Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
stino89

Hoe Rollen???

Recommended Posts

ik heb al 100'den pogingen gedaan om een joint te rollen maar ik slaag er maar niet in.

ik heb al meerdere filmpjes op youtube gevolgd en al meerdere handleidingen geprobeerd maar ik faal telkens...

heeft niemand hier een gouden tip voor mij.

mijn probleem zit niet in het rollen van de inhoud maar om het dicht te rollen...

 

mvg,

 

hopeloze belg :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je het vloeitje vasthoud, en in het midden de mix hebt gedeponerd, dan met je duim, als het ware de kant van het vloeitje dat je naar je toe houd erop drukken, dan blijft het een beetje aan de mix vastplakken, en dan kan je doorrollen... probeer het eerst eens met losse tabak en een pakje normale vloeitjes. dan heb je zo de slag te pakken. elke keer als ie mislukt vloetje wegwerpen, en de tabak in een volgend vloeitje proberen de rollen. heb je een gladde sigaret gerold, doe dan de volgende stap :verrygood

 

 

 

oefening baart kunst.

 

 

succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yeap, je moet gewoon blijven oefenen, ik kan ook niet op de 'juiste' manier rollen maar men joints zijn wel goed gerold.

 

Eerst alles strak rollen, zien dat het tipje goed zit en dan foefel ik het aan het tipje dicht met men 2 handen, is moeilijk om uit te leggen, maar als je het snapt is er niks aan :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik rol ook wel eens door een klein stukje van het vloetje in het tipje te schuiven, en dan dicht te rollen door het vloetje om het tipje heen te rollen...soms heb je dan niet eens de plaklaag nodig.

 

 

Ik kan trouwens alleen fatsoenlijk rollen, samen met het tipje ( achteraf het tipje erin prutsen is me nooit gelukt)

 

of pak een pen, en rol het vloetje alvast rond,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rol eerst het vloeitje met de tip erin, en stop dan het spul er langs boven in. ^^

 

Je maakt je wel belachelijk zo maar ja als het de enige werkende manier is..

 

Of koop zo'n rollertje

Share this post


Link to post
Share on other sites

pijpje :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rol eerst het vloeitje met de tip erin, en stop dan het spul er langs boven in. ^^

 

Je maakt je wel belachelijk zo maar ja als het de enige werkende manier is..

 

Of koop zo'n rollertje

 

ik heb zon rollertje :verrygood ...

maar ik wil wel perse kunnen rollen... gisteren nog een pakje vloeitjes verspilt. wel 2 goede gerolt ;).

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rol eerst het vloeitje met de tip erin, en stop dan het spul er langs boven in. ^^

 

Je maakt je wel belachelijk zo maar ja als het de enige werkende manier is..

 

Of koop zo'n rollertje

 

Zo deed ik het vroeger ook :verrygood

Maar je moet gwn nog blijven oeffenen op de gewone manier anders ga je het nooit leren, iedereen moet een joint kunne rollen tenzij je zwaar bibbert ofzo..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probeer het tipje aan de andere kant te leggen en hem dan dichtrollen. Of shag gebruiken, shag is over het algemeen makkelijker te rollen, al is het wel viezer (vind ik). Ook moet je geen kracht zetten, gewoon goed verdelen, en dan dichtROLLEN, niet duwen. Zorg dat je je vingers dicht bij het tipje houdt en dan langzaam naar boven schuiven ondertussen het vloeitje aan de andere kant eronder te krijgen. Dan even likken en voilá, een joint.

 

(Puurpijpje is ook aan te raden, soms ben ik stoned zijn zat en dan is het even 1 á 2 kopjes vullen en je bent high gegarandeerd voor een leuk avondje... En het is goedkoper :verrygood)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zo deed ik het vroeger ook ;)

Maar je moet gwn nog blijven oeffenen op de gewone manier anders ga je het nooit leren, iedereen moet een joint kunne rollen tenzij je zwaar bibbert ofzo..

 

 

Ik bibber altijd even als ik er eentje aan het rolllen ben. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik bibber altijd even als ik er eentje aan het rolllen ben. ;)

 

Hehe :verrygood Ik heb het soms als ik gwn te stoned ben of dronken v_v

Share this post


Link to post
Share on other sites

beste beginners tip is natuurlijk:

 

voorbereiding: leg alles netjes klaar en doe de tip als laatste

1 de tip: maak spiraal in tip zodat als je em los laat uitspant

2 pak alles in je rechter hand en tip in linger hand hou de tip stevig aangespanne vast

3 leg je jiont op je rechter vingers leg tip erin en als pak met je duim onderkant vloeittje tussen vloetje wijsvinger en middelvinger om bovenkant vast te houden ( d \ w / m d=duim w=wijsvi. m = middelvi. \, /= vloeitje )

4. als je vloeitje strak ligt kan je vloeitje op pakken en zo met je rechterhand en zo binnen te rollen ( samen met je lingerhand natuurlijk. )

 

@TIPZ@

als tip goed strak is kan je hem PERFECT maken door af te tikken

als je naast tip los is en niks zit waardoor je joint kut word.. moet je alles van van inhoud van einde naar binne duwen met je vinger, vol weer alles uit en hij is weer terug lang

brand de tip erst af en dan pas aftikken anders is je tip geblockeed omdat alles naar binne vouwt

 

Let Op!: Alles is zelf bedacht door Derf en puur gebazeert op eigen ervaringen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gebruik brede vloeitjes, de goude smoking of de zwarte van rizla. Die rollen makkelijker dan dunne (bv. de zilveren van rizla)

Share this post


Link to post
Share on other sites

er staat een verslag met foto's op deze site in 'roken en rollen'. neem dat eens door => zoek functie

greetz petah :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soms gaat het makkelijker als je andersom draait. Dus de plakrand naar je toe. Dan draai je de andere kant erin met je wijsvingers, in plaats van normaal met je duimen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

- proberen van tip aan de andere kant te leggen?

