Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Fristi

Top 44 Krult Op

Recommended Posts

@ Soca

Tocht is er bijna niet in mn box, maar dit plantje staat wel juist voor de passieve inlaat. Maar het vlekje is er pas gekomen nadat de temperatuur per ongeluk naar de 30 gegaan was.

Mss lichte verbranding van de cellen (want het is ook het kleinste plantje) --> baseer me hier beetje op uitleg die LordQuas vroeger in dit topic gaf.

De lampen staan vandaag 20/4 omdat ... Bij het overpotten stonden ze 24/0 en nu bouw ik per dag n uurtje af naar 18/6, maar idd, stom idee om de lampen 's nachts uit te doen. Kzal de uren geleidelijk overzetten naar daguren.

P.S Ben fan van je kweekverslagen :verrygood Zeker die van je Top 44 :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Slick, dat zou dan wel is kunnen komen doordat de buitenlaag van je aarde zo is uitgedroogd, dat het door de oppervlakte spanning op de grond blijft liggen (ziet er een beetje zilverachtig uit dan). Als dat het geval was zal je dus ook wel niet veel 'weggespoeld' hebben. Als je een grote hoeveelheid water bij verse aarde gooit wordt het wel degelijk modder.

 

Klopt!, de boven kant is dan helemaal wit uitgeslagen.

Ik ging er dan ook van uit dat je bij verse aarde eigenlijk nooit hoeft te spoelen.

of je moet wel erg snel veel te veel hebben gevoed.

Maar inderdaad :verrygood ik bedoelde dan ook geen verse grond......foutje!! :D

 

Gr, Slick

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar als het er dan zo langs stroomt, heb je ook niet veel zouten mee weggespoeld...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J
Mss lichte verbranding van de cellen (want het is ook het kleinste plantje)

Verbranding van de cellen zal eerder een vlek laten zien met een scherpe rand, zoals op de foto van Blezzzz. Dus ik denk toch dat je dit plantje nog even goed in de gaten moet houden, of het niet verergerd.

 

Staan de planten de hele tijd al onder deze lamp? Of heb je ze er pas recent onder gezet? Want anders zou het ook nog de overgang naar ander licht kunnen zijn wat ze even moeilijk vonden.

 

Het is moeilijk bepalen wat het kan zijn als er meerdere zaken niet helemaal optimaal zijn. Op voorgemeste potgrond hoef je pas na een aantal weken te gaan voeden, vaak zie je dat als de planten wat lichter van kleur gaan worden. Eerder voeden op voorbemeste grond kan dus overvoeding veroorzaken en ophoping van zouten. Dit laat planten ook moeilijker zweten omdat vocht opnemen moelijker wordt. De temp is ook niet helemaal lekker geweest en het zou ook nog aan de afstand van de lamp kunnen liggen.

 

Ga dus al deze zaken na en verbeter waar nodig. Blijf je planten checken op verergeren.

 

Spoelen ben ik op aarde niet zo'n fan van, zeker niet bij planten die het al moeilijk hebben lijkt het me een slecht idee. Want als ze even niet goed opnemen blijft de aarde te lang nat. Alleen water geven met de juiste ph lijkt me beter. En op kleinere potten moet dit toch dichter bij de 6.0 liggen dan op grotere bakken om ph problemen later in de kweek te voorkomen.

 

Goed opletten dat de aarde niet te nat of droog staat, zodat de planten het daar even makkelijker hebben.

Lamp misschien een beetje omhoog halen om eventueel wat te verlichten.

 

Waarom staan je planten op die houten plaat? Weet niet zeker of dat geen schadelijke dampen afgeeft. Kan je ze niet beter op een andere ondergrond plaatsen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...