Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
riesje1965

----edit----remmend??

Recommended Posts

Inhibition of Cancer Cell Invasion by Cannabinoids via Increased Expression of Tissue Inhibitor of Matrix Metalloproteinases-1

Robert Ramer, Burkhard Hinz

Affiliation of authors: Institute of Toxicology and Pharmacology, University of Rostock, Rostock, Germany

 

Correspondence to: Burkhard Hinz, PhD, Institute of Toxicology and Pharmacology, University of Rostock, Schillingallee 70, Rostock D-18057, Germany (e-mail: burkhard.hinz@med.uni-rostock.de).

 

Background: Cannabinoids, in addition to having palliative benefits in cancer therapy, have been associated with anticarcinogenic effects. Although the antiproliferative activities of cannabinoids have been intensively investigated, little is known about their effects on tumor invasion.

 

Methods: Matrigel-coated and uncoated Boyden chambers were used to quantify invasiveness and migration, respectively, of human cervical cancer (HeLa) cells that had been treated with cannabinoids (the stable anandamide analog R(+)-methanandamide [MA] and the phytocannabinoid 9-tetrahydrocannabinol [THC]) in the presence or absence of antagonists of the CB1 or CB2 cannabinoid receptors or of transient receptor potential vanilloid 1 (TRPV1) or inhibitors of p38 or p42/44 mitogen–activated protein kinase (MAPK) pathways. Reverse transcriptase–polymerase chain reaction (RT-PCR) and immunoblotting were used to assess the influence of cannabinoids on the expression of matrix metalloproteinases (MMPs) and endogenous tissue inhibitors of MMPs (TIMPs). The role of TIMP-1 in the anti-invasive action of cannabinoids was analyzed by transfecting HeLa, human cervical carcinoma (C33A), or human lung carcinoma cells (A549) cells with siRNA targeting TIMP-1. All statistical tests were two-sided.

 

Results: Without modifying migration, MA and THC caused a time- and concentration-dependent suppression of HeLa cell invasion through Matrigel that was accompanied by increased expression of TIMP-1. At the lowest concentrations tested, MA (0.1 µM) and THC (0.01 µM) led to a decrease in invasion (normalized to that observed with vehicle-treated cells) of 61.5% (95% CI = 38.7% to 84.3%, P < .001) and 68.1% (95% CI = 31.5% to 104.8%, P = .0039), respectively. The stimulation of TIMP-1 expression and suppression of cell invasion were reversed by pretreatment of cells with antagonists to CB1 or CB2 receptors, with inhibitors of MAPKs, or, in the case of MA, with an antagonist to TRPV1. Knockdown of cannabinoid-induced TIMP-1 expression by siRNA led to a reversal of the cannabinoid-elicited decrease in tumor cell invasiveness in HeLa, A549, and C33A cells.

 

Conclusion: Increased expression of TIMP-1 mediates an anti-invasive effect of cannabinoids. Cannabinoids may therefore offer a therapeutic option in the treatment of highly invasive cancers.

 

 

 

 

Bron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus minder kans op abnormale groei van cellen als ik goed begrijp.

 

Al een reden om te gaan blowen vind ik :verrygood

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel rekening houden dat er nog altijd teer in wiet zit (als je ze rookt), en de kans op long----EDIT---- dus vergroot word. De kans op andere soort ----EDIT---- word blijkbaar wel verlaagd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cannapower!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is al langer bekend dat canabinoïden (alle) de wildgroei van weefsels tegen gaan. Wildgroei van weefsel ofwel celwoekering resulteerd in tumoren, dan wel goed aardig of kwaad aardig. Ons rookwaar en de cannabinoïden erin remmen deze groei, overal in het ligaam. Toe dienen van THC (puur) aan ratten met gezwellen deed de groei van de tumoren stagneren.. maar.. de maatschappij is een beetje moeilijk met dit soort zaken.. Hea :verrygood

 

Laters, Snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien een beetje rare vraag...

 

Maar uhm, is het de moeite waard een topic te openen met daarin een poll, of je mensen kent met ----EDIT---- die blowen ?

 

Beetje raar, maar jullie snappen het wel.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik snap het :D

maar ik wist niet dat er teer in wiet zat :verrygood

ik wist wel in tabak maar in wiet ?????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieuws voor jou Hompii, alles dat je verbrand levert teer op in meer of mindere hoeveelheid. Tenzij je een perfect schone verbranding hebt, zoals een snijbrander of een andere gasvlam.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kees:

"He died at Cedars of Lebanon Hospital in Miami, Florida on the morning of May 11, 1981 at the age of 36. A tumor that began in his toe as a result of an injury during a soccer game, spread to his lungs and brain causing his death."

Het gaat over Bob Marley....

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik weet het suffie,

 

hmmm, we hebben wijlen Dame Blanche ook nog...

