Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

cinnamon

Wanneer Beginnen Jullie Met Je Buitenkweek?

Recommended Posts

Hmm.. Vooral die tip over kleine potten en sativa's.

 

Hoeveel eerder zullen planten gaan bloeien in kleine potten ? Ik vind 10L potten wel interessant, anders 15L, planten worden hier getopt nog geen meter in en dan kun je ze dus perfect klein houden en nog vroeger laten bloeien ook!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik begin lekker pas in Mei want te vroeg beginnen schiet absoluut niet op.

En verduisteren laat ik ook lekker achterwegen want dat helpt ook geen moer ivm rot.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik begin lekker pas in Mei want te vroeg beginnen schiet absoluut niet op.

En verduisteren laat ik ook lekker achterwegen want dat helpt ook geen moer ivm rot.

 

dat mag je even toelichten.....

 

 

ik heb in de zomer een 16 tal pp steks verduisterd.... het is dat de planten last kregen van rare verschijnselen ivm dat ik een te hoog ph watertje gaf, anderszijds als ik nog 3.5 week langer had verduisterd hadden de planten niet onder gedaan voor binnen kweek.

 

 

Groeten,

 

king

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verduisteren gaat hier ook goed hoor ,binnenwiet kwaliteit

En de tip met de sativa ,kleine pot eerder bloeien werkt ,drie in een tien liter emmer werkt ook .

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok mijn ervaringen.

Alles wat je voor Mei/Juni zaaid word ingehaald door latere zaailingen die geen achterstand krijgen door de kou van het voorjaar.

Verduisteren maakt geen moer uit want Augustus verzuipen je buds toch van de regen.

Ik waxht het allemaal gewoon lekker af en heb ook een prima oogst zonder verduisteren/

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik was 2 weken geleden al begonnen met 10x swiss miss :oeps

9x groeien (1x dood) op het gemak onder de tl's tot ze groot genoeg zijn om de top eraf te knippen en te stekken voor geslacht bepaling. :D

ergens in maart/april hoop ik, de dames die er over blijven, al 3 weken op 12/12 te kunnen hebben gehad zodat ze naar buiten kunnen en daar hopelijk gewoon doorbloeien. :execute

swiss miss schijnt goed tegen de kou te kunnen dus we gaan het proberen :specool

 

ik ben dus al begonnen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uhhm denk niet dat ze doorbloeien, misschien de eerste 2 weekjes als je in april plant. Maart is veel te koud en te weinig zon voor goede toppen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wil eind februari, begin maart eigenlijk al beginnen, dit omdat ik niet over lampen beschik en toch voor wil groeien, ook wil ik al van te vooren bepalen wat de mannetjes en vrouwtjes zijn en hoop dat op deze manier nog zonder te verduisteren te kunnen doen :lol:

Ik wil ook vroeg oogsten, omdat ik vorig jaar, met verduisteren, toch nog flink last had van toprot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik begin meestal half maart buiten in de kas.

De stekjes, die al binnen onder een 6400K daglichtlamp van 40W zijn gaan wortelen, gaan dan, in de zaaipotjes, overdag naar buiten in de kas. Die stekjes worden half april overgepot in 10 liter potten. Later, eind mei begin juni, verpot ik ze nogmaals naar 40 liter potten, een gedeelte komt in een gat, gevuld met mix, in de vrije grond.

Over het algemeen vind ik potten veel fijner om te gebruiken omdat je ze kunt verplaatsen wanneer dat nodig mocht zijn.

Ook kun je als je een erg vochtige nazomer hebt de planten dan tijdelijk onderdak zetten (als je er de ruimte voor hebt).

In de kas is de temperatuur begin maart overdag vaak al snel enkele graden hoger dan de buiten temperatuur en vooral de kleine plantjes vinden dat wel fijn. Maar ik zet ze dan 's avonds wel weer binnen.

Ik heb nog nooit aan verduistering gedaan maar zal er dit jaar eens mee experimenteren.

 

Maar het goede begin wordt vooraf gegaan door een goede voorbereiding, dus nu worden er al allerlei zaken aangeschaft en planningen gemaakt die noodzakelijk zijn voor een goede start!

 

Fat Mama BB: gallery_15340_4493_164129.jpg

med_gallery_15340_4493_57177.jpg

gallery_15340_4493_166597.jpg

 

 

KEEP IT HIGH!

PIETJE WIETJE.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Half maart? is dat niet een beetje heel erg vroeg,

 

Half april zou ik me kunnen voorstellen, maar in maart is het toch nog veelte koud? + te weinig licht?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben van plan begin maart lowryders van sannie (dus van tnt) te zaaie, eerst op de vensterbank zette, en dan half maart ofzo onder een mini-tunnelkasje te zette buite op mn guerilla plek.. als alles goed gaat zou ik dan eind mei ongeveer moete kunne oogste..

 

enneh, fakkelbrigadier, eind mei zaaie, worde ze nog bijna net eve groot als die andere dames, hebbe geen last gehad van kou..

maar wel minder kans om gepakt te worde..

Share this post


Link to post
Share on other sites

wou eigenlijk rond 20/25 februari beginnen.

Maar heb net even buienradar gecheckt en zag dat het vanaf die datum begon met zijken.

vandaar dat ik vandaag al ben begonnen.

Kan ik dat laatste beetje zon nog net meepakken ;)

misschien wel erg vroeg, maarja dan strekken die plantjes maar een beetje, dat had ik vorig jaar ook, later in de groei merk je daar toch vrij weinig meer van.

We merken wel wat ervan komt :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...