Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
nitro

Moeder Zoeken Uit Shack En Rebelshack

Recommended Posts

Dag mede forumleden,

 

Aangezien ik toch al veel info van dit forum gehaald heb en ik nu toch tijd zat heb post ik wat foto's van mijn poging om de geschikte moeder te vinden.

Het is begonnen met 15 shacks en 5 rebelshack waar ik al een paar uit verwijderd heb. Het doel is om geschikte moeders te vinden voor volgende ronde in mijn aardebak. Boven de kleintjes hangt 8 maal 36watt tl zodat ze mooi klein en stevig blijven. Aarde is de gewone aveve stekgrond waar ik mss beter wat perliet bijgesmeten had maar is voor in de grotere potten.

 

Het prille begin, toen nog met 4 maal 36 watt, de lampen hebben een lengte van 1m20.

 

070aw8.th.jpg

 

Dit zijn de lampen nu allemaal knus samen

 

002vi3.th.jpg

 

éen weekje verder, juist onder de extra lampen

 

005py9.th.jpg

 

007ok3.th.jpg

 

De extra lampen doen hun werk, het begint iets vlugger te gaan, 3dagen na de extra lampen

 

img2136wa0.th.jpg

 

img2134bg9.th.jpg

 

Wel merk ik bij sommige bladen niet gewone kleuren

 

img2130am2.th.jpg

 

Iemand idee wat dit is?

 

Nu nog foto van shack smm in grote bak, dit waren zaadjes uit mijn vorige oogst aangezien er een mannetje iets te lang blijven staan is.

 

img2145id7.th.jpg

 

Om te voorkomen dat foto’s in de toekomst niet meer zichtbaar zijn verzoeken we je om je foto’s op Wietforum te plaatsen. Hoe je deze foto’s eenvoudig in je topic kunt opnemen kun je lezen in dit topic Alvast bedankt!

 

Edit: Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeie doelstelling

Dat je een mooie moeder mag vinden.

 

Wat voor een aarde gebruik je?

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

imageshack :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

imageshack kan je de foto's toch in groot formaat zien, gewoon op de pic klikken.

 

De kleintjes staan op aveve stekgrond en die ene grite bak een mengeling van verschillende gronden, perliet, schimmels, wormen... Lekker organisch dus.

 

Enig idee wat die bladverkleuring is sannie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De verkleuring van je plantjes in de potten lijkt mij te maken hebben met een niet voldoende luchtige aarde/welke makkelijk uitdroogt en niet meer goed te bevloeien is.

De bakken hebben een verkleuring door de snelle groei en misschien een klein stikstof tekort.

 

Ik zou wel willen vragen of je de foto's in de wf galerij wilt zetten om dit topic in de toekomst te garanderen,en het leesplezier te bevorderen van de users,alvast bedankt :verrygood

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal ik zeker doen. Je zou wel eens kunnen gelijk hebben met die aarde. Perliet toevoegen was beter geweest maar zit zonder en kan niet tot bij de shop geraken, zit in de plaaster.

 

Voordat de shack in de bak komen ga ik die grond deftig opwaarderen, wat meng ik er best bij dan. Had gedacht aan cocos aarde, gewone potgrond, schimmels, verder nog iets?

 

Hoelang zou het duren voordat ik die kleintjes kan toppen om zo het geslacht te bepalen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jow, mooie batterij aan tl's! zijn deze puur voor de moeders, of ga je r ook onder afbloeien?

Als je zeker wilt weten welke man of vrouw is, kan je van van alle planten als je ze getopt hebt, de top gebruiken om deze op 12/12 te zetten (wel goed merken welke stek van welke plant is).

Je zal dan wel wat voor moeten groeien eer dat je wat internodes hebt,

hoe oud zijn ze hier op de fotos?

 

Of je kan van elke plant een (gemerkte) stek achterhouden en de planten zelf op 12/12 zetten,

maar dan is het zaak dat je je stekken goed in leven houdt.

 

Misschine wel makkelijk voor het volgen van je verslag om bij je fotos te zetten hoeveelste dag het is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op laatste foto's zijn ze 2 weken ver. Je juiste begindatum ontgaat mij aangezien vorige pc gecrasht is en daar de 1ste foto's op stonden.

 

Die lampen zijn enkel voor stekken en groeifase, bloeien is bij mij voor hps.

 

Dat was ook mijn bedoeling, het toppen en dit dan in bloei zetten voor geslacht.

 

Ze gaan er wel op achteruit moet ik zeggen, de bruin/geel/roeste nemen toe.

 

Ik ga ze nu al overpotten in 11liter potten, ben gewoon van met aardebakken te werken en merk dat ik met die kleine potjes vlug te veel of te weinig water geef. Nu heb ik gewone aveve stekgrond(4 maal 40liter) en ga dit mengen met vivimus zak(40liter). Nu heb ik geen perliet en kan ik niet in de shop geraken. Heb zo kleine lava korrels gevonden voor luchtigheid/worteling, ga deze erbij mengen, zie wel wat het geeft of beter niet?

 

In mijn gallery staan foto's.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat zijn gewoon hele mooie plantjes hoor!

 

no worries :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn nu drie weken ver. Ik moet ze nog altijd overpotten. Is de lava nu een deftige vervanging voor de perliet, zijn ook korrels die dienen om de grond luchtig te maken.

 

Ik laat de foto's het werk doen.

 

med_gallery_3343_4382_229933.jpg

 

 

 

med_gallery_3343_4382_149061.jpg

 

 

Mooie plaasterfoto's ;)

 

med_gallery_3343_4382_36026.jpg

 

 

Nu een paar minder mooie, vraag mij nog steeds af wat dit is. Bij het overpotten gaan deze de vuilbak in.

 

med_gallery_3343_4382_107551.jpg

 

 

med_gallery_3343_4382_100600.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...