Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

blommer

Minimale Temperatuur

Recommended Posts

wat is de minimale temperatuur voor een wiet plant om te overleven? het is namelijk iets van 8 graden hier snachts en overdag maximaal 20

Edited by blommer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolang de grond temp. niet onder de 18 a 19 graden komt is er niks aan de hand..

kan wel lager, kijk maar naar het topic van BBB., maar verwacht dan geen topopbrengst.!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat er toch niet alleen om dat de plant het overleeft? Je wilt daarnaast ook een goede opbrengst of niet? Zorg er dan voor dat het 's nachts 20 graden is en overdag 25/26 graden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke bedankt dan nog wat het is nu january en ze zijn nu ongeveer een week boven de grond dus heb ik ze buiten gezet maar het is januari dus gaan diec planten pas bloeien in augustus?

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar ik heb ook een 500 watt halogen light daar staan momenteel 11 onder. wat nou als ik ze binnen zet als ik ze groot genoeg vind om te bloeien kan ik ze dan gewoon in 12 uur licht zetten?

Share this post


Link to post
Share on other sites
500 watt halogen

 

een halo?geenlamp... :verrygood

 

phillips maakt niet voor niets hps lampen van 70 tot 1000 watt.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de meisjes in bloei gaan groeien nog wel een paar weken door

maar nu in januari je plantjes buitenzetten? vrees er voor

denk dat overleven inderdaad het enige is waarover je kunt spreken

 

zet je ze beter onder TL-lampen binnen

mijn moedertje wordt bewaakt door 4 tl (koud en warm licht) in een groeikast

 

maar nu buiten is verloren moeite :verrygood

april - mei is het vroegste om buiten te beginnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik woon in spanje over 2 maanden is de minimale temperatuur 16 graden snachts en echt niet kouder. de zon schijnt hier bijna elke dag en regent maximaal 4 keer per maand

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik woon in spanje over 2 maanden is de minimale temperatuur 16 graden snachts en echt niet kouder. de zon

 

Als je dat nou ff gelijk in je 1e post had gezet.. nu krijg je allemaal voor in jouw situatie, nutteloze adviezen. Wij kunnen ook niet raden dat jij in Spanje woont.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vraag me wel af hoe het dan bij ons zit voor guerilla, want 's nachts kan het toch wel kouder worden, vooral in het najaar dan.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je te veel focust op de temperatuur.

Het gaat om het aantal licht uren wat je per dag hebt.

Op een beetje meteo site kun je wel vinden hoeveel uur licht er op dit moment bij jou is.

Om in de groei te blijven heb je toch wel meer dan 12 uur per dag nodig. Dat heb je nu nog niet denk ik.

 

Ik heb even centraal spanje, Madrid, op gezocht op meteonet, die geeft deze waarden aan momenteel:

Zon opkomst 08:36

Zon ondergang : 18:11

 

Da's dus nog niet genoeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je te veel focust op de temperatuur.

Het gaat om het aantal licht uren wat je per dag hebt.

Op een beetje meteo site kun je wel vinden hoeveel uur licht er op dit moment bij jou is.

Om in de groei te blijven heb je toch wel meer dan 12 uur per dag nodig. Dat heb je nu nog niet denk ik.

 

Ik heb even centraal spanje, Madrid, op gezocht op meteonet, die geeft deze waarden aan momenteel:

Zon opkomst 08:36

Zon ondergang : 18:11

 

Da's dus nog niet genoeg.

[/quote

 

 

oke bedankt maar kan ik ze na zonsondergang nog een paar uurtjes onder een lamp zetten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jazeker.

Niet onder halogeen maar onder een HPI of MH lamp in combinatie met een geschikte kap.

Een gewone HPS kan ook. Die kun je ook later gebruiken in de bloei, mocht dat nodig zijn.

Een 600W lamp kan in een goeie kap zo'n 1.5 m2 effectief verlichten.

Als de plantjes nog klein zijn kan je ze ook onder een paar TL buizen zetten, maar daar moeten ze vlak onder...een paar centimeter er vanaf omdat TL maar heel weinig effectieve diepstraling heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jazeker.

Niet onder halogeen maar onder een HPI of MH lamp in combinatie met een geschikte kap.

Een gewone HPS kan ook. Die kun je ook later gebruiken in de bloei, mocht dat nodig zijn.

Een 600W lamp kan in een goeie kap zo'n 1.5 m2 effectief verlichten.

Als de plantjes nog klein zijn kan je ze ook onder een paar TL buizen zetten, maar daar moeten ze vlak onder...een paar centimeter er vanaf omdat TL maar heel weinig effectieve diepstraling heeft.

 

ok thanks. maar hoeveel kost zon lamp van 600 watt hps en hebben ze die gewoon in elke elektricien winkel? die halogeen is echt niks ze groeien minder in 18 uur licht 500 watt dan in de zon 8 uur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, waarschijnlijk niet. Je moet daarvoor naar een growshop (ja die bestaan in Spanje ook), of bestellen via internet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

;) nou succes ik hoop dat het nog wat gaat worden!

 

maar weet je als jij zo graag wil kweken mag je wel een half jaar in mijn huis wonen!

doen we gewoon ff woning ruil, check ff mijn pic`s. :D

 

:P spanje lijkt me wel wat! :D

 

peace Barnn,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...