- zoals hier al gezegd, geen druk uitoefenen maar GOED VERDELEN

leg je tabak op je blaadje met aan de tip minder tabak en aan het uiteinde meer, in een mooie cone vorm

- inderdaad "shaq" (of gewoon "tabak" zoals wij het noemen in belgie ;) ik verschoot mij een ongeluk toen een nederlander ons op dour festival kwam vragen of we wat "milde shaq" voor em hadden, hebben daarna nog veel taaldiscussies gehad met die overigens zeer aangename smokers) rolt makkelijker voor beginners, het neemt makkelijker een vorm aan omdat het vaster is

- u blaadje (of vloei :D) strak houden als je de joint probeert toe te leggen, nooit loslaten aan de filtertip als je hem aan het toeleggen bent

- eerst proberen met korte blaadjes?

 

 

en gwn veel oefenen, ik zei ook altijd "MAAR LEG HET MIJ DAN TOCH UIT!!!" en dan zeiden mijn maten : ja we kunnen het echt niet uitleggen, op een bepaald moment lukt het goed en vanaf dat moment zul je aanvoelen hoe het moet (met misschien nog een paar kleine technische foutjes)

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor een pure draai ik altijd gewoon lange vloei tip en shag alleen en dan draai ik hem mooi dicht ff in de tip blazen dan heb je een tuut! en daar doe je de wiet in en steeds beetje aanstampen

Share this post


Link to post
Share on other sites

koop eens blauwe smokings, die zijn extra breed. Dan je duim aan de voorkant, wijsvinger aan de kant met de plakrand, en met je middelvinger eronder. Tip altijd vast blijven houden met 1 hand, met de andere van de tip naar het einde gaan, telkens opnieuw tot hij strak is (bij mij 2 a 3 keer). Als je hem erin wilt rollen kan je ook is probere het tipje een beetje nat te maken op de plek waar het blaadje tegen de tip gaat kome, en zorgen dat je duim die aan de tip zit niet plakt, niet vochtig is e.d. Ook lukt het mss beter als je duimnagel aan de tipkant wat langer is, dan kan je het hoekje er beter induwe voor je hem dichtrolt. Niet te veel speeksel op de plakrand, en geleidelijk aan (dus met verschillende keren strijken) dichtplakken. Als je teveel speeksel gebruikt, gaat je blaadje aan de plakrand krimpen en gaat je joint dus kromtrekken. Je tipje zou een beetje groter moeten zijn als de dikte van de al goed gerolde tabak op het einde, anders gaat je hoekje eruit schuive. Als het dan nog niet lukt, dan weet ik het ook niet meer... ;)

 

het enige moment dat ik geen joint dichtgerold krijg is als ik een beetje te veel pilletjes gepakt heb, begint heel mn beeld te trillen en mn oge automatisch een beetje weg te kijke van de joint. Lastig, maar een leuke uitdaging :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb al 100'den pogingen gedaan om een joint te rollen maar ik slaag er maar niet in.

ik heb al meerdere filmpjes op youtube gevolgd en al meerdere handleidingen geprobeerd maar ik faal telkens...

heeft niemand hier een gouden tip voor mij.

mijn probleem zit niet in het rollen van de inhoud maar om het dicht te rollen...

 

mvg,

 

hopeloze belg :lol:

 

 

Tip

 

Je kan het beste zelf zogenaamde cones maken. Dat doe je door een stuk papier wat wat steviger is dan gewoon papier (maar het moet wel buigzaam zijn) In de vorm van een joint te maken. Draai daarom heen een vloeitje, plak hem dicht en nu heb je je eigen cone. Draai een tipie en doe hem in de achterkant van de joint en zorg ervoor dat hij strak in de cone zit. Meng daarna je hasj/weed met tabak (of niet als je het puur rookt) en vul de cone hiermee. Je kan het beste een beetje tabak in het begin van de joint stoppen, kans bestaat dat je mengsel van tabak en cannabis door je joint heen valt. Als je dit doet moet je het een beetje aanduwen met een lang voorwerp zoals een potlood. Doe dit ook steeds voorzichtig als je je cone vult met tabak en cannabis.

 

Veel rook plezier :D

 

Oh trouwens, ik kan ook niet draaien en doe ik al jaren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sommige mensen zullen het nooit leren (waaronder mijzelf).

Een Rollmate of Futurola is dan de oplossing, makkelijk en goede strakke joints.

Share this post


Link to post
Share on other sites

koop gewoon een beetje shag, dit is makkelijker draaien aangezien je de vorm in de shag kan draaien en koop een pakje langflu.

bouw een tippie

en ga gewoon op je kamer zitten draaien zonder wiet, met alleen shag.

iedereen heeft zijn eigen style met spinnen. deze moet je zelf ontwikkelen.

dus gewoon draaien draaien draaien, mislukt het, vloetje weg en een nieuwe pakken.

 

wat ik meestal zie bij beginnende draaiers, is dat ze teveel focussen op het draaien zelf.

al heb je de verdeling goed dan ben je al op de helft, zonder verdeling word het niets! trek daarom de shag op het begin altijd goed uit elkaar en let er goed op hoeveel je op welke plek neerlegt, bekijk je jointje critisch ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hehe :lol: Ik heb het soms als ik gwn te stoned ben of dronken v_v

ik heb da steeds als iemand vraagt om die open te houden zodat hij er spul bij kan doen

 

als ik rol hebbik dat niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...