

O ja, kijk toch ook eens voor refelectie.

Alufolie kan je al op weg helpen.

 

Grtz

Edited by Isan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Licht is gewicht is in mijn ogen niet altijd relevant. Het licht eraan wat je gebruikt als belichting. Op een HPS reageerd de plant heel anders dan op een TL. Veel diffuser licht en meer spreiding alle kanten op.

 

Alu folie wil ik je ten strengste afraden. Dit gaat op den duur vies worden en heeft een minder reflecterende waarde dan een wit gelakte muur of zwart wit folie. Met dat zilverfolie heb ik zelf aan den lijve ondervonden, het folie begon vaal te worden, en de oogst was voor de helft naar de knoppe.

 

Succes met je unknown zaden!!!!!!!!!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ga ik zeker volgens.

en bedank voor de tip dus geen alu folie. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de reacties , ik moet dringend naar de growschop zal alien worden in ijzendijke omdat dit voor mij het dichtst bij is,graag had ik aan kenners gevraagd welke voeding ik moet geven in de groei van die plantjes en welke grond ik moet kopen bloei en groeistimulators om dan in de definitieve potten te steken van hoeveel liter ?? Simpel weg indien iemand alle benodigtheden kan op een rijtje zetten ,zou ik al heel tevreden zijn ?Moet je ook rekening houden met de ph waarde bij deze manier van telen? En inderdaad in mijn stekkenkast ga ik een andere lamp bijhangen of volledig vernieuwen :specool tot later heb bergen werk nu voor de boeg intussen zijn al 6 van de 12 zaadjes ontkiemd in drie dagen dus dat loopt lekker :verrygood

 

Die zwart wit folie kan iemand een linkje geven wat dat juist is ? heb hier al vele folietypes gezien die worden gebruikt ? Ik gebruik ook gewone potgrond nu ?? graag raad :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat goed hé, en zo snel nogwel. Ik zit ier al een week te ontkiemen :S

Was mijn kamer maar warmer.

Ik zie daar wel maar 1 lamp hangen en hij lijkt wat gelig. Kleur 827/830 ? in de groei neem je beter 33/840 .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gaat goed hé, en zo snel nogwel. Ik zit ier al een week te ontkiemen :S

Was mijn kamer maar warmer.

Ik zie daar wel maar 1 lamp hangen en hij lijkt wat gelig. Kleur 827/830 ? in de groei neem je beter 33/840 .

 

gewoon 21 graden in de badkamer LV 60 %

:D

 

Weet maandag hang ik andere lampen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel moet je bekend zijn met de kans dat er tweeslachtige planten uit je zaden kunnen komen, vind ik. Die toppen waar je de zaadjes uit hebt hebben een grote kans dat ze door een hermafrodiet(tweeslachtige plant) zijn bevrucht. Dus goed op mannelijke bloemen in de toppen controleren gaanderweg.

 

Zwart/wit folie, de naam zegt het al, is aan de ene kant zwart (absorbeert licht) en aan de andere kant wit (reflecteert licht).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wel moet je bekend zijn met de kans dat er tweeslachtige planten uit je zaden kunnen komen, vind ik. Die toppen waar je de zaadjes uit hebt hebben een grote kans dat ze door een hermafrodiet(tweeslachtige plant) zijn bevrucht. Dus goed op mannelijke bloemen in de toppen controleren gaanderweg.

 

Zwart/wit folie, de naam zegt het al, is aan de ene kant zwart (absorbeert licht) en aan de andere kant wit (reflecteert licht).

dank u , ga dat in de growschop vragen ,btw ik heb 15 stekjes besteld die onder 400 komen te staan

dus dit is een tl experiment bij vriendin en en als er van die 12 zaadjes 5 vrouwtjes zouden tussenzitten zou ik het al heel fijn vinden ,de 15 baby's komen binnen de twee weken toe want enkel kan ik dit kleine aantal in de growschop niet bestellen, onder de 150 a 200 moet je er afnemen ,dus beter gelijk met anderen en samen aankopen niet ? greetz :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry weinig tijd effe fot'os ik weet moet nog veel doen :D

dsc00230yh0.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

sorry weinig tijd effe foto ik weet moet nog veel doen :D

 

 

 

dsc00219ax1.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

dsc00223tw8.jpg

 

 

 

 

 

kamertje

 

 

 

 

the unknow zaailingen ,deze week nog de kamer voll afwerken wit schilderen ja, ik had geen tijd ,ik hoop er een paar vrouwtjes bij zijn ......... en laat ik groeien onder tl en bloei onder hps :D tips welcome ;)

 

 

ik weet op de onderstaande link kan je het hokje zien ik kan heel wat zetten maar wil niet tappen en aan de andere kant of je nu kweekt onder tl of hps lol is toch illegaal pfff ,raad graag ik heb 15 stekjes besteld tegen volgende week ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey, ik zou je plantjes wel in een andere ruimte zetten als je gaat schilderen.

En dan ook goed uit laten luchten die kamer..

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey, ik zou je plantjes wel in een andere ruimte zetten als je gaat schilderen.

En dan ook goed uit laten luchten die kamer..

Gr

 

 

Gisteren de planten verhuisd in het holst van de nacht naar een andere lokatie foto update komt eraan en daar hoef ik niet meer te schilderen muren zijn al wit :lol: toch bedankt voor je feedback :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je plantjes zien er goed uit :lol:

Ik ben benieuwd wat het gaat worden.

 

Gr,

Emilio :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo LD,

 

Zet ze wat dieper in de grond!

Tot aan de kiemblaadjes, dan krijg je steviger plantjes.

 

Grtz

 

Isan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hallo LD,

 

Zet ze wat dieper in de grond!

Tot aan de kiemblaadjes, dan krijg je steviger plantjes.

 

Grtz

 

Isan

 

he bedankt voor de tip :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind het zelf nog moenlijk te zien.

 

vaak zie je onder aan de nieuwe uitlopertjes kleine zakje groeien en dan weet je vaak genoeg.

 

Ik kweek zelf niet vaak uit zaad dus zo heel veel verstand heb ik er ook niet van.

 

Ik weet alleen wel als ik moeders uit zaad neer zet ik altijd 99% vrouwlijk zaad gebruik en ik ook tot op hede nog geen mannetje er tussen heb gehad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je lamp kan veel dichterbij je plantjes!!

 

1a2 centimeter is voldoende, ze zullen dan veel minder gaan strekken!!!

 

Verder, ga zo door ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...