Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
ENCOD

Trekt Uw Plant Naar Tweede Rechtszaak

Recommended Posts

Beste mensen,

 

Volgende week op 24 januari dient de zaak in hoger beroep tegen Trekt Uw Plant, vanwege de poging om een eerste legale cannabisplantage in Belgie te vestigen, gebaseerd op het principe een plant per volwassen lid. Trekt Uw Plant heeft op 12 december 2006 geheel volgens de ministeriële richtlijn van januari 2005 en met toestemminbg van de lokale politie dienst openbare orde deze plantage gepresenteerd, waarna deze in beslag is genomen en vernietigd. In mei 2007 werden 5 leden van de vzw veroordeeld voor het bezit van cannabis, waarbij 3 leden strafopschorting kregen en 2 een boete van 15 euro. Zowel de leden van TUP als het OM zijn tegen deze uiitspraak in hoger beroep gegaan, en deze zaak dient op 24 januari om 9 uur voor het Hof van Beroep aan de Waalse kaai in Antwerpen.

 

Als voorbereiding op een korte persactie zullen wij (en wie tijd en zin heeft) op maandag 21 januari om 10 uur bij elkaar komen op het kantoor van TUP aan de Lange Lozanastraat 14.

 

Wij gaan er van uit dat ons model de enige manier is om overlast en criminaliteit ivm cannabisteelt te vermijden. Elke veroordeling van TUP staat gelijk aan een legitimering van de zwarte markt.

 

Op 23 januari komen we in het gekraakte Klooster aan de Ploegstraat in Antwerpen samen met enkele activisten uit Brussel onder andere om een openbare bijeenkomst in Brussel voor te bereiden in februari waar het concept van Trekt Uw Plant in het Frans zal worden gepresenteerd.

 

Bij de uitspraak in hoger beroep (waarschijnlijk eind februari 2008) zullen we een iets grotere persactie in de verf trachten te zetten.

 

Er is op dit moment nog zo'n 400 euro te weinig in kas om de gerechtskosten te betalen. Ieder lidmaatschap is welkom, we verlagen de prijs tot 25 euro per jaar om meer mensen over de brug te krijgen. We zijn in contact met growshops om een aparte status te verkrijgen voor TUPleden bij de aankoop van groeimateriaal. We gaan ndit initiatief grondig voorbereiden en zullen daar pas na de hogerberoepszaak mee naar buiten komen.

 

Alle bestaande en nieuwe leden zijn welkom om hun lidmaatschap (25 euro) te betalen op

 

*001-3470861-83

tav encod vzw - borgerhout

vermelding: trekt uw plant

 

PS Stijn Goossens heeft afscheid genomen als voorzitter, wegens drukke werkzaamheden. We hebben dus een nieuw lid van de Raad van Bestuur nodig - geïnteresseerden gelieve zich te melden bij joep@encod.org

 

 

* Groeten,

 

Joep/Philippe - joep@encod.org / tel 03 293 0886

Voor meer info: www.trektuwplant.be

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Joep,

 

Je weet wij dragen jullie good cause een warm hart toe. We denken nog wel eens terug aan die mooie middag in Antwerpen.

 

Maar een gekraakt klooster en enkele activisten? :verrygood

 

Als we daar naar op zoek gaan is het meestal voor een duister feestje ergens in het niemandsland.

 

Zijn jullie een sociaal maatschappelijk organisatie, of toch meer die groep activisten?

 

Dat verklaart ook de moeite die bestaat om de kas te vullen. Misschien vragen jullie dan toch te veel aan blowend Belgie?

 

Enkele suggesties:

- i.p.v. weer een bijeenkomst, lobby voor een Bekende Vlaamse blower die in een Grandcafe een joint opsteekt als het vonnis moet komen. En tip natuurlijk de media. Als we de nieuwe aantallen Belgische leden mogen geloven, moet daar toch wel een prominent persoon tussen zitten.

 

- i.p.v. blowers vragen om bijdrage, vraag Nederlandse burgemeesters uit de grensstreek voor een bijdrage. Die hebben meer geld en meer belang.

 

- hetzelfde geldt voor Nederlandse Growshops(eigenaren).

 

- geen grotere overwinning dan samenwerken met je tegenstanders, help de Belgische en Nederlandse overheid drugstoerisme aan te pakken. Help Belgen focussen op Belgie.

 

Veel succes volgende week.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Keep your friends close, and your enemies closer. Sun-tzu, Chinese generaal & military strateeg (400 BC) :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Whazzup,

 

Heb jij bij Sinterklaas in zijn boekje gekeken en gezien wat dit jaar in mijn schoen lag?

med_gallery_8797_1979_91191.jpg

(Eigenlijk was het naast mijn schoenen, heb wel grote voeten, maar niet groot genoeg. En eigenlijk was het ook de Kerstman, maar dat klinkt zo raar "de Kerstman heeft dit jaar een boek naast mijn schoenen gelegd? :verrygood )

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey AS,

 

Wat staat er onder die flash bij de ondertitel ?

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind dat van die BV die een joint opsteekt in een grand-cafe wel een goed idee om aandacht te trekken voor jullie zaak.

Volgens mij is Nick Balthazar daar de geschikte kandidaat voor. Die heeft een tijdje geleden te kennen gegeven in het weekblad 'Humo' dat hij pleit voor een tolerantie en dat hij zelf geregeld zijn jointje blowt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merrci voor de tips, we zullen Nick Bathazar eens proberen te polsen.

 

groeten,

 

Joep

www.trektuwplant.be

Share this post


Link to post
Share on other sites

bwa ik 25€ nog cv

hier in belgie betaal je 25€ voor een zakje vroeger 5gr als je nu 4 krijgt ben je tegen woordig al blij.

dus gewoon een weekje niet blowen en het goede doel steunen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@keesthemad.

How to use the art of war to get results.

 

Heb zelf alleen het origineel The Art of War by Sun Tzu gelezen :verrygood ,oke wel in het engels :specool .

 

De dagen,dat ik met wat activisten in een gekraakt gebouw afspreek liggen helaas lang achter me.Hierbij wil ik wel de mensen van Trekt uw plant veel succes en geluk wensen! :D

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Normaal gezien zou vandaag, 24 januari, de zaak in hoger beroep hebben gediend die vzw Trekt Uw Plant en 5 van haar leden hebben aangespannen tegen het vonnis van 25 april 2007. Vanwege drukke zaken op de rechtbank heeft het Hof besloten deze zaak uit te stellen tot donderdag 12 juni 2008, om 10 uur."

 

bron (en de rest van het artikel): http://trektuwplant.blogspot.com/2008/01/h...haar-plant.html

 

Dan doen ze de moeite om er een probleem van te maken dat er mensen op een positieve, constructieve en transparante manier naar een oplossing streven,

maar als puntje bij paaltje komt haken ze af omdat ze WETEN dat ze betere dingen te doen hebben...

 

Tja, uitstel is geen afstel. En dan heb je nog wat meer tijd om je grondig voor te bereiden.

Ik ben geen lid van TUP (omdat ik mijn eigen plant trek) maar ik heb wel bewondering voor wat jullie proberen te verwezelijken. Tijd voor een donatie.

 

 

peace!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo TUP,

 

Ja idd ze weten wat belangrijker is en daarom schuiven ze jullie weer naar achteren ;)

Dat ze maar eens toegeven aan een goed bedachte organisatie :D

 

Aan alle free to farm, grow & blow minded Belgen, één kleine donatie voor het recht op & het bestaan van en voor een blowtje is niet verkeerd denk ik ..... :D zoals ilco zegt ;) kleine moeite, groot gebaar en misschien nog een stap verder naar een gemeenschappelijk doel :D

 

mazzel,

 

en sterkte met de voorbereidingen voor 12/6/'08!

ps; 5 mei terug op t vrijdagsmarktje dit jaar ... meer voorbereiding en aankondiging..,!? ook hier op het forum want er hangen hier ondertussen al heel wat lezers uit België > antwerpen rond, en andere aanhangers van weider om :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Antwerpen ligt toch ook in Belgie ?

 

er hangen hier ondertussen al heel wat lezers uit België > antwerpen rond

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja idd, klopt!

 

Trek uw plant is een antwerpse organisatie en aangezien het percentage aan belge het meest vertegenwoordigd wordt door mensen uit antwerpen... :D maar ieders steun kan bijdragen denk ik, ;) :D

 

ps; die 5 mei meeting, heeft betrekking op een gebeuren in antwerpen stad vandaar miss ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe TK ;)

Vorig jaar was fun, ik moet nog bezien of ik dit jaar kan.

;)

 

Overigens kwam ik vandaag een gemist artikel uit september 2007 tegen:

18/09 België telt 15.000 cannabistelers

Het staat vast ergens op WF, maar ik kan het niet vinden

Share this post


Link to post
Share on other sites
"Normaal gezien zou vandaag, 24 januari, de zaak in hoger beroep hebben gediend die vzw Trekt Uw Plant en 5 van haar leden hebben aangespannen tegen het vonnis van 25 april 2007. Vanwege drukke zaken op de rechtbank heeft het Hof besloten deze zaak uit te stellen tot donderdag 12 juni 2008, om 10 uur."

Mja ik versta da wel ze van het uitstellen, belgië heeft echt zo'n enorme achterstand in justitie, als je ziet dat er zoveel belangrijke processen/beroepen uitgesteld worden dan kan je ook niet verwachten dat TUP daar een uitzondering op zou vormen

 

maar goed, uitstel is geen afstel en tup heeft nu meer tijd om zich voor te bereiden

zolang ze maar niet in de bak moeten zitten tot het definitieve vonnis zoals Lelièvre , die wint dan es een rechtszaak tegen de overheid en dan pakt Marchal zijn geld direct af ;)

 

prachtig toch, dat juridisch systeem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...