 

Maar goed, niet alles werkt 100% :verrygood.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus als ik het goed begrijp de kans op ----EDIT---- is minder ? als je blowt? omdat het groei tegen gaat van abnormaale weefsel?

Share this post


Link to post
Share on other sites
dus als ik het goed begrijp de kans op ----EDIT---- is minder ? als je blowt? omdat het groei tegen gaat van abnormaale weefsel?

Hety remt de vorming van abnormaal weefsel??

Toch knap dat ik ondanks het vele smoken 1,90m ben geworden!! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hety remt de vorming van abnormaal weefsel??

Toch knap dat ik ondanks het vele smoken 1,90m ben geworden!! :verrygood

 

 

 

Zo staat het hier, groene golf

 

 

 

Het is al langer bekend dat canabinoïden (alle) de wildgroei van weefsels tegen gaan. Wildgroei van weefsel ofwel celwoekering resulteerd in tumoren, dan wel goed aardig of kwaad aardig. Ons rookwaar en de cannabinoïden erin remmen deze groei, overal in het ligaam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Celwoekering is het gevolg van mutaties. Deze kunnen ontstaan door het verouderen van het DNA, het celkernplasma bevat dan wel enzymen die dit soort fouten repareren maar die werken helaas ook niet altijd, en als ze een keer écht falen, dan heb je ----EDIT----.

 

Ze kunnen ook ontstaan door het binnenkrijgen van een te grote hoeveelheid carcinogene stoffen, of bijvoorbeeld onder invloed van UV/gamma straling. Spontane mutaties bestaan ook nog, en die komen dagelijks voor. De hele evolutie is op spontane mutatie gebaseerd, niet altijd hoeft een mutatie negatief te zijn, is een mutatie zelfs positief, dan heeft een soort een grotere overlevingskans en zal overwinnen op de soortgenoten welke dat niet hebben.

 

Bij de mens geldt dit niet meer volledig omdat wij de zwakken in de samenleving niet links laten liggen of dood maken.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had een gezwel in mijn lever, ter grootte van de helft van mijn lever.

 

Toen ik dit te horen kreeg, heb ik geen medicijn meer aangeraakt, alleen nog geblowt tegen de pijn en andere ongemakken.

 

Na een jaar was het gezwel nog maar een kwart, na twee bijna weg, nu blow ik nog dagelijks en niemand die me dat afneemt :verrygood . Tevens was bij mij baarmoederhals-..... geconstateerd, wat tot nog toe niet meer teruggekomen is.

 

 

Voor mij is het medicijn nr 1

 

En gelukkig blijkt dus voor anderen ook.

 

Groetjes Blowsterke :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey blowsterke,

 

Goed om te horen dat "ons" medicijn je geholpen hebben! Ik kan niet zeggen dat het verstandig is om geen andere medicatie te gebruiken maar er bij blowen kan zeker geen kwaad. Al is het alleen maar de uphigh die je er van krijgt, de moodlift! De complicaties welke ontstaan door psychologische problemen zijn immens.

 

Geniet van het leven, en laat ik je over een paar jaar niet over m'n werkvloer zien komen...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij verbranding ontstaat teer en dat is ----EDIT---- verwekkend ( ja dat edit doe ik neit aan het is een normaal woord waarbij iedereen begrijpt wat we bedoelen in deze zin is het neit kwetsend dus pas hem ook niet aan ).

 

maar door dampen is wiet veel minder schaddelijk en niet ----EDIT---- verwekkend heb ik me is laten vertellen is dit zo ???? dat zou dan al de moeite wezen voor een ----EDIT----patient om zo'n balletje te halen ( ben ff de naam kwijt van dat kreng maar kost rond de 20 euro en is een zak vaporizer ) ik wil er ook nog altijd 1 halen maar ben te lui om naar ARNHEM te gaan is voor mij de dichts bijzijnde putn waar ik dat ding kan krijgen :verrygood

 

 

@ blowsterkte : ben zeer blij om te horen dat cannabis baat bij jou heeft gehad en vind het fijn om te horen je er lekker bij loopt , HOOP voor je dat het neit meer terug komt en dat cannabis van geen van alle word afgepakt!!!!

 

 

greetzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep Yero, verdampen :D

Ik spaar voor "de verdamper" van Evert. Zodra die hier staat stop ik met het verbranden van nicotine (klinkt als uitstel van de beslissing met roken te stoppen).

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

gghe lol suffie maar ja die dingen zijn niet goedkoop dus snap dat je ff sparen moet

 

het stoppe nemt nicotine zullen we dan wel zien :D maar het voorneme is er al :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach, 50 pakkies peuken verder en je hebt er één, beter stop je nu met roken en spaar je ieder pakje sigaretten dat je anders zou kopen op...